Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Problemen, cravings etc kunnen wel helaas lang aanhouden als je gestopt bent. Bij mij na het stoppen van 3/4mmc/coke en alcohol na 2 weken verschil met betere slaap, en na 2 maanden pas mindere angst en meer zekerheid in mezelf. Het kan leuk zijn maar wekelijks gebruik of meer is het echt niet waard. Dit levert meer problemen op dan voordelen."
"Wesley01482 zei: Problemen, cravings etc kunnen wel helaas lang aanhouden als je gestopt bent. Bij mij na het stoppen van 3/4mmc/coke en alcohol na 2 weken verschil met betere slaap, en na 2 maanden pas mindere angst en meer zekerheid in mezelf. Het kan leuk zijn maar wekelijks gebruik of meer is het echt niet waard. Dit levert meer problemen op dan voordelen. Klik om te vergroten... En bovendien kan ik sowieso niemand cathinones aanraden. Deze hebben voor mij (persoonlijk) veel meer cravings en problemen opgeleverd dan bijvoorbeeld een coke of mdma. Met cocaïne bijvoorbeeld kon ik na een halfje op een avond met wat biertjes wel stoppen. Met 3mmc wou ik alleen maar meer tot soms zelfs 24-36uur later, dat sloopte mij echt. Als je het nooit geprobeerd hebt hou het dan ook zo!"
"Utrecht84 zei: Dat is een fijne tip, dankje. Ashton zegt 1mg per 2 weken. Ik begin gewoon eerst met wennen aan startdosis en zal dan kijken of ik 0,5mg per week doe of 1 per 2 weken. Jouw manier klinkt wel zachter. Wel bizar dat ik dadelijk bijna net zolang bezig ben met afbouwen als dat ik gebruikt heb 😂 Knap jouw traject en prestatie! Had je veel klachten door snelle afbouw? Succes nog! Klik om te vergroten... Ik heb zelf ervaren dat kleinere dosissen verlagen per week effectiever is dan een iets grotere hoeveelheid in 1x per 2 weken. (in principe is de snelheid v.d. afbouw het zelfde, 0,5mg x 2 weken = 1mg in 2 weken. In de Ashton manual staat ook dat je deze dosisverlaging ook als 0,5mg kan zien indien het teveel effect heeft. Ik ben nogsteeds bezig met afbouwen, laatste stapjes zijn helaas het lastigst, hierbij heb ik last van slechte slaap, snel overprikkeld/schrikken van alles 's avonds. Kleine visual distortions en voorderest gewoon veel urge om te trillen/shaken."
"https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf Ik vond dit zelf een fijn leesbare guide, hier staan ook haalbare schema's in."
"Alinde zei: Um ik heb een korte psychose gehad. 'Gelukkig' in de kliniek. En nu zit ik weer aan de benzo's. Het is inderdaad niet makkelijk. Gaat nu weer beter maar meer medicatie, meer plassen etc. Hand bezeerd tijdens volleybal wat ik wijt aan de veranderde spierspanning. Maar ik zal het topic niet kapen Klik om te vergroten... Hopelijk ben je snel beter! Had je wel gewoon rustig afgebouwd? Vooral als je gevoelig bent kan namelijk iets te snel stoppen zorgen voor psychoses, zware paniek en veel andere nare dingen Zelf ook meegemaakt, heel naar. nu even op pauze met mijn dosis van 2,5mg/dag nog maar op eigen houtje. Op sommige momenten denk ik weer dat er niks is, en op andere momenten heb ik het gevoel dat ik doodga en alsof ik 3 dagen niet geslapen heb."
"Beste mensen, Ik zoek al een tijdje een antwoord hierop, maar ik kan het een beetje lastig vinden omdat ik veel verschillende verhalen lees en hoor. Ik gebruik regelmatig 3-4mmc/coke in combinatie met alcohol. Als ik de stimulerende middelen gebruik zonder de alcohol, dan voel ik me alleen iets energieker en vooral angstig ervan (2x ooit gedaan). Het gebeurd voornamelijk wanneer ik een biertje of 3-4 op heb, en dan zin heb om wat te doen, en dan blijf ik vaak ook lang doorgaan met redelijke cravings. Hoe beinvloed alcohol hier in het effect erop? Het voelt voor mij alsof alcohol de randjes van de stimulerende effecten eraf haalt, en ik voel me dan heerlijk, totdat de crash komt op het eind. Ik ben bekend dat coke met alcohol samen combineert tot coca ethyleen en dat dit een totaal andere high geeft. Maar weet iemand hoe dit zit met mmc?"
"En voor extra info: Dit is bij 3mmc veel erger het geval. Bij 4mmc heb ik vaak juist geen cravings naar alcohol omdat dat van zichzelf al een pittig effect geeft. Groetjes Wes"
"HappyMind zei: Alcohol vervaagt je grenzen en maakt je oa impulsiever waardoor sneller drugs in het spel komen. Alcohol werkt ook verdovend/ontspannend waardoor het kan zijn dat "de scherpe randjes" eraf gehaald worden. Je hart heeft het daarmee alleen wel extra zwaar, gezien de tegengestelde effecten van stimulanten en alcohol. Klik om te vergroten... Je hebt hier zeker gelijk in, alleen de tegengestelde effecten cancellen elkaar wel uit kwa heartrate bijvoorbeeld etc. Als je bijvoorbeeld te hard gaat op uppers, zijn benzodiazepines gebruikelijk om dit effect tegen te gaan. Dat geeft juist de hartspier meer rust. Het is best complex voorderest, maar het is wel een heel stuk zwaarder op je lever etc. Gelukkig ben ik niet meer elke week 3x aan deze combi zoals eerst."
"Succes man!! Na 5,5 maand gebruik zou het nog redelijk af te bouwen zijn. Ik zou proberen 0.5mg/week afbouw aan te houden (Mits je niet super angstgevoelig bent). Dit is een rustig tempo waar je lichaam aan kan wennen en uiteindelijk lekker van kan stoppen. Ik ben nu na 2 jaar dagelijks 25-30mg naar 4mg afgebouwd, Heel zwaar en geeft de raarste klachten ooit. Maar we komen er!💪"
"Utrecht84 zei: Zit inmiddels een week op 7mg, over twee weken naar 6mg. En nu gaat het goed, op hoofdpijn na. Die 10mg was gewoon veel te hoog. Wordt vervolgd en dank voor jullie meningen en het meedenken! Klik om te vergroten... Ik ben zelf van 20 naar 4mg/dag nu in 5 maanden tijd. Hiervan ging ik van 20 naar 7,5 in 5 weken. Dit ging prima, De eerste stappen gingen een stuk makkelijker wat ik ook eerder aangaf. Die kan je ook sneller nemen omdat je brein in hogere dosissen per mg minder gaba afgeeft dan de eerste beetjes. de laatste beetjes moet je juist rustiger mee doen. Ik heb een maand vastgezeten op 6mg/dag maar uiteindelijk toch verder gegaan. Gewoon per 2 weken 0.5-1mg eraf, geen haast. Zo heb je ook het minste last ervan. Ga ervoor man en laten we hopen dat we er snel vanaf zijn!"