#1
overdosis verschijnselen.
Dit betwijfel ik eerlijk gezegd. Als je altijd heb gewisseld in doseringen kan je zeker klachten krijgen bij het stabiliseren van de dosering.
Er is geen sterkte verhoging geweest namelijk?
overdosis verschijnselen.
Zonde weet ik niet… de filosofie van Ashton is dat een stabiele bloedspiegel en langzame mindering het minste klachten oplevert. Door dagen over te slaan is je bloedspiegel minder stabiel, en kun je toch meer klachten krijgen dan strikt noodzakelijk. Je voelt je er OK bij en dat is één van de belangrijkste factoren voor een succesvolle afbouw, maar wees er in ieder geval bedacht op dat als je merkt dat je steeds slechte dagen hebt, dat het hier aan kan liggen en dat daar wat aan te doen is. Mogelijk merk je het niet op de dag zelf maar 1-2 dagen later pas.Ja ik las het, maar ik heb nog nooit op vrijdag en maandag medicatie genomen dus ook zonde als ik dat nu ineens wel ga doen, toch?
Helder, klinkt ook logisch. Ik was alleen 'bang' voor de dosis stapeling als je iedere dag neemt. Maar daar zal ook wel over nagedacht zijnZonde weet ik niet… de filosofie van Ashton is dat een stabiele bloedspiegel en langzame mindering het minste klachten oplevert. Door dagen over te slaan is je bloedspiegel minder stabiel, en kun je toch meer klachten krijgen dan strikt noodzakelijk. Je voelt je er OK bij en dat is één van de belangrijkste factoren voor een succesvolle afbouw, maar wees er in ieder geval bedacht op dat als je merkt dat je steeds slechte dagen hebt, dat het hier aan kan liggen en dat daar wat aan te doen is. Mogelijk merk je het niet op de dag zelf maar 1-2 dagen later pas.
Wij hebben de kennis van elkaar overgenomen. Althans ik heb nergens anders zoveel informatie gekregen als hier. En tijdens de opname hoefde ik alleen maar mijn schema te volgen.
Waarvoor heb je het eigenlijk gekregen?
Bedoel je de oorzaak? Uitval op het werk, niet meer kunnen slapen, hartkloppingen 's nachts (terwijl ik niet drink en toen nog geen medicatie of wat dan ook gebruikte). Opeenstapeling van onverwerkte gebeurtenissen: afstand gedaan van mijn familie, donorvader gevonden na 35 jaar maar helaas stierf hij een jaar later, moeder overleden, relatie met geweldige man stagneerde steeds door zijn ex-vrouw en familie. En dit alles in drie jaar tijd plus gewoon fulltime werken. Ik was helemaal op.Wij hebben de kennis van elkaar overgenomen. Althans ik heb nergens anders zoveel informatie gekregen als hier. En tijdens de opname hoefde ik alleen maar mijn schema te volgen.
Waarvoor heb je het eigenlijk gekregen?
Poe, da's ook wel heel veel om te verwerken. Respect!Bedoel je de oorzaak? Uitval op het werk, niet meer kunnen slapen, hartkloppingen 's nachts (terwijl ik niet drink en toen nog geen medicatie of wat dan ook gebruikte). Opeenstapeling van onverwerkte gebeurtenissen: afstand gedaan van mijn familie, donorvader gevonden na 35 jaar maar helaas stierf hij een jaar later, moeder overleden, relatie met geweldige man stagneerde steeds door zijn ex-vrouw en familie. En dit alles in drie jaar tijd plus gewoon fulltime werken. Ik was helemaal op.
Inmiddels alles een plek gegeven middels psycholoog, relatie beëindigd, en voel me nu rustig en stabiel. Dus de benzo's zijn laatste hobbel.
P.s. en nu maar hopen dat niemand mij herkent door dit te delen![]()
Ik heb zelf ervaren dat kleinere dosissen verlagen per week effectiever is dan een iets grotere hoeveelheid in 1x per 2 weken. (in principe is de snelheid v.d. afbouw het zelfde, 0,5mg x 2 weken = 1mg in 2 weken. In de Ashton manual staat ook dat je deze dosisverlaging ook als 0,5mg kan zien indien het teveel effect heeft. Ik ben nogsteeds bezig met afbouwen, laatste stapjes zijn helaas het lastigst, hierbij heb ik last van slechte slaap, snel overprikkeld/schrikken van alles 's avonds. Kleine visual distortions en voorderest gewoon veel urge om te trillen/shaken.Dat is een fijne tip, dankje. Ashton zegt 1mg per 2 weken. Ik begin gewoon eerst met wennen aan startdosis en zal dan kijken of ik 0,5mg per week doe of 1 per 2 weken. Jouw manier klinkt wel zachter. Wel bizar dat ik dadelijk bijna net zolang bezig ben met afbouwen als dat ik gebruikt heb 😂
Knap jouw traject en prestatie! Had je veel klachten door snelle afbouw? Succes nog!
Respect, je kunt het, houd vol en je mag trots zijn!!Ik heb zelf ervaren dat kleinere dosissen verlagen per week effectiever is dan een iets grotere hoeveelheid in 1x per 2 weken. (in principe is de snelheid v.d. afbouw het zelfde, 0,5mg x 2 weken = 1mg in 2 weken. In de Ashton manual staat ook dat je deze dosisverlaging ook als 0,5mg kan zien indien het teveel effect heeft. Ik ben nogsteeds bezig met afbouwen, laatste stapjes zijn helaas het lastigst, hierbij heb ik last van slechte slaap, snel overprikkeld/schrikken van alles 's avonds. Kleine visual distortions en voorderest gewoon veel urge om te trillen/shaken.
Thanks. Maar ik denk dat héél veel mensen een rugzak hebben, in grote of kleine mate. Vallen is niet erg, blijven liggen welPoe, da's ook wel heel veel om te verwerken. Respect!
Oeh hele mooie 👌Zo dat is nogal wat. Goed dat je het een plekje hebt gegeven.
Zoals ik elders postte: Je bent niet sterk door nooit te vallen. De kracht waarmee je opstaat telt. Vanaf de grond ontstaat de held (Nelson Mandela)
Met de tabletjes van 2mg kun je per mg omlaag gaan. Desnoods neem je een kwart, dat is dan 0,5mg. Wegen en vijlen zal nog niet aan de orde zijn en ik betwijfel of dat ueberhaupt nodig zal zijn.Deze Piet precies heeft een praktische vraag: ik heb 10mg en 2mg tabletten tot mijn beschikking + pillensnijder. Ook heb ik zojuist een weegschaal gekocht die tot 0,1mg kan wegen. Hoe hebben jullie de pilletjes kleiner gemaakt? Veilen bijv? Ik maak geen gebruik van taperingstrips. Thanks!
Lol 😂 nee gewoon bij Bol (mag ik dit noemen hier?). Nee, ik verwacht ook niet dat het nodig zal zijn maar ik wil gewoon voorbereid zijn indien nodig 🙃Met de tabletjes van 2mg kun je per mg omlaag gaan. Desnoods neem je een kwart, dat is dan 0,5mg. Wegen en vijlen zal nog niet aan de orde zijn en ik betwijfel of dat ueberhaupt nodig zal zijn.
0,1mg? Wat is dat voor high tech weegschaal joh? Werk je in een lab ofzo?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."