Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste vriend verslaafd aan GHB

Beste vriend verslaafd aan GHB

37 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
Jarod-LLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kan hem natuurlijk niet voordurend in de gaten houden en zijn zusje ook niet.
Maar ik geloof hem wel op zijn woord, hij heeft langszaam de doseringen kleiner gemaakt en hij gebruikt nu niks meer.

Alleen hij zegt dat de verlieding in de vakantie weer groot zal zijn, dat die daar bang voor is. :cry:
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#2
o wat erg voor jullie, aks je tips nodig hebt, kun je t altijd vragen
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
nja, op 6 dagen van 12 buisjes naar niks afbouwen lijkt mij ook veel te snel...

anyway, succes nog :)
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#4
das iets te veel van t goeie
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#5
Atropa zei:
Iedereen die net als ik verslaafd is geweest weet dat dit nòg riskanter is dan heroine, omdat je organen niet zonder kunnen, met name je hart stopt er echt mee als je niet afbouwd.

Lichamelijke afkicks als ziekelijk zweten, trillen beven zware koorts en eventueel delirium met echte hallucinaties zijn nog niet eens zo erg als je hart dat langzaam steeds stroever begint te lopen.

Iemand die denkt cold Turkey te kunnen afkicken, zal zich daaraan lelijk verbranden.

Je hebt als zwaar verslaafde echt een liter nodig om compleet clean te kunnen worden, als je geen GHB meer hebt, kan dat een doderit worden.
Klik om te vergroten...

dit is echt gelul man, ben zelf meerdere keren cold turkey gestopt, ook van GBL, gebruik xanax om af te kicken, maar dat je dood gaat is pure onzin.
en als ik je om bewijzen vraag kom je zeker met vage amerikaanse artikelen over bodybuilders.

nogmaals, ik spreek uit ervaring.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#6
BROWSER zei:
Atropa zei:
Iedereen die net als ik verslaafd is geweest weet dat dit nòg riskanter is dan heroine, omdat je organen niet zonder kunnen, met name je hart stopt er echt mee als je niet afbouwd.

Lichamelijke afkicks als ziekelijk zweten, trillen beven zware koorts en eventueel delirium met echte hallucinaties zijn nog niet eens zo erg als je hart dat langzaam steeds stroever begint te lopen.

Iemand die denkt cold Turkey te kunnen afkicken, zal zich daaraan lelijk verbranden.

Je hebt als zwaar verslaafde echt een liter nodig om compleet clean te kunnen worden, als je geen GHB meer hebt, kan dat een doderit worden.
Klik om te vergroten...

dit is echt gelul man, ben zelf meerdere keren cold turkey gestopt, ook van GBL, gebruik xanax om af te kicken, maar dat je dood gaat is pure onzin.
en als ik je om bewijzen vraag kom je zeker met vage amerikaanse artikelen over bodybuilders.

nogmaals, ik spreek uit ervaring.
Klik om te vergroten...

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat cold turkey stoppen met het stimuleren van GABA receptoren kan leiden tot een gigantisch tekort aan inhiberende neurotransmitters. Hierdoor zal je centrale zenuwstelsel behoorlijk overprikkeld raken, waardoor je hart op hol kan slaan. Nu kan je dat wel verminderen door medicijnen te nemen die ook op de GABA-receptoren werken, zoals benzo's als xanax, maar als je hier geen beschikking over hebt kan het best wel een gevaarlijke onderneming zijn om ineens te stoppen.
Hopelijk komt het bij niet zo ver, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat GHB geen HEERLIJK goedje is :hearteyes:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ghb is inderdaad een heerlijk goedje, gebruik het alleen niet teveel of dagelijks
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#8
BROWSER zei:
dit is echt gelul man, ben zelf meerdere keren cold turkey gestopt, ook van GBL, gebruik xanax om af te kicken, maar dat je dood gaat is pure onzin.
en als ik je om bewijzen vraag kom je zeker met vage amerikaanse artikelen over bodybuilders.

nogmaals, ik spreek uit ervaring.
Klik om te vergroten...

Dat is geen cold Turkey dan he die xanax. :) Hoe je de GABA-receptoren gelijkmatig terug op het oude niveau brengt doesn't matter, of dat nou met Gabapentin is, clonidine is of wat dan ook.

Maar als je denkt dat kappen met G zonder andere surrogaten the way to go is heb je niet begrepen dat de neurotransmitters zelfmoord gaan plegen. Maar jij kan vast wel zonder ademhaling door het leven of niet?
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deze post hierboven is eigenlijk wel heel erg goed. Kunnen de mods hier geen sticky van maken?
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is zijn leven, maar jouw leven word er ook door beinvloed
Je moet eigenlijk zo snel mogelijk ingrijpen, maar het is al laat zo te horen..
Het lukt ook alleen als hij het echt zelf wil.. Verder kun je niet veel meer den dan hem steunen..Weten zen ouders ervan? Miss kan je met hun evt. iets bedenken
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#11
Robdebob zei:
BROWSER zei:
Atropa zei:
Iedereen die net als ik verslaafd is geweest weet dat dit nòg riskanter is dan heroine, omdat je organen niet zonder kunnen, met name je hart stopt er echt mee als je niet afbouwd.

Lichamelijke afkicks als ziekelijk zweten, trillen beven zware koorts en eventueel delirium met echte hallucinaties zijn nog niet eens zo erg als je hart dat langzaam steeds stroever begint te lopen.

Iemand die denkt cold Turkey te kunnen afkicken, zal zich daaraan lelijk verbranden.

Je hebt als zwaar verslaafde echt een liter nodig om compleet clean te kunnen worden, als je geen GHB meer hebt, kan dat een doderit worden.
Klik om te vergroten...

dit is echt gelul man, ben zelf meerdere keren cold turkey gestopt, ook van GBL, gebruik xanax om af te kicken, maar dat je dood gaat is pure onzin.
en als ik je om bewijzen vraag kom je zeker met vage amerikaanse artikelen over bodybuilders.

nogmaals, ik spreek uit ervaring.
Klik om te vergroten...

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat cold turkey stoppen met het stimuleren van GABA receptoren kan leiden tot een gigantisch tekort aan inhiberende neurotransmitters. Hierdoor zal je centrale zenuwstelsel behoorlijk overprikkeld raken, waardoor je hart op hol kan slaan. Nu kan je dat wel verminderen door medicijnen te nemen die ook op de GABA-receptoren werken, zoals benzo's als xanax, maar als je hier geen beschikking over hebt kan het best wel een gevaarlijke onderneming zijn om ineens te stoppen.
Hopelijk komt het bij niet zo ver, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat GHB geen HEERLIJK goedje is :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Het gekke is dat ik dus wel eens ben gestopt na langdurig 27/7 gebruik en de afkick ècht cold turkey deed.
de afkick sucks big time en je komt ook op een punt dat je iss denkt dat je doodgaat.
MAAR als je je goed voorbereid, jezelf rustig weet te houden en jezelf niet gek maakt, duren die hartklopppingen op z'n hoogst een half à 1 uur, daarna word je weer rustig.
het is alleen zo dat iedereen zich laat leiden door zijn angst/ paniek. (logisch, ikzelf de eerste 3x ook.)
maar dan heb je een punt bereikt dat je erboven gaat staan en het gewoon laat gebeuren, ik heb toen ervaren dat het elke keer stukken makkelijker ging.

je eigen angst maakt het ondraaglijk, de angst dat je doodgaat.

toen ik dit eenmaal achter de rug had (terwijl ik wel xanax had) kon ik uiteindelijk na 2 dagen niet normaal bewegen, ik verkrampte, pas op dat moment heb ik de xanax gepakt.

kunst is om de juiste mensen erbij te hebben die je door dat ene uurtje heen slepen.

dat is eigenlijk mijn boodschap, mensen roepen en lezen dat als je zomaar stopt je dood neervalt. ja uit pure angst dat je doodgaat ja.
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat cold turkey stoppen met het stimuleren van GABA receptoren kan leiden tot een gigantisch tekort aan inhiberende neurotransmitters. Hierdoor zal je centrale zenuwstelsel behoorlijk overprikkeld raken, waardoor je hart op hol kan slaan. Nu kan je dat wel verminderen door medicijnen te nemen die ook op de GABA-receptoren werken, zoals benzo's als xanax, maar als je hier geen beschikking over hebt kan het best wel een gevaarlijke onderneming zijn om ineens te stoppen.
Hopelijk komt het bij niet zo ver, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat GHB geen HEERLIJK goedje is :hearteyes:[/quote]

oh je hart gaat ook flink tekeer, maar ook dat is mede door de angst.
en als je wél over ghb kan beschikken en niet over xanax ben je niet bijster handig.
google maar eens op airsealed.

binnen 2 week in huis!!
a
action_manLid
01-01-2024, 00:00
#13
BROWSER zei:
Robdebob zei:
BROWSER zei:
Atropa zei:
Iedereen

Het gekke is dat ik dus wel eens ben gestopt na langdurig 27/7 gebruik en de afkick ècht cold turkey deed.
de afkick sucks big time en je komt ook op een punt dat je iss denkt dat je doodgaat.
MAAR als je je goed voorbereid, jezelf rustig weet te houden en jezelf niet gek maakt, duren die hartklopppingen op z'n hoogst een half à 1 uur, daarna word je weer rustig.
het is alleen zo dat iedereen zich laat leiden door zijn angst/ paniek. (logisch, ikzelf de eerste 3x ook.)
maar dan heb je een punt bereikt dat je erboven gaat staan en het gewoon laat gebeuren, ik heb toen ervaren dat het elke keer stukken makkelijker ging.

je eigen angst maakt het ondraaglijk, de angst dat je doodgaat.

toen ik dit eenmaal achter de rug had (terwijl ik wel xanax had) kon ik uiteindelijk na 2 dagen niet normaal bewegen, ik verkrampte, pas op dat moment heb ik de xanax gepakt.

kunst is om de juiste mensen erbij te hebben die je door dat ene uurtje heen slepen.

dat is eigenlijk mijn boodschap, mensen roepen en lezen dat als je zomaar stopt je dood neervalt. ja uit pure angst dat je doodgaat ja.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik denk dat jou boodschap deels waar is. Uit eigen ervaring heb ik ook gemerkt dat het best mee kan vallen, mits je je goed voorbereid. Ik denk ook dat het van persoon tot persoon zal verschillen in welke mate je een afkick hebt. Daarnaast vraag ik me af hoe lang jij 24/7 hebt gebruikt en hoeveel je gebruikte. Ik heb mensen gesproken die elke 2 uur een buisje gebruikte, met sterke stroperige GHB.

Hoe langer je er mee doorgaat hoe sterker de afkick denk ik.

Over paniekaanvallen is het trouwens ook bekend dat mensen bang zijn om dat te gaan als ze zoiets krijgen. De therapie is er dan ook vaak op gericht om om te gaan met die gevoelens. Dit omdat de gevoelens tijdens een paniekaanval de aanval alleen maar heviger maken.

Er schijnt ook een verschil te zijn in afkick tussen GBL en GHB. Vrij logisch omdat deze twee niet helemaal dezelfde werking hebben.

Waarom ben je eigenlijk al drie keer afgekicked? Vond je het na de eerste keer niet genoeg?

Tenslotte wil ik toch even zeggen dat je echt wel dood kan gaan tijdens een afkick. Misschien niet iedere verslaafde, maar ik kan me wel voorstellen dat extreme gebruikers echt op moeten passen. Zoek maar is op google of op erowid.org.

Groeten,

Action_man
J
Jarod-LLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hmm tja.. hij heeft zijn ups and downs. Hij heeft zelf een paar keer gezegd dat het toch allemaal geen zin heeft. En dat de wereld zo een stuk beter is.. dan nuchter zijn.
Weet af en toe niet wat ik van hem moet verwachten of wat ik moet geloven. Hoop dat die echt geminderd zoals die zegt, heb geen zin om weer een vriend weg te brengen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ga eens met hem naar een psychiater, lijkt wel of hij een depressie heeft.

Heb al vaak het advies gegeven, maar laat hem een sport doen. Een sport waar hij een houvast naar heeft.

Ga enkele keren per week hardlopen.
Of laat hem zich eens verdiepen in krachttraining. En dan bedoel ik echt krachttraining en niet zomaar je armpjes en je borstjes trainen zoals vele superdudes, dan kun je toch beter gaan lopen, maar goed, we wijken af...

The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.
Always there like a beacon in the pitch black. I have found the Iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go, but two hunderd pounds is always two hunderd pounds.
Klik om te vergroten...
g
gyuriLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoi, ernstig geval.

het vage is wel, dat ik opzoek was naar gras + hand. (omdat ik opzoek was naar muziek van de greenmile). omdat ik even het jaar doorliep, en spontaan lichtjes depressief werd.

over je beste vriend,

erg jammer en gevoelsmatig moeilijk. Heb het (helaas) meegemaakt met een goede vriendin. zij is nu "of the world".

Ik heb haar veel kansen gegeven. (tot met gesprekken met tranen toe; zowel van mijn kant als van haar).maar het moet uit hem/haar zelf komen.

anders emergis of andere zorg inschakelen.

Zowel hij als jij gaat er na een tijd aan kapot (ik heb in ieder geval 3 weken moeten herstellen).

heb dat jaar veel verloren aan winst, schoolwerk etc etc.

ik hoop dat ik je geholpen heb,anders moet je nog maar vragen stellen of zo.


gyuri
p
pappinakkiLid
01-01-2024, 00:00
#17
aller eerst moet ik zeggen dat ik geen heilig boontje ben,heb veel geprobeert in het leven,qua drugs :tongueout:ep,xtc,sos en paddo's,dat is gezegd,kom ik later op terug.Ook ik verlies op dit moment mn beste vriend,tenminste,zo voelt het.Ik ken hem al sinds mn 6de,en we hebben samen aardig wat feesies onveilig gemaakt,todat hij naar bosnie moest,hij zat in dienst,en nu kan ik de tijd erna wel helemaal vertellen,maar beter to the point,hij heeft daar een behoorlijke deuk opgelopen die niemand echt heeft doorgehad,ook hij in eerste instantie niet.Tot 2 jaar geleden was alles koek en ei tussen ons,todat hij steeds vaker zn mobiel niet opnam,afspraken af zegde,nooit meer langskomen,en totaal aan het vervreemden was van ons vriendencluppie.Toen het steeds erger werd,kreeg ik ook bijna een gevoel van:joh,bekijk het lekker,hoe kan je nou zo'n lange vriendschap in een hoek trappen.Nu snap ik wat er was....hij zat eerst volop aan de sos,todat zn geld op was,en in aanraking kwam met ghb.allemaal in het afgelopen jaar,al een jaar net gezien...en bij toeval krijg ik via via te horen dat het slecht met hem gaat.....ik mn trots aan de kant gezet,en heb hem opgebeld...het eerste wat hij zei dat hij verslaafd was,in die woorden,zo knap om meteen zo eerlijk te zijn,maar ook zo'n shock voor me....alles kwijt...een superleuk meisje,zn baan,geen enkel contact meer met mensen van vroeger,al zn vrienden,niemand die hem heeft gebeld...omdat we geen idee hadden....goeiemiddag ze...wat een rotzooi is dat zeg,die ghb,wist niet dat het zo verslavend was,en het bizarre is,dat nu hij zn verhaal heeft verteld,en meer mensen het weten,er nog 2 goede bekende een bijna gelijk verhaal hebben...ook helemaal eraan....zucht...wat kan je goed functionen met die zooi zeg,heb nooit iets gemerkt aan ze!wel ooit een vriendinnetje van me zien wegvallen...en dat vond ik doodeng,nergens meer op reageren,meer dood dan levend....meteen het moment dat ik wist dat ik het nooit ging proberen..en das heel wat voor me...ben nogal nieuwsgierig,hahaha,maar goed,ik zal tot the point komen(moest het allemaal gewoon even kwijt,hoop niet dat iemand zich eraan stoort),hij woont weer bij zn ouders,en die weten zn probleem,hij heeft het verteld,maar die weten zich geen raad,hij zit de afgelopen 3 dagen alleen op zn kamer,niemand die hem even meeneemt,desnoods aan zn oor,even eruit,even gedachtes ergens anders op....nope,en nu komt mn punt....omdat ik zelf ook genoeg gek heb gedaan,zoals ik in de eerste zin al zei,neemt hij me niet serieus,hij heeft het gevoel dat ik een beetje betweterig doe...tja....gek om uit iemand zn mond te horen dat je moet stoppen,en die zelfde persoon is er zelf niet vies van!Weet niet zo goed wat ik moet doen,ben ik wel de aangewezen persoon om hem een schop onder zn kont te geven?Is dat wel handig om dat te doen bij iemand met ghb probleem?Ben bang dat het averechts werkt,en dat hij me weer gaat afstoten....eigenlijk ook egoistisch van mij,want dan denk ik aan mezelf,maar wil hem gewoon graag helpen....en voel me machteloos!Hij is bij pieter baan centrum geweest...zegt ie,ze hebben hem weggestuurd met het verhaal dat het 4 tot 6 weken wachttijd is...wachttijd bij een drugsprobleem?Belachelijk,als het waar is wat hij zegt..dat ie geweest is bedoel ik.Dacht dt er altijd wel meteen iets gebeurde rondom een verslaafd persoon,dat er een proces in gang werd gezet,bijvoorbeeld vervangende verdovende middelen,medicijnen...of zoiets,heb ook geen idee hoe het allemaal werkt...maar hij heeft echt zwaar,en snel hulp nodig..hij zit nu echt weg te kwijnen...moet ik hem maar geloven,of moet ik actie ondernemen door bijv pieter baan te bellen om het te checken...langs zn huisarts om het te melden...weet ik het!Als iemand me een beetje een neutrale mening kan geven,of een tip..heel graag,kan het niet aanzien dat alles wat ie had kapot is,vaak onherstelbaar,en dat wat ie nog heeft totaal niet tot hem doordringt!Een heel verhaal,maar ook een heel groot probleem....en dan mensen maar roepen dat coke zo verslavend is,maar ondertussen.....en dat is niet om coke aan te moedigen!en ook niet met die vinger wijzend,maar hou een beetje je diebare mensen in het oog,je weet waarschijnlijk wel welke mensen vatbaar kunnen zijn voor deze troep!En dat komt vooral uit mn gevoel dat ik hem in de steek heb gelaten,maar ja,je ziet het ook niet aan hem,gewoon kleur op zn wangen,zet knop om en iedereen trapt erin!Behalve als je goed oplet..na 2 uurtjes gaan zn handen trillen,word onrustig,en is vaak binnen 1 minuut van gezellig zijn aar weg vluchten...poe he...wat is het leven toch af en toe klote..
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je zou hem kunnen helpen met afbouwen. Schrijf samen met hem op hoeveel ml hij neemt op een dag. Wis alle dealers uit zn telefoon/pc en doe daarna samen de dosering verlagen. Ik weet niet hoeveel hij pakt op een dag, maar je kan de dosering verlagen met 1-5 ml per dag. Doe dit in een flesje vermengd met iets zoets. Dit is dan de hoeveelheid die hij mag op een dag en dan kan hij slokjes nemen van het flesje zodra hij afkickverschijnselen voelt opkomen. Afkicken van GHB doe je door het langzaam af te bouwen. Nooit in 1 keer stoppen. Zijn lichaam is eraan gewend. Cold turkey stoppen is gevaarlijk. Afbouwen dus. Sommige mensen helpt het om dit samen met iemand te doen. Misschien kan jij die persoon zijn voor hem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."