Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke medicijnen heb jij op voorschrift gehad?

Welke medicijnen heb jij op voorschrift gehad?

69 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Chloordiazepoxide
Oxazepam
Diazepam
Lorazepam
Farmaceutische GHB
Xyrem
Baclofen
Gabapentine
Haldol
Seroquel
Citalopram
Bupropion
Mirtazapine
Methylfenidaat (verschillende vormen; snelwerkend etc)
Dexamfetamine
Desloratadine
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alleen medicatie die niet psychoactief is gelukkig.
V
VOXXLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees veel bekende middelen die ik herken die ik zelf ook gebruikt heb. En ik zeg "gebruikt" (gelukkig) 🙂 maar er zitten best wel heftige soorten tussen. Ik zal mijn lijstje ook met jullie delen.

- Zyprexa
- Risperdal
- Abilify
- Clozapine
- Amisulpride
- Paliperidon
- Quetiapine
- Promethazine
- Haldol
- Escitalopram

Alleen de laatste in het rijtje gebruik ik momenteel nog, maar ook daar ga en mag ik in de nabije toekomst mee stoppen 😄
En dan eindelijk medicatie vrij 🙏
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#4
25mg quetiapine

werkt goed voor slaapproblemen
V
VOXXLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hansklok zei:
25mg quetiapine

werkt goed voor slaapproblemen
Klik om te vergroten...
Klopt. Volgens mijn behandelaar slapen meer mensen hier wel goed op. Ikzelf had daar ook profeit van bij gebruik. Ik heb jarenlang geslapen op medicatie. En nu bij het wegvallen (wegens teveel vervelende bijwerkingen) mis ik dat ineens wel. Tegenwoordig neem ik ruim een uur voordat ik ga slapen Promethazine. Ook dat helpt redelijk 🙂
B
Babybitch:(Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Diazepam
Lorazepam
Lorazepam
Alprazolam
Citalopram
Bupropion
Baclofen
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diverse soorten methylfenidaat voor op school (vooral als kind)

Nu de tienerjaren

Oxazepam - suïcide gedachten/angsten/paniek 5/10

Fluoxetine (Prozac) - depressie/suïcide gedachten -1/10

Clonazepam - angst/spanningen 5/10

Dexamfetamine - ADHD 8/10

Seroquel - prikkels/angst/waan 5/10

Pipamperon - waan/paranoïde 6/10

Risperidon - waan/angst/prikkels 6/10

Zo ver ik weet is dit het.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kleine update:

Lithium 1000 mg
seroquel 25 mg (dit was 250)
Lamotrigine 25 mg (dit was 300)

en geen pammen meer.
ook geen alcohol

Binnenkort de sleutelhanger halen bij CA voor 1 mnd clean.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
Finasteride, haargroeimiddel. Het is overdreven, maar het voelde noodzakelijk at the time. De grote haarrecessie begon in te treden rond 2008 en aangezien ik toen nog maar 17 jaar was, was het een beangstigende gedachte dat ik een paar jaar later al met zo'n ouwelullenkrans rond zou lopen. Informatie opgezocht online en naar mijn huisarts gestapt voor een recept. Puur op basis van de werking zou ik het iemand die te ijdel is om de natuur zijn beloop te laten zeker aanraden; ik ben inmiddels 32 en loop nog met een goede kop haar rond. Om eerlijk te zijn weet ik nog steeds te weinig van het middel af, terwijl ik het toch al 15 jaar gebruik. Nogal onverantwoord, maar als ik er nu mee stop ben ik binnen no time zo kaal als een biljartbal. Daar heb ik niet zo'n trek in, dus steek ik bewust lekker mijn kop in het zand. :sweatsmile:
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#10
7.5 t/m 2.5mg diazepam voor laatste stukje afbouwen
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#11
Trazodone, quatipine, tramadol,50 mag, en 200 mg. diazepam, temazepam, oxycodon. Xanax. Alprazolam. Oh en vitamine d!!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Succes @Zeebats

En ga je ook naar 0 daarna?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Succes @Zeebats

En ga je ook naar 0 daarna?
Klik om te vergroten...
Sorry ben er al meer dan 10 jaar vanaf haha. Dit is het enige wat ik ooit voorgeschreven heb gekregen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oooh haha. Goed voor jou. Dacht ff dat je nu op dat punt was en snapte niet dat je daar op bleef.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zweevteev zei:
1. Antipsychoticum: quetiapine
2. Antipsychoticum: aripiprazol
3. Benzodiazepine: oxazepam
4. Antidepressivum: mirtazapine
5. Opoïde: tramadol
6. ADHD-medicatie: methylfenidaat
7. ADHD-medicatie: atomoxetine
8. ADHD-medicatie: bupropion
9. Antidepressivum: escitalopram
10. ADHD-medicatie: lisdexamfetamine
11. Hypnoticum: zopiclon
12. Benzodiazepine: lorazepam
13. Benzodiazepine: temazepam
14. Benzodiazepine: flunitrazepam
15. Antidepressivum: venlafaxine
16. Benzodiazepine: alprazolam
Klik om te vergroten...
17. Antihistamine: promethazine
18. Antidepressivum: clomipramine
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zweevteev zei:
17. Antihistamine: promethazine
18. Antidepressivum: clomipramine
Klik om te vergroten...
Jezus ik dacht dat ik een chemisch bestaan leidde maar ik kom meeste dagen niet voorbij de 4 of 5 middelen (meestal 's ochtends klein beetje van een stim, 1 of soms 2 soorten opiaten en s avonds 1-2 soorten benzo's). En met bewuste stop pauzes. Mag hopen dat dit een opsomming is van alles dat je HEBT gebruikt?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#17
PapaverMan zei:
Jezus ik dacht dat ik een chemisch bestaan leidde maar ik kom meeste dagen niet voorbij de 4 of 5 middelen. Mag hopen dat dit een opsomming is van alles dat je HEBT gebruikt?
Klik om te vergroten...
Het is een opsomming ja! Als ik alles nog zou slikken dan was ik m'n vaardigheid om te communiceren lang geleden verloren geweest waarschijnlijk. :')
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zweevteev zei:
Het is een opsomming ja! Als ik alles nog zou slikken dan was ik m'n vaardigheid om te communiceren lang geleden verloren geweest waarschijnlijk. :')
Klik om te vergroten...
Gelukkig :) Schrok al 😂😱
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Helemaal niks gelukkig, alhoewel ik vermoed dat ik soms misschien beter zou functioneren met medicatie voor mn adhd, voor nu doe ik het met af en toe een beetje 2fa voor de momenten dat ik rust in m'n kop moet hebben
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Benepali prikpen voor S.A. 2 x per maand.

Ik kreeg tramadol voor reumapijn tot het minder werkte en steed meer begon te nemen met afhankelijkheid als valkuil en ontwenning.

Voor die ontwenning temesta (lorazepam) en op een jaar tijd zwaardere benzo's en rc benzo's met ook als resultaat afhankelijkheid en ontwenning.

Sinds dien gebruik ik geen medicijnen meer behalve daffalgan en voorgeschreven zooi als ik een virus ofzo heb.
Klik om te vergroten...
Hoe zijn je reumaklachten nu als ik vragen mag? Kan je het af met alleen dafalgan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."