Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDood door GHB

Dood door GHB

68 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#1
kvind dit wel goede actie, k weet niet echt veel van GHB en ga me er ook niet in verdiepen omdat het me niks lijkt. Bovendien hoor je soms van die erge verhalen wat er gebeurd is onder invloed van GHB..
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een kuttopic. Slotje ?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jij bent niet echt humaan he?
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
jcutter123 zei:
Jij bent niet echt humaan he?
Klik om te vergroten...

Waarom dat nu weer? Dit topic zorgt voor niks anders dan stigmatisering van GHB en afschrikkende propaganda die wij hier zo verafschuwen. Allemaal een grote bek als het om Amerikaanse propaganda tegen bijvoorbeeld cannabis gaat maar als hier iemand iets roept over een substantie waar ze totaal geen verstand van heeft knikt iedereen meelevend mee.
Feit blijft dat niemand eigenlijk weet wat GHB nu doet, en het verhaal van de TS zorgt voor een ongegronde afkeer van een substantie.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
jcutter123 zei:
Jij bent niet echt humaan he?
Klik om te vergroten...

Ach hoezo ?

Is net zoiets als dat je een topic opend met de naam "drugs zijn slecht" em er dan anti drugs propaganda in zetten. Ben zeker van mening dat het een toegevoegde waarde heeft, om de reden die Delerium al zegt, maar voor de rest kan die op slot als het aan mij ligt.

Van ghb ga je, net zoals aaaaaaaaaaaaaalle drugs, maar ook (bijna) alle andere dingen dood als je TE VEEL pakt. Het zit m in het teveel, niet in wat er achter komt. TE VEEL water, worst, brood, friet, en ga zo maar door zijn net zo goed dodelijk als TE VEEL ghb.

Dus

Flugeltje zei:
Wat een kuttopic. Slotje ?
Klik om te vergroten...

+1 :beer:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
DreamWeaver zei:
Dit topic zorgt voor niks anders dan stigmatisering van GHB en afschrikkende propaganda die wij hier zo verafschuwen.
Klik om te vergroten...

JUIST

Deze post stond er nog niet toen ik voor de vorige op beantwoorde klikte, maar hier ben ik het volledig mee eens. Boeeeee anti drugs propaganda !

Drugs don't kill you, life does !
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
DreamWeaver zei:
Dit topic zorgt voor niks anders dan stigmatisering van GHB en afschrikkende propaganda die wij hier zo verafschuwen.
Klik om te vergroten...

Bullshit! :openmouth: Positieve informatie staat er met bakken op dit forum. Ook dat zou je dan propaganda, of stigmatisering kunnen noemen. De doorgewinterde drugslovers hebben vaak ook niet erg veel feitelijke kennis in huis. Juist al die positieve informatie zorgt voor een eenzijdig beeld. Er bestaan nu eenmaal risico's aan drugsgebruik... Waarom zou het slecht zijn om ook eens een negatief verhaal te lezen?

Het is ook onzin dat mensen op dit forum door één zo'n verhaal gelijk een afkeer zouden krijgen tegen GHB... Ik schat de gemiddelde df'er toch iets hoger in....

Van ghb ga je, net zoals aaaaaaaaaaaaaalle drugs, maar ook (bijna) alle andere dingen dood als je TE VEEL pakt. Het zit m in het teveel, niet in wat er achter komt.
Klik om te vergroten...

Ja, en wat wil je daarmee zeggen? Ikzelf kan over het algemeen best verstandig omgaan met drugs, maar ik zie mezelf niet als onschendbaar...


...........................................................Go TS! :mrgreen:
C
CyanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tuurlijk moeten er zowel positieve en negatieve zaken komen, maar beginpost staat vol met vaagheden dat je het amper serieus kunt nemen.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
TechNora zei:
Het is ook onzin dat mensen op dit forum door één zo'n verhaal gelijk een afkeer zouden krijgen tegen GHB... Ik schat de gemiddelde df'er toch iets hoger in....
Klik om te vergroten...

dollegekske zei:
kvind dit wel goede actie, k weet niet echt veel van GHB en ga me er ook niet in verdiepen omdat het me niks lijkt. Bovendien hoor je soms van die erge verhalen wat er gebeurd is onder invloed van GHB..
Klik om te vergroten...

Hier doel ik dus op.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
TechNora zei:
Ja, en wat wil je daarmee zeggen? Ikzelf kan over het algemeen best verstandig omgaan met drugs, maar ik zie mezelf niet als onschendbaar...
Klik om te vergroten...

Dat is eigenlijk precies wat ik wil zeggen :) dat het zeg maar net doet overkomen alsof je van drugs zomaar dood zou gaan, maar van de rest niet, alsof je voor de rest wel onschendbaar bent. En nou weet de gemiddelde DF'er dat wat beter als de gemiddelde nederlander, maar we zijn inderdaad niet onschendbaar, ook niet als het om middelen gaat die wel legaal zijn.

Blijf erbij:

Drugs don't kill you, life does !
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zuster komt niet meer terug?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
TechNora zei:
DreamWeaver zei:
Dit topic zorgt voor niks anders dan stigmatisering van GHB en afschrikkende propaganda die wij hier zo verafschuwen.
Klik om te vergroten...

Bullshit! :openmouth: Positieve informatie staat er met bakken op dit forum. Ook dat zou je dan propaganda, of stigmatisering kunnen noemen.
Klik om te vergroten...

+1
z
zusterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Langs deze weg wil ik jullie eenmalig toch iets beter voorlichten over GHB.
Mijn werk is verpleegkundige en ik heb o.a. in een verslavingskliniek gewerkt. Nu ben ik werkzaam in een ziekenhuis.
Ik vindt het heel schokkend hoe sommigen van jullie denken over het gebruik van middelen zoals bv GHB.
Het zou bv niet verslavend zijn, lichamelijk. En het brengt ook geen schade toe als je het maar juist gebruikt en ook niet teveel. Dit zijn wat dingen die ik hier gelezen heb.

Afgelopen weekend is een jong en mooi, levenslustig meisje op onze afdeling, gestorven tgv GHB gebruik. ALLEEN GHB GEBRUIK, dus niet in combinatie met andere middelen. Dit meisje was sinds een paar jaar LICHAMELIJK verslaafd aan de GHB. Zij kwam bij ons voor detox (ontgifting). Ze heeft 10 dagen op intensive care gelegen aan de beademing om onder narcose af te kicken. Daarna is zij bij ons gekomen.....en helaas aan de lichamelijke gevolgen, aan de schade die de GHB had aangebracht, overleden.
Haar lichaam kon de zeer zware detox, die GHB nu eenmaal met zich meebrengt, niet aan.

In mijn werk ben ik nog nooit een "verslaafde" tegen gekomen die zijn eerste middel nam om verslaafd te raken. Ze zijn allemaal begonnen als jullie.......voor the fun, de kick, het heerlijke gevoel, de ontremming, om te slapen en noem het maar op. Zo ook dit meisje.
GHB is een middel, dat als je het vaker gebruikt, je er op den duur steeds meer van nodig hebt om het gewenste effect te bereiken. Het gevaarlijke is dat het spul je een allesoverweldigend gevoel geeft, waardoor de verleiding om het nog eens te doen zeer groot is.

Nu weet ik dat het merendeel van jullie zich niets van dit berichtje zullen aantrekken. Gewoon doorgaan waar je mee bezig was. Denken dat ze het beter weten en dat, als je het maar goed gebruikt en dosseert, het echt geen kwaad kan. Maar als er 1 jongeman of jongedame is die zich nog eens even 10 keer bedenkt om het wel of niet te nemen, is dit niet voor niets geweest.

Ik zal jullie verder ook niet meer lastig vallen en ook niet meer reageren. Tevens wil ik jullie heel veel plezier toewensen bij alle feesten waar jullie nog naar toe gaan. Maar......bezint eer ge begint........groetjes
S
Shana_PLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goed dat er weer zo'n dergelijke topic bestaat.
Ik heb ook een meisje gekend dat enkel en alleen aan de gevolgen van ghb is overleden.
Ze had een gat in haar maag en haar organen weigerden nog langer dienst.
Ze deed het iedere dag, maar niet in overdreven porties.
Maar goed, flugeltje zal allicht weer iets vinden om dit alles te ontkennen.
Hoe jij die drug ophemelt snap ik niet man.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je wat beter had rondgekeken hier, dan had je wel gemerkt dat we weten dat ghb lichamelijk verslavend is :wink:

Er staan zelfs meerdere topics hier met waarschuwingen.

Maar bedankt voor je bijdrage
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haar lichaam kon de zeer zware detox, die GHB nu eenmaal met zich meebrengt, niet aan.
Klik om te vergroten...

...
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind dit wel een goede aktie. Het aantal verslaafde stijgt nog altijd explosief.

Het is zowel lichamelijk als geestelijk verslavend. Zelfs nog meer lichamelijk dan geestelijke denk ik.

Als je even niet oplet ermee en een weekendje doorgaat kan lichamelijke verslaving al snel optreden. Wat mij bekend is dat degene die eraan overlijden al 1 jaar of zelfs al jaren lichamelijk verslaafd zijn. Aangezien zij niet kunnen leven zonder, worden zij van binnen helemaal verpest. Detox heeft dan vaak geen zin meer, aangezien de nieren en lever en noem maar op zijn ingesteld op het nemen van GHB krijgen zij een klap nadat je niks meer gebruikt.

Maar hoe komt het dat zij is overleden? Hoe is het gesteld maar haar ingewanden? Was eerst afbouwen niet een betere aktie? Er zijn al wat gevallen bekend van mensen die op de intensive care, of daarna zijn overleden. Hoe is het eigenlijk gesteld met het afkickprogramma en de gevolgen van het Cold Turkey stoppen?

Ik ben van mening dat als je toch gebruikt met mate er niks aan de hand is. Maar je moet wel opletten. En nooit gebruiken nadat je net wakker bent. Je moet je lichaam altijd de tijd gunnen om te kunnen zonder. Dus als je alleen 's avonds gebruikt zijn de gevolgen vele malen minder.

Onwetenheid is vaak het probleem bij gebruikers. Het denken nog wel even door te kunnen gaan.

Mijn advies is daarom altijd opstaan zonder en eerst een paar uurtjes iets anders doen. Niet eerder gebruiken dan bijvoorbeeld het begin van de avond. Mocht blijken dat je na het opstaan niet meer kunt, dan direct afbouwen of indien mogelijk gelijk stoppen. Je bent dan wel een week ziek of zo, maar dat kan je het nog redden.

Vaak zijn de gevallen die bij de kliniek binnenkomen al tijden lang lichamelijk verslaafd, zonder het eerst in het begin te merken.

Het is daarom van belang dat er een campagne of zo komt. Mijn inziens zijn de grootste problemen dus van diegene die maar blijven doorgaan. Altijd opstaan dus zonder. Als je de volgende dag zweethanden hebt, dan is dat vaak ook al een signaal dat het even to much is geweest en dan gelijk stoppen.

Indien elke gebruiker een paar regels voor zich houdt, dan weet ik zeker dat het aantal patiënten zal afnemen. Zoals;

- gebruik nooit voor 17.00 of 18.00 uur,
- gebruik nooit tot aan je gaat slapen (dus minimaal 1 a 2 uur voor het slapen niks gebruiken),
- ga niet liggen kloten met slapen, dus nooit pakken om te kunnen slapen,
- gun je lichaam wat tijd om zonder te kunnen,
- indien je iets merkt, stop gelijk (zweethanden, duizelig of gewoon brak),

Dit zijn slechts de regels waar ik mij aan hou. Ik heb zelf ook last gehad van lichamelijke verslaving. Ik merkte het gelukkig tijdig, dus na 1 weekendje flink doorgaan. Ik ben toen cold turkey gestopt en 1 week me ziek gemeld en toen besefte ik pas de gevaren ervan.

Bovengenoemde regels zijn dus niet bedoelt voor de mensen om hun grens te verleggen. Of dat zij hieruit interpreteren dat het allemaal best kan. Deze regels zijn dus voor die mensen die toch willen gebruiken, maar nog niet de gevaren onder ogen hebben gezien.

En zuster, ik zou zeggen blijf nog maar op het forum. Altijd goed als er mensen aanwezig zijn die de andere kant van het verhaal kennen. Hier op het forum zijn altijd wel mensen die klagen of commentaar hebben, maar daar moet jij je niks van aantrekken. Maar ik hoop dat je ons misschien ook nog op de hoogte kunt houden. Niks van commentaar dus aantrekken. Je bedoelingen zijn iig erg goed. En ik denk dat er veel mensen bij gebaat zijn.

Zijn er misschien niet meer mensen bij de kliniek aanwezig die interesse hebben om hier te posten? Hier komen voornamelijk gebruikers. Mijn inziens ontbreken hier nog wat professionele hulpinstantie's die hun verhaal of ervaringen kunnen delen. Misschien kunnen jullie zelfs je eigen afdeling op het forum krijgen. Zoals informatie van instantie's of vraag en antwoord. Ik hoop het. Er zijn hier regelmatig mensen met problemen en vragen over verslaving. Vaak is voor hun de drempel erg hoog om naar een kliniek te stappen. Sommige zijn verslaafd, maar kunnen dat niet aangeven aangezien familie en vrienden er dan achten komen of zo.

Ik hoop niet dat dit ook echt je laatste post is. Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen. Indien jullie hier gebruikers kunnen adviseren voorkomt dat misschien nieuwe patiënten. Dan zullen er minder verslaafde zijn of overlijdings gevallen. Voel je er iets voor op hier je eigen afdeling te hebben? Bijvoorbeeld de afdeling onder de naam de kliniek.

Ik kan dit wel zeggen. Zoveel heb ik hier nu ook weer niet te vertellen. Maar ik denk dat de moderaters of adminstraters er best open voor staan. Info delen is toch de achterliggende gedachte hier. Hierdoor zal het niveau hier misschien ook toenemen, qua informatie voorziening.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ok... dus ze stopte meteen cold turkey? Als je goed afhankelijk bent van de GHB dan ga je dan idd dood, beter was er afgebouwd lijkt mij dan, maja ik ben geen doc...
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is zelfs zo bewezen dat bij ratten die GHB kregen toegedient ook langer leven. Zelf oudere mensen hebben er baat bij. Het zou voorkomen dat oudere mensen minder rimpels en zo kregen, voor al veroorzaakt door de afgifte van groeihormoon, wat op latere leeftijd ontbreekt.

Maar ja dat wil niet zeggen dat GHB goed voor je is.

Er zijn 2 grote onzichtbare problemen, namelijk;
- de giftige ghb die in omloop is,
- de inwendige schade die het meebrengt,

Nu kan je makkelijk stellen dat het geen probleem oplevert, maar pas over een hele tijd kan je dat bewijzen of dat ook echt het geval is.

Giftige ghb is vooral een boosdoener. Ook al voel jij je goed en zie je er goed uit, dan wil dat niet zeggen dat jij er ook zo van binnen uit ziet.

GHB is, relatief gezien, nog een vrij nieuwe drugs. Ondaks dat het misschien al 47 jaar bestaat wil niet zeggen dat de medische wereld ook voldoende wetenschap er over heeft om te bewijzen of het nu zo goed of slecht is.

Kijk ermee uit!
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#20
elke drugs is eigenlijk slecht, punt uit.

alleen zijn er gelukkig genoeg verstandige mensen die er verstandig mee om gaan:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."