Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4 jaar GHB/GBL verslaafd geweest: afkick ging ok!

4 jaar GHB/GBL verslaafd geweest: afkick ging ok!

19 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
j
junkieghbLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je reinste onzin als je het mij vraagt. Ben zelf vorig jaar cold-turkey gegaan met GHB, heb 4 weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan de eerste 5 dagen kritiek, delirium en psychose. Zomaar stoppen is wel degelijk gebleken gevaarlijk te zijn. Zeer onverantwoord om dit bericht zomaar te posten!
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#2
2 oxazepam van 50mg per dag zou kunnen hoor voor een vrouw. Maar dan moet je zeker nog 5 dagen blijven slikken.
Bij mij is het altijd 30mg valium en ik kan op 1/3 van de normale dosis ghb. eerste nacht 1x wakker worden om wat ghb bij te nemen, dan de dag erna misschien nog een klein beetje en klaar.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
2 dagen, wat oxa, na 4 jaar zowel GABA A als B onafgebroken bezet te hebben gehouden?

Als het dan toch zo is, dan is blijkbaar individuele gevoeligheid ècht een gigafactor als het gaat om de mate van ontwenning.

De meesten zijn een aantal weken onderweg, zo niet meer dan een maand.

Iemand die overigens na 1 jaar door een forum bang wordt om te stoppen, blijft die 3 jaar doorgebruiken om dan spontaan op het idee te komen om zomaar te stoppen? Als het zo makkelijk was, had je dat bij een eerste poging wel gemerkt.

Overigens topic opener, je gebruikt nu helemaal niets meer? Daarmee bedoel ik dus niets inclusief medicijnen, pharmaceutical, wiet, andere drugs etc.

Of zit je op onderhoud van iets?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
Waarom zou ze daar over liegen?..
Klik om te vergroten...

It's a sick world, we're livin' in :wink:

Kortom, beetje sterk als je het mij vraagt.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sterk verhaal, slappe ghb?
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#6
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar dit vind ik te wonderlijk voor woorden :confused:
Als je verhaal klopt ben je het levende bewijs dat wonderen nog bestaan.
Zo niet, is dit topic een beetje misplaatst.
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#7
En het was een eitje!!
Je bent een eitje ja. Iig indien je dit kletspraatje als waarheid aanneemt.... Vraag me wel af wat je doel hiermee is.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
*.exe zei:
Sterk verhaal, slappe ghb?
Klik om te vergroten...

Volgens mij was het water met bruis voor de belletjes
G
GiorgiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben nieuw, maar lees de verhalen hier al geruime tijd.

Ben in december afgekickt van de G, na ongeveer een jaar 24/7 gebruik. Ging met mn ouders op vakantie, strip diazepam mee en ben in de auto gestapt. Ik werd de eerste uren vooral heel bang. Wat mij echter opviel is in tegenstelling tot de verhalen, dat ik lichamelijk eigenlijk nergens last van had, op wat trillen na. Het zware was vooral de angst en depressiviteit. Durfde het hele weekend eigenlijk de hotelkamer niet uit.
Ik denk dat de lichamelijke afkick sterk afhangt van sporten. Als je veel sport tijdens je verslaving, is het volgens mij makkelijker af te kicken dan als je de hele dag op je kamertje de meest smerige porno loopt te kijken (deed ik er naast:wink:) Ik liep ongeveer 50 km per week hard, verdeeld over 4 a 5 keer.Iemand ervaring mee?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, wel degelijk. Ik fietste een uur per dag (140 BPM) en deed ernaast krachttraining. Ik merkte ook dat m'n lichaams temperatuur stabieler bleef, m'n hart regelmatiger en de koorts ook minder opkwam en ik beduidend minder G als onderhouds dosis nodig had. Het heeft het aftaperen voor mij echt een duw in de rug gegeven destijds. Denk ook vanwege het gunstige effect op de bloeddruk. :)

Ik kickte af van de G met G zelf. Maar het lijkt erop dat het met pharms ook efficient kan. Hoewel het niet alle symptomen dempt. Niets beinvloed het neureologische gestel immers zo identiek als GHB op GHB zelf. Maar pharms hebben een gunstiger halfwaarde tijd en met G moest ik elke 2 a 3 uur herdoseren. Ook 's nachts.
p
pietfrietLid
01-01-2024, 00:00
#11
Giorgi zei:
Ik ben nieuw, maar lees de verhalen hier al geruime tijd.

Ben in december afgekickt van de G, na ongeveer een jaar 24/7 gebruik. Ging met mn ouders op vakantie, strip diazepam mee en ben in de auto gestapt. Ik werd de eerste uren vooral heel bang. Wat mij echter opviel is in tegenstelling tot de verhalen, dat ik lichamelijk eigenlijk nergens last van had, op wat trillen na. Het zware was vooral de angst en depressiviteit. Durfde het hele weekend eigenlijk de hotelkamer niet uit.
Ik denk dat de lichamelijke afkick sterk afhangt van sporten. Als je veel sport tijdens je verslaving, is het volgens mij makkelijker af te kicken dan als je de hele dag op je kamertje de meest smerige porno loopt te kijken (deed ik er naast:wink:) Ik liep ongeveer 50 km per week hard, verdeeld over 4 a 5 keer.Iemand ervaring mee?
Klik om te vergroten...

haha toevallig heb ik zoiets over sporten tijdens afkicken ook online gezet... jammer dat alleen nieman hier op reageerd? want ik ben ook benieuwt
p
pietfrietLid
01-01-2024, 00:00
#12
naja ik denk dat sport en lekker bezig zijn er zeker mee te maken heeft ja! goeie tip
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmmm... 4 jaar 24/7 GHB gebruiken en dan van de ene op de andere dag stoppen zonder rillingen/angst of wat dan ook? Ik geloof er niet veel van. Ik voel me al niet zo goed als ik een weekend iets teveel G heb gebruikt.
A
AliveKickingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo allemaal,

Weer geregistreerd met een nieuwe nick omdat de oude niet meer werkte.

Ik schrijf dit voor iedereen die bang is om te stoppen met GHB/GBL.
Ikzelf ben 4jaar 24/7 lichamelijk verslaafd geweest aan GHB. Dat was om het uur een GHB dosering van minimaal 5 ml of 2 1/2 ML GBL.

's-Nachts werd ik wakker om een dosis te nemen, 's-ochtends was het het eerste wat ik deed.

Na een jaar was ik bang geworden om te stoppen. Vooral bang geworden door de berichten op dit forum. GHB beheerste mijn leven.

En toen van de een op de andere dag was ik het zat... Had vrienden, relaties, familie en weet ik veel wat nog meer verloren. Ik had alles al geprobeerd om te stoppen, ook verslavingszorg ingeschakeld maar die wisten geen raad met mij. En ineens: heb ik niet meer bijbesteld en ben van de een op de andere dag gestopt.

En het was een eitje!

Ok, de eerste twee dagen heb ik wat oxazepam genomen, om precies te zijn, twee per dag. Zeker, heb me vervelend, emotioneel, instabiel etc. gevoeld... Maar hey, GHB is een harddrug, dus dat is normaal.

Tuurlijk is afkicken voor elk persoon anders. Maar wat ik hiermee wil zeggen is: wil je stoppen, laat je niet bang maken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarom zou ze daar over liegen? Gefeliciteerd en sterkte verder.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het gewoon vreemd dat iedereen, maar dan ook iedereen die een tijdje 24/7 gebruikt heeft sowieso last heeft van ontwenningsverschijnselen. Bij de een zijn die idd wat heftiger dan de ander. Maar 4 jaar lang 24/7 je GABA-receptoren bezetten en zeggen dat de afkick een eitje was? :confused:

Mss liegt ze niet, maar dan vind ik het toch een medisch wonder.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, vind ik ook. Geeft mensen een verkeerd beeld van een GHB/GBL-verslaving. Wil je GHB-junkies dood misschien?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Soma zei:
Ja, vind ik ook. Geeft mensen een verkeerd beeld van een GHB/GBL-verslaving. Wil je GHB-junkies dood misschien?
Klik om te vergroten...

Scheelt weer een hap uit de staatskas, al die medische en verslavingszorg is niet goedkoop :tearsofjoy:
j
junkieghbLid
01-01-2024, 00:00
#19
Scheelt weer een hap uit de staatskas, al die medische en verslavingszorg is niet goedkoop :tearsofjoy:[/quote]


Wat K** opmerking zeg!!!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik was 'slechts' een half jaar 24/7 verslaafd en het kostte mij ruim 3 weken om zonder G door het leven te kunnen. Anders kreeg ik hartritmestoornissen en kwam er onrust opzetten met hallucinaties met delirium achtige schrikreacties. Ik wil niet eens weten wat er zou volgen als ik daar weerstand aan zou hebben geboden. Waarschijnlijk een hartstilstand.

2 dagen op 4 jaar klinkt voor mij inderdaad ongeloofwaardig. Al is het wel zo dat het merkwaardig van persoon tot persoon verschilt. Sommige kunnen na enkele dagen gebruiken al withtdrawals krijgen terwijl andere na weken er nog niets van merken.

Verder denk ik dat er hier geen misverstand over bestaat dat iemand die hooked is sowieso de stap moet zetten. Maar zeggen dat mensen even 2 dagen het sederende oxazepam moeten slikken om eraf te komen zal voor ruim 90 procent uitlopen op een nog grotere crisis. En mogelijk wordt het gevaarlijk.

Bovendien houd verveling, dufheid en saaiheid nog wel veel langer aan dan het aftaperen zelf. Enkele maanden is geen uitzondering. Maar een ieder die verslaafd is geweest zal het met me eens zijn dat dit aspect van leegheid eigenlijk best goed mee te leven valt ten opzichte van al het andere.

Waarom je bang bent geworden door dit forum is mij een raadsel. Het is niet zo moelijk om te weten of je lichamelijk verslaafd bent, zodra je nuchter begint te worden beginen de lichamelijke afkicks al indien die er zijn.

Zoals hier al vaker is vermeld, als je geen hartritmestoornissen voelt is het in principe mogelijk om de fles te laten staan. Als je na 24 uur nog steeds een normaal hartritme hebt en geen schrikreacties voelt ben je clean.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."