Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaar vragen over GHB

paar vragen over GHB

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik weet niet wat je altijd nam voor dosissen, maar ik zou met 1/3e gaan minderen.
houd dat een week aan ofzow..
als je dan teveel last hebt van de verschijnselen zal je iets bij moeten nemen(probeer dit zo min mogelijk te maken)
als je geen of bijna geen last hebt van afkick verschijnselen in die week probeer je weer 1/3e minder..

tis een beetje aftasten, van persoon tot persoon verscheelt het veel...
maar ga dus niet iedere keer bijnemen als je handen een beetje gaan trillen ofzow he :P
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb een manier die wellicht zou kunnen helpen. Ik weet nog dat, toen ik nog ghb gebruikte, als ik meerdere dosissen in een fles water deed en hiervan continu af en toe een slokje van nam dat ik minder last kreeg van afkickverschijnselen. Ik denk dat als je het ghb-gehalte in je bloed eerst stabiliseert dat je lichaam wat meer tot rust komt. Hierna kan je af gaan bouwen.
Begin met de hoeveelheid die je normaal op een dag neemt en verdeel dat over een paar flessen water. Probeer dan daarna elke week de dagelijkse hoeveelheid met 10% te verminderen, maar het aantal flessen hetzelfde te houden. Zo krijg je ook een beetje een 'placebo'-effect. Je drinkt nog steeds evenveel maar krijgt toch minder ghb binnen.

Succes ermee ouwe
t
thesugerLid
01-01-2024, 00:00
#3
gewoon hulp zoeken al die verhalen over afbouwen en zelf doen werkt echt niet
er zijn er maar weinig die het vol houden jaa een tijdje
maar vallen allemaal terug 9/10 wel
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hee, kijk nou... Nog een keer onlymespeedfreak. Dan ook nog maar een keer hetzelfde bericht:

In onderstaande thread staat alle info al die je nodig hebt, dus waarom zouden we 'jouw' probleem apart behandelen? Misschien een beetje gebrek aan aandacht?

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=20346:
Ghb - Cold turkey stoppen of afbouwen?

Vraag geen AANDACHT, maar toon WILSKRACHT! Dus aandacht ga ik je ook niet geven...

Een 'verslaving' aan GHB kun je te boven komen door gewoon te stoppen. So what als je lichaam daardoor tijdelijk wat minder functioneert. Je wilt er van af, dus dat moet je er dan maar voor over hebben. Als je jezelf goed in de gaten houdt, ga je echt niet dood door te stoppen (evt. eerst minderen). Als je kloten hebt, lukt dat gewoon onlymespeedfreak.
(Alleen de naam al - Wat nou only you?)

Als je aandacht wilt, vraag die dan maar bij de dokter. Dit forum lijkt me dan voor jou echt niet de juiste plek.
Wat mij betreft: einde topic.
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#5
onlymespeedfraek zei:
CHIASME zei:
Stop alsjeblieft met drugs want je weet er helemaal niks vanaf en je snapt totaal niet waar je mee bezig bent :confused:

Je onderschrift alleen al :grin: Briljant : Angel Dust = yaba? pls man :grin: Explosion = vloeibare mDMA? HAHAHAHA aub neem nog een lekkere lijn speed zou ik zeggen. :stoned:


ook echt "bijna alles behalve LSD" haha wat denk jij echt
Klik om te vergroten...

ten eerste weet ik meer van drugs dan jou!
dat is een ding dat zeker is!
tot mijn spijt!
bij jou denk je het te weten en ben je er trots op!
stoer hoor!
not!
en als het dan klopt oke maar klopt niks van wat je zegt!
jaba=cristal meth
en jaba=in pil of dacht misschien ook nog poeier vorm!
en cristal meth is rookbaare speed of kan soms ook door snuifbaare speed zitten!
de cristal meth is in amerika helemaal in!
en de jaba is in thailand helemaal in!
en daarbij is het dan ook allebij in nederland verkrijgbaar!
en angels dust=ook wel PCP en daar ga je dus van trippen!
PCP kun je roken of snuiven!
vraag niet om zielige domme opmerkingen of om gekleineerende opmerkingen!
dit is een roep om hulp!
en van de standaard drugs zeg maar bedoelde ik dat ik bijna alles ophad behalve LSD!
en daarbij explosion ja das vloeibaare MDMA en die heb je in 2 verschillen
een is rood en dus echt alleen vloeibaare MDMA en de andere is blauw en daar zitten 3 verschillende dingen in waaronder MDMA/LSD/en dacht ook nog heroine!
dus ja ook daar zit verschil in!
beetje kenner weet dat maar ja daar val jij dus blijkbaar niet onder das wel duidelijk!
dus praat pas als je het weet anders zet je je zelf ook zo onnozel voor lul!
want ik lach je uit!
Klik om te vergroten...


Kankermongool lees nou wat je zelf zegt dan. Van die kankerito's als jou verneuken het beeld dat drugs al hebben nog erger. Wat intresseert het mij nou of je PCP kan roken of snuiven, PCP is geen Crystal meth en dat beweer je wel in je onderschrift, ook is MDMA geen explosion en in Explosion zit al helemaal geen LSD/heroine en AL HELEMAAL NIET de combinatie. :kots:
k
kaboutertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmmmm denk dat je kei vies zeewater aan het drinken bent misschien helpt dat bij de gedachten da het vies is ... :wink:


Suc6 joh,, zou het ok niet weten
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#7
CHIASME zei:
onlymespeedfraek zei:
CHIASME zei:
Stop alsjeblieft met drugs want je weet er helemaal niks vanaf en je snapt totaal niet waar je mee bezig bent :confused:

Je onderschrift alleen al :grin: Briljant : Angel Dust = yaba? pls man :grin: Explosion = vloeibare mDMA? HAHAHAHA aub neem nog een lekkere lijn speed zou ik zeggen. :stoned:


ook echt "bijna alles behalve LSD" haha wat denk jij echt
Klik om te vergroten...

ten eerste weet ik meer van drugs dan jou!
dat is een ding dat zeker is!
tot mijn spijt!
bij jou denk je het te weten en ben je er trots op!
stoer hoor!
not!
en als het dan klopt oke maar klopt niks van wat je zegt!
jaba=cristal meth
en jaba=in pil of dacht misschien ook nog poeier vorm!
en cristal meth is rookbaare speed of kan soms ook door snuifbaare speed zitten!
de cristal meth is in amerika helemaal in!
en de jaba is in thailand helemaal in!
en daarbij is het dan ook allebij in nederland verkrijgbaar!
en angels dust=ook wel PCP en daar ga je dus van trippen!
PCP kun je roken of snuiven!
vraag niet om zielige domme opmerkingen of om gekleineerende opmerkingen!
dit is een roep om hulp!
en van de standaard drugs zeg maar bedoelde ik dat ik bijna alles ophad behalve LSD!
en daarbij explosion ja das vloeibaare MDMA en die heb je in 2 verschillen
een is rood en dus echt alleen vloeibaare MDMA en de andere is blauw en daar zitten 3 verschillende dingen in waaronder MDMA/LSD/en dacht ook nog heroine!
dus ja ook daar zit verschil in!
beetje kenner weet dat maar ja daar val jij dus blijkbaar niet onder das wel duidelijk!
dus praat pas als je het weet anders zet je je zelf ook zo onnozel voor lul!
want ik lach je uit!
Klik om te vergroten...


Kankermongool lees nou wat je zelf zegt dan. Van die kankerito's als jou verneuken het beeld dat drugs al hebben nog erger. Wat intresseert het mij nou of je PCP kan roken of snuiven, PCP is geen Crystal meth en dat beweer je wel in je onderschrift, ook is MDMA geen explosion en in Explosion zit al helemaal geen LSD/heroine en AL HELEMAAL NIET de combinatie. :kots:
Klik om te vergroten...


tja kan enkel zeggen lees goed aangezien je dat niet doet staat cristal methi = jaba!
en PCP = angels dust!
was zeker beetje te hoog gegrepen voor je!
ja ach goed lezen is moeilijk voor sommige mensen!
verder staat er verder ergens dat het misschien zo kan zijn dat de gene die die vloeibaare mdma had het zelf explosion vernoemde om het maar een naam te geven of zo!
en daarbij wil ik even kwijt dat er misschein perpaald gemixste drugs in jou wereld niet te krijgen zijn maar misschien in de mijne wel!
want hoe kan jij nou weten wat of hoe er allemaal verkocht word!
nee dat kan niet dus dan moet je vooral niet doen of je dat wel kan!
en zoals ik al vaker heb gezegt vraag niet om onzinnige berichtjes terug bedoel deze post siriuus dus zou het fijn vinden als er dan niet zo lullig word gereageerd!
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#8
onlymespeedfraek zei:
en zoals ik al vaker heb gezegt vraag niet om onzinnige berichtjes terug bedoel deze post siriuus dus zou het fijn vinden als er dan niet zo lullig word gereageerd!
Klik om te vergroten...

Niet om lullig te doen, maar je hebt dat denk ik een klein beetje aan jezelf te danken....Maar dat zul jij als beterweter niet in willen zien, denk ik...correct me if I'm wrong!
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#9
3970 zei:
onlymespeedfraek zei:
en zoals ik al vaker heb gezegt vraag niet om onzinnige berichtjes terug bedoel deze post siriuus dus zou het fijn vinden als er dan niet zo lullig word gereageerd!
Klik om te vergroten...

Niet om lullig te doen, maar je hebt dat denk ik een klein beetje aan jezelf te danken....Maar dat zul jij als beterweter niet in willen zien, denk ik...correct me if I'm wrong!
Klik om te vergroten...

OKE!

VRAAGJE KUN JE ME DAN UIT LEGGEN WAAROM!?
WANT BEN GEEN BEETERWETER ALLEEN VRIJ KOPPIG EN BEETJE FEL!
MAAR BEDOEL HET NIET OF IK ALLES WEET OF ZO WANT DAT NIET HET GEVAL!?
ANDERS ZOU IK OOK NIET DEZEW POST PLAATSEN?!
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beste Onlymespeedfraek

’t Is dat ik de ijdele hoop heb om met dit schrijven meerdere mensen te kunnen helpen dan jou alleen, anders had ik denk ik niet meer gereageerd. Er is namelijk iemand (en hij heet niet God, Allah, Boeddha, of een aanverwante 'hogere macht') die elke verslaafde van welke drugsverslaving dan ook af kan laten kicken!!!
Daarom, voor iedereen die dit leest: lees verder en stuur (als je denkt dat het kan helpen) een link van deze thread naar iedereen in jouw buurt die ook maar een beetje richting verslaving op gaat of er middenin zit en daardoor een hekel aan zichzelf heeft of begint te krijgen. Maar doe dit alleen voor mensen die in jouw ogen nog volledig te redden zijn, want anders is het toch alleen maar verspilde moeite.

Ik heb echt het beste met je voor en met mijn reactie heb ik met mijn boerenverstand gepoogd je een schop onder je kont te geven. Het was zeker niet mijn bedoeling om met modder te gaan gooien.
Ik denk dat de eerste stap voor elke verslaafde de belangrijkste is en ben van mening dat ik weet welke stap dat is. Ik denk ook dat je zelf wel weet wat die eerste stap is, maar je hebt hem misschien nog niet vaak genoeg gehoord om daadwerkelijk die stap te kunnen, durven en/of willen zetten. ’t Zou ook best kunnen dat je jezelf met jouw vragen op dit forum hebt gezet om toch nog van meer mensen te horen te krijgen wat je zou kunnen doen om jezelf de kracht te geven om die eerste stap ook daadwerkelijk te zetten. Misschien wel juist dáárom. Natuurlijk wens ik jou (en alle anderen) bij het zetten van die eerste stap alle sterkte van de wereld om jouw verslaving te boven te komen.
Mijn eerste poging om jou in te laten zien wie jou kan helpen is blijkbaar mislukt en daarom volgt hier toch nog maar even een reactie, ondanks dat ik van mijn kant uit eigenlijk al een punt gezet had achter dit topic.

onlymespeedfraek zei:
mijn reaktie is dat jou meening er al helemaal niet toe doet en ik me echt afvraag waar jij denkt het recht van spreken vandaan te hebben om wat mij bdetreft einde tropic neer te zetten?
dacht zo dat ik deze text van jou vond!
is neer gezet op feb 2009!!

Heee Newbie

Prachtige tekst, meid! Ik en mijn vriendin zijn een nog nieuwere newbie in dit wereldje, want wij beginnen nog maar net met andere drugs dan joints. Jullie gaan lekkerrrr. Die kant gaan wij ook op... Lekker experimenteren met alles wat God verboden heeft en lekker uit je dak gaan met z'n tweeen!
And no kiddings... Never nooit niet.

(Sorry voor degene die ze al hebben... Succes ermee.)

Jullie lijken me toffe luitjes.

Kus en een groet!
Agapios


houd dus in dat je pas net verder bent dan een beetje blowen!
en dus dat dit sort dingen voor jou te moeilijk is om begrip voor te hebben je weet dan dus niet waar het over gaat!
en nee hoef geen aandacht jij blijkbaar wel aangezien je zo negatieve aandacht vraagt!
bij mij is het alleen een roep naar hulp!
en ik weet tot mijn spijt waar ik het over heb en daarbij tot men verdriet ook al een ernstige speed verslaving gehad!
en tot mijn geluk ook weer overwonnen zonder hulp!
maar uit jaren langen ervaaring weet ik echt wel waar ik over praat!
toen ik zo naief dacht als jij was ik net begonnen jaartje of 13/14 dus niet aankomen met aandacht vragen of zo want dit is echt doelloos!
forums zijn er ook voor dingen als mijn post dus!!!!!
vind het nergens op slaan om zo te reageren als jou!
Klik om te vergroten...
Over jouw verontwaardigde antwoord heb ik je het volgende te melden:
1. Het maakt mij echt niets uit of bij jou mijn mening er toe doet. Ik ken je niet en ik ga je liever ook niet leren kennen, dus heb ik er ook geen enkele moeite mee om jouw verhaal aan mijn deur voorbij te laten gaan. En al zou je het denken, ik voel me ook echt niet geroepen om ook maar iemand op deze wereld van zijn of haar drugsprobleem af te helpen. En gebrek aan aandacht heb ik al helemaal niet.
2. Je hebt het goed gelezen, maar niet goed begrepen: wat MIJ(!) betreft, einde topic. Dat JIJ met anderen (die ook niets voor jou kunnen doen) nog oeverloos van gedachten wilt wisselen over JOUW probleem, moeten jij en die anderen weten. Mijn zegen heb je, maar je weet zelf ook wel dat je daar geen steek verder mee komt.
3. Ik hoef niet tot tien te kunnen tellen (lees: verslaafd te zijn geweest) om te kunnen bedenken wie jij nodig hebt om je van je verslaving af te helpen, en jij zelf ook niet. Dus het door jou gevonden en door mij geschreven stukje tekst over ons geëxperimenteer met drugs doet niet ter zake.
4. Ja, wij zijn pas net verder dan een beetje flink blowen en wij kunnen dit prima in de hand houden, zonder ook maar ergens verslaafd aan te raken. Er is voor mensen die zichzelf wel in de hand kunnen houden namelijk niks mis met recreatief gebruik (volgens mij althans). …Misschien heb ik het wel mis en ben ik over een paar jaar ook verslaafd. Ik hoop en denk het niet, maar je weet maar nooit… Maar ook dan werkt volgens mij alleen onderstaande methode.
5. Jouw roep om hulp heeft op dit forum totaal geen zin, en ook dat weet je zelf best. Er staat genoeg info over afkicken op dit forum en op internet. Deze en die andere thread van jou voegen daar niets aan toe. Je zegt het zelf al… Je weet dat aandacht vragen doelloos is, dus doe dat hier dan ook niet. Ga afkicken!

Hoe af te kicken?
Begin met jezelf deze vraag te stellen: ‘Wie kan mij helpen om van mijn verslaving af te komen?’.
Als je op deze vraag niet volmondig het antwoord kunt geven ‘ALLEEN IK ZELF!’, heeft proberen af te kicken totaal geen zin. Je zult het met je eigen wilskracht moeten doen. Help jezelf! Met dat geblaat van je op dit forum tegenover mensen die jou willen 'helpen' krijg je echt jou eigen situatie niet geaccepteerd. Zowel niet tegenover jezelf als tegenover anderen. Een ander kan jou niet helpen en accepteert jouw zielige situatie ook niet. Een ander kan jou slechts begeleiden om er uit te komen en daar zijn talloze instanties voor. De instanties waar die mensen zitten, weet je zelf wel te vinden, dat hoef ik je niet te vertellen. Maar uiteindelijk zul je dat afkicken toch gewoon zelf moeten doen. Als je jezelf dát in je hoofd prent, dan pas heeft het zin om een poging te wagen.
Afkicken begint met de WIL om af te kicken. Een verslaafde die WIL afkicken, heeft de eerste overwinning al op zak: hij of zij kijkt naar de toekomst! Jij wilt afkicken, dus doe dat dan ook. Ga niet met je rug naar de toekomst staan om naar je verleden te kijken, maar draai je om. Dat verleden, daar kun je niks meer mee. Je bent op één of andere manier in de situatie verzeild geraakt waar je nu in zit. Dat je verkeerde keuzes gemaakt hebt, dat hoef ik niet van jou te horen en jij ook niet van mij. Wat jouw weg geweest is, is niet belangrijk. Het is nou eenmaal zo gegaan, daar kun je nu op dit moment niets meer aan doen. Je verleden is geweest en de toekomst ligt voor je. Besef dat elke minuut dat je je druk maakt om het verleden, af gaat van de toekomst. Jóuw(!) toekomst. Verlies geen tijd meer door jezelf nog dieper in de shit te graven. Nú is het moment om wél die juiste keuze te maken. Kies voor JEZELF, ga er voor, maar dan wel helemaal! Zal best een verdomd lastige klus voor je worden, maar als je niet toegeeft aan je verslaving en luistert naar je lichaam, dan gaat het je zeker lukken!
Interesseert jouw toekomst je niet, dan kan ik je alleen maar aanraden om een keuze te maken uit één van de volgende twee opties: blijf ‘lekker’ verslaafd (als je het tenminste zelf kunt betalen!) of wees nog één keer een vent en spring Herman Brood achterna.

Groet en succes,
Agapios

P.S.: Eigenlijk ben ik gek dat ik nog de tijd heb genomen om dit allemaal in te typen, want van mij mogen die (ernstig) verslaafde zielenpoten stuk voor stuk van de aardbodem verdwijnen. Ze kosten toch alleen maar geld en je hebt d'r verder niks aan.
S
SanneeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zelf heel zwaar ghb gebruikt. Ik pakte ongeveer 120 ml op een dag (zelfs doordeweeks). Heb mezelf hiervoor laten opnemen. En zoals hier al gezegd werd is het niet slim om met medicijnen proberen af te bouwen, want de combinatie kan al heel gevaarlijk zijn en tenslotte hebben we 1 ding gemeen en dat is onze verslaving. Ik had ook valium van de dokter in de tijd voordat ik opgenomen werd, maar er ging dus op het laatste 1 doosje valium in 3 dagen tijd doorheen. Dus had er nog een extra verslaving bij toen ik opgenomen werd.

Als je wordt opgenomen krijg je een GHB-Detox. Dit bouwen ze af met medische GHB (Xyrem, een middel tegen een specifieke vorm van narcolepsie, een zeldzame slaapstoornis). Wanneer en de hoeveel die je daar van krijgt wordt bepaald door hoeveel je gebruikte. Elke 2 dagen gaat daar een aantal ml vanaf, totdat je op 0 ml komt. Ik heb er 2 weken over gedaan om op de 0 ml te komen. Maar moet zeggen dat ik het makkelijker vond dan ik dacht.

Thuis stoppen luktte bij mij ook niet. Daar ben je heel de dag onder toezicht, je bloeddruk wordt vaak opgemeten, evt lichamelijke klahten worden vaak gecontroleerd en opgeschreven. Dit gaf voor mij al een heel stuk meer rust en dat heeft me er goed doorheen geholpen moet ik zeggen..

Nou als je besluit om jezelf op te nemen, wens ik je alvast heel veel succes ermee.. En als er iets mocht zijn of je hebt vragen kan je me altijd een berichtje sturen! :)
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#12
@ agapios

Toch mooi dat je jou de moeite hebt genomen. En mooi gezegt, ga niet met de rug naar de toekomst staan, maar draai je om !
a
annazoranaLid
01-01-2024, 00:00
#13
:wave: heey allemaal :wave:

ik heb ff een vraagje, mn broertje heeft 1 week ghb + speed gebruikt , nu heeft hij steeds erg kramp in zijn buik en zweet hij heel erg , het komt met vlagen :flushed: .
nu is mijn vraag is dit een (afkick)verschijnsel van zijn gebruik de afgelopen week ?


en wat kan hij nog meer verwachten van een weekje ghb :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."