Terwijl velen dit rest van hun leven blijven gebruiken.
Echt?! Ik ken eigenlijk niemand. Maar misschien ligt dat aan mijn omgeving đ«§
En ik weet niet hoeveel Methylfenidaat (Rilatine 40mg) en andere ADHD medicatie kost in Nederland, maar hier is dat best prijzig, dikke âŹ30 voor maand (30 capsules).
Dus als ik dan toch bezig ben om terug nr dat punt te gaan, dat ik juist nihil medicatie nam, laat staan drugs en rc's. Wou ik de Rilatine ook proberen achterwege te laten.
Ja het is hier ook duur, zeker de langwerkende. Maar hoe dan ook goed om af en toe een pauze in te lassen. Gewoon even een reset maar ook om te zien of je het nog enorm nodig hebt inderdaad. Goed van je hoor!
Ik slik zelf in het weekeind sowieso niet en sla regelmatig over. Als ik vakantie heb slik ik ook geen medicatie. Ik wil er absoluut niet afhankelijk van worden en ik vind dat je sowieso altijd kritisch naar je medicatie moet kijken en het letterlijk en figuurlijk niet zomaar moet slikkenđ€Ș
Ah oké, mijn excuses voor het verkeerd te bb begrepen.
Kan ik geloven, dat die combinatie ADHD, ferme studies en mogelijk nog meer, tijdelijk die Methylfenidaat of andere ADHD medicatie een welgekomen hulpmiddel was.
Naja, ik had toen dus ook nog geen diagnose en dus therapie gehad. Mijn hele familie was al gediagnosticeerd dus ik vond het eigenlijk wel prima ofzo: was wel duidelijk dat ik er ook âbij hoordeâ maar ik deed het goed op school en werk dus boeie.
Maar wat er gebeurt als je niets ermee doet en minimaal over je hoofd leert, is dat je gaat maskeren en overcompenseren. Dat gaat een keer âmisâ. Dus had niet zo zeer met mân studies of iets te maken, maar meer met dat ik niet goed wist hoe ikzelf en mân hoofd werkt en hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Ik heb daar meer aan gehad dan aan mân mediacatie (al ben ik achteraf ook heul blij met mijn medicatie).
Mensen met ADHD beschrijven het effect van stimulantia vaak als een soort uitgevlakt of afgevlakt raken. Als je normale toestand er één is van vrij extreme hyperactiviteit en afgeleid zijn kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Ik merk dat zelf ook. Zoân gevoel van ineens helemaal leeg zijn.
Ik herken dit ook heel erg. Ik weet nog dat ik voor t eerst medicatie kreeg en een peukie op mân balkon ging roken (zoals altijd). Kon maar niet mân vinger erop leggen wat er nou zo anders was, tot ik realiseerde dat mân gedachten gewoon niet heul de tijd als een malloot te keer gingen. Ik kon gewoon met mezelf zitten, naar buiten staren en verder niksssss.
Kan me wel voorstellen dat mensen dat als afgevlakt ervaren. Maar ik vond het zo heerluk dat ik moest huilenđ Ik kon ook maar niet begrijpen dat waarschijnlijk bij veel mensen het altijd er âzoâ aantoe gaat in hun kop. Nogsteeds niet eigenlijkâŠ