Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam afbouwen - dagboek ;)

Diazepam afbouwen - dagboek ;)

64 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het lijkt me verstandig om de tijd te nemen met het afbouwen van die diazepam.
Het is niet niks en zware ontwenningsverschijnselen wil je echt niet krijgen.
Rustig aan....dan komt het goed.
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zit inmiddels een week op 7mg, over twee weken naar 6mg. En nu gaat het goed, op hoofdpijn na. Die 10mg was gewoon veel te hoog. Wordt vervolgd en dank voor jullie meningen en het meedenken!
U
Utrecht84Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Ja, ik overdrijf, maar als je Benzodiazepines wilt afbouwen en je zit op ongeveer 40 mg/ week en je gaat naar 70mg/ week om te beginnen met afbouwen..
Het valt heel erg mee natuurlijk en allemaal gelukkig geen hoge doseringen, maar het lijkt wel een beetje op.. "Nog even relaxen voordat de storm begint.."
en waarschijnlijk ook een prima manier van aanpak. Gezien iedereen anders is, als je het op deze manier doet, ook top, zolang je er vervolgens tevreden mee aan de slag kunt gaan.
Klik om te vergroten...
Zo relax was het dus niet, lol.
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb zelf 1mg per 4 dagen afgebouwd, maar had daardoor wel erg veel last van spierspanning. Was bijna niet vol te houden. Toen ik 2mg 2 weken heb gebruikt en toen naar 1,5mg ging, verliep dat zonder problemen. Ik zou zeker niet meer dan 1mg per week of 2 weken afbouwen, volgens de online schema's wordt er geadviseerd om vanaf 5mg elke 1-2 weken 0,5mg af te bouwen. Ik denk dat je vooral naar je eigen lichaam moet luisteren en hoe erg de ontwenning is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat klopt.
Ieder lichaam reageert anders op afbouw.
Voel aan wat jouw lijf je aangeeft!
Rustig aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."