Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom GBL omzetten naar GHB met verontreinigde naOH

Waarom GBL omzetten naar GHB met verontreinigde naOH

17 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
N
NeotribalistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom zegt iedereen dat je gbl moet omzetten in ghb. GBL is in pure vorm te verkrijgen ...zonder verontreinigingen. naOH sinds een tijdje niet meer, niemand weet of die van de kruidvat te vertrouwen is. Kortom, als je GBL omzet in GHB loop je het risico jezelf te vergiftigen met zware metalen en dergelijke.

GBL zelfs is bijna net zo niet giftig als GHB. Bij sommige mensen (met een eenzijdig dieet) treed er bloedverzuring op bij dagelijks gebruik, dat is voor zover ik weet het enige. Allerlei studies wijzen op de non toxicity van GBL... ratten gaan er zelfs langer van leven.

Mijn vraag dus, waarom gbl omzetten in ghb (met alle risico's van dien)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dacht dat het nogal zuur was en dus slecht voor je maag? Maar weet het ook niet zeker.
En je kan gewoon preciezer doeseren wat wel nauw komt bij GHB/GBL
M
MyrrinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is in genoeg vloeistof geneutraliseerd niet schadelijker als een aspirine. Veel is helaas niet bekend omdat er nog maar weinig onderzoek naar gbl is gedaan, anders als dat bij ghb het geval is. Ik persoonlijk heb lieber gbl, simpel vanwege het sterkere effect. Veel bekenden van mij, die net zo als ik hun verstand gebruiken als het om drugs gaat, zien ook geen gevaar in gbl.

Wij gebruiken het nu al een aantal jaartjes zonder bezwaarden vast te stellen. Maagklachten komen enkel in combinatie met melk voor. Een lastige verschijning zijn misschien de gassen die tijdens de metabolisatie ontstaan en als scheten je lichaam verlaten ,)

Ik gebruik het niet vaak, hooguit in de weekenden of op vakantie. Vrienden van mij die het dagelijks gebruikten hadden allemaal heftige afkickverschijnselen met het stoppen. Na een maand dagelijks 20-25 ml te gebruiken traden deze effecten ook bij mij op, maar ik voelde me na een nacht niet te kunnen slapen nog een dag groggy en kon toen weer normaal slapen en ik was er van af. Maar deze ontwenningsverschijnselen komen ook bij ghb voor. Mocht iemand meer weten of nieuwe studies kennen, zou ik het hier graag horen.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
matthijs zei:
Dacht dat het nogal zuur was en dus slecht voor je maag? Maar weet het ook niet zeker.
En je kan gewoon preciezer doeseren wat wel nauw komt bij GHB/GBL
Klik om te vergroten...

Bovengenoemde is mij ook bekend. Ik heb liever GHB, omdat GBL gewoon sterker is. Ik weet niet welke echt beter is.

@ Myrrin. Melk zorgt toch voor herstel van de maagwand. Levert het dan toch klachten op?
F
FonkmeisterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tip voor de aanschaf van pure natriumhydroxide: bij de Gamma, huismerk, in de witte busjes :wink: Kost geen drol.
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#6
je maag kan wel wat zuur aan hoor.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bal0n zei:
Haha, je maag kan dat beetje GBL echt wel hebben. Enig idee hoe laag de pH van je maag is? :wink:
Klik om te vergroten...

Een beetje is niet erg maar als je vaak gebruikt, wat dan?
Ik weet niet hoelaag de PH precies is, maar weet wel dat er in je maag gal zit wat erg zuur is.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maagzuur is pH 1 tot 2, en GBL 3 dacht ik. Dus dat komt wel goed :)
M
MyrrinLid
01-01-2024, 00:00
#9
GBL is ook ph 2, dus dat is het probleem niet. Het grootste gevaar is volgens mij nog steeds de verlaving en de heftige ontwenning, maar dat is zowel met GBL als ook met GHB het geval.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
heftige ontwenning van GHB?
p
phranzLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neotribalist zei:
Waarom zegt iedereen dat je gbl moet omzetten in ghb. GBL is in pure vorm te verkrijgen ...zonder verontreinigingen. naOH sinds een tijdje niet meer, niemand weet of die van de kruidvat te vertrouwen is. Kortom, als je GBL omzet in GHB loop je het risico jezelf te vergiftigen met zware metalen en dergelijke.

GBL zelfs is bijna net zo niet giftig als GHB. Bij sommige mensen (met een eenzijdig dieet) treed er bloedverzuring op bij dagelijks gebruik, dat is voor zover ik weet het enige. Allerlei studies wijzen op de non toxicity van GBL... ratten gaan er zelfs langer van leven.

Mijn vraag dus, waarom gbl omzetten in ghb (met alle risico's van dien)
Klik om te vergroten...

tja, begin het me eigelijk ook al meer af te vragen :confused:

en omdat het zo sterk is maar verdunnen met water ofzo, is het ook wat beter te doseren.
p
phranzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Myrrin zei:
Het is in genoeg vloeistof geneutraliseerd niet schadelijker als een aspirine. Veel is helaas niet bekend omdat er nog maar weinig onderzoek naar gbl is gedaan, anders als dat bij ghb het geval is. Ik persoonlijk heb lieber gbl, simpel vanwege het sterkere effect. Veel bekenden van mij, die net zo als ik hun verstand gebruiken als het om drugs gaat, zien ook geen gevaar in gbl.

Wij gebruiken het nu al een aantal jaartjes zonder bezwaarden vast te stellen. Maagklachten komen enkel in combinatie met melk voor. Een lastige verschijning zijn misschien de gassen die tijdens de metabolisatie ontstaan en als scheten je lichaam verlaten ,)

Ik gebruik het niet vaak, hooguit in de weekenden of op vakantie. Vrienden van mij die het dagelijks gebruikten hadden allemaal heftige afkickverschijnselen met het stoppen. Na een maand dagelijks 20-25 ml te gebruiken traden deze effecten ook bij mij op, maar ik voelde me na een nacht niet te kunnen slapen nog een dag groggy en kon toen weer normaal slapen en ik was er van af. Maar deze ontwenningsverschijnselen komen ook bij ghb voor. Mocht iemand meer weten of nieuwe studies kennen, zou ik het hier graag horen.
Klik om te vergroten...

je maag kan het wel hebben, maar ik maak me meer zorgen om je keel/slokdarm.
ligt er aan hoeveel je gebruikt natuurlijk, alleen in het weekend of een enkele keer lijkt me gbl idd beter, maar de mensen die het meerdere keren per dag nemen kunnen het beter niet doen. Droge keel en pijlijke slokdarm zijn de eerste tekenen dat je lichaam het liever niet heeft.
K
KhanaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb een jaar lang dagelijks gbl genomen om te slapen en tegen de dopamine rebound en heb nooit last gehad aan maag of darmen.
Alcohol is schadelijker imo, na een jaar lang dagelijks een fles rum te drinken heb ik last van een onstoken slokdarm en dagelijkzuur oprispingen die met over de counter medicatie niet mindert.

Heb bij het begin van gbl gebruik wel een 5 aantal keer naakt wakker geworden op de vloer en 1 keer wakker geworden uit een coma in het ziekenhuis vastgebonden op het bed.

Intresante link over toxicology studies van gbl op muizen en ratten -> http://www.ceri.com/q_v7n4q1.htm

Enkele quotes:

"At the end of 2 years (old age, for rats), the survival of male rats was 48% for the control group, 54% for the intermediate-dose group and 64% for the high-dose group. That’s right, the GBL-treated male rats lived longer! This was attributed to a decreased incidence of mononuclear leukemia. In the female rats receiving double the dose of the male rats, the survival was not significantly different between the three groups: 56%, 54% and 54% respectively. However, the body weight of the GBL-dosed females was 10-20% lower than that of the controls."

"The predominance of strong positive effects over weak adverse effects at such high dosages establishes that GBL is fundamentally safe and potentially beneficial."
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Interessante studie met die ratten, maar dagelijks gebruik van gbl kan bloedverzuring veroorzaken, en dat heeft je lichaam niet graag
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb nu een keer ghb gehad, en voelde hier wel IETS van, maar wel weinig.

Moet ik dan GBL proberen, of meer ghb nemen :P
K
KhanaLid
01-01-2024, 00:00
#16
gNuxx zei:
Ik heb nu een keer ghb gehad, en voelde hier wel IETS van, maar wel weinig.

Moet ik dan GBL proberen, of meer ghb nemen :P
Klik om te vergroten...

Hoeveel ml ghb l heb je genomen ?
rond 4ml ghb zou genoeg moete zijn gbl is rond 1-1.5ml, ik spuit een 20ml gbl in een fles drinken van 500ml en drink regelmatig tot ik de effecten voel :) .
Redosing met gbl is nogal moeilijk en je hebt snel teveel en ge ja nogal rare dinge doen waar je niks meer van weet...

http://www.youtube.com/watch?v=xPZqdJq9lg0
Heb ook al iemand spastisch zien doen op een dosis van 3-4ml ghb...
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#17
Khana zei:
ik spuit een 20ml gbl in een fles drinken van 500ml en drink regelmatig tot ik de effecten voel :) .
Redosing met gbl is nogal moeilijk ...
Klik om te vergroten...

Op die manier lijkt het me inderdaad vrij moeilijk! Een slokje teveel en een kwartier later lig je onder de tafel te ijlen
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Haha, je maag kan dat beetje GBL echt wel hebben. Enig idee hoe laag de pH van je maag is? :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."