Thanks mensen voor jullie tips. Ik zit momenteel in de acceptatie fase dat ik voorlopig nog wel bezig ben met deze shit afbouwen. Nu ruim weekje op 12,5mg en rare nachten, ene dag 7-10 uur slaap andere dag 0,0 slaap.
Ik ben gewoon woedend op de psychiater, artsen en mijn apotheker dat ze allen beweren dat olanzapine en anti psychotica niet verslavend zijn. Mijn verslaafde brein (in herstel) is duidelijk lichamelijk verslaafd aan olanzapine want neem ik het niet blijf ik wakker (7+ dagen) tot ik psychotisch wordt opgenomen met een prik in me bil, zelfs (gangbare doseringen) benzo's krijgen me niet in slaap. Dit is voor mij toch duidelijk een van de belangrijkste kenmerken van een zware (lichamelijke) verslaving. Mijn lichaam kan simpelweg niet zonder dat klo... Ter... Tyf... pilletje. En hun doodleuk zeggen dat het geen craving veroorzaakt en daarom niet verslavend is. Nee dat klopt, denk niet gauw laat ik er 2 poppen, maar verder is het toch overduidelijk verslavend als je lichaam zonder het middel zijn eerste basisbehoeften niet meer kan handelen = slapen.
Ik heb nimmer psychotische symptomen gehad, ze zijn de olanzapine gestart vanwege in hun ogen een "manie" en OCD (teldwang). De bijwerkingen zijn niet mis en ontnemen me al maanden mijn leefgenot. Zwaar oververmoeid, extreme gewichtstoename, kan me bed niet uitkomen, zelfs dagbesteding is bijna niet haalbaar en in ieder geval niet consistent, concentratie is helemaal zoek, voel bijna geen emoties, heel vlak en leeg, restless legs syndroom, bewegingsdrang, oncontroleerbare bewegingen, libido is weggevlogen & nog wel 10 bijwerkingen.
Daarnaast hebben ze zich nooit gehouden om mijn gewicht te monitoren en ben nu van 65+- kilo naar de 90 gegaan en ze doen er erg makkelijk over. Naar mijn mening is deze medicatie veel te zwaar voor de "klachten". Ja het klopt dat ik psychotisch ben geworden (nadat ik de olanzapine al 2 jaar slikte) maar dat kwam overduidelijk door een zelfmoordpoging met medicatie, drugs en research chemicals. Ik ben een paar jaar van me leven kwijt door die klote pillen en kom er niet van af. Als ik mijn leven wil inkorten kies ik graag zelf de middelen, lees: drugs. Ik ben clean van middelen maar voel me niet clean door deze medicatie. Ik bedoel niet te zeggen dat drugs de oplossing zijn, sterker nog, ze gaan me niet beter maken, maar dan heb ik nog "plezier" van de substanties doordat ik de effecten zelf bepaal adhv het middel, nu zit ik "verplicht" aan pillen die mij niets anders brengen dan heftige bijwerkingen die mij doodongelukkig maken.
Hoi je verhaal klinkt op sommige stukken heel herkenbaar, ook dat niet slapen is een bekent iets.
En dan nog de afkick zelf wat heel erg lijk op een acute onthouding van dope ,ja echt je word zo doodziek dat een dope afkick er nog lekker bij is.
Ook dat verhaal van je behandelaar ,het woord alleen al maakt me ziek en hun kennis van medicatie gaat niet verder dan het slikken ervan.
Afkick bestaat niet in hun ogen en ze geven altijd je brein de schuld terwijl je echt lichamelijk aan het afkicken ben,hierdoor heb ik ook flinke ruzie gehad tot bijna klappen toe want hij gaf niet toe dat me lichaam het aan het opgeven was ,zowel bij zyprexa en lexapro.
Naar mijn mening zijn die medicijnen pure drugs die je voor een paar maanden kunstmatig blij maken ,de werking is na een enkele maanden al veel minder als in het begin en dan denk je van "we stoppen wel even"
En dan begint de ellende,heel erg ziek als er een mg afgaat en dan denk je waar ben ik nu in beland!
Ik heb het gekregen om te gaan eten ,ja domme redernering maar woog nog maar 53 kilo wat voor een volwassen man natuurlijk veel te weinig is ,nu zijn we 30 kilo verder... en RLS cadeau gekregen en parkinsonisme wat ik niet kan gebruiken bij mijn fijne motoriek dus het heb ook me hobby's vergalt.
Ook mijn levens genot is gedaald naar 0,0 en het is iedere dag een strijd om de dagelijkse dingen te hendelen .
Ik ben zelfstandig van 20mg naar 2.5 gezakt en toen was de koek op ,ik was een wrak na die afbouw en moest echt een dik half jaar bekomen ervan op 2.5mg.
Nu gaat het prima maar ik ben bang ,en dat icm escitalopram afbouw heb me nog terughoudender gemaakt naar het GGZ want die geven drugs op een legale manier maar afbouwen ho maar want de big pharma wil centjes verdienen over onze zwakke geestelijke gesteldheid.
Vertrouwen ben ik compleet kwijt en vertrouw alleen nog maar op me diazepam en zolpidem en mitrazepine want die lexapro heb me ook doodziek gemaakt.
Laat iedereen maar vloeken op de benzo's maar het helpt mij enorm en het is voor mij een makkie om ze rustig af te bouwen als het moet ,maar daar blijven ze lekker vanaf!
Mijn verhaal wijkt natuurlijk sterk af van die van jou maar de oorzaak blijft hetzelfde ,en wil je oprecht een steuntje in je rug geven om aan te geven dat jij niet alleen de strijd ben aangegaan tegen de GGZ pillendraaiers.