Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsop zoek naar mensen die ervaring hebben met Etizolam

op zoek naar mensen die ervaring hebben met Etizolam

44 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yceman224 zei:
Ok. Thnx voor de info die moet ik op gaan zoeken.
Klik om te vergroten...

Citalopram. Ik ken dit rc niet...
Wie kan mij er iets méér info over geven?
Quazelf medicatie ben ik het niet met de stelling eens, dat dit af te raden is.
Welnee.
Ik heb zelf heel veel uitgezocht over medicatie voor mijn ach probleempjes, maar.
Altijd verder overleg erover gevoerd alvorens ermee te beginnen, met mijn huisarts. Dat dan weer wél. Moet ook want anders krijg je geen pampiertje wat ook wel een recept heet.....
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yceman224 zei:
Citalopram. Ik ken dit rc niet...
Wie kan mij er iets méér info over geven?
Quazelf medicatie ben ik het niet met de stelling eens, dat dit af te raden is.
Welnee.
Ik heb zelf heel veel uitgezocht over medicatie voor mijn ach probleempjes, maar.
Altijd verder overleg erover gevoerd alvorens ermee te beginnen, met mijn huisarts. Dat dan weer wél. Moet ook want anders krijg je geen pampiertje wat ook wel een recept heet.....
Klik om te vergroten...
Het is geen rc, het is een antidepressivum.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Citalopram

https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/c/citalopram
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Het is geen rc, het is een antidepressivum.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Citalopram

https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/c/citalopram
Klik om te vergroten...
Thnx!! Dat heb ik nu niet nodig denk ik,
Maar ik ga de info wel even nalezen uit interesse.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Het is geen rc, het is een antidepressivum.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Citalopram

https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/c/citalopram
Klik om te vergroten...

Goeiendag!.
Dit is niet zomaar een middeltje, al helemaal niet uit grootmoeders oude porseleinkast!
Na de info gelezen te hebben stel ik vast, dat dit geen middel voor mij is.
Al zou het een rc zijn, dan nog.
ik zou er direct mee stoppen.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yceman224 zei:
Goeiendag!.
Dit is niet zomaar een middeltje, al helemaal niet uit grootmoeders oude porseleinkast!
Na de info gelezen te hebben stel ik vast, dat dit geen middel voor mij is.
Al zou het een rc zijn, dan nog.
ik zou er direct mee stoppen.
Klik om te vergroten...

Dit is gewoon een SSRI. Hoe kom je erbij dat het een RC zou zijn?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Begin van dit topic:
Ervaringen gezocht over Etizolam.
Dat is een rc. En ik heb er ook ervaring mee.
Vervolgens: clonazolam. Wordt besproken, is óók een rc.
Aan de orde komt: euforische werking.
Deze is er bij deze twee maar nauwelijks, il vraag naar info over een rc die in deze groep hoort, en wél euforie geeft.
Dan wordt citalopram genoemd, ik ken deze niet, uit de rc groep als de ertste twee genoemde, en vraag dus wat dit (rc?) Voor werking heeft op dit gebied.
Info levert op: het is helemáál geen tv, maar een ad.
Ziedaar.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yceman224 zei:
Sterker nog, er gebeuren bij mij heel vervelende bijwerkingen en de belangrijkste daarvan is: naast het in slaap vallen volkomen van het padje geraken!
En daarvoor zijn 2 tabletjes van 1 mg al voldoende. Van slechts één merk ik bijna niets. En dus nam ik er ééntje bij, en werkelijk, ik ging heel rare dingen doen, of beter gezegd: waanzin....zoals alle electrische draden van allerlei voedingen afknippen omdat ik die nodig had ( tenminste dit zei ik tegen mijn aanwezige vriendin) zo ook in het holst van de nacht iets op het fornuis in de hens zetten...en dan het allerergste daarbij, ik kan mij er dus hèlemaal niets van herinneren! Volkomen black out! En dus ook: out!
Klik om te vergroten...

Wow oké, heftige shit dit! Heb je hierbij iets anders gecombineerd, zoals alcohol, of is dit verder volledig nuchter?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
OMG gaan mensen daar vrijwillig kapot aan? ik heb vorige week in mijn waaifase een doos medicijnen weggedondert waaronder een vol doosje Sandoz Citalopram. Lagen nog in huis van mijn moeder en ik heb haar kamer nog niet opgeruimd zegmaar. omdat ik dacht dat ze nog slaappillen had maar die waren al op. Maar dat zijn toch helemaal geen plezierdrugs? Ik herkende mijn moeder in ieder geval niet meer terrug met die rommel. Mja dat heb ik bij ze allemaal wel een beetje :rage: dat neem je toch je toch niet als je gezond bent? :/ tfff

uhum daarentegen wel de Naproxen bewaard iemand die dat wel eens heeft gehad? Denk misschien pijnstillers voor je weet maar nooit?


OMFG ik bedenk mij serrieus nu pas in hoe dom het is om dat gewoon in de kliko te gooien. Totaal niet bij stillgestaan :sweat:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
KropSla zei:
Wow oké, heftige shit dit! Heb je hierbij iets anders gecombineerd, zoals alcohol, of is dit verder volledig nuchter?
Klik om te vergroten...

Volkomen nuchter. Drank is sowieso een no go, doe ik al ik weet niet eens hoe lang al niet meer, iets anders gebruik ik niet
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
Behoorlijk, maar hoe bedoel je? heeft het nu voor jou?

Ja vooral omdat ik in drenthe woon, minder mensen minder kansen :tongueout:
Maakt het niet minder dom want tja murphys law is a bitch.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Guapo Temudgin zei:
OMG gaan mensen daar vrijwillig kapot aan? ik heb vorige week in mijn waaifase een doos medicijnen weggedondert waaronder een vol doosje Sandoz Citalopram. Lagen nog in huis van mijn moeder en ik heb haar kamer nog niet opgeruimd zegmaar. omdat ik dacht dat ze nog slaappillen had maar die waren al op. Maar dat zijn toch helemaal geen plezierdrugs? Ik herkende mijn moeder in ieder geval niet meer terrug met die rommel. Mja dat heb ik bij ze allemaal wel een beetje :rage: dat neem je toch je toch niet als je gezond bent? :/ tfff

uhum daarentegen wel de Naproxen bewaard iemand die dat wel eens heeft gehad? Denk misschien pijnstillers voor je weet maar nooit?


OMFG ik bedenk mij serrieus nu pas in hoe dom het is om dat gewoon in de kliko te gooien. Totaal niet bij stillgestaan :sweat:
Klik om te vergroten...

Chemisch afval, hè
Maarrrr er is niks ergs mee.
Erger is die shitzooi die ze overal en nergens in de bossen neerdonderen....
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kan je misschien wel wat helpen met je vragen.
Tegen angsten werken RC benzos zoals etizolam en clonazolam wel, maar slechts tijdelijk. Na een tijd treed er gewenning op waardoor je steeds meer moet nemen om je angsten nog te remmen. Daarnaast werkt het sterk fysiek en geestelijk verslavend met verschillende gezondheidsrisico's tot gevolg. Stel dat je af en toe angsten ervaart kan er een benzodiazepine voorgeschreven worden, maar dan zijn er betere middelen als etizolam en clonazolam. Clonazolam is naar mijn ervaring te sterk en zorgt teveel voor black-outs om als angstremmend beschouwd te worden. Etizolam werkt snel en kan angsten wel tijdelijk remmen, maar doordat het snel terug uitwerkt is ook de drang om bij te nemen hoger (wat ook de kans op verslaving en misbruik vergroot), daarnaast is het erg slaapverwekkend, en functioneer je niet goed onder invloed van benzos, je slaagt informatie minder op, vergeet veel, hebt moeite met evenwicht etc.
Daarom denk ik dat benzodiazepines je niet goed gaan helpen. Indien je het toch zou willen proberen bespreek dit dan met een psychiater en vraag om een goed angstremmend middel dat lang werkt. Stel dat je echter dagelijks angsten ervaart ben je beter af met een antidepressivum zoals bijvoorbeeld citalopram, maar er zijn ook anderen die goed werken tegen angsten, niet verslavend zijn en je algemeen functioneren minder zullen beïnvloeden. Hoe dan ook neem je deze zaken best met voorschrift van een dokter. Het is ook absoluut niet erg om met een dokter over je angsten te spreken, je hoeft je hier niet voor te schamen.
Tenslotte kan ik je nog meegeven dat ik wel af en toe etizolam heb gebruikt vaak om te kunnen slapen na psychedelica, dit werkt bij mij echter niet altijd. Ik vind het om recreatief te gebruiken een vrij aangenaam middel om te ontspannen en een rustige activiteit te doen, maar onthoud ook niet altijd goed wat ik gedaan heb onder invloed van etizolam.
Als ik alles bij elkaar lees zou ik je geen etizolam aanraden, maar wel eens met je huisarts over je angsten gaan praten. Ik werk zelf beroepsmatig met mensen met angststoornissen en ik zou geen van hen etizolam aanraden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dank voor de uitvoerige info!
Des te meer zie ik in, dat deze categorie stoffen ofwel rc's, niet bij mij passend zijn.
Idd. Clonazolam is veeel te sterk voor mij. En Etizolam is óók niks.
Ik heb geen last van angst. Nooit echt gehad ook in vergelijking met mensen voor wie deze medicijnen wél een oplossing kunnen bieden.
Ik heb zelf een ruig leven geleid tot kort geleden aan toe, waarbij angst niet bepaald gewenst is. Maw, mijn werk was laten we zeggen niet bepaald een rusting burgerleven van 9 tot 5.
En angst, meer dan gewoonlijk, nee. Dat kon ik niet gebruiken in die jaren.
Dus: exit benzo
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
GoldenGrow zei:
zou graag willen weten wat gebruikers ervan op dit forum er van vinden
Klik om te vergroten...
Etizolam is waarschijnlijk wel wat ik beschouw als de gouden standaard onder (RC) benzodiazepines, ironisch dat het technisch gezien geen benzodiazepine is. Voor dagelijks functioneel gebruik zou ik benzodiazepine gebruik echter afraden omdat benzodiazepine gebruik op lange termijn geen meerwaarde heeft, zich enkel vertaalt in sterkere schommelingen in gemoedstoestand en aanzienlijke afhankelijkheidsvorming.

Benzodiazepines kennen na nicotine en alcohol de meeste verslaafden en staan bekend om hun zeer heftige ontwenningsverschijnselen.
GoldenGrow zei:
ik slik soms gewoon 6mg op een chill avond met wat vrienden
Klik om te vergroten...
Een van jullie haalt waarschijnlijk Etizolam en Clonazolam door elkaar al is het afhankelijk van tolerantie niet onmogelijk.
B
Bart1981Lid
01-01-2024, 00:00
#15
GoldenGrow zei:
zojuist etizolam besteld voor m'n anxiety die ik bijna dagelijks ervaar, zou graag willen weten wat gebruikers ervan op dit forum er van vinden en of het een beetje een goede benzo is. tenminste als er uberhaubt gebruikers van Etizolam zijn hier.
Klik om te vergroten...
Ga alsjeblieft naar je huisarts en ga niet op eigen houtje etizolam gebruiken vanwege angst/spanningsklachten. Het risico van verslaving ligt hiermee wel heel erg op de loer.
Beter zoek je professionele hulp in plaats van zelf lopen aanmodderen met rc's.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#16
GoldenGrow zei:
zojuist etizolam besteld voor m'n anxiety die ik bijna dagelijks ervaar, zou graag willen weten wat gebruikers ervan op dit forum er van vinden en of het een beetje een goede benzo is. tenminste als er uberhaubt gebruikers van Etizolam zijn hier.
Klik om te vergroten...
Gaf zeer snel tolerantie; 2mg was eerst genoeg, maar daarna zat je onbewust al op 10mg. Niet alleen ik heb dit zo ervaren btw. Effect was wel aanwezig bij de 1e keer en was zoals ik had verwacht en wat ik ook hoopte. Maar later namen de positieve effecten zeer snel af, dat was ook 't moment dat ik d'r wel genoeg van had, haha.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bart1981 zei:
Ga alsjeblieft naar je huisarts en ga niet op eigen houtje etizolam gebruiken
Beter zoek je professionele hulp in plaats van zelf lopen aanmodderen met rc's.
Klik om te vergroten...

In deze gevallen lijkt me dit een verdomd goed advies.
Als ik dit zo lees, en op grond van mijn ervaringen met enkele bekenden, is dit een kwestie die zonder meer begeleiding van een medicus nodig heeft.
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#18
GoldenGrow zei:
zojuist etizolam besteld voor m'n anxiety die ik bijna dagelijks ervaar, zou graag willen weten wat gebruikers ervan op dit forum er van vinden en of het een beetje een goede benzo is. tenminste als er uberhaubt gebruikers van Etizolam zijn hier.
Klik om te vergroten...

Pas goed op met de hoeveelheid die je gaat nemen! Heb zelf al een paar keer meegemaakt dat ik rare dingen ging doen ik mn slaap(o.a wandelen, mensen bellen, ben er ook een keer goed hard door gevallen) dingen waar je vriendin/ouders niet blij van worden
Deze dingen weet je de volgende dag zeer waarschijnlijk niet meer.
Naar mijn mening komt het door een overdosering.
2/3mg is meer dan voldoende!

(Tevens gebruik ik alleen recreatief. Na een festival ofzo.

Groetjess
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Ik was gebruiker van zowel Etizolam, als clozanolam.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met RC, en heb de werking van dit soort partydrug toch wel zwaar onderschat.
Ik kan deze twee middelen niet tot echte partydrugs rekenen, omdat er domweg geen euforische werking mee gemoeid is.
Sterker nog, er gebeuren bij mij heel vervelende bijwerkingen en de belangrijkste daarvan is: naast het in slaap vallen volkomen van het padje geraken!
En daarvoor zijn 2 tabletjes van 1 mg al voldoende. Van slechts één merk ik bijna niets. En dus nam ik er ééntje bij, en werkelijk, ik ging heel rare dingen doen, of beter gezegd: waanzin....zoals alle electrische draden van allerlei voedingen afknippen omdat ik die nodig had ( tenminste dit zei ik tegen mijn aanwezige vriendin) zo ook in het holst van de nacht iets op het fornuis in de hens zetten...en dan het allerergste daarbij, ik kan mij er dus hèlemaal niets van herinneren! Volkomen black out! En dus ook: out!
Deze categorie is als slaapmiddel erg goed, en helaas minder goed in mijn gevallen in de realiteit blijven.
Zoals gezegd is er géén euforische werking.
Conclusie deze rc"s zijn niets voor mij.
Klik om te vergroten...
Sinds kort ontdekt dat deze bijwerking veroorzaakt wordt door etizolam. Ben sinds dien toch wat rustiger aan gaan doen met dat spul.
Aangezien je echt compleet van de wereld bent, ben je tot vrijwel alles in staat...
Enge gewaarwording.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#20
GoldenGrow zei:
zojuist etizolam besteld voor m'n anxiety die ik bijna dagelijks ervaar, zou graag willen weten wat gebruikers ervan op dit forum er van vinden en of het een beetje een goede benzo is. tenminste als er uberhaubt gebruikers van Etizolam zijn hier.
Klik om te vergroten...
Halloo,
Ik heb nu Metizolam besteld, ook voor mijn angst waar ik af en toe last van heb. Het is de bedoeling dat ik dit gebruik als ik naar groepen mensen ga zodat de angst wat minder wordt. Metizolam schijnt minder sedatie te veroorzaken en werkt langer. Ik lees goed om te gebruiken tegen angsten. 4-5mg Metizolam staT gelijk aan 1 mg etizolam zeggen ze.
Ik denk dat het we goed zal werken. Zal proberen updates te geven.
Is er iemand die er nog wat over wil zeggen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."