Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer een dode

Weer een dode

29 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ghb kan , mits met mate gebruikt, zelfs toedragen aan de gezondheid. Zolang je niet maar random mililiters achterover giet zonder de puurheid te weten is het een relatief ongevaarlijke drug.
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weet je wat pas écht verslavend is? DiHydrogeenOxide. Lichaamseigen stof net als GHB, maar afkicken is 100% DODELIJK. Waarom staat dat niet allang op de harddrugslijst?



Voor degenen die hiervan niet spontaan een lachkick kregen: DiHydrogeenOxide is hetzelfde als water :grin:
h
hoplaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ghb kan , mits met mate gebruikt, zelfs toedragen aan de gezondheid. Zolang je niet maar random mililiters achterover giet zonder de puurheid te weten is het een relatief ongevaarlijke drug.
De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op info zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de medische geschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten/zekerheden worden ontleend.

Je geeft het goed weer, aanvulling erop is dat ze bij "kentron" ook niet weten wat ze er mee aanmoeten het afkick programma zit in de opbouw fase, met andere woorden ze weten niet wat ze er mee aanmoeten.
Het programma bestaat voorlopig uit het geven van een kalmeringsmiddel en het minderen van de dosis GHB. En dat gaat dan over een tijdsperiode van twee weken.
Na mijn bescheidde mening is dat niet mogelijk om op deze manier van GHB af te komen het is tenslotte een stof die ook door het lichaam(hersenen) word aangemaakt.
En daar zit het verneukeratieve van GHB.
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
GHB is zeker verslavend, ik ben er zelf ook verslaafd aan.
De eerste keer dat ik mijn portie GHB nam is 8 jaar geleden.

maar het is niet zo dat na een paar weken je lichaam helemaal gewend is aan de stof.

Sommige mensen (weet ik uit ervaring) denken meteen dat ze verslaafd zijn, door alle berichten die er de laatste tijd rondgaan over de verslaving van GHB.

Maar er zijn veel meer mensen dood gegaan aan Alcohol, Coke, LSD en alle andere drugsoorten die er bestaan.

Ik ben hier niet om iets af te kraken, maar bij afkick centrums weten ze totaal niet hoe ze met een GHB verslaving om moeten gaan.

Ze geven een Detox van 2 weken, terwijl het eigenlijk veel langzamer moet (wanneer zwaar verslaafd)

Er word meestal 20-30mg baclofen voorgeschreven wat totaal geen nut heeft.

meerdere vrienden van mij hebben zich op laten nemen.
Ik ben zelf een aantal keer op gesprek geweest bij meerdere instanties, maar ben meteen weer weggelopen omdat er gewoon in nederland niet genoeg kennis is over het GHB withdrawal syndroom.

In nederland denken de klinieken dat zwaar verslaafde na de Detox van 2 weken van de GHB ontwenning af zijn.
Het klopt dat je lichaam dan niet meer naar GHB snakt, maar het syndroom / delirium begint meestal pas na 2 weken...

Sorry maar nederlandse klinieken moeten eerst leren om te gaan met een GHB ontwenning voordat het verslaafden ECHT helpt.

In 2 weken tijd een Detox, zal de receptoren zwaar beschadigen, en de meeste verslaafden zullen na deze detox altijd in een depressie / angst blijven hangen totdat de receptoren op een goede manier worden ontwend
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mensen dood aan LSD? Dat kan zegmaar niet.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paperplane. zei:
Mensen dood aan LSD? Dat kan zegmaar niet.
Klik om te vergroten...

Zal eerder de acties zijn die onervaren LSD-gebruikers uitvoeren onder invloed van LSD die een fatale afloop kunnen hebben.

Dat je doodgaat door de LSD zelf zou me ook flink verbazen...

gts
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#7
Meer mensen dood door coke en lsd? Met name dat laatste is een mythe, zeker uit het raam gesprongen "omdat ze dachten dat ze konden vliegen"? Maw: broodje aap verhaal. Ik denk dat veel ernstige gevallen mbt GHB misbruik de media niet halen.

Een opvallend verschijnsel bij verslaving is dat mensen menen dat het altijd aan de ander ligt. Iedereen is tegen hen, werkt hen tegen of in dit geval: "de klinieken weten het niet". Op die manier wordt mijns inziens de verslaving nodeloos gerekt....
V
Vant-HoekieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey! jou manier om van ghb te genieten klinkt erg aangenaam. Alleen hier moetje denk ik wel discipline voor hebben om het toch niet vaker te doen. Als ik nou met mezelf zou afspreken het alleen s'avonds te doen dan wordt het al snel de hele avond want ik kan het moeilijk bij 1 dosis houden. Dit zou denk ik wel moeten om nog wel een goede natuurlijke nachtrust te genieten. Want ikzelf kan denk ik naar een stuk of 3 dosissen binnen 5 uur tijd al niet meer natuurlijk slapen en moet dan wachten tot het wel weer kan.

in het begin wist ik bijna niets van g alleen dat de afkick heel heftig is na lang gebruik en heb dus met mezelf afgesproken dat zeker niet te doen. Maar ik ging vrijwel vanaf het begin af aan s'avonds nog wous na bed en dus ook al vlot s'nachts ging herdoseren om de volgende dag fit te beleven.
Hierdoor hebik dus geleerd dat je beter niet wous kan gaan slapen maar weer nuchter pas het bed in moet stappen. Door er rekening mee te houden lukt het me vaak om de eerste paar nachten van een wouze-g-tapp-periode normaal en in een stuk door te slapen. Alleen de laatste paar dagen wordt dat lastiger en tap deze nachten dus wel nachts door om verder te kunnen slapen. (vaak om de 3 uuur) tot de fles leeg is. De verlangens na een nieuwe fles kan ik dan altijd gewoon onderdrukken. Het lukt me altijd om me aan me eigen afspraak te houden om niet het limiet van een week te overschrijden. Ik denk dat het feit dat ik nooit een ziekelijk grote hoeveelheid van meer dan een halve liter ofzo ineen keer koop. En het feit dat ik nooit zelf de ghb produceer het veel makkelijker maken om gewoon netjes volgens afspraak te stoppen na een g-periode. Vaak vanwege verlegenheid en vermoeidheid wat nog bij de kater hoort voel ik mezelf wel 1 dag nog naar. Als dat dan een schooldag is leer en presteer ik minder dan normaal, vrij nadelig dus. Dit is een van het grootse nadeel wat ik ervaar maar heb dit er wel voor over om het goddelijke genot te ervaren. (ik ga zo trouwens eerlijk alle voor en nadelen van ghb tegenover elkaar in een lijst zetten...)

Ik hou het g gebruik nooit echt bij een paar dosissen omdat ik altijd wel minimaal een kwartliter koop want dit is veel goedkoper,en als ik het in huis heb kan ik er ook niet vanaf blijven. Ik heb nooit echt overwogen om het op een slimmere gestructureerde manier te gebruiken zoals bijvoorbeeld die van jou. Het is inderdaad het beste om op een manier te gebruiken die zo min mogelijk nadelen en zo veel mogelijk voordelen bevat.

Maar hoeveel dosissen neem jij dan s'avonds? en heb je niet moeite met het slapen nadat het uitwerkt? en bedoel je spontaan in slaap vallen als je niet meer onder invloed(wous) bent of gaje wel wous na bed? slaap je dan ook de hele nacht vast en zonder wakker te worden?
Heb je op deze wijze geen moeite met het voorkomen dat wel achter elkaar zonder te stoppen gaat gebruiken? Voel je jezelf niet angstig en paranoia of vermoeid overdag?
van hoe laat tot hoe laat gebruik je dan s'avonds?
Ik denk dat ik jou methode ga toepassen maar het niet elke dag neem zodat ik beter van g kan genieten en om die nadelen van mijn manier te omzeilen. Op deze wijze stil ik toch mijn behoefte voor g en kan ik eventueel mezelf beter beheersen in het weekend, waardoor de ghb gerelateerde negatieve reputatie wat afneemt. Zo kan ik het gebruik dus beter in de hand houden.
Ik realiseer me nu eigenlijk ook tijdens dat ik deze reactie schrijf dat mijn manier echt niet verstandig is! want ik zie echt wel een toename van gebruik. En de off-periodes worden ook steeds korter.
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik gebruik dus alleen 's avonds. Per dosis maximaal 3 ml = ca 2 g pure GHB, met minimaal 3 uur ertussen. Ik weeg bijna 100 kg, dus voor lichtere personen is dat misschien wat te veel. Meestal neem ik 3 doses per avond/nacht, en drink er ook wijn bij. Ik slaap bijna altijd goed in en door. De volgende dag ben ik zelden of nooit duf. Ik heb geen behoefte aan vaker, eerder of meer gebruiken en heb ook nooit afkickverschijnselen ondervonden als ik een week stopte.
b
bttmLid
01-01-2024, 00:00
#10
vreemd, ik lees hier dat mensen alke avond G gebruiken of meerder keren in de maand/week, nu vraag ik me af, kopen jullie dat in de supermarkt, waar ik nooit kom dan wil ik wel dat adres hebben.

ik kom uit rotterdam en ben al tijden aan het rondvragen, bij drie leveranciers :sunglasses: , die overigens weining kunnen leveren maar ja ik heb ff niks anders, maar goed die gasten kunnen dus de G niet leveren en klagen dat het heel moeilijk te krijgen is :confused: .

maar hoe doen de vaste gebruikers het dan, kan dan iemand mij een PM sturen met wat meer info hoe ik er anno nu aan kan komen dan ben ik diegene zeer erkentelijk.

met grt. :)
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik denk ook dat het gevaar van GHB zwaar wordt onderschat (door de gebruikers het meest).
h
hoplaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit Weekend in Breda zondag een goede vriend verloren aan GHB was al meerder keren met spoed naar het ziekenhuis gebracht ook gesprekken met Kentron hadden niet het door zijn vrienden en kennissen resultaat, zijn GHB gebruik is hem zondag j.l. fataal geworden.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is heel naar. Gecondoleerd.

Ik weet alleen niet zo goed wat je met deze post, voor jou de eerste, wil bereiken. Is het een waarschuwing? Is het het uiten van je verdriet? of wat anders?
h
hoplaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarschuwing
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#15
GHB is een drug waar je niet zomaar even mee speelt. Je moet weten wat je doet. Als je je aan de spelregels houd dan komt het goed, maar doe je dat niet dan kun je situaties zoals deze krijgen. Laat dat inderdaad een waarschuwing zijn.
h
hoplaLid
01-01-2024, 00:00
#16
och sjitheppens wat is humor?? Als Hans Teeuwen het zou gebruiken in zijn show zou ik daar hartelijk om kunnen lachen, maar op dit forum vind ik het ongepast.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vond het wel grappig....
E
Engeltje70Lid
01-01-2024, 00:00
#18
hopla zei:
Ghb kan , mits met mate gebruikt, zelfs toedragen aan de gezondheid. Zolang je niet maar random mililiters achterover giet zonder de puurheid te weten is het een relatief ongevaarlijke drug.
De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op info zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de medische geschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten/zekerheden worden ontleend.

Je geeft het goed weer, aanvulling erop is dat ze bij "kentron" ook niet weten wat ze er mee aanmoeten het afkick programma zit in de opbouw fase, met andere woorden ze weten niet wat ze er mee aanmoeten.
Het programma bestaat voorlopig uit het geven van een kalmeringsmiddel en het minderen van de dosis GHB. En dat gaat dan over een tijdsperiode van twee weken.
Na mijn bescheidde mening is dat niet mogelijk om op deze manier van GHB af te komen het is tenslotte een stof die ook door het lichaam(hersenen) word aangemaakt.
En daar zit het verneukeratieve van GHB.
Klik om te vergroten...

Stop daar mee om te zeggen dat het kan toedragen aan een goede gezondheid. Broccolie en een sinaasappel die dragen bij aan een goede gezondheid. Mijn broer is net voor de dood weggehaald door die troep. Je schrijft het omdat het in je straatje past als GHB gebruiker. Net als een roker zegt dat zijn opa altijd een pakje sigaretten rookt en 85 is geworden. Man wij zitten nu met de ellende. Hij kan niet meer lopen, fijne motoriek is weg, kan bijna niet meer praten enzv enzv. Dus ga mij niet vertellen dat het aan een goede gezondheid bijdraagt. Hij heeft het 3 jaar gebruikt en toen ging het fout. Ooit gaat het fout................
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Anon 22 heeft volkomen gelijk, hier in Nederland is (nog) veel te weinig bekend over ghb/gbl-verslaving. Het is onmogelijk om iemand die flink verslaafd is binnen 2 weken van zijn/haar verslaving af te helpen, en al zeker niet met wat valium, tranxene en/of 20 tot 30 mg baclofen, wat een onzin! Zo iemand komt na de eerste ontwenning in de kliniek thuis pas weer echt in de problemen; angsten, slapeloosheid, extreme vermoeidheid, depressie.... you name it! In no time zal er een terugval komen en huplakee, weer terug naar de kliniek.

Als terugvalpreventie moet er minimaal 3 x 25mg baclofen worden voorgeschreven en bij de zwaardere gevallen is Lyrica ook een optie. Het zou zeker geen overbodige luxe zijn als onze heren verslavingsartsen zich eens een wat internationaler zouden orienteren want in het buitenland is al veel meer bekend over het aanpakken van ghb/gbl-verslaving.

Bij hardnekkige verslavingen, zoals heroineverslaving, houdt het ook niet op bij een eerste fysieke afkick van een paar weken. Als je daarna geen onderhoudsdosering van methadon of subutex/suboxone geeft dan zal een terugval vrijwel zeker plaatsvinden.
De lange termijn afkickverschijnselen van heroine en ghb/gbl lijken veel op elkaar en die kun je opvangen met bovengenoemde medicatie, deze zullen ook de zucht (craving) opheffen.

Novadic-Kentron zijn prutsers, maar ik heb begrepen dat Brijder inmiddels hogere doseringen baclofen hanteert. Als je de keuze hebt kun je dus maar beter naar Brijder gaan.
V
Vant-HoekieLid
01-01-2024, 00:00
#20
vanaf hoeveel ml is ghb dodelijk? 30ml ofzo?
hoe kanje het zo ver laten komen? dit is duidelijk een onverantwoorde gebruiker, ghb heeft een straffe gebruiksaanwijzing. Ik zelf heb het nooit zo ver laten komen dat ik naar een afkickkliniek moet gaan voor de afkick. ik stop altijd na 5 dagen fulltime-tappen, en dan neem ik een seroquel en slaap ik 8 uur en ben dan de volgende dag alleen wat verlegen en para maar dat kanik voor 1 dag echt wel overleven. Hoezo zouden jullie niet na 5 dagen stoppen? dan hoef je alleen een slaapmiddel te hebben? of werkt dat anders bij jullie? op deze wijze zou je je ghb verslaving zelfs verborgen kunnen houden.

mijn enige nadeel met ghb is trouwens dat mijn sociale omgeving me niet meer serieus neemt. omdat ik me als een clown gedraag en een middel nodig hebt waar je zelfverzekerd van wordt.
Dit is het enige nadeel wat tegenover de vele glorieuze voordelen staat. hierdoor blijf ik structureel om de 2 weken ongeveer 3 tot 5 dagen fulltime-tappen(meestal rond het weekend)
en oja , ook dat wanner je wous vdg bent je sterke behoefte aan uppers wat in combinatie met ghb zeerschadelijk voor je hart is. Anders maakt middel voor je hart niets uit toch? Ik ben dolgelukkig sinds ik ghb in mijn leven heb verder dus ik zal zeker wel dit gebruik vol blijven houden. Want ik wordt denkik gewoon oud op deze wijze.
hoe issut met jullie? gelukkig of ongelukkig? hoelang gebruik je? ik al 2,5 jaar op mijn manier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."