Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste vriend verslaafd aan GHB

Beste vriend verslaafd aan GHB

37 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
J
Jarod-LLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beetje late reactie, maar het was een hele zware en lastige periode met kerst, het is hem dan ook niet geluk om van de G af te blijven.
Zijn ouders heeft die het gisteren verteld in wazige toestand, hoop dat het hem nou wel gaatlukken, hoop dat die het ook wil
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beter wel, anders misschien ietsje langzamer afbouwen? Wat zeg jij flugeltje?
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#3
wat echt helpt en het afkicken makkelijker te maken, vraag aan de dokter iets rust gevens, je moet het niet zien dat je overstapt naar iets anders, voor tijdelijk dan he, ik ben ook verslaafd geweest, ik trilde en was super onrustig, ben er nu weer helemaal boven op. en veel steun,,,
J
Jarod-LLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks Noeli,

Hij heeft nu idd een kalmeringsmiddel gehad van de dokter, hij word nu ook s'nachts niet meer wakker om de ander half uur, hij heeft nu eindelijk 2 nachten 7 uur achter elkaar geslapen.
Hij voelt zich nog wel ziek, maar het gaat al stukken beter.
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja ik weet het, ik ben er zelf ook heel ertg ziek van geweest,, het is moeilijk, maar het is een sluipende moordenaar, en dat tie nu 7 uur slaapt is echt een goed teken, gebruikt tie nu niks meer?
J
Jarod-LLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan hem natuurlijk niet voordurend in de gaten houden en zijn zusje ook niet.
Maar ik geloof hem wel op zijn woord, hij heeft langszaam de doseringen kleiner gemaakt en hij gebruikt nu niks meer.

Alleen hij zegt dat de verlieding in de vakantie weer groot zal zijn, dat die daar bang voor is. :cry:
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#7
o wat erg voor jullie, aks je tips nodig hebt, kun je t altijd vragen
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#8
nja, op 6 dagen van 12 buisjes naar niks afbouwen lijkt mij ook veel te snel...

anyway, succes nog :)
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#9
das iets te veel van t goeie
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#10
Atropa zei:
Iedereen die net als ik verslaafd is geweest weet dat dit nòg riskanter is dan heroine, omdat je organen niet zonder kunnen, met name je hart stopt er echt mee als je niet afbouwd.

Lichamelijke afkicks als ziekelijk zweten, trillen beven zware koorts en eventueel delirium met echte hallucinaties zijn nog niet eens zo erg als je hart dat langzaam steeds stroever begint te lopen.

Iemand die denkt cold Turkey te kunnen afkicken, zal zich daaraan lelijk verbranden.

Je hebt als zwaar verslaafde echt een liter nodig om compleet clean te kunnen worden, als je geen GHB meer hebt, kan dat een doderit worden.
Klik om te vergroten...

dit is echt gelul man, ben zelf meerdere keren cold turkey gestopt, ook van GBL, gebruik xanax om af te kicken, maar dat je dood gaat is pure onzin.
en als ik je om bewijzen vraag kom je zeker met vage amerikaanse artikelen over bodybuilders.

nogmaals, ik spreek uit ervaring.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#11
BROWSER zei:
Atropa zei:
Iedereen die net als ik verslaafd is geweest weet dat dit nòg riskanter is dan heroine, omdat je organen niet zonder kunnen, met name je hart stopt er echt mee als je niet afbouwd.

Lichamelijke afkicks als ziekelijk zweten, trillen beven zware koorts en eventueel delirium met echte hallucinaties zijn nog niet eens zo erg als je hart dat langzaam steeds stroever begint te lopen.

Iemand die denkt cold Turkey te kunnen afkicken, zal zich daaraan lelijk verbranden.

Je hebt als zwaar verslaafde echt een liter nodig om compleet clean te kunnen worden, als je geen GHB meer hebt, kan dat een doderit worden.
Klik om te vergroten...

dit is echt gelul man, ben zelf meerdere keren cold turkey gestopt, ook van GBL, gebruik xanax om af te kicken, maar dat je dood gaat is pure onzin.
en als ik je om bewijzen vraag kom je zeker met vage amerikaanse artikelen over bodybuilders.

nogmaals, ik spreek uit ervaring.
Klik om te vergroten...

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat cold turkey stoppen met het stimuleren van GABA receptoren kan leiden tot een gigantisch tekort aan inhiberende neurotransmitters. Hierdoor zal je centrale zenuwstelsel behoorlijk overprikkeld raken, waardoor je hart op hol kan slaan. Nu kan je dat wel verminderen door medicijnen te nemen die ook op de GABA-receptoren werken, zoals benzo's als xanax, maar als je hier geen beschikking over hebt kan het best wel een gevaarlijke onderneming zijn om ineens te stoppen.
Hopelijk komt het bij niet zo ver, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat GHB geen HEERLIJK goedje is :hearteyes:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ghb is inderdaad een heerlijk goedje, gebruik het alleen niet teveel of dagelijks
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#13
BROWSER zei:
dit is echt gelul man, ben zelf meerdere keren cold turkey gestopt, ook van GBL, gebruik xanax om af te kicken, maar dat je dood gaat is pure onzin.
en als ik je om bewijzen vraag kom je zeker met vage amerikaanse artikelen over bodybuilders.

nogmaals, ik spreek uit ervaring.
Klik om te vergroten...

Dat is geen cold Turkey dan he die xanax. :) Hoe je de GABA-receptoren gelijkmatig terug op het oude niveau brengt doesn't matter, of dat nou met Gabapentin is, clonidine is of wat dan ook.

Maar als je denkt dat kappen met G zonder andere surrogaten the way to go is heb je niet begrepen dat de neurotransmitters zelfmoord gaan plegen. Maar jij kan vast wel zonder ademhaling door het leven of niet?
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deze post hierboven is eigenlijk wel heel erg goed. Kunnen de mods hier geen sticky van maken?
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is zijn leven, maar jouw leven word er ook door beinvloed
Je moet eigenlijk zo snel mogelijk ingrijpen, maar het is al laat zo te horen..
Het lukt ook alleen als hij het echt zelf wil.. Verder kun je niet veel meer den dan hem steunen..Weten zen ouders ervan? Miss kan je met hun evt. iets bedenken
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#16
Robdebob zei:
BROWSER zei:
Atropa zei:
Iedereen die net als ik verslaafd is geweest weet dat dit nòg riskanter is dan heroine, omdat je organen niet zonder kunnen, met name je hart stopt er echt mee als je niet afbouwd.

Lichamelijke afkicks als ziekelijk zweten, trillen beven zware koorts en eventueel delirium met echte hallucinaties zijn nog niet eens zo erg als je hart dat langzaam steeds stroever begint te lopen.

Iemand die denkt cold Turkey te kunnen afkicken, zal zich daaraan lelijk verbranden.

Je hebt als zwaar verslaafde echt een liter nodig om compleet clean te kunnen worden, als je geen GHB meer hebt, kan dat een doderit worden.
Klik om te vergroten...

dit is echt gelul man, ben zelf meerdere keren cold turkey gestopt, ook van GBL, gebruik xanax om af te kicken, maar dat je dood gaat is pure onzin.
en als ik je om bewijzen vraag kom je zeker met vage amerikaanse artikelen over bodybuilders.

nogmaals, ik spreek uit ervaring.
Klik om te vergroten...

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat cold turkey stoppen met het stimuleren van GABA receptoren kan leiden tot een gigantisch tekort aan inhiberende neurotransmitters. Hierdoor zal je centrale zenuwstelsel behoorlijk overprikkeld raken, waardoor je hart op hol kan slaan. Nu kan je dat wel verminderen door medicijnen te nemen die ook op de GABA-receptoren werken, zoals benzo's als xanax, maar als je hier geen beschikking over hebt kan het best wel een gevaarlijke onderneming zijn om ineens te stoppen.
Hopelijk komt het bij niet zo ver, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat GHB geen HEERLIJK goedje is :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Het gekke is dat ik dus wel eens ben gestopt na langdurig 27/7 gebruik en de afkick ècht cold turkey deed.
de afkick sucks big time en je komt ook op een punt dat je iss denkt dat je doodgaat.
MAAR als je je goed voorbereid, jezelf rustig weet te houden en jezelf niet gek maakt, duren die hartklopppingen op z'n hoogst een half à 1 uur, daarna word je weer rustig.
het is alleen zo dat iedereen zich laat leiden door zijn angst/ paniek. (logisch, ikzelf de eerste 3x ook.)
maar dan heb je een punt bereikt dat je erboven gaat staan en het gewoon laat gebeuren, ik heb toen ervaren dat het elke keer stukken makkelijker ging.

je eigen angst maakt het ondraaglijk, de angst dat je doodgaat.

toen ik dit eenmaal achter de rug had (terwijl ik wel xanax had) kon ik uiteindelijk na 2 dagen niet normaal bewegen, ik verkrampte, pas op dat moment heb ik de xanax gepakt.

kunst is om de juiste mensen erbij te hebben die je door dat ene uurtje heen slepen.

dat is eigenlijk mijn boodschap, mensen roepen en lezen dat als je zomaar stopt je dood neervalt. ja uit pure angst dat je doodgaat ja.
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat cold turkey stoppen met het stimuleren van GABA receptoren kan leiden tot een gigantisch tekort aan inhiberende neurotransmitters. Hierdoor zal je centrale zenuwstelsel behoorlijk overprikkeld raken, waardoor je hart op hol kan slaan. Nu kan je dat wel verminderen door medicijnen te nemen die ook op de GABA-receptoren werken, zoals benzo's als xanax, maar als je hier geen beschikking over hebt kan het best wel een gevaarlijke onderneming zijn om ineens te stoppen.
Hopelijk komt het bij niet zo ver, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat GHB geen HEERLIJK goedje is :hearteyes:[/quote]

oh je hart gaat ook flink tekeer, maar ook dat is mede door de angst.
en als je wél over ghb kan beschikken en niet over xanax ben je niet bijster handig.
google maar eens op airsealed.

binnen 2 week in huis!!
a
action_manLid
01-01-2024, 00:00
#18
BROWSER zei:
Robdebob zei:
BROWSER zei:
Atropa zei:
Iedereen

Het gekke is dat ik dus wel eens ben gestopt na langdurig 27/7 gebruik en de afkick ècht cold turkey deed.
de afkick sucks big time en je komt ook op een punt dat je iss denkt dat je doodgaat.
MAAR als je je goed voorbereid, jezelf rustig weet te houden en jezelf niet gek maakt, duren die hartklopppingen op z'n hoogst een half à 1 uur, daarna word je weer rustig.
het is alleen zo dat iedereen zich laat leiden door zijn angst/ paniek. (logisch, ikzelf de eerste 3x ook.)
maar dan heb je een punt bereikt dat je erboven gaat staan en het gewoon laat gebeuren, ik heb toen ervaren dat het elke keer stukken makkelijker ging.

je eigen angst maakt het ondraaglijk, de angst dat je doodgaat.

toen ik dit eenmaal achter de rug had (terwijl ik wel xanax had) kon ik uiteindelijk na 2 dagen niet normaal bewegen, ik verkrampte, pas op dat moment heb ik de xanax gepakt.

kunst is om de juiste mensen erbij te hebben die je door dat ene uurtje heen slepen.

dat is eigenlijk mijn boodschap, mensen roepen en lezen dat als je zomaar stopt je dood neervalt. ja uit pure angst dat je doodgaat ja.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik denk dat jou boodschap deels waar is. Uit eigen ervaring heb ik ook gemerkt dat het best mee kan vallen, mits je je goed voorbereid. Ik denk ook dat het van persoon tot persoon zal verschillen in welke mate je een afkick hebt. Daarnaast vraag ik me af hoe lang jij 24/7 hebt gebruikt en hoeveel je gebruikte. Ik heb mensen gesproken die elke 2 uur een buisje gebruikte, met sterke stroperige GHB.

Hoe langer je er mee doorgaat hoe sterker de afkick denk ik.

Over paniekaanvallen is het trouwens ook bekend dat mensen bang zijn om dat te gaan als ze zoiets krijgen. De therapie is er dan ook vaak op gericht om om te gaan met die gevoelens. Dit omdat de gevoelens tijdens een paniekaanval de aanval alleen maar heviger maken.

Er schijnt ook een verschil te zijn in afkick tussen GBL en GHB. Vrij logisch omdat deze twee niet helemaal dezelfde werking hebben.

Waarom ben je eigenlijk al drie keer afgekicked? Vond je het na de eerste keer niet genoeg?

Tenslotte wil ik toch even zeggen dat je echt wel dood kan gaan tijdens een afkick. Misschien niet iedere verslaafde, maar ik kan me wel voorstellen dat extreme gebruikers echt op moeten passen. Zoek maar is op google of op erowid.org.

Groeten,

Action_man
J
Jarod-LLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hmm tja.. hij heeft zijn ups and downs. Hij heeft zelf een paar keer gezegd dat het toch allemaal geen zin heeft. En dat de wereld zo een stuk beter is.. dan nuchter zijn.
Weet af en toe niet wat ik van hem moet verwachten of wat ik moet geloven. Hoop dat die echt geminderd zoals die zegt, heb geen zin om weer een vriend weg te brengen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ga eens met hem naar een psychiater, lijkt wel of hij een depressie heeft.

Heb al vaak het advies gegeven, maar laat hem een sport doen. Een sport waar hij een houvast naar heeft.

Ga enkele keren per week hardlopen.
Of laat hem zich eens verdiepen in krachttraining. En dan bedoel ik echt krachttraining en niet zomaar je armpjes en je borstjes trainen zoals vele superdudes, dan kun je toch beter gaan lopen, maar goed, we wijken af...

The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.
Always there like a beacon in the pitch black. I have found the Iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go, but two hunderd pounds is always two hunderd pounds.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."