Zoiets had ik al begrepen, ik heb nog nooit een traject doorgelopen bij de huisarts voor fysieke of mentale problemen omdat ik dat nooit nodig achtte. Maar na een hoop zelfreflectie en de ervaringen die ik heb opgedaan over de jaren heen, wil ik het toch weleens proberen. Ik heb het gevoel dat dit een echte "gamechanger" zou kunnen zijn. Maar goed ik heb mijn amfetamine gebruik altijd beperkt tot het weekend en niet als doordeweeks hulpmiddel.Het zou best kunnen dat je ADHD hebt, maar dat moet dan eerst getest worden (en dat is een heel proces). Zonder een officiële diagnose gaat een arts je waarschijnlijk geen ADHD medicatie voorschrijven.
Dat is een hele goede vraag van jou. Mijn vrienden weet ik goed in elkaar steek en accepteren dat ook, maar voor de meeste familieleden en collega's op het werk loop ik over het algemeen rond met een bepaalde façade waar ik door de jaren heen bijna onbewust aan vast blijf houden.Ik zou alleen medicatie gaan gebruiken als je niet anders kan. Het kan je persoonlijkheid enorm veranderen. Dient het jouzelf of anderen? Moet je voldoen aan wat anderen van je verwachten? Dat wil zeggen, anderen vinden je dan eigenlijk niet goed zoals je bent.
Stimulantia is veel minder onschuldig dan men doet voorkomen! Dat weet ik uit eigen ervaring en ik zie wat het bij anderen kan aanrichten.
Maar toch lijken sommigen mij te beschouwen als een laks en ietwat afstandelijk figuur, terwijl ik eigenlijk een vrij complex individu ben met wat persoonlijke problemen, maar ondanks dat probeer ik wel gewoon het beste uit mijzelf te halen en ga ik niet bij de pakken neerzitten
Mijn werk vereist voor een langere tijd focus en motivatie en vereist op de meeste dagen ook een hoop fysieke arbeid. daarbij is de gemiddelde werkdag 10 tot 11 uur per dag, wat best moeilijk kan zijn.
Ik ben zelf behoorlijk bekend met de gevaren van stimulanten en de tol die het eist zowel lichamelijk als mentaal. Maar toch merk ik op "baseline", compleet sober en al, mijn persoonlijke tekortkomingen maar al te vaak ondanks meerdere pogingen om mijn zwakke punten te verbeteren.