Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"dexedrine = dexamfetamine of d-amfetamine. perventin = methamfetamine = crystal = crank. hoezo op zoek zijn naar het zelfde middel als je er al een tolerantie van hebt? O_o"
"Het is niet bepaald verstandig om speed te spuiten. In 2005 was het gemiddelde gehalte amfetamine 35 % in speedpoeders en pasta. Je moet scheikunde gestudeerd hebben om te kunnen bepalen wat de overige stoffen in je pep zijn en als ik je startposting lees, reken ik jou die kwaliteiten eerlijk gezegd niet toe. Als er bij voorbeeld bakpoeder in je pep zit kan het in je bloedbaan vetklompen, wat tot trombose leidt. Ik zou me er niet prettig bij voelen om me een papje met wie weet wat voor spul en een beetje amfetamine te spuiten maar doe wat je niet laten kan. Natuurlijke selectie kent vele vormen."
"Ik ga er nu wel vanuit dat je op een juiste en verstandige manier omgaat met spuiten hé. Klik om te vergroten... Verstandig speed junken gaat maar op een manier: Als de stof van farmaceutische kwaliteit is en je weet waar je me bezig bent. Volgens mij is er maar 1 goeie manier om te weten of je goeie kwaliteit speed hebt en dat is het gewoon gebruiken. Klik om te vergroten... Bullshit. Weten waar je stof vandaan komt, verstand van de stoffen die je gebruikt en tests helpen je om erachter te komen wat je in je lichaam pompt. We mogen blij zijn dat Nederland een van de weinige landen is, waar we onze drugs kunnen en mogen testen."
"Alsof speedjunks altijd speed van farmaceutische kwaliteit hebben? Klik om te vergroten... Ik vermoed juist dat ze in de realiteit zo goed als nooit zuiver amph hebben en daarom beweer ik ook dat het niet verstandig is om speed te junken. Gewoon lekker snuiven en slikken ipv junken 'op goed geluk' zoals jij adviseert."
"Ik ben geen tegenstander van het spuiten op zich en je hebt ook wel gelijk: hij is toch al bezig. Maar ik zou het prettig vinden als meer mensen hun verstand zouden gebruiken en hier is imho de juiste plek om daarmee te beginnen. Om het over de kansloze speed-junk te hebben lijkt me ook een beetje overdreven. Ik kan het me nog voorstellen als een heroïne junk niet meer zonder de kick van een shot kan leven en zich zonder zorgen alles in zijn aders schiet, maar als speed gebruiker is het eigenlijk niet nodig om zo diep te zinken. Ik gebruik zelf dagelijks d-amfetamine die ik van de doctor krijg ivm adhd. Hoeveel ik er ook slik en hoe hoog mijn tolerantie ook is, ik heb nooit het behoefte gehad om ze klein te stampen en te spuiten. Met crytal-meth mocht ik ook een paar keer experimenteren. Dat was toen zuiver en van een zeer bekende bron. Bij crystal-meth is het ook gebruikelijker om het te spuiten en dat heb ik ook drie keer gedaan, maar dat was onder ideale omstandigheden en na mijn inschatting ook achteraf gezien verantwoord. Wat niet zeggen wil dat het verstandig is om iedere dag meth te spuiten. Maar ja, verstand is bij junkz vaak ver te zoeken :|"
"Dus laat je nooit iets anders wijsmaken : speed is vloeibaar en geeft voortdurend vocht af die door plastiek uitgaat Klik om te vergroten... Erm, dat kan ik zo niet laten staan. De base is altijd vloeibaar, ja. Maar het betere product is altijd sulfaat, dat een zout is dus niet vloeibaar. Wat in lab's gekookt wordt is na mijn inschatting meestal dl-amfetamine sulfaat met een klein gedeelte base om voor de typische amine geur te zorgen. Het is dus zeker niet gezegd dat speed altijd vochtig is, zelfs een scheikunde noob zou dat wel begrijpen."
"guess what? het kan met beide stoffen gemaakt worden"
"Om nog preciezer te zijn: Amfetamine of speed is meestal 20-40% amfetamine sulfaat of base plus de snijmidelen zoals lactose, cafeïne, pcm en zo voort. Wat er en de paste of het poedertje van de dealer zit valt moeilijk te bepalen.Theoretisch gezien zou men een base kunnen roken, zoals dat bij cocaine- of methamph base ook mogelijk is. Gewone coke is een zout, een sulfaat en kan dus niet gerookt worden. Stel dat je amfetamine base ter beschikking hebt, dan zit je nog steeds met het enorm laage kookpunt van afair ~ 27 °C, zo dat het onmogelijk te roken is. Dit is btw ook de reden hoezo sommige "speed's" van de dealer koel bewaard moeten worden. Vooral met warme temperaturen in de zomer kan het gebeuren dat vooral vochtige pep (denk aan pasta) aan werking verliest, de base komt namelijk alleen in vochtige vorm voor en wordt niet zelden gebruikt van wegen zijn typische amine-geur. Helaas kan men niet gelijk tot de conclusie komen dat pasta gelijk is aan ampfetamine base omdat het mogelijk ook sulfaat kan zijn dat met water vochtig en dus zwaarder gemaakt is, wat bepaalde economische voordelen voor jou dealer heeft Dus wat in Nederland als speed geld kan niet gerookt worden. Dan maar crack basen, toch? ,)"
"Het is in genoeg vloeistof geneutraliseerd niet schadelijker als een aspirine. Veel is helaas niet bekend omdat er nog maar weinig onderzoek naar gbl is gedaan, anders als dat bij ghb het geval is. Ik persoonlijk heb lieber gbl, simpel vanwege het sterkere effect. Veel bekenden van mij, die net zo als ik hun verstand gebruiken als het om drugs gaat, zien ook geen gevaar in gbl. Wij gebruiken het nu al een aantal jaartjes zonder bezwaarden vast te stellen. Maagklachten komen enkel in combinatie met melk voor. Een lastige verschijning zijn misschien de gassen die tijdens de metabolisatie ontstaan en als scheten je lichaam verlaten ,) Ik gebruik het niet vaak, hooguit in de weekenden of op vakantie. Vrienden van mij die het dagelijks gebruikten hadden allemaal heftige afkickverschijnselen met het stoppen. Na een maand dagelijks 20-25 ml te gebruiken traden deze effecten ook bij mij op, maar ik voelde me na een nacht niet te kunnen slapen nog een dag groggy en kon toen weer normaal slapen en ik was er van af. Maar deze ontwenningsverschijnselen komen ook bij ghb voor. Mocht iemand meer weten of nieuwe studies kennen, zou ik het hier graag horen."
"GBL is ook ph 2, dus dat is het probleem niet. Het grootste gevaar is volgens mij nog steeds de verlaving en de heftige ontwenning, maar dat is zowel met GBL als ook met GHB het geval."