#1
Oké, ik hoop dat ik het goed kan uitleggen.
Ik ben ruim 8 weken clean geweest van de benzo's en laatste 2 weken is mijn gebruik ineens toegenomen. Niet iedere dag, maar wel 3/4x in de week (afgelopen week)
Is iemand die dit ook heeft meegemaakt nadat het clean worden was gelukt. Ik heb niet persé een drang om te nemen, maar door hoe het nu in m'n leven loopt heb ik mezelf "aangeleerd (ook door behandelaren) te nemen om erger te voorkomen"
Ik vraag me af of dit echt is, of de verslaving die om de hoek kijkt. Ik merk er eigenlijk niet heel wat van omdat ik lagere doseringen neem, maar wel word gedempt in prikkels. Is het dan dat ik even rust wil van de prikkels? Of juist een uitvlucht.
Ik zit zo in twijfel dat ik even andermans mening/idee wil weten en breder kan gaan denken aan dit. Of het echt een probleem is, of tijdelijk. Voor mijn gevoel tijdelijk, maar wil echt voorkomen om weer afhankelijk te worden ervan. Dat wil ik echt niet.
Zit ongeveer per keer sowieso 20mg Valium, soms Alprazolam erbij en altijd (sinds het begin) alcohol erbij gedronken. Ken echt niet anders, ik weet dat het een no-go is, maar het werkt anders sowieso onvoldoende.
Hoor graag van jullie.
Ik ben ruim 8 weken clean geweest van de benzo's en laatste 2 weken is mijn gebruik ineens toegenomen. Niet iedere dag, maar wel 3/4x in de week (afgelopen week)
Is iemand die dit ook heeft meegemaakt nadat het clean worden was gelukt. Ik heb niet persé een drang om te nemen, maar door hoe het nu in m'n leven loopt heb ik mezelf "aangeleerd (ook door behandelaren) te nemen om erger te voorkomen"
Ik vraag me af of dit echt is, of de verslaving die om de hoek kijkt. Ik merk er eigenlijk niet heel wat van omdat ik lagere doseringen neem, maar wel word gedempt in prikkels. Is het dan dat ik even rust wil van de prikkels? Of juist een uitvlucht.
Ik zit zo in twijfel dat ik even andermans mening/idee wil weten en breder kan gaan denken aan dit. Of het echt een probleem is, of tijdelijk. Voor mijn gevoel tijdelijk, maar wil echt voorkomen om weer afhankelijk te worden ervan. Dat wil ik echt niet.
Zit ongeveer per keer sowieso 20mg Valium, soms Alprazolam erbij en altijd (sinds het begin) alcohol erbij gedronken. Ken echt niet anders, ik weet dat het een no-go is, maar het werkt anders sowieso onvoldoende.
Hoor graag van jullie.