Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam afbouwen - dagboek ;)

Diazepam afbouwen - dagboek ;)

64 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
overdosis verschijnselen.
Klik om te vergroten...

Dit betwijfel ik eerlijk gezegd. Als je altijd heb gewisseld in doseringen kan je zeker klachten krijgen bij het stabiliseren van de dosering.

Er is geen sterkte verhoging geweest namelijk?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank je. Ik heb ook dagbehandeling en donderdag stelden we vast hoe je innerlijke groei stopt met benzo’s. Meerdere mensen ervaren dat zo.
Ik ben zelf niet goed volwassen geworden met al die medicijnen. Leun nog teveel op mijn ouders met mijn 41 jaar.
Dus… goed dat je stopt. In de kliniek zeiden ze dat dit de ergste verslaving is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Utrecht84 zei:
Ja ik las het, maar ik heb nog nooit op vrijdag en maandag medicatie genomen dus ook zonde als ik dat nu ineens wel ga doen, toch?
Klik om te vergroten...
Zonde weet ik niet… de filosofie van Ashton is dat een stabiele bloedspiegel en langzame mindering het minste klachten oplevert. Door dagen over te slaan is je bloedspiegel minder stabiel, en kun je toch meer klachten krijgen dan strikt noodzakelijk. Je voelt je er OK bij en dat is één van de belangrijkste factoren voor een succesvolle afbouw, maar wees er in ieder geval bedacht op dat als je merkt dat je steeds slechte dagen hebt, dat het hier aan kan liggen en dat daar wat aan te doen is. Mogelijk merk je het niet op de dag zelf maar 1-2 dagen later pas.
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Zonde weet ik niet… de filosofie van Ashton is dat een stabiele bloedspiegel en langzame mindering het minste klachten oplevert. Door dagen over te slaan is je bloedspiegel minder stabiel, en kun je toch meer klachten krijgen dan strikt noodzakelijk. Je voelt je er OK bij en dat is één van de belangrijkste factoren voor een succesvolle afbouw, maar wees er in ieder geval bedacht op dat als je merkt dat je steeds slechte dagen hebt, dat het hier aan kan liggen en dat daar wat aan te doen is. Mogelijk merk je het niet op de dag zelf maar 1-2 dagen later pas.
Klik om te vergroten...
Helder, klinkt ook logisch. Ik was alleen 'bang' voor de dosis stapeling als je iedere dag neemt. Maar daar zal ook wel over nagedacht zijn :wink:
Wat een kennis hebben jullie 😅. Ik ga dit proberen, dankjewel!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wij hebben de kennis van elkaar overgenomen. Althans ik heb nergens anders zoveel informatie gekregen als hier. En tijdens de opname hoefde ik alleen maar mijn schema te volgen.

Waarvoor heb je het eigenlijk gekregen?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel succes!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Wij hebben de kennis van elkaar overgenomen. Althans ik heb nergens anders zoveel informatie gekregen als hier. En tijdens de opname hoefde ik alleen maar mijn schema te volgen.

Waarvoor heb je het eigenlijk gekregen?
Klik om te vergroten...

Ik heb ook meer gehad aan de ervaringen van andere dan voorlichting van een arts! :)
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Wij hebben de kennis van elkaar overgenomen. Althans ik heb nergens anders zoveel informatie gekregen als hier. En tijdens de opname hoefde ik alleen maar mijn schema te volgen.

Waarvoor heb je het eigenlijk gekregen?
Klik om te vergroten...
Bedoel je de oorzaak? Uitval op het werk, niet meer kunnen slapen, hartkloppingen 's nachts (terwijl ik niet drink en toen nog geen medicatie of wat dan ook gebruikte). Opeenstapeling van onverwerkte gebeurtenissen: afstand gedaan van mijn familie, donorvader gevonden na 35 jaar maar helaas stierf hij een jaar later, moeder overleden, relatie met geweldige man stagneerde steeds door zijn ex-vrouw en familie. En dit alles in drie jaar tijd plus gewoon fulltime werken. Ik was helemaal op.
Inmiddels alles een plek gegeven middels psycholoog, relatie beëindigd, en voel me nu rustig en stabiel. Dus de benzo's zijn laatste hobbel.
P.s. en nu maar hopen dat niemand mij herkent door dit te delen :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Utrecht84 zei:
Bedoel je de oorzaak? Uitval op het werk, niet meer kunnen slapen, hartkloppingen 's nachts (terwijl ik niet drink en toen nog geen medicatie of wat dan ook gebruikte). Opeenstapeling van onverwerkte gebeurtenissen: afstand gedaan van mijn familie, donorvader gevonden na 35 jaar maar helaas stierf hij een jaar later, moeder overleden, relatie met geweldige man stagneerde steeds door zijn ex-vrouw en familie. En dit alles in drie jaar tijd plus gewoon fulltime werken. Ik was helemaal op.
Inmiddels alles een plek gegeven middels psycholoog, relatie beëindigd, en voel me nu rustig en stabiel. Dus de benzo's zijn laatste hobbel.
P.s. en nu maar hopen dat niemand mij herkent door dit te delen :wink:
Klik om te vergroten...
Poe, da's ook wel heel veel om te verwerken. Respect!
W
Wesley01482Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Utrecht84 zei:
Dat is een fijne tip, dankje. Ashton zegt 1mg per 2 weken. Ik begin gewoon eerst met wennen aan startdosis en zal dan kijken of ik 0,5mg per week doe of 1 per 2 weken. Jouw manier klinkt wel zachter. Wel bizar dat ik dadelijk bijna net zolang bezig ben met afbouwen als dat ik gebruikt heb 😂
Knap jouw traject en prestatie! Had je veel klachten door snelle afbouw? Succes nog!
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf ervaren dat kleinere dosissen verlagen per week effectiever is dan een iets grotere hoeveelheid in 1x per 2 weken. (in principe is de snelheid v.d. afbouw het zelfde, 0,5mg x 2 weken = 1mg in 2 weken. In de Ashton manual staat ook dat je deze dosisverlaging ook als 0,5mg kan zien indien het teveel effect heeft. Ik ben nogsteeds bezig met afbouwen, laatste stapjes zijn helaas het lastigst, hierbij heb ik last van slechte slaap, snel overprikkeld/schrikken van alles 's avonds. Kleine visual distortions en voorderest gewoon veel urge om te trillen/shaken.
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wesley01482 zei:
Ik heb zelf ervaren dat kleinere dosissen verlagen per week effectiever is dan een iets grotere hoeveelheid in 1x per 2 weken. (in principe is de snelheid v.d. afbouw het zelfde, 0,5mg x 2 weken = 1mg in 2 weken. In de Ashton manual staat ook dat je deze dosisverlaging ook als 0,5mg kan zien indien het teveel effect heeft. Ik ben nogsteeds bezig met afbouwen, laatste stapjes zijn helaas het lastigst, hierbij heb ik last van slechte slaap, snel overprikkeld/schrikken van alles 's avonds. Kleine visual distortions en voorderest gewoon veel urge om te trillen/shaken.
Klik om te vergroten...
Respect, je kunt het, houd vol en je mag trots zijn!!

Ja, ik ben inmiddels overtuigd en ga voor de 0,5mg afbouw per week. Pff, de 'voorpret' is haast spannender dan het afbouwen zelf 😂
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Poe, da's ook wel heel veel om te verwerken. Respect!
Klik om te vergroten...
Thanks. Maar ik denk dat héél veel mensen een rugzak hebben, in grote of kleine mate. Vallen is niet erg, blijven liggen wel :wink:
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Zo dat is nogal wat. Goed dat je het een plekje hebt gegeven.

Zoals ik elders postte: Je bent niet sterk door nooit te vallen. De kracht waarmee je opstaat telt. Vanaf de grond ontstaat de held (Nelson Mandela)
Klik om te vergroten...
Oeh hele mooie 👌
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Deze Piet precies heeft een praktische vraag: ik heb 10mg en 2mg tabletten tot mijn beschikking + pillensnijder. Ook heb ik zojuist een weegschaal gekocht die tot 0,1mg kan wegen. Hoe hebben jullie de pilletjes kleiner gemaakt? Veilen bijv? Ik maak geen gebruik van taperingstrips. Thanks!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij mij zijn we van 2 naar 1 naar 0,5 naar 0 gegaan.
Als ik mij goed herinner waren er tabletjes van 1, die je kon halveren. Geen pillensnijder of vijl hier.

Het ging heel snel, en ik sliep er niet of nauwelijks bij. Verstandig dat je de tijd neemt. Of je het laatste stukje echt moet gaan vijlen weet ik niet. Je bent er dan zo veel mee bezig, lijkt me. Misschien hebben anderen ervaring daarmee. Succes!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Utrecht84 zei:
Deze Piet precies heeft een praktische vraag: ik heb 10mg en 2mg tabletten tot mijn beschikking + pillensnijder. Ook heb ik zojuist een weegschaal gekocht die tot 0,1mg kan wegen. Hoe hebben jullie de pilletjes kleiner gemaakt? Veilen bijv? Ik maak geen gebruik van taperingstrips. Thanks!
Klik om te vergroten...
Met de tabletjes van 2mg kun je per mg omlaag gaan. Desnoods neem je een kwart, dat is dan 0,5mg. Wegen en vijlen zal nog niet aan de orde zijn en ik betwijfel of dat ueberhaupt nodig zal zijn.

0,1mg? Wat is dat voor high tech weegschaal joh? Werk je in een lab ofzo?
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Met de tabletjes van 2mg kun je per mg omlaag gaan. Desnoods neem je een kwart, dat is dan 0,5mg. Wegen en vijlen zal nog niet aan de orde zijn en ik betwijfel of dat ueberhaupt nodig zal zijn.

0,1mg? Wat is dat voor high tech weegschaal joh? Werk je in een lab ofzo?
Klik om te vergroten...
Lol 😂 nee gewoon bij Bol (mag ik dit noemen hier?). Nee, ik verwacht ook niet dat het nodig zal zijn maar ik wil gewoon voorbereid zijn indien nodig 🙃
W
Wesley01482Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Succes man!! Na 5,5 maand gebruik zou het nog redelijk af te bouwen zijn. Ik zou proberen 0.5mg/week afbouw aan te houden (Mits je niet super angstgevoelig bent). Dit is een rustig tempo waar je lichaam aan kan wennen en uiteindelijk lekker van kan stoppen. Ik ben nu na 2 jaar dagelijks 25-30mg naar 4mg afgebouwd, Heel zwaar en geeft de raarste klachten ooit. Maar we komen er!💪
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wens je veel sterkte toe!
Ik kom er alleen niet goed achter wat je precies doet.. ben je nu vanaf 10 mg/ dag aan het afbouwen? Nee toch?
Succes!
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zal hier mijn ervaringen delen tijdens het afbouwproces van diazepam, na 5,5 maand gebruik. Ik ben net pas begonnen met het afbouwschema dus hoe het verloopt laat ik over een tijdje weten.

Wat ik wel heb gedaan, dankzij advies van diverse mensen en artikelen als Ashton Manual, is toch begonnen met een hogere dosis. Ik heb in de voorgaande weken sporadisch op willekeurige avonden 15mg genomen ipv mijn gebruikelijke 4mg en als ik nu ineens met 4mg start dan vrees ik enorme klachten. Ik ben tussendoor een keer een paar dagen gestopt maar dat was hel.

Dus: ik start nu volgens het Ashton afbouwschema met 10mg en bouw iedere twee weken met 1mg af. Nieuw plan, maar wel een zachter plan. Dan ben ik als het goed is eind juni klaar. En daarnaast ga ik op vijf avonden innemen ipv 4. Ik wil gewoon zoveel mogelijk proberen om heftige klachten te voorkomen.

Wordt vervolgd :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."