Ik snap niet hoe je hier kunt aan verslaafd geraken, of hoe geraak je daar aan verslaafd, dat snap ik niet. Haha, helden
#3
Een verslaving ontwikkelt zich zo:
1. Je gebruikt het middel alleen met feestjes en samen met vrienden. Je moet er nog even aan wennen, maar het is wel erg gezellig.
2. Je vind het een goed middel om mee te feesten, en gebruikt het op vrijwel alle feestjes
3. Je gebruikt het een keertje doordeweeks, om te proberen. Tegen je verwachting in bevalt dit erg goed. Ik werd er zelf onwijs sociaal van, terwijl ik vroeger nogal verlegen was. Leuk.
4. Je gaat het vaker ook doordeweeks gebruiken. Om lekker ontspannen achter de computer te zitten en tot laat filmpje te kijken of iets dergelijks. Een feest is niet leuk meer zonder.
5. Je kan voor geen meter meer slapen als je het 's avonds gebruikt. Je ontdekt dat ietsje meer ghb je heerlijk doet slapen. Probleem opgelost.
6. Je ontdekt dat je telkens midden in de nacht wakker schrikt. Inmiddels gebruik je dagelijks en je slaapritme wordt goed verneukt. Je kan absoluut niet meer slapen zonder ghb.
7. Je komt tot de ontdekking dat als je sochtends als je wakker wordt uit je ghb-slaap (mede mogelijk gemaakt door een tweede dosis midden in de nacht) een beetje ghb wonderen doet en dat je daarmee de dag goed begint.
8. Je komt tot de conclusie dat de ghb wel degelijk een kater geeft. Langzamerhand merk je dat als je 1 dosis hebt genomen je je na 1,5 uur down en katerig voelt.
9. Je wilt blijven gebruiken, omdat het je op feestjes en overdag en 's nachts bij het slapen en 's ochtends en dus eigenlijk altijd goed helpt. Hierdoor raak je in een vicieuze cirkel. Het begint met een feestje, maar eindigt met dagen achter elkaar gebruiken.
10. Ondanks alle verhalen die je hebt gelezen op dit forum moet je er toch aan geloven. Na dagenlang gebruik krijg je afkickverschijnselen: trillende handjes, angstig, onzeker, ziek, ga zo maar door.
Ik denk dat mensen die verslaafd zijn (geweest) zich hier wel in herkennen. Voor de mensen die nog niet verslaafd zijn: pas op. Het is - mits je er juist mee om kan gaan- een prima recreatieve drug zeker in vergelijking met zwaardere middelen als speed, coke en heroine.
#4
Zo gaat dat bij de meeste drugs... maar je weet dat als je het dagelijks gaat doen je lichamelijk verslaafd raakt. Dit weerhoud mij ervan het dagelijks te doen niet alleen ghb, je geest heeft ''rust'' nodig. En dit is tog wel iets misschien ook geleerd door mijn eerdere speed afhankelijkheid dat ik als ik bv vrijdag en zaterdag fulltime ghb heb gepakt dat ik zondag zeker een kater heb niets bijpak omdat je tog een keer je kater uit moet zitten (wat steeds erger word) en drugs maar tijdelijk is.
Helden ? Ik snap hetgeen niet dat er echte drang naar ghb ontstaat, omdat ik nu wel lang genoeg ghb gebruik, en deze drang had ik dan wel bij mijn eerdere overmatig speed gebruik...
#5
Juist Elin, jij snapt het.
Ik zou nooit of nooit aan speed/coke kunnen verslaafd geraken. Zelfs niet aan blowen. Maar ik begrijp wel dat andere dat kunnen
#6
RE: 3970 & Extrm-Bzar
Is voor iedereen verschillend voor welke drug je verslavingsgevoelig bent. Hangt ook af van je persoonlijkheid en je situatie. Ik kan me niet indenken dat ik aan blowen of cocaine verslaafd raak, simpelweg omdat deze drugs bij mij een uitwerking heeft die mij niet aantrekt, toch zijn er genoeg anderen die daar juist verslaafd aan raken.
Ik heb in het verleden ook weleens met GHB op gewerkt, het was bij mij dan echt niet zo dat ik er waus bijliep. Kon daar nog goed op functioneren, op een gegeven moment zelfs beter dan wanneer ik helemaal niet ophad. Daar zat m t probleem, dan weet je wel dat je verslaafd bent.
Nu al lang niet meer hoor
Elin
#7
Je hebt gelijk, gelukkig heb ik dit niet zo erg bij ghb
#8
Die 10punten van de ontwikkeling van de verslaving zijn wel echt treffend omschreven Robdebob. Kan me er tot op zekere hoogte zeker in herkennen, zeg maar tot punt 3.
Maar na een achterlijk weekend kan het spul ook zeker een lelijke kater geven, welke waarschijnlijk als sneeuw voor de zon zou verdwijnen door een nieuwe dosis.
Maar in feite komt het neer op steeds maar weer grenzen verleggen totdat de lichamelijke ellende begint.
#9
en dat is nou de gekte vd verslaving
#10
en dit is nou de gekte van de verslaving
#11
De withdrawals zijn gewoon zeer ernstig. Maar het middel is opzichzelf vrij onschadelijk en zeker geen troep.
Als je enkel G op zichzelf gebruikt, ga je er niet slechter uit zien en je omgeving zal nooit aan uiterlijke kenmerken kunnen weten dat je afhankelijk bent. En het geeft zeker geen kater maar meer een koortsachtig warm gevoel wat echt merkwaardig naar is. Zeker geen hoofdpijn. Het veranderd je omgang met mensen verder ook niet. Behalve dat je wel anders aan je hoofd hebt en daardoor vaker thuis bij de fles blijft.
Maar het is dat zeer nerveuse gevoel van een hartslag die snel tekeer gaat en de enkele minuten daarop juist voelbaar vertraagt als de waardes teruglopen.
Maar met een redelijk zelfdiagnose, en te weten hoe je aftapert, kun je relatief makkelijk weer clean worden als er verder geen geestelijke verslaving aanwezig is.
Vond het altijd meer een kwestie van, 'tis leuker dan nuchter zijn. Eigenlijk nooit echt een cravingsdrang gehad. Toen ik gewoon weer eens een tijdje nuchter wou zijn kwam ik erachter dat dat lichamelijk niet ging. Toen teruggegaan naar de baseline, lang clean gebleven en nu nog eens 1 of 2 x per maand.
#12
Gebruik je nog altijd GBL atropa, of ben je GHB aan het gebruiken ?
#13
ik moet zeggen dat ik niet graag in de schoene wil staan van de 24/7 gebruikers. Ik zei eerst nog niet te begrijpen dat ghb zo verslavend kon zijn maar ik heb nu dus vanaf wo t/m gister flink aan de g gezeten. na de eerste 2 dagen kon ik nog zeggen dat ik nog zonder probleem de dag uit kon zitten maar heb voor de ''relax'' toen tog maar weer wat ghb genomen en dat weer de hele dag lang en ik word er ook niet meer moe van ik pak dan rond 2 uur maar nog een goeje dosis en een flinke joint waarbij ik dan net 3 uur slaap heb wel de nachte niet bijgenomen, maar gewoon wat liggen draaien en smorges voelde ik me tog best elendig en heb ik dus nog 2 dagen g gepakt. Dus gister rond 3 uur had om 1 uur nog 4 ml genomen begon ik me dus aardig angstig te voelen typisch gevoel van mijn eerdere psychose onverklaarbare angst. Ik ben vandaag met moeite kunnen gaan werke ik vond alle mensen weer zo raar en zo vanalles. Deze avond werd het wel alweer wat minder en na wat biertjes voel ik me weer goed en ben ik toe aan een goede nachtrust.
Dus wat ik heb gemerkt al het ''kuts'' verdwijnt op de g als sneeuw voor de zon.
En ik merk dat je ghb pakt voor de kut gevoelens wat men krijgt van ghb niet zozeer dat je er drang naar hebt om het middel te nemen wreemd om uit te leggen.
iig Respect
#14
Ik begrijp je volledig.
En door die slechte nachtrust ga je er belabberd bijlopen.
Ik heb een jaar dagelijks gebruikt, maar de laatste drie weken gebruik ik heel sporadisch eens een ghbtje. Van 50ml per dag naar 20 ml per week. Ik voel me er veel beter door.
Steeds ghb nodig hebben om niet angstig te worden, of normaal te functioneren maakt je veel te afhankelijk van het middel. De eerste dagen afkicken van ghb zijn een hel, maar je voelt een opmerkelijk verschil elke 6 uur die je langer kunt clean blijven
#15
Heb je 1 jaar lang 24/7 gebruikt zonder pauzes? Hoe ben je hier dan vanaf gekomen ik kan me voorstellen dat als ik na 5 dagen fulltime g gebruikt heb al enige ''rare'' angst ervaar
(of ik moet aanleg hebben voor zoiets,wat ik wel denk kan namelijk niet meer rustig jointje zonder paniek of onplezierig gevoel, maaaar met G is het geweldig lekker)
dat je er dan psychisch zwaar onder te leiden hebt gehad of is dit met het rustig afbouwen redelijk te verhelpen ? Ik ga er dus fijn voor zorgen dat ik niet te vaak aan de g ga en ook met dit middel de mist in ga. Grtz
#16
Dagen aan een stuk gebruiken maar weten dat je ooit zal moeten afkicken, sommige dagen terug afbouwen zodat je aan 20ml per dag zit. Maar steeds weer de mist ingaan en terug meer gaan gebruiken. Nu heb ik het volledig in de hand en gebruik ik enkel in het weekend als het me uitkomt. Goddank, voorheen durfde ik het huis niet uit zonder ghb
#17
Gelukkig dat je dat nu niet meer hebt Het niet het huis uit durven snap ik dan ook zeker en vooral het punt dat je weet dat je moet afkicken... Maar dat hou je dan tog maar ff een jaar vol ik zou dat niet durven.
Heb je in dat jaar lichamelijke eigenlijk gevolgen ervaart door het gebruik? en heb je het zelf gemaakt ?
Ik wist als je weken ging door gaan dat de afkick gewoon te groot ging worden, dus na enkele dagen was er altijd wel een dag dat ik fors in gebruik minderde zodat mijn lichaam niet lichamelijk te afhankelijk werd.
Ik heb gisteren nog eens een potje genomen, ik voelde me even goed, maar daarna slaperig en het zal nooit meer aanvoelen zoals heel in het begin dat ik ghb kende, dus ik kan er beter volledig mee stoppen.
Lichamelijke problemen heb ik er nooit gehad. Ben nooit ziek geweest tijdens mijn ghb periode, ik sport wel veel en eet gezond.... Nu ik gestopt ben is mijn gezicht bijna vrij van acne en zie ik er veel levendiger uit.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.