Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ben zelf in een detoxkliniek afgekickt. Van 120ml/24u naar 0 in 15 dagen, met behulp van diazepam en mitrazipine (om te slapen). Heb weinig last gehad van afkickverschijnselen. Maar ben dus wel onder medische begeleiding geweest. Dit is heel belangrijk. GHB is iid een sluipmoordernaar. Meld je dus aan bij je lokale verslavingszorg of neem je huisarts in vertrouwen. Alleen doen is GEVAARLIJK!"
"Informeer eens bij je locale verslavingszorg. Ik zelf heb hele goeie ervaringen met Leefstijltraining. Hiermee leer je heel goed om juist door die moeilijke momenten erdoor heen te komen. Elke verslaving heeft een onderliggende oorzaak. Dat is gewoon een feit. Als je leert met de moeilijke momenten in het leven om te gaan kan je je verslaving te baas worden. Ik wens je veel succes!"
"Ik vind dat er erg lullig wordt gereageerd op deze roep om hulp!!! Beste Onlymespeedfreak. Je heb idd een probleem. Ik heb van de zomer hetzelfde mee gemaakt en ben 4 weken in het ziekenhuis belandt, waarvan 5 dagen in volledige delirium psychose doorgebracht. Had een bloeddruk van 200/140, veel te hoog dus. Moest worden vastgebonden om het bed d.m.v. Zweedse band. Heb 5 dagen en nachten niet geslapen. Het werd zo gevaarlijk dat de artsen mij naar de Intensieve Care wilde verplaatsen om me kunstmatig in slaap te maken, zodat mijn lichaam kon bijkomen. Cold-Turkey bij GHB is levensgevaarlijk! Je moet dit echt onder medische begeleiding doen, met behulp van medicatie. De nazorg van de zomer was onvoldoende, dus ik ben weer teruggevallen in dagelijks gebruik. Inmiddels loop ik al 4 maanden onder begeleiding van verslavingszorg. Sta op de wachtlijst voor de speciale GHB-detox (afkick-centrum), en hoop zeer binnenkort te worden opgenomen. In de detox word er afgebouwd met GHB en krijg je daarbij medicatie die de ernstige afkickverschijnselen tegengaan. Mijn advies: Meld je z.s.m. aan bij de verslavingszorg in jouw woonplaats. Ik weet dat dat eng is in het begin (Ik vond het DOODENG), maar inmiddels heb ik heel veel geleerd over verslavingen en over mezelf. Ik heb mensen gevonden die met dezelfde problemen kampen als ik, maar dan met een ander middel. Geloof me. Iedere verslaving heeft een onderliggende oorzaak. Iedere verslaving is ook hetzelfde! Ik wens je veel sterkte!"
"P.S. Zelf gaan afkicken met benzo's of pammetje is geen goed idee, omdat je dan de ene verslaving voor de andere verruild. Van de regen in de drup, zeg maar."
"Beste gewoonikke. Je moet je echt gaan melden bij je locale verslavingszorg!!! Afkicken van een lichamelijke afhankelijkheid van GHB is LEVENSGEVAARLIJK en moet deskundig begeleid worden. Weet dit uit ervaring! Heb vorig jaar zelf 4 weken in het ziekenhuis gelegen. Ben ook zelf gestopt en kreeg last van dilirium en psychose die 5 dagen heeft geduurd. Ik heb je vorige post ook gelezen en begrijp je zorgen t.a.v. je kindje en je omgeving, maar heb uit ervaring geleerd dat men je 'foutje' (het verslaafd raken) makkelijk vergeeft als je laat zien dat je het probeert op te lossen. Als de verkeerde mensen weten hoe jij de afgelopen dagen heb doorgebracht loop je veel meer het risico dat je kindje wordt afgepakt. Ben zelf moeder van 3 kinderen, en weet dus waar ik het over heb. Laat zien dat je je best doet om je leven weer op de rails te krijgen! EN VRAAG OM HULP! Geloof me, dat is echt de enige manier om door te gaan. Als je nog meer info nodig heb over het hoe en wat. Stuur me dan een prive berichtje. Ik kan je op weg helpen."
"Google eens op Novadic-Kentron. Deze verslavings instelling werkt al met de verdunnen en afbouw methode. Ik sta daar zelf op de wachtlijst."
"1. Gebruik jij GHB? Ja, anders is er geen reden om deze vragenlijst in te vullen. 2. Hoe vaak en Wanneer gebruik jij GHB? Dagelijks, Overdag en s nachts 3. Heb je het gevoel dat je verslaafd bent? Ik weet dat ik verslaafd ben 4. Welke reden geef jij aan je gebruik, waarom is het 'prettiger,leuker etc.' met drugs? Heb de ziekte van Meniere. GHB helpt mij aanvallen te voorkomen. 5. Wat doet GHB met jou? Welk gevoel wekt het op? Het brengt je (bij matig gebruik ) in een prettige roes, zonder kater. 6. Waarom gebruik je GHB en geen alcohol of een andere drugs? Als in vraag 4. Alcohol gaat niet samen met GHB (Levensgevaarlijk)en ik blow wel er nog bij. 7. Heb je het gevoel het vaker te willen gaan gebruiken? Niet echt op mij van toepassing. Ben al lichamelijk afhankelijk 8. Heb je wel eens problemen gehad met je drugsgebruik? Ja, ben ook al maanden in therapie, en sta op de wachtlijst voor de detox 9. Heb je vaker andere soorten drugs gebruikt of welke andere soorten drugs gebruik je? Paddo's 1x, wiet, alcohol, en GHB 10. Wat vind je er zelf van dat je GHB gebruikt? Dat ik een junkie ben en daar vanaf wil, en daar ook hard voor werk op dit moment 11. Zou je het anders willen? JA 12. Zou je nog verder willen experimenteren? Nee, voor mij nooit meer harddrugs, ik hou het straks alleen nog bij me jointje 13. Denk je dat jij er persoonlijk verslaafd aan kunt raken of heb jij je drugsgebruik in de hand?? Heb het dus niet in de hand. En ja, het kan heel erg verslavend zijn, zowel geestelijk als lichamelijk 14. Ben je wel eens verslaafd geweest en waaraan? Vraag al meerdere keren beantwoord 15. Denk je als je verslaafd bent dat je zelf zou kunnen stoppen? Zelf stoppen van een lichamelijke GHB verslaving is ZEER GEVAARLIJK 16. Heb je wel eens problemen gehad dóór je drugsgebruik? Ja, sociale en financiele 17. Heb je wel eens contact gehad met deskundigen over drugsgebruik? Zit momenteel in de verslavingszorg 18. Denk je dat je zelf genoeg weet over drugsgebruik? Ja, weet er alles van 19. Is er voldoende informatie beschikbaar over drugs en in het bijzonder GHB? Nee. GHB verslaving staat nog in de kinderschoenen. Pas afgelopen jaar hebben de eerste GHB verslaafde zich gemeld bij de verslavingszorg. Er zijn ook maar een heel beperkt aantal klinieken die de kennis hebben voor het detoxen van GHB 20. Wat zouden deskundigen kunnen doen om drugsgebruik veiliger te maken? Goede betrouwbare Informatie is het enige dat helpt 21. Is het handig om gebruik te maken van deze site zodat je ervaringen en vragen kunt delen? Ja, is heel goed 22. Zijn er mensen of instanties waar je ook over je ervaringen kunt praten desnoods anoniem? 23. is informatie verstrekken door o.a. deskundigen belangrijk voor de veiligheid?[/ Ja absoluut! Succes met je project"
"martin van nu zei: daantje zei: Ben blij dat hier zo op gereageerd wordt! Van deskundigen en hulpverleners krijg ik helemaal geen reactie op mijn vragen Klik om te vergroten... Hadden ze geen tijd, of andere redenen? Klik om te vergroten... Waarschijnlijk weten ze er te weinig vanaf. GHB is pas sinds korte tijd een probleem aan het worden. De meeste klinieken zijn niet uitgerust of hebben niet de expertise die nodig is voor behandeling van GHB verslaving."
"Scheelt weer een hap uit de staatskas, al die medische en verslavingszorg is niet goedkoop [/quote] Wat K** opmerking zeg!!!"
"naffie11 zei: Als je nou teveel gebruikt en minderen niet lukt dan zou je toch cold turkey kunnen stoppen? Maar zou dat onder medische begeleiding moeten of lukt dat zelf ev met hulpmiddelen? Wie heeft een goed advies? Klik om te vergroten... Dat ligt eraan hoeveel je gebruikt. Als je een lichamelijke 'spiegel' heb opgebouwd, dan is cold turkey erg gevaarlijk. Ik kan het weten. Heb afgelopen zomer een dilirium gehad die 5 dagen en nachten heeft geduurd. Kreeg helaas niet de juiste na-behandeling en ben weer terug gevallen in gebruik. Sta nu weer op de wachtlijst voor de GHB-detox."