je verhaal klinkt op sommige stukken heel herkenbaar, ook dat niet slapen is een bekent iets.
En dan nog de afkick zelf wat heel erg lijk op een acute onthouding van dope ,ja echt je word zo doodziek dat een dope afkick er nog lekker bij is.
Fijn om wat herkenning te zien, Ja de afkick van olanzapine is voor mij overduidelijk de aller heftigste afkick die ik ooit heb mogen ervaren, benzo's zijn er smarties bij.
Ook dat verhaal van je behandelaar ,het woord alleen al maakt me ziek en hun kennis van medicatie gaat niet verder dan het slikken ervan.
Afkick bestaat niet in hun ogen en ze geven altijd je brein de schuld terwijl je echt lichamelijk aan het afkicken ben,hierdoor heb ik ook flinke ruzie gehad tot bijna klappen toe want hij gaf niet toe dat me lichaam het aan het opgeven was ,zowel bij zyprexa en lexapro
Ja dus dat. Het is altijd het brein wat de oorzaak zou zijn. Ze hebben mijn hersenpan gefrituurd met deze pillen en ik zit met de shit. Als het aan hun ligt zouden we niet eens afbouwen, er werd als eerste geopperd toen ik het had over afbouwen dat er veel mensen deze pillen hun hele leven blijven slikken, like waarom is dit het eerste wat je zegt als arts wanneer iemand het heeft over ondraaglijke bijwerkingen van de medicatie. Wil je me doelbewust mijn hele leven deze pillen toedienen zodat ik gevangen blijf in het web van de GGZ?
Naar mijn mening zijn die medicijnen pure drugs die je voor een paar maanden kunstmatig blij maken ,de werking is na een enkele maanden al veel minder als in het begin en dan denk je van "we stoppen wel even"
En dan begint de ellende,heel erg ziek als er een mg afgaat en dan denk je waar ben ik nu in beland!
Dus dit. Ik vind het zelfs lastig om NA meetings te volgen en te delen omdat ik me niet clean voel enkel door deze pillen. Nu hou ik mezelf maar voor dat deze drugs is gegeven door een psychiater ipv een drugsdealer en ik er zelf heel graag van af wil maar dat het lichamelijk op dit moment onmogelijk is om de olanzapine helemaal te staken maar dit is geen fijne motivatie voor een "sober" bestaan.
Ook mijn levens genot is gedaald naar 0,0 en het is iedere dag een strijd om de dagelijkse dingen te hendelen .
Dit is dus ook precies wat ik nu ervaar, me bed uitkomen, naar dagbesteding gaan, douchen, huishouden doen, wasjes draaien, het is allemaal een gigantische opdracht waar ik elke dag weer keihard voor moet knokken terwijl ik mijn hele leven vóór deze pillen goed onder de knie had, betaalde baan, leuke vriendin, goed geordend huishouden. Er zijn wel periodes geweest van middelen misbruik & gokverslaving maar deze basis zaken had ik altijd wel op orde tot die olanzapine om de hoek kwam.
Ik ben zelfstandig van 20mg naar 2.5 gezakt en toen was de koek op ,ik was een wrak na die afbouw en moest echt een dik half jaar bekomen ervan op 2.5mg.
Slik je nu nog steeds 2,5mg of ben je er inmiddels van af? En zo ja, hoelang al? Heb je er nog steeds last van?
Alle bijwerkingen zoals: libido gone, extreme oververmoeidheid, geen concentratie, geen motivatie, geen emoties, doelloos voelen, onverschilligheid, overgewicht, wegen gewoon niet op tegen de "kwalen" waarvoor ze me deze shit hebben gegeven. Ben oprecht liever paar keer hypomaan en depressief, wetende dat dit bij mijn ziektebeeld hoort dan dat ik letterlijk wordt omgebouwd naar een GGZ zombie.
Vertrouwen ben ik compleet kwijt en vertrouw alleen nog maar op me diazepam en zolpidem en mitrazepine want die lexapro heb me ook doodziek gemaakt.
Laat iedereen maar vloeken op de benzo's maar het helpt mij enorm en het is voor mij een makkie om ze rustig af te bouwen als het moet ,maar daar blijven ze lekker vanaf!
Ik ben het met je eens, ik heb benzo's zwaar misbruikt met rc benzo's erbij en 6x per dag lorazepam. Dit heb ik echter binnen no time aangepakt toen ik er klaar voor was en in 3 maanden afgebouwd van 15mg lorazepam en 50mg+ bromazolam naar nog enkel 2,5mg lorazepam tijdens bedtijd. Dit heb ik op eigen kracht zonder afbouwschema en support van de psychiater gedaan zonder enige afkickverschijnselen. Voor nu ben ik ook gestaakt met het verder afbouwen van de lorazepam omdat de olanzapine veel meer prioriteit heeft voor mij. De lorazepam heeft geen (weinig) invloed op mijn dagelijks leven of ondragelijke bijwerkingen. Ik heb mezelf bewezen dat ik die medicatie niet meer hoef te misbruiken en ben er helemaal niet meer mee bezig terwijl de olanzapine letterlijk mijn hele leven heeft afgepakt.
Mijn verhaal wijkt natuurlijk sterk af van die van jou maar de oorzaak blijft hetzelfde ,en wil je oprecht een steuntje in je rug geven om aan te geven dat jij niet alleen de strijd ben aangegaan tegen de GGZ pillendraaiers.
Dankjewel voor je verhaal, zoveel wijkt het nieteens af. We zijn misschien om andere redenen gestart met het middel maar de uitkomst is hetzelfde. Het hele verloop en hoe de GGZ omgaat met medicatie is zorgwekkend. Het geeft me moed, hoop en kracht door dit zo te lezen en weten dat ik niet de enige ben en het allemaal aan mij ligt. Hoop dat het goed met je gaat ❤️ dankjewel voor het delen nogmaals!