Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen negatieve gevolgen van elke dag GHB?

Geen negatieve gevolgen van elke dag GHB?

50 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Psychedelibee My bad. Misschient komt OP nog terug though. Ik was zelf ook een maand of dertien pleite.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet zeuren zei:
Ik snap niet best waarom iedereen het heeft over een hel van dat afkicken. Oke leuk is anders maar je weet het vantevoren dus dan moet je niet gaan klagen achteraf!!
Ikzelf gebruik al heel wat jaartjes ghb en ook wel zoveel dat ik de NAwerking (afkick) ervan ervaar maar dat hoort er gewoon bij wil je die niet hebben dan moet je niet gaan gebruiken heel simpel! Ik koop vaak een halve of hele liter die maak ik 24/7 op daarna neem ik 3 maand niks meer en doe ik het weer over nieuw en dit al Zekers 15 a 20 jaar Wat ik wel ervaar is dat als ik na het gebruik mij volstop met pilletjes van 300mg seroquel je totaal niks mee krijgt van de na werking. (Ook niet van iets anders haha) Ik vind het vreemd dat ik hier niks over lees de seroquel is veeeel beter dan de pametjes aangezien dit ook psygose tegen gaat en je er heerlijk op kunt slapen klokje rond even eten en weer klokje rond slapen en je bent weer de oude
Maar waarom ook zo lang doorgaan met 1 en hetzelfde middel dat je viez in de problemen komt er is tegenwoordig zoveel keuze aan drugs dat het gewoon zonde is om het bij 1 middel te houden en dat je kans op verslaving krijgt, zodra ik verneem dat mijn lichaam erom vraagt maak ik altijd alsnog alles op wat ik nog heb en daarna stop ik ermee..
ben ik nauw echt 1 van de weinigen die zekers 4x per jaar lichamelijk afhankelijk ervan wordt maar daar geen probleem mee heeft???
Klik om te vergroten...
Seroquel is een anti-psych..pammetjes werken in je gaba. Kan niet worden vergeleken.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knap gevaarlijk als je het mij vraagt, om een anti psychotici te slikken puur om geen afkick verschijnselen
te hebben. Een arts vertelde mij eens dat dit juist psychoses kan oproepen, wat weer in een hersenbeschadiging
kan uitmonden. Dit zijn echt medicijnen waar je niet zomaar mee kunt spotten.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
steelpan90 zei:
dat sowieso! eerst was ik erg gesloten en totaal niet sociaal. nu zie ik wat dat allemaal teweeg brengt als je sociaal bent en open bent naar de samenleving, dus nu lukt het me al een heel stuk beter zonder GHB dan eerst. maar toch is het met net een stukje beter:P
Klik om te vergroten...
Hoe kun je dat zeggen, wanneer je dagelijks gebruikt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
steelpan90 zei:
Mindless zei:
Drugs gebruiken om het dagelijks leven dragelijk te maken gaat je sowieso een keer opbreken. Dat kun je je nu misschien niet voorstellen, maar het gaat komen. En dan moet je ineens de dag doorkomen zonder je wondermiddel. Ik zou zeggen leer ook nuchter communiceren met mensen, kom je angsten onder ogen en zoek manieren om je nuchter te vermaken. Dingen die echt de moeite waard zijn verkrijg je met moeite, inzet en buiten je comfort zone treden, niet met wondermiddeltjes.
Klik om te vergroten...

dat sowieso! eerst was ik erg gesloten en totaal niet sociaal. nu zie ik wat dat allemaal teweeg brengt als je sociaal bent en open bent naar de samenleving, dus nu lukt het me al een heel stuk beter zonder GHB dan eerst. maar toch is het met net een stukje beter:P
Klik om te vergroten...
Goed dat je daaraan werkt. :) En uiteraard wil het beter met dan zonder. Maar dat is het met die dingen, hoe hoger je komt door te cheaten, hoe harder je zult vallen. Ik zie dat echt als een soort wet zonder uitzonderingen. Aan de andere kant: de wereld is gul voor degenen die bereid zijn om hun grenzen te verleggen/buiten hun comfort zone durven te gaan. :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
ehm, je noemt hartkloppingen, maar niet als negatief effect.

wat is volgens jou de mogelijke betekenis dat je hartkloppingen ervaart, die geen negatieve gevolgen kan hebben?

PS: GHB is hartstikke verslavend, zolang je de negatieve effecten blijft bagatelliseren en focust op de positieve, dan zie ik geen goede vooruitzichten voor je GHB gebruik.
R
RepelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Drugs gebruiken om het dagelijks leven dragelijk te maken gaat je sowieso een keer opbreken. Dat kun je je nu misschien niet voorstellen, maar het gaat komen. En dan moet je ineens de dag doorkomen zonder je wondermiddel. Ik zou zeggen leer ook nuchter communiceren met mensen, kom je angsten onder ogen en zoek manieren om je nuchter te vermaken. Dingen die echt de moeite waard zijn verkrijg je met moeite, inzet en buiten je comfort zone treden, niet met wondermiddeltjes.
Klik om te vergroten...

Bronnetje van inspiratie heer
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik al zo'n 5 jaar dagelijks GHB. Het is voor mij een ideale aanvulling op legale medicatie tegen spanningen en neerslachtigheid.

Tot voor een jaar maakte ik het zelf. Toen droogden de GBL-bronnen gaandeweg op en ben ik enkele maanden noodgedwongen gestopt, zonder noemenswaardige afkickverschijnselen. Toevallig liep ik een half jaar geleden tegen een verkoper van GHB aan, en sindsdien heb ik mijn oude gewoonte weer opgepakt.

GHB veroorzaakt bij mij geen uitgesproken roes, maar vooral een ontspannen en tevreden basisgevoel.
Ik gebruik het 's avonds, 3 ml per keer met minstens 2,5 uur tussenpauze. Daarna slaap ik overigens prima, zonder tussentijds ontwaken.

Dat GHB nu op dezelfde lijst staat als heroïne, XTC en coke, vind ik jammer maar begrijpelijk vanwege het risico en de gevolgen van overdosering.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
steelpan90 zei:
. ik gebruik dit niet na 6 uur aangezien ik dan moeilijker kan slapen als ik het neem voordat ik ga slapen (hartkloppingen etc.)
Steelpan90
Klik om te vergroten...

Is dit niet een negatieve bijwerking...?
E
Exilia13Lid
01-01-2024, 00:00
#10
" Normaliter durf ik niet om mensen op te bellen en persoonlijk contact te maken met iemand (random op iemand afstappen), maar met GHB verdwijnen deze angsten als sneeuw voor de zon."

Alarmbel # 1 die hier afgaat.. zodra je drugs nodig hebt om normale sociale contacten op te doen (zoals zoiets simpels als bellen?) Zit je toch in de gevarenzone, its the beginning of the end wanneer je jezelf dat soort dingen wijsmaakt...

Elke keer dat ik (na tijdje stoppen)weer met ghb begon werd ook de afkick heftiger. 20 ml per dag vind ik niet heel shocking..
Maar toen ik op de 30 zat, toen begonnen de verschijnselen als de ghb op was... Zweten, hartkloppingen, trillen, slapeloosheid of om de 2 uur wakker.. niet op mijn gemak zijn.. bang dat anderen het zouden merken aan mij.
En toch elke keer begon ik weer na ongeveer een maand gestopt te zijn geweest.

Geloof mij op een gegeven moment ga ook jij de dosis verhogen, na 2 maanden (heel grof optimistisch geschat) zijn een paar shotjes per dag ( net na opstaan + tussen werk uren + een net voor avondeten?) 4 ml per shotje, (5 per dag) niet meer genoeg want daar raakt je lichaam aan gewend...
Oftewel dat fijne gevoel wat jou meer "zelfvertrouwen geeft om te bellen", is niet meer....
Is wel nog haalbaar met 4,5 ml liefst voor het effect om de twee á drie uur.. dus doe je dat toch? wat is nou 0,5 meer?!....

Ben zelf net uit de verslavingskliniek .. Ik ben opgenomen geweest voor ghb.
Niet daar hoeven detoxen.. heb zonder afbouw die hel van psychose thuis gezellig meegemaakt...
Niets meer bij halen, en niks rustgevends op recept klaar hebben liggen... 5 nachten niet geslapen, raar gevoel in mijn benen, weinig kunnen eten, toch wel gaan werken voor afleiding wat ook geen succes was..
Ik als niet groot persoon van 169 en 52 kilo, ben denk wel een bewijs van gewenning.. begon met 3,5 ml en kon op gegeven moment wel meer dan 7 ml aan. In korte tijd.

Stuiptrekkingen in mijn gezicht, stemmen in mijn hoofd (iemand leek in mijn dorp alles om te roepen wat ik op dat moment aan het doen was.), de onrust / angst was verschrikkelijk. Heb familie opgebeld mij te komen halen van waar ik zat... ik meende dat "ze" (dealers) mij dood wilden hebben en ze me zouden neerschieten.

Uiteindelijk is het goed gekomen... na een week op diazepam heb ik kunnen slapen en werd ik weer helder, binnen een maand zat ik in de kliniek voor 3 maanden.
Ben er goed van af gekomen en heb veel geleerd, maar het had voorkomen kunnen worden...

Mocht jij zoiets hebben van mwahh miss is enkeltje verslavingskliniek niks voor mij? ..... beter dat je even een hele tijd kapt met die rommel, die ontwenning wil je niet! En komen

Succes en hoop dat je hier iets aan hebt.
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap niet best waarom iedereen het heeft over een hel van dat afkicken. Oke leuk is anders maar je weet het vantevoren dus dan moet je niet gaan klagen achteraf!!
Ikzelf gebruik al heel wat jaartjes ghb en ook wel zoveel dat ik de NAwerking (afkick) ervan ervaar maar dat hoort er gewoon bij wil je die niet hebben dan moet je niet gaan gebruiken heel simpel! Ik koop vaak een halve of hele liter die maak ik 24/7 op daarna neem ik 3 maand niks meer en doe ik het weer over nieuw en dit al Zekers 15 a 20 jaar Wat ik wel ervaar is dat als ik na het gebruik mij volstop met pilletjes van 300mg seroquel je totaal niks mee krijgt van de na werking. (Ook niet van iets anders haha) Ik vind het vreemd dat ik hier niks over lees de seroquel is veeeel beter dan de pametjes aangezien dit ook psygose tegen gaat en je er heerlijk op kunt slapen klokje rond even eten en weer klokje rond slapen en je bent weer de oude
Maar waarom ook zo lang doorgaan met 1 en hetzelfde middel dat je viez in de problemen komt er is tegenwoordig zoveel keuze aan drugs dat het gewoon zonde is om het bij 1 middel te houden en dat je kans op verslaving krijgt, zodra ik verneem dat mijn lichaam erom vraagt maak ik altijd alsnog alles op wat ik nog heb en daarna stop ik ermee..
ben ik nauw echt 1 van de weinigen die zekers 4x per jaar lichamelijk afhankelijk ervan wordt maar daar geen probleem mee heeft???
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet zeuren zei:
Ik snap niet best waarom iedereen het heeft over een hel van dat afkicken. Oke leuk is anders maar je weet het vantevoren dus dan moet je niet gaan klagen achteraf!!
???
Klik om te vergroten...

Dit is natuurlijk een stomme opmerking... Niemand is hetzelfde en iedere verslaving/verslaafde is anders. Niet zo gauw met je oordeel over anderen klaar staan. Zeker niet als je het zelf al jaar in jaar uit gebruikt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goede vriend begon met frequent gebruik van GHB, daar zag hij het probleem niet van in, hij wist de afkick te counteren met dissociatieven, benzodiazepine taper of antipsychotica.
Na de GHB begon hij met heroïne, zijn heroïne gebruik zag hij eigenlijk ook het probleem niet van in.

Hij functioneerde naar eigen zeggen beter in alle opzichten met benzodiazepines, GHB of heroïne in zijn systeem. Geen angsten, alles ging perfect in zijn leven, hij was productief bezig, etc. Deze middelen waren geweldig en de afkick kon hij weer makkelijk counteren met andere middelen, in het ergste geval met anti psychotica.

Toen ik hem vertelde dat ik zijn vriendin benzodiazepines had gegeven ging hij ironisch genoeg compleet uit zijn plaat. Wat hij niet wist was dat het ging om een grap waarin zijn vriendin mee speelde.
Hij wist zelf ook wel dat hij zichzelf voor loog, dat er aan drugs enkel voordelen en geen nadelen zouden kleven.
Het was de verslaving die het hoogste woord voerde, dit had hij zelf meestal niet door.

Het was niet de fysieke afkick die hem uiteindelijk van het leven beroofde maar de psychologische afkick.
Hij moest deze middelen wel gebruiken, hij was namelijk hyper sensitief, hij had (sociale) angsten, problemen die anderen absoluut niet konden begrijpen, etc

De realiteit was echter dat het gewoon een mietje was die de realiteit niet onder ogen wou zien. Iemand die de moeilijke weg altijd zou vermijden. Iemand die psychisch verslaafd was en nooit ruggengraat had ontwikkeld door zijn middelengebruik.

Op een gegeven moment kwam het onontkoombare punt waarop hij zijn tolerantie niet meer kon bij benen met middelen consumptie. Hij had nooit veerkracht ontwikkeld en die geweldige middelen die enkel voordelen hadden begonnen de tegengestelde richting op te werken.
Uiteindelijk besloot hij zichzelf van kant te maken, dat was namelijk makkelijker dan de realiteit onder ogen zien.

Wellicht is dit verhaal een extreem voorbeeld maar de realiteit is dat er talloze soortgelijke verhalen bestaan met dezelfde rode draad. Ik hoop dat andere mensen wel de kloten hebben om eerlijk tegen zichzelf te wezen.
Mensen lopen de psychische aspecten altijd te kleineren ten opzichte van fysieke aandoeningen maar tot je 40e levensjaar is de meest reële kans op overlijden nog altijd zelfmoord.
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat doe ik dus wel want moet je es kijken wat het allemaal kost die zogenaamde behandelingen allemaal , terwijl je het vantevoren weet en je met paar seroquel 300mg er in een paar dagen vanaf bent zonderdat je er wat van mee krijgt want van de seroquel kun je als het moet wel een hele week slapen

Kun je wel zeggen dat iedere verslaafde anders is en elke verslaving z'n eigen is maar iedereen is na een week slapen er boven op kan niet anders.
Leg me dan aub uit hoe je de afkick mee krijgt als je een week in slaap bent??
Maar daar lees ik totaal nergens wat over heel vreemd!!
Of ben ik zo extreem dat ik de enige ben die er geen probleem mee heeft om een hele week te slapen?? ( ben zelf na 3 x klok rond slapen er altijd wel weer boven op)
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#15
En zolang de verslaving in stand wordt gehouden zitten er ook meer nadelen aan drugs dan voordelen maar en ik praat nu voor mijzelf zolang je je gebruik onder controle weet te houden merk ik alleen maar voordelen ervan en hoe ouder ik wordt des te meer voordelen ik er van ondervind , maar moet er wel bij zeggen dat ik tussen de laatste x een zelfde middel gebruik en de volgende x hetzelfde middel ik altijd 3 maand tussen laat.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Niet zeuren zei:
Dat doe ik dus wel want moet je es kijken wat het allemaal kost die zogenaamde behandelingen allemaal , terwijl je het vantevoren weet en je met paar seroquel 300mg er in een paar dagen vanaf bent zonderdat je er wat van mee krijgt want van de seroquel kun je als het moet wel een hele week slapen

Kun je wel zeggen dat iedere verslaafde anders is en elke verslaving z'n eigen is maar iedereen is na een week slapen er boven op kan niet anders.
Leg me dan aub uit hoe je de afkick mee krijgt als je een week in slaap bent??
Maar daar lees ik totaal nergens wat over heel vreemd!!
Of ben ik zo extreem dat ik de enige ben die er geen probleem mee heeft om een hele week te slapen?? ( ben zelf na 3 x klok rond slapen er altijd wel weer boven op)
Klik om te vergroten...


Lees het verhaal van JMTHs nog eens. En dan echt begrijpend lezen.
Ik denk dat je of nog heel jong bent (Kan niet met 20+ ervaring maar je klinkt wel zo) Niet Zeuren of je echt een struisvogel bent met je kop in het zand. Je hebt echt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt. Wat voor jou "werkt" hoeft voor een ander niet te werken. En sorry hoor maar als je al 20+ jaar aan de sjit zit ben je ook niet zo sterk hoor. Je kan het mooi vertellen allemaal maar blijf dan eens een jaar lang van ALLES af, kijken hoe je dan praat...
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#17
nja wat is jong?? Ben bijna 40. Ik heb zekers niet mijn hoofd in de grond vandaar dat ik ook zei ik stop altijd 3 maanden.en in al die jaren 1x 11 maanden totaal gestopt , dat was pas een hel op het laatst dat nooooit weer!!! constant bezig met andere mensen en werk pffff niet voor mij weg gelegd volledig nuchter en meedraaien in een maatschappij waar ik een hekel aan heb No way!!! aangezien ik om de 3 maand wat anders gebruik denk ik niet dat ik afhankelijk ben van middelen maar dat ik het neem omdat ik het zelf heeeeel graag wil veelste leuk om niet te doen en blijven de lichamelijke klachten achterwege.
Maar wat is realiteit ik leef geheel in mijn eigen wereld en trek me net niks van mijn omgeving aan dus mijn realiteit kan Idd wel eens behoorlijk anders zijn dan die van een gemiddeld ander persoon
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#18
En nog 1 ding waarom ben je een mietje als je de moeilijke weg overslaat het is ja ook niet nodig dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan , ik heb vanaf mijn geboorte nooit voor een moeilijk pad gekozen ga mezelf toch niet onnodig problemen en stress geven die is gek!!!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Niet zeuren zei:
nja wat is jong?? Ben bijna 40. Ik heb zekers niet mijn hoofd in de grond vandaar dat ik ook zei ik stop altijd 3 maanden.en in al die jaren 1x 11 maanden totaal gestopt , dat was pas een hel op het laatst dat nooooit weer!!! constant bezig met andere mensen en werk pffff niet voor mij weg gelegd volledig nuchter en meedraaien in een maatschappij waar ik een hekel aan heb No way!!! aangezien ik om de 3 maand wat anders gebruik denk ik niet dat ik afhankelijk ben van middelen maar dat ik het neem omdat ik het zelf heeeeel graag wil veelste leuk om niet te doen en blijven de lichamelijke klachten achterwege.
Maar wat is realiteit ik leef geheel in mijn eigen wereld en trek me net niks van mijn omgeving aan dus mijn realiteit kan Idd wel eens behoorlijk anders zijn dan die van een gemiddeld ander persoon
Klik om te vergroten...

Lees je eigen post terug en je spreekt jezelf erg tegen. "Nuchter meedraaien in de maatschappij NO WAY"....
zie je wel.
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dunnetjess33 zei:
Lees het verhaal van JMTHs nog eens. En dan echt begrijpend lezen.
Ik denk dat je of nog heel jong bent (Kan niet met 20+ ervaring maar je klinkt wel zo) Niet Zeuren of je echt een struisvogel bent met je kop in het zand. Je hebt echt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt. Wat voor jou "werkt" hoeft voor een ander niet te werken. En sorry hoor maar als je al 20+ jaar aan de sjit zit ben je ook niet zo sterk hoor. Je kan het mooi vertellen allemaal maar blijf dan eens een jaar lang van ALLES af, kijken hoe je dan praat...
Klik om te vergroten...



Het spijt mij als ik jou of jmth beledigd heb dat was niet mijn opzet, ik wou alleen mensen laten weten dat je op een vrij gemakkelijke manier best snel van de ghb af kunt komen dmv seroquel
En mensen mensen laten weten dat als je er verantwoordelijk mee om kunt gaan (en dat zal bij een ieder anders zijn) het niet perse heel slecht hoeft te zijn er zijn dus ook mensen zoals ik die het blijven doen tot ze dood gaan. Ja dat zal vast 10 of 20 jaar sneller gaan als zonder maar daar heb je dan je plezier ook voor gehad

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."