Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbijna dood aan GHB

bijna dood aan GHB

46 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
b
bloempjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mag ik misschien weten wat dit drug eigenlijk is, heb er namelijk nog nooit van gehoord!! :confused:
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idd niet echt heel erg veel over gehoord.....
maar dat boeit ook niet want harddrugs ga ik toch niet gebruiken.
Ook niet voor 1 x......
je kan zeggen je moet wat proberen in je leven maar harddrugs vind ik te link.......

Ik houd het maar bij een lekkere joint :stoned:

Greetzzz... :smoke:
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Idd niet echt heel erg veel over gehoord.....
maar dat boeit ook niet want harddrugs ga ik toch niet gebruiken.
Ook niet voor 1 x......
je kan zeggen je moet wat proberen in je leven maar harddrugs vind ik te link.......

Ik houd het maar bij een lekkere joint :stoned:

Greetzzz... :smoke:
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#4
GHB is idd erg link. Van oorsprong is het een narcosemiddel, maar het wordt tegenwoordig dus gebruikt als drug. Het is een vloeibare drug die je zelf moet gaan doseren (in een drankje bijvoorbeeld), waarbij een paar druppels teveel al fataal kan zijn. Je kunt je voorstellen dat mensen na enige alcoholische drankjes te hebben gedronken niet echt meer in staat zijn om nauwkeurig te doseren en daardoor gebeuren er veel ongelukken... Overigens proef je GHB meteen, je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand het in je drankje heeft gedaan zonder dat je het merkt.
H
HylanderLid
01-01-2024, 00:00
#5
tja het is gewoon vaag spul ik heb het zelf ook meegemaakt op ene moment was ik helemaal wilt en gek en toen kwamen we buiten de discotheek en flikkerde ik zo op de grond neer lag ik in half in coma nee voor mij hoeft dat spul niet meer af en toe een niffy en een :stoned: :beer: das beter greetings tha master
l
looykeLid
01-01-2024, 00:00
#6
GHB is wazig spul ja.
Omdat het best lang duurt voordat het gaat werken, pak je iedere keer weer wat bij.
Eerst lekker uit je dak van de keta, dan nog een hoop coke en dan nog eens aan ghb beginnen. Neeeh......da ging nie goed.
Maar heb het ook leuk ermee gehad, dat ie wel goed viel. Nog wel van die vage momenten ertussen da'k nie meer kon lopen enzo, maarja das nie zo erg..

xx :wave:
t
tasjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ghb

Ik had twee keer ghb gebruikt, wat me wel bevallen was. Gewoon na afloop van een feestje, met vriendje thuis, maakte het allemaal extra spannend. Afgelopen weekend ging het echter mis. Ik had een pilletje gehad en bij thuiskomst hadden we eigenlijk wel weer zin in een beetje. Een vriendin had een klein flesje laten staan, waarvan ik dacht dat dit ongeveeer 1 1/2 buisje was. We hebben het opgedronken en zijn op bed gaan liggen. In 15 minuten allebei in coma geraakt. Vier uur later werd ik in mijn eigen spuug wakker en heb nog een uur moeten spugen waarop ik vervolgens weer onder de douche in slaap viel. Mijn vriend was er iets minder erg aan toe, maar had wel een groot brandmerk van zijn sigaret op zijn borst, had dit ook niet gevoeld dat dit gebeurde. Later hoorde in van mijn vriendin dat de dosering goed voor vijf personen was. Ontzettend stom en we zijn er nog goed van afgekomen. Ik doe het nooit meer. Hoop dat dit mensen aan het denken zet.
l
louisLid
01-01-2024, 00:00
#8
ghb

GHB is zondermeer gevaarlijk in te grote concentraties. Dit geldt echter voor zoveel middelen. Je mag ervan uitgaan dat mensen die het proberen voldoende inlichtingen hebben ingewonnen hierover. Echter heb je altijd van die sufferds die niet weten te doseren.
Nadeel van ghb is wel dat het moeilijk doseerbaar is. Te weinig (1 dopje of zo) dan merk je er niets van. Je moet er net genoeg van nemen om op dat plateau terecht te komen en niet teveel om niet out te gaan.
Mocht je merken dat je out dreigt te gaan, regelmatig een glas water drinken. Dus niet gelijk een volledige fles water opdrinken.
na een kwartiertje a half uur moet ghb wel gaan werken. daarna per dopje bijnemen en niet per buisje, of gewoon uit laten werken natuurlijk.

GHB niet in combinatie met alcohol en melkproducten nemen.
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jah het grote gevaar zit hem in het doseren het is ongeveer zo:

Lage dosis .5 - 1.5 g
Normale dosis 1 - 2.5 g
Sterke dosis 2 - 3.5 g
Gevaar op coma!! 3 - 5 g
Overdosis 5 - 10 g
Vergiftiging (grote kans op de dood!!) 10 + g

Dit geld voor pure GHB en dus zeker niet voor de vloeistof!!!!! Want per vloeistof verschilt dat de ene is met 80% geconcentreerd met GHB en de andere maar met 40% kijk hier mee uit!!

Pak altijd gewoon heel weinig om te kijken hoe je er op reageert en als je niet weet hoeveel % geconcentreerd GHB er in zit helemaal, pak ook nooit bij binnen een uur want het kan nog zijn dat de andere nog niet helemaal werkt, waardoor je ook in 1x heel veel krijgt en de kans op te veel vrij groot word.

Na 10-20 minuten begint het een beetje te werken
Na 15-30 minuten word het allemaal al wat sterker
Na 45 min - 1 1/2 uur zit je op het hoogte punt
Na 2 - 4 uur is alles + after effects (slaperig etc.) uitgewerkt


Als je bij neemt neem dan pas na 1 uur nadat je je vorige had ingenomen en neem dan niet meer dan de helft van je eerste dosis, ook moet je NOOIT combineren met alcohol want dit versterkt het GHB effect verschrikkelijk!!!
M
Mind_MovieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neman zei:
GHB is idd erg link. Van oorsprong is het een narcosemiddel, maar het wordt tegenwoordig dus gebruikt als drug. Het is een vloeibare drug die je zelf moet gaan doseren (in een drankje bijvoorbeeld), waarbij een paar druppels teveel al fataal kan zijn. Je kunt je voorstellen dat mensen na enige alcoholische drankjes te hebben gedronken niet echt meer in staat zijn om nauwkeurig te doseren en daardoor gebeuren er veel ongelukken... Overigens proef je GHB meteen, je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand het in je drankje heeft gedaan zonder dat je het merkt.
Klik om te vergroten...
Als je ook maar een ding over ghb zou weten dan zou het zijn dat je het nooit met alchol moet mixen. een paar glazen alchol + een voor jouw normale dosis ghb KAN al tot een coma leiden.
V
ValentinoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neman zei:
GHB is idd erg link. Van oorsprong is het een narcosemiddel, maar het wordt tegenwoordig dus gebruikt als drug. Het is een vloeibare drug die je zelf moet gaan doseren (in een drankje bijvoorbeeld), waarbij een paar druppels teveel al fataal kan zijn. Je kunt je voorstellen dat mensen na enige alcoholische drankjes te hebben gedronken niet echt meer in staat zijn om nauwkeurig te doseren en daardoor gebeuren er veel ongelukken... Overigens proef je GHB meteen, je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand het in je drankje heeft gedaan zonder dat je het merkt.
Klik om te vergroten...
Mind_Movie analyseert het ene gedeelte van de post, ik het andere.

Wil je even tegen al die verkrachte meisjes vertellen dat je niet bang hoeft te zijn dat het in je drankje wordt gegooid ? Jaarlijks worden er tientallen meisjes verkracht na het ongewenst toebrengen van GHB (in bijvoorbeel het drankje). Mensen moet dus zeker opletten dat er niets in je drankje wordt gegooid !!!
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Valentino zei:
Neman zei:
GHB is idd erg link. Van oorsprong is het een narcosemiddel, maar het wordt tegenwoordig dus gebruikt als drug. Het is een vloeibare drug die je zelf moet gaan doseren (in een drankje bijvoorbeeld), waarbij een paar druppels teveel al fataal kan zijn. Je kunt je voorstellen dat mensen na enige alcoholische drankjes te hebben gedronken niet echt meer in staat zijn om nauwkeurig te doseren en daardoor gebeuren er veel ongelukken... Overigens proef je GHB meteen, je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand het in je drankje heeft gedaan zonder dat je het merkt.
Klik om te vergroten...
Mind_Movie analyseert het ene gedeelte van de post, ik het andere.

Wil je even tegen al die verkrachte meisjes vertellen dat je niet bang hoeft te zijn dat het in je drankje wordt gegooid ? Jaarlijks worden er tientallen meisjes verkracht na het ongewenst toebrengen van GHB (in bijvoorbeel het drankje). Mensen moet dus zeker opletten dat er niets in je drankje wordt gegooid !!!
Klik om te vergroten...

Ik heb gelukkig zelf geen ervaring met GHB, maar ik heb zo ongeveer letterlijk in m'n post gezet wat een arts uit ER Live laatst op TV heeft gezegd (de echte variant, van Discovery Channel). Ik mag toch aannemen dat die mensen weten waar ze over praten, maar wellicht is het in bepaalde drankjes slecht te proeven...
A
Agent S.T.O.N.E.D.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Haai,

kan me niet voorstellen dat je het niet proeft. Wat is dat een goor drankje. Voor alle duidelijk, vorige week heb ik voor de 1e ( en laatste) keer een slokje GHB genomen. ik kon er de lol niet van ontdekken. Een duffe tinteling door mijn hele lijf, mijn stembanden raakte zo verlamd dat ik nauwelijks nog wat uit kon kramen (Nu weet ik ook hoe Joe Cocker aan die stem komt) :wink:
En ja, het duurt veel te lang vordat je wat merkt. Dat is inderdaad et grote gevaar. Ik pas ervoor. Er zijn zoveel andere leuke drugs, GHB sucks.

Agent S.T.O.N.E.D.
A
AngelsKissLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb vorig jaar 1 x ghb op. Nooit meer dus........
Heb in totaal 40 x staan kotsen (in 2 uur tijd) en ben out gegaan. Verkeerde dosering, wat je trouwens al heeeel snel hebt.
Echt, blijf er vanaf. Er is geen grotere teringzooi als dit.

Mijn vriend gebruikte voorheen altijd ghb en ging dus 9 van de 10 keer out. En niet zomaar out, nee, alsof ie dood lag.....

Zwaar eng dus.......

Hij gebruikt het niet meer sinds ik die ene keer out ben gegaan en vond dit toen zelf ook zwaar sick. Gelukkig maar.....

Nee, voor ons geen GHB!!!
B
BartesiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet zelf niet wat het is, maar heb het wel fout zien gaan. Heb iemand gevonden die het had gebruikt.
Slijm uit zijn mond, Stuiptrekkingen en als je hem op wilde tillen schreeuwde hij het uit. Hij had ook gedronken, waardoor dit versterkt.
Naar het ziekenhuis toe, daar allerlei onderzoeken gedaan en naar de I.C. Lekker was dat?
Hij gebruikt vaker en gebruikt ook andere drugs. Ik weet mij werkelijk geen raad meer!!??!!
:cry: :smilingimp: :confused: :confused: :confused:
E
ExortLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sjah, GHB en Alcohol dan vraag je ook om problemen! :openmouth:
N
NillionLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vanavond ga ik voor de eerste keer GHB gebruiken. Heb dit board goed doorgelezen, en heb goed geinformeerd. Ben erg benieuwd hoe het aan zal voelen.
E
ExortLid
01-01-2024, 00:00
#18
En?? :grin:
N
NillionLid
01-01-2024, 00:00
#19
slechte ervaring...werd misselijk, heb alles ondergekost, en heb me toen voorgenomen om het niet meer te doen...

niks gevaarlijks ofzo, maar ik heb geen zin om het nog eens te doen...
Ik hou het bij speed&weed :wink:
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tja, ik wil het zelf nog steeds 1x proberen maar voorlopig ook nog niet. Hopelijk krijg ik wel een betere ervaring dan de mensen hier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."