Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDood door GHB

Dood door GHB

68 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
033Amnesia zei:
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel.
Klik om te vergroten...
Dingding, fout antwoord, u gaat niet door voor de koelkast. Drugs zijn alleen slecht voor je als je er niet mee om kan gaan.
033Amnesia zei:
Ze wilt erop wijzen dat GHB erg onderschat wordt hoe slecht het daadwerkelijk is, en dat veel mensen dit niet weten, en veel mensen hierdoor de dood vinden.
Klik om te vergroten...
Alweer fout, er zijn veel minder ghb-doden dan word gedacht, met dank aan eenzijdige berichtgeving in de media.
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niemand, maar dan ook niemand wil ik iets afpakken...zo jij het stelt, maar ik weet ook wat het kan aanrichten bij verslaving, wat o zo makkelijk kan gebeuren. Mijn kind heeft hier tegen gevochten, maar verloren. Zijn lichaam was al TE veel kapot gemaakt door GHB. Afkicken met behulp van Benzo's mocht niet meer baten. Helaas!!!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ali zei:
Niemand, maar dan ook niemand wil ik iets afpakken...zo jij het stelt, maar ik weet ook wat het kan aanrichten bij verslaving, wat o zo makkelijk kan gebeuren. Mijn kind heeft hier tegen gevochten, maar verloren. Zijn lichaam was al TE veel kapot gemaakt door GHB. Afkicken met behulp van Benzo's mocht niet meer baten. Helaas!!!
Klik om te vergroten...

Zijn lichaam was niet te kapot, zijn lichaam hield op met functioneren omdat hij geen ghb voor handen had.

Nog eens gecondoleerd met het verliezen van je zoon
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ali zei:
Zijn lichaam was al TE veel kapot gemaakt door GHB. Afkicken met behulp van Benzo's mocht niet meer baten. Helaas!!!
Klik om te vergroten...

Benzo's zijn enkel actief op GABA-A en NIET op GABA-B.

Verder is acetylcholine een zeer belangrijke neurotransmitter die het hartsignaal geeft en ik twijfel of benzo's die activiteit opvangen
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#5
DreamWeaver zei:
033Amnesia zei:
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Dingding, fout antwoord, u gaat niet door voor de koelkast. Drugs zijn alleen slecht voor je als je er niet mee om kan gaan.
033Amnesia zei:
Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.
Klik om te vergroten...
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#6
033Amnesia zei:
DreamWeaver zei:
033Amnesia zei:
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel.
Klik om te vergroten...
Dingding, fout antwoord, u gaat niet door voor de koelkast. Drugs zijn alleen slecht voor je als je er niet mee om kan gaan.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.

"Drugs is alleen schadelijk als je er niet mee om kan gaan"

Dingding, fout antwoord.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Doe dat eens voor sporadisch gebruik van ghb en lsd
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
033Amnesia zei:
Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.

"Drugs is alleen schadelijk als je er niet mee om kan gaan"

Dingding, fout antwoord.
Klik om te vergroten...

Uit onderzoeken op proefdieren en mensen is vooralsnog gebleken dat xtc geen meetbare schade toebrengt aan je lichaam als je er verstandig mee om gaat. Dit houdt in: laten testen, 1 a 2 mg mdma per kg lichaamsgewicht, niet vaker dan 1 keer in de 6 weken, voldoende rust en drinken (maar niet meer dan 2 glazen water of isotone drankjes per uur), en geen petje (ivm oververhitting van je hoofd).
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flugeltje zei:
Doe dat eens voor sporadisch gebruik van ghb en lsd
Klik om te vergroten...
alcohol (lees een 2-3 glaasjes op een avond) en benzo's.
Lijkt me dat speed ook niet echt schadelijk is als je het maar heel sporadisch gebruikt en dan maar 1 avond
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
033Amnesia zei:
Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.

"Drugs is alleen schadelijk als je er niet mee om kan gaan"

Dingding, fout antwoord.
Klik om te vergroten...

Ik zal het even toelichten:
Alles wat je doet op een dag is standaard ongezond. Van ademen krijg je kanker maar daar stop je ook niet mee, toch? Drugs gebruiken is qua fysieke belasting niet zo gek veel erger dan de koffie bij je ontbijt of die snickers voor de TV. Het probleem met dope is dus niet dat het intrinsiek slecht voor je is, maar dat je slechter voor jezelf zorgt als je van de kaart bent. Je eet onregelmatiger, je slaapt minder en onregelmatiger, qua lichaamsbeweging ben je anders bezig en je gedrag veranderd. DIT is hetgene dat de meeste schade aanricht!
Er bestaat dus een manier van verantwoord drugsgebruik. Zelfs een drug als amfetamine hoeft niet schadelijk te zijn als je gewoon goed voor jezelf blijft zorgen. Dit houd in dat je niks aan je ritme moet veranderen en bijvoorbeeld gewoon goed blijft eten ook al heb je geen eetlust van de pep.
Met heroïne, wat hier toch wel als 'zwaarste' drug word beschouwd, is het goed mogelijk om 100 te worden. Als je geld zat hebt om je verslaving te bekostigen en je hebt de discipline om goed voor je lichaam te blijven zorgen is er niks aan het handje.

Zo en nu jij weer :wave:
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#11
pas op voor het petje!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
DreamWeaver zei:
033Amnesia zei:
Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.

"Drugs is alleen schadelijk als je er niet mee om kan gaan"

Dingding, fout antwoord.
Klik om te vergroten...

Ik zal het even toelichten:
Alles wat je doet op een dag is standaard ongezond. Van ademen krijg je kanker maar daar stop je ook niet mee, toch? Drugs gebruiken is qua fysieke belasting niet zo gek veel erger dan de koffie bij je ontbijt of die snickers voor de TV. Het probleem met dope is dus niet dat het intrinsiek slecht voor je is, maar dat je slechter voor jezelf zorgt als je van de kaart bent. Je eet onregelmatiger, je slaapt minder en onregelmatiger, qua lichaamsbeweging ben je anders bezig en je gedrag veranderd. DIT is hetgene dat de meeste schade aanricht!
Er bestaat dus een manier van verantwoord drugsgebruik. Zelfs een drug als amfetamine hoeft niet schadelijk te zijn als je gewoon goed voor jezelf blijft zorgen. Dit houd in dat je niks aan je ritme moet veranderen en bijvoorbeeld gewoon goed blijft eten ook al heb je geen eetlust van de pep.
Met heroïne, wat hier toch wel als 'zwaarste' drug word beschouwd, is het goed mogelijk om 100 te worden. Als je geld zat hebt om je verslaving te bekostigen en je hebt de discipline om goed voor je lichaam te blijven zorgen is er niks aan het handje.

Zo en nu jij weer :wave:
Klik om te vergroten...

Ben ik het ook niet mee eens.
Mensen die roken, kunnen zichzelf toch goed verzorgen, ze gaan eraan kapot
Menesn die regelmatig drinken, wil nog niet zeggen dat ze zich verwaarlozen, maar hun lever gaat uiteindelijk wel kapot
De meeste drugs zijn toxisch voor je lichaam. Xtc, speed, alcohol, zijn allemaal zwaar toxisch dat moet worden afgebroken door lever en nieren.
Maar je lichaam heeft ook een herstelvermogen. Enkele keren per jaar xtc wil nog geen schade aan het lichaam zeggen... Je lever kan ook wel iets hebben
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#13
hangt ook gewoon af van de hoeveelheid die je pakt in 1 keer. zuip jejzelf helemaal te pletter 1 keer in de week zal dit schadelijker zijn dan elke dag 1-2 drankjes.
j
jooztLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor dit topic, ik heb pas enkele malen GHB gebruikt en was nog niet helemaal bekend met de gevolgen ervan.
Bij andere drugs die ik geprobeerd zoek ik van te voren meestal op wat de gevaren zijn, maar dit was gewoon een keer spontaan. Ik kreeg te horen van een vriend dat het wel relax was en ik wou het wel proberen (geen kater ect klinkt allemaal goed), ik vind het wel een relax middel maar zal er nu zeker mee uit kijken.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je een beetje gezond verstand hebt, zijn de gevaren van een overdosis ghb overschat
j
jooztLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flugeltje zei:
Als je een beetje gezond verstand hebt, zijn de gevaren van een overdosis ghb overschat
Klik om te vergroten...

Ja tuurlijk gewoon uitkijken, ik ben ook niet iemand die dit dagelijks gaat nemen, gewoon af en toe in een weekend.
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is natuurlijk onzinnig om dit topic de "reinste stigmatisering en propaganda" te noemen.
Ik vind dat alle ghb gebruikers er ook de nadelen onder ogen moeten zien ipv alleen maar de positieve ervaringen te willen lezen. Mensen die dit soort topics weg willen zijn puur bang om de werkelijkheid onder ogen te zien.
Als je ècht open bent over drugs dan moeten dit soort onderwerpen ook bespreekbaar worden gesteld.

just my two cents..
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vind ik ook, maar de ts blijkbaar niet ...
M
MeijerrLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eej flugeltje.. Jij ben gewoon een lompe dwaas als je zo denkt..
Ken ook een paar mensen die DOOR ghb overleden zijn.. of helemaal lichamelijk verlamd in het ziekenhuis liggen en nooit meer iets kunnen doen in hun leven! Jou reacties zijn typische reacties van iemand die helemaal wous van de potten achter het pctje een verhaal zit te typen..
Dat weet ik omdat ik zelf ook verslaafd eraan ben geweest
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#20
Berichtdoor Flugeltje op 03 jul 2008 19:29
Klik om te vergroten...

Denk niet dat ie het nog gaat lezen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."