Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke benzo na 3MMC om te slapen?

Welke benzo na 3MMC om te slapen?

64 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
t
trippyhippyLid
01-01-2024, 00:00
OtherShore zei:
Stevig dosis.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad een stevige dosis, maar de helft van die dosering werkte voor mij helaas minder goed. Ik heb dat in totaal 3x geprobeerd voordat ik overging naar het dubbele. Ik zat bijvoorbeeld continu in het stadium 'net wel, net niet' in slaap, dat is super frustrerend wanneer je gewoon wil slapen. En als je dan eenmaal in slaap bent gekomen merkte ik toch dat ik niet zo diep sliep waardoor ik me vermoeider voelde de dag erna.

OtherShore zei:
Je zou bromazolam kunnen proberen. De pellets zijn 2,5 of 3 mg, maar dat is eigenlijk een dubbele dosis (een normale dosis is een halve pellet). Aangezien je van flunitrazolam ook een dubbele dosis neemt, kun je een hele pellet nemen. Hou er wel rekening mee dat bromazolam langer doorwerkt dan flunitrazolam, dus je zult soms niet helemaal fris wakker worden.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de suggestie. Wat is 'langer'? Ik zet nooit een wekker de dag nadat ik gebruikt heb. Met fluni pak ik de ene keer netjes 8 uur, maar 10-12 uur komt ook wel eens voor, nooit minder in ieder geval. Ik merk zelf niet veel van de fluni de dag daarna, althans, dat denk ik. Genoeg andere aanleidingen te verzinnen van m'n traag-/vermoeidheid, zoals het vele bewegen, weinig eten, 3m zelf, etc.
S
SpeedbootLid
Bromazolam will do the trick. Maar de dag erna ben ik altijd zo duf als een konijn.
Ik gebruik ook graag een benzo na uppers maar het is een slippery slope. Je zegt zelf al dat de hangover minder is = sneller weer opnieuw doen. En van benzo's afkicken wil je niet...
M
MR_CHIPLid
Goede nachtrust in diepe slaap (waardoor de hangover veel minder is)

dit is onjuist benzo's remmen de fase waarin je herstelt fysiek en mentaal
t
trippyhippyLid
Speedboot zei:
Bromazolam will do the trick. Maar de dag erna ben ik altijd zo duf als een konijn.
Ik gebruik ook graag een benzo na uppers maar het is een slippery slope. Je zegt zelf al dat de hangover minder is = sneller weer opnieuw doen. En van benzo's afkicken wil je niet...
Klik om te vergroten...
Ik gebruik alleen 3m op festivals, en de benzo's neem ik alleen nadat ik 3m heb gebruikt. Dat heb ik met mijzelf afgesproken en daar ga ik mijzelf ook aan houden :)

MR_CHIP zei:
Goede nachtrust in diepe slaap (waardoor de hangover veel minder is)

dit is onjuist benzo's remmen de fase waarin je herstelt fysiek en mentaal
Klik om te vergroten...
Dit was een statement naar eigen ervaring. Ik ben vaak genoeg zonder benzo's in slaap gevallen na een 3m-sessie, maar ik merk toch wel degelijk verschil in mijn energieniveau nadat ik ontwaakt ben. Heb je leesvoer?
O
OtherShoreLid
trippyhippy zei:
Wat is 'langer'?
Klik om te vergroten...
Ik vind het moeilijk om daar precies over te zijn (er is niet zoveel onderzoek naar), maar ik merkte zelf altijd dat bromazolam de volgende dag nog niet helemaal is uitgewerkt (duf gevoel, moeilijk wakker worden). Met flunitrazolam had ik dat niet.
H
HappyMindLid
OtherShore zei:
Ik vind het moeilijk om daar precies over te zijn (er is niet zoveel onderzoek naar), maar ik merkte zelf altijd dat bromazolam de volgende dag nog niet helemaal is uitgewerkt (duf gevoel, moeilijk wakker worden). Met flunitrazolam had ik dat niet.
Klik om te vergroten...
Tripsit heeft het over een werkingsduur van ongeveer 8 uur. En de after effects zijn 1 tot 12 uur. De nawerking is inderdaad duidelijk voelbaar. Ik durf stellig te zeggen dat je wel uit kunt gaan van de 12 uur, natuurlijk ook wel afhankelijk van de dosis maar bij 2,5 of 3 mg zeker wel.

https://tripsit.me/factsheets/bromazolam
K
KoningTotoLid
Etizolam vind ik fijn, 3mg is perfect maar als je 0 tolerantie hebt werkt 2mg misschien al goed.
K
KoningTotoLid
Speedboot zei:
Klik om te vergroten...

Ik heb dit weekend voor t eerst Broma gebruikt. Een pellet van 2,5mg. Echt top geslapen (relatief dan natuurlijk), maar werd slaapdronken wakker. Had zelfs moeite met recht lopen. Terwijl ik wel wat gewend ben (neem normaal na een avond uppers 3 of 4mg etizolam). Werd wel minder erg gedurende de middag en avond gelukkig.
t
trippyhippyLid
Etizolam kan ik binnen mijn kring helaas niet aan komen. Ik heb inmiddels bromazolam besteld om uit te proberen, anders toch maar de zoektocht naar Flunitrazolam voortzetten buiten mijn huidige kring. Het mooiste zou zijn: onset van <30 min, ongeveer 8-10u werkzaam met minimale (of geen) nawerking.
H
HappyMindLid
trippyhippy zei:
Etizolam kan ik binnen mijn kring helaas niet aan komen. Ik heb inmiddels bromazolam besteld om uit te proberen, anders toch maar de zoektocht naar Flunitrazolam voortzetten buiten mijn huidige kring. Het mooiste zou zijn: onset van <30 min, ongeveer 8-10u werkzaam met minimale (of geen) nawerking.
Klik om te vergroten...
Zorg dat je de dag na bromazolam geen plannen hebt en sowieso niet deelneemt in het verkeer.
_
_shikantazaLid
trippyhippy zei:
Ik gebruik alleen 3m op festivals, en de benzo's neem ik alleen nadat ik 3m heb gebruikt. Dat heb ik met mijzelf afgesproken en daar ga ik mijzelf ook aan houden :)

Dit was een statement naar eigen ervaring. Ik ben vaak genoeg zonder benzo's in slaap gevallen na een 3m-sessie, maar ik merk toch wel degelijk verschil in mijn energieniveau nadat ik ontwaakt ben. Heb je leesvoer?
Klik om te vergroten...
Er is zat te vinden. Met Benzo's achter de kiezen krijg je minder REM slaap. Technisch gezien slaap je wel, je bent knock-out maar
de kwaliteit is een stuk slechter. Zie bijvoorbeeld https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34145997/

Op zich is het "beter" dan helemaal niet slapen, als je het gebruik in de hand kunt houden. En dat laatste is lastig omdat er rebound effecten optreden - na een paar dagen slaap met Benzo's lukt slapen niet meer zonder en nemen veel mensen weer, en meestal ook nog meer. En na twee weken zijn velen al afhankelijk geworden. En de afkick is hels.
J
Jazz35Lid
trippyhippy zei:
Klik om te vergroten...
Mjah, dan is bromazolam écht niet wat je zoekt hoor. Dat werkt veel langer door. Je hebt het nu al besteld lees ik, maar ik zou je zéker aanraden om voorzichtig te zijn met doseren. Een pellet van 2.5 of 3 mg gram is veel te veel voor een eerste keer bromazolam. De helft is voldoende. En houd er rekening mee dat het iets langer dan 30 minuten kan duren voor het inwerkt. Ga niet bij pakken omdat je denkt dat het niet werkt, want als je er in één keer 3 mg in tjapt, loop je de volgende dag als een uitgewrongen vaatdoek rond, believe me.
D
De ZandmanLid
Ga niet autorijden na bromazolam!
De dag erna ben je niet in staat om veilig te rijden!
O
OtherShoreLid
trippyhippy zei:
Het mooiste zou zijn: onset van <30 min, ongeveer 8-10u werkzaam met minimale (of geen) nawerking.
Klik om te vergroten...
De rc benzo waar je naar op zoek bent bestaat helaas niet meer. Voor 2021 waren er wel benzos op de markt die aan deze eisen voldeden (flualprazolam bijvoorbeeld)
maar nu niet meer. Flunitrazolam komt in de buurt maar heeft als nadeel dat het moeilijk te doseren is (want zeer potent) en dat je er seizures van kan krijgen. De beste optie is dan toch bromazolam (met als kanttekeningen dat bromazolam net te lang doorwerkt en de onset langer duurt dan 30 min).

Als je toegang hebt tot lorazepam (geen rc) zou dat ook perfect voor je zijn.
J
Jazz35Lid
De Zandman zei:
Ga niet autorijden na bromazolam!
De dag erna ben je niet in staat om veilig te rijden!
Klik om te vergroten...
In ieder geval niet als je bromazolam niet gewend bent. :wink:
F
FerdFatoehausLid
Jazz35 zei:
In ieder geval niet als je bromazolam niet gewend bent. :wink:
Klik om te vergroten...
Ook als je het wel gewend bent ben je nog steeds onder invloed en net zo goed strafbaar. Daarnaast breng je andere mensen in gevaar.
J
Jazz35Lid
FredKroket zei:
Ook als je het wel gewend bent ben je nog steeds onder invloed en net zo goed strafbaar. Daarnaast breng je andere mensen in gevaar.
Klik om te vergroten...
Ben je ook strafbaar met andere benzo's (op doktersvoorschrift) in je bloed dan? Ik rijd hoor, als ik de nacht ervoor bromazolam heb genomen. Zitten dan vast nog sporen in mijn bloed.
D
De DunneLid
Jazz35 zei:
Ben je ook strafbaar met andere benzo's (op doktersvoorschrift) in je bloed dan? Ik rijd hoor, als ik de nacht ervoor bromazolam heb genomen. Zitten dan vast nog sporen in mijn bloed.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk ben je dan strafbaar!
Alles wat je rijvaardigheid KAN beïnvloeden.
Juist op voorschrift weet je dat het niet mag en kan. Staat in de bijsluiter.
Bromazolam krijg je niet op recept.
F
FerdFatoehausLid
Jazz35 zei:
Klik om te vergroten...
Als het goed is staat in de bijsluiter van de medicatie die je op recept hebt wanneer je weer mag rijden.
R
RaverLid
Speedboot zei:
maar het is een slippery slope.
Klik om te vergroten...

Van alle drugs die ik ooit gebruikt heb zijn benzos het meest verslavende geweest. En nog steeds elke dag weer. De rust en kalmte die het me geeft, de zorgeloosheid. Vooral aan het begin denkt je ach kan nog wel een dagje. Voor je t weet ben je weer een maand verder. 🫣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."