Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen negatieve gevolgen van elke dag GHB?

Geen negatieve gevolgen van elke dag GHB?

50 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
R
RepelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Drugs gebruiken om het dagelijks leven dragelijk te maken gaat je sowieso een keer opbreken. Dat kun je je nu misschien niet voorstellen, maar het gaat komen. En dan moet je ineens de dag doorkomen zonder je wondermiddel. Ik zou zeggen leer ook nuchter communiceren met mensen, kom je angsten onder ogen en zoek manieren om je nuchter te vermaken. Dingen die echt de moeite waard zijn verkrijg je met moeite, inzet en buiten je comfort zone treden, niet met wondermiddeltjes.
Klik om te vergroten...

Bronnetje van inspiratie heer
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#2
En je moet ook nooit in iets vluchten maar gewoon radicaal weg gaan
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet zeuren zei:
En nog 1 ding waarom ben je een mietje als je de moeilijke weg overslaat het is ja ook niet nodig dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan , ik heb vanaf mijn geboorte nooit voor een moeilijk pad gekozen ga mezelf toch niet onnodig problemen en stress geven die is gek!!!
Klik om te vergroten...
Het punt dat ik probeerde te maken was dat hij altijd wel een perfect excuus had om drugs te gebruiken. Het was voor hem perfect logisch en naar zichzelf te verantwoorden waarom hij drugs misbruikte.

Naar andere mensen kon hij dit echter niet (logisch) verantwoorden, iedereen was onwetend behalve hij.
Mijn punt zijnde: GHB en opiaten vervormen de rationele gedachtegang.

Die 11 maanden van je leven die aanvoelde als een hel, dat lijkt mij grotendeels psychologische verslaving. Je legt steeds nadruk op fysieke verslaving maar de invloed van fysieke verslaving aan GHB is verwaarloos in vergelijking met de psychologische verslaving. Wanneer jij denkt dat je niet in staat bent een normaal leven te leiden zonder GHB en aangeeft dat GHB geen negatieve gevolgen heeft op je leven zul je de rest van je leven hieraan afhankelijk blijven.

Jij zult nooit leren omgaan met je angsten zolang je GHB gebruikt om deze weg te drukken. Je zult je wellicht goed voelen zodra je onder invloed bent van GHB maar zonder zul je constant leven in angst omdat je deze nooit onder ogen hebt willen zien.
Ik noem hier angst als voorbeeld maar het heeft ook effect op zeer veel andere aspecten van je leven, concentratie en zelfcontrole bijvoorbeeld. De manier waarop je schrijft geeft mij nogal de indruk dat je het eerste zegt dat in je opkomt waardoor ik geneigd ben om te denken dat je concentratie en impulscontrole relatief laag zijn.

Dan maar zogenaamd op de vlucht voor de realiteit maar de wereld is groot genoeg om te blijven vluchten tot aan je dood en dan heb je wel een makkelijk leven gehad zonder gedoe...!!!
Klik om te vergroten...
Zonder vrienden, zonder familie, zonder persoonlijke ontwikkeling, zonder overwinningen, zonder doel, etc, etc.

Het spijt mij als ik jou of jmth beledigd heb dat was niet mijn opzet
Klik om te vergroten...
Je hebt niemand beledigd hoor, ik heb gewoon het gevoel dat je het totaal plaatje niet helemaal helder ziet.
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke gelukkig
Dunnetjess33 zei:
Je hebt me niet beledigd hoor. Geen zorgen.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken wat JMTHS en Mindless hierboven vertellen. Ik ben alleen niet zo goed in het omschrijven als zij. :wink:
Klik om te vergroten...
Oke gelukkig

Maar om even terug te komen op jmths ik zie het totaal plaatje denk ik veelste duidelijk. Ik kan je gelijk geven dat mijn impulscontrole is dat klopt (leef vanuit m'n impulsen) maar m'n concentratie is zeer goed en ik denk dat ik juist hierdoor het totaal plaatje TE duidelijk zie.. zoals ik al eerder zei heb ik bewust de keuze gemaakt door een doel in mijn leven af te schaffen en moet zeggen dat dat voor mij perfect werkt! Ik snap dat dit niet voor veel mensen werkt maar ik denk dat ik je kameraad wel begrijp alleen jammer dat hij het waarschijnlijk toch liever anders had gehad anders was die helaas niet zo aan z'n einde gekomen..maar ik vind het erg fijn om niks geen MOET om me heen te hebben. En begrijp dit goed ik zeg dat ik geen normaal leven kan leiden in deze maatschappij als ik nauw wel of niet ghb neem , dan maar liever met alleen stop ik zodra mijn lichaam er om blijft vragen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet zeuren zei:
Het spijt mij als ik jou of jmth beledigd heb dat was niet mijn opzet, ik wou alleen mensen laten weten dat je op een vrij gemakkelijke manier best snel van de ghb af kunt komen dmv seroquel
En mensen mensen laten weten dat als je er verantwoordelijk mee om kunt gaan (en dat zal bij een ieder anders zijn) het niet perse heel slecht hoeft te zijn er zijn dus ook mensen zoals ik die het blijven doen tot ze dood gaan. Ja dat zal vast 10 of 20 jaar sneller gaan als zonder maar daar heb je dan je plezier ook voor gehad
Klik om te vergroten...

Je hebt me niet beledigd hoor. Geen zorgen.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken wat JMTHS en Mindless hierboven vertellen. Ik ben alleen niet zo goed in het omschrijven als zij. :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet zeuren zei:
Maar om even terug te komen op jmths ik zie het totaal plaatje denk ik veelste duidelijk. Ik kan je gelijk geven dat mijn impulscontrole is dat klopt (leef vanuit m'n impulsen) maar m'n concentratie is zeer goed en ik denk dat ik juist hierdoor het totaal plaatje TE duidelijk zie.. zoals ik al eerder zei heb ik bewust de keuze gemaakt door een doel in mijn leven af te schaffen en moet zeggen dat dat voor mij perfect werkt! Ik snap dat dit niet voor veel mensen werkt maar ik denk dat ik je kameraad wel begrijp alleen jammer dat hij het waarschijnlijk toch liever anders had gehad anders was die helaas niet zo aan z'n einde gekomen..maar ik vind het erg fijn om niks geen MOET om me heen te hebben. En begrijp dit goed ik zeg dat ik geen normaal leven kan leiden in deze maatschappij als ik nauw wel of niet ghb neem , dan maar liever met alleen stop ik zodra mijn lichaam er om blijft vragen
Klik om te vergroten...

Mja, ik snap waar jij vandaan komt ook wel hoor, niets is zwart wit. Het liefst zou ik zelf ook iedere dag beetje opiaten gebruiken, beetje ontspannen, alleen de dingen doen die ik leuk vind, wie niet.

Al die middelen werken ook zeker, op de korte termijn. Alles dat naar boven gaat komt uiteindelijk ook weer naar beneden.

Het voorbeeld van die vriend is wat extreem maar soms moeten dingen uitvergroot worden voordat ze duidelijk worden. Je zult wellicht niet van de een op de andere dag dood neervallen zoals hem maar wanneer jij akkoord gaat met je verslaving ga je ook akkoord, in ieder geval tot op bepaalde hoogte, met stilstand in je leven.

Wanneer iemand zegt dat zichzelf betrekken in het leven niet meer hoeft, dat deze bereid is een betekenisvol leven te compenseren met rust, is die persoon dan niet tot bepaalde hoogte eveneens al dood? Wellicht niet fysiek, maar dan wel mentaal.

Wanneer mensen aangeven dat het leven wel zwaar genoeg is geweest, de moeite niet waard en ze wel content zijn met de roes waarin ze zich bevinden zie ik het meestal alleen nog maar bergafwaarts gaan.

Nu stel ik het wellicht in een vrij negatief daglicht, ik kan ook zeker wel begrijpen dat voor sommige mensen het vanwege psychisch leed en neerslachtigheid genoeg is geweest, dat deze wellicht niet perse dood hoeven maar gewoon rust willen. Het is gewoon niet makkelijk om aan te zien.

Mocht ik toe geven aan mijn opiaat/roes verslaving, die wel degelijk aanwezig is. Dan zou ik uiteindelijk mijn vriendin kwijt raken, mijn familie, mijn vrienden, mijn ambities, mijn dromen. Wellicht niet allemaal in 1 keer maar wel beetje bij beetje.
Ik hoop dat dat nooit gebeurt.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is echt Trainspotting de GHB versie. Als je verslaafd bent aan drugs, is je leven eigenlijk heel simpel: je bent vooral (of alleen) bezig met drugs. Als je niet verslaafd bent aan drugs, word je leven heel ingewikkeld, want dan moet je ineens meedraaien in de maatschappij.....
Choose life!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sally Tessio zei:
steelpan Volgens mij ben je nog steeds actief op het forum, al dan niet eens in de zoveel weken/maanden.
Klik om te vergroten...
Die is hier al 5 maanden niet meer ingelogd geweest.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Psychedelibee My bad. Misschient komt OP nog terug though. Ik was zelf ook een maand of dertien pleite.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niet zeuren zei:
Ik snap niet best waarom iedereen het heeft over een hel van dat afkicken. Oke leuk is anders maar je weet het vantevoren dus dan moet je niet gaan klagen achteraf!!
Ikzelf gebruik al heel wat jaartjes ghb en ook wel zoveel dat ik de NAwerking (afkick) ervan ervaar maar dat hoort er gewoon bij wil je die niet hebben dan moet je niet gaan gebruiken heel simpel! Ik koop vaak een halve of hele liter die maak ik 24/7 op daarna neem ik 3 maand niks meer en doe ik het weer over nieuw en dit al Zekers 15 a 20 jaar Wat ik wel ervaar is dat als ik na het gebruik mij volstop met pilletjes van 300mg seroquel je totaal niks mee krijgt van de na werking. (Ook niet van iets anders haha) Ik vind het vreemd dat ik hier niks over lees de seroquel is veeeel beter dan de pametjes aangezien dit ook psygose tegen gaat en je er heerlijk op kunt slapen klokje rond even eten en weer klokje rond slapen en je bent weer de oude
Maar waarom ook zo lang doorgaan met 1 en hetzelfde middel dat je viez in de problemen komt er is tegenwoordig zoveel keuze aan drugs dat het gewoon zonde is om het bij 1 middel te houden en dat je kans op verslaving krijgt, zodra ik verneem dat mijn lichaam erom vraagt maak ik altijd alsnog alles op wat ik nog heb en daarna stop ik ermee..
ben ik nauw echt 1 van de weinigen die zekers 4x per jaar lichamelijk afhankelijk ervan wordt maar daar geen probleem mee heeft???
Klik om te vergroten...
Seroquel is een anti-psych..pammetjes werken in je gaba. Kan niet worden vergeleken.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Knap gevaarlijk als je het mij vraagt, om een anti psychotici te slikken puur om geen afkick verschijnselen
te hebben. Een arts vertelde mij eens dat dit juist psychoses kan oproepen, wat weer in een hersenbeschadiging
kan uitmonden. Dit zijn echt medicijnen waar je niet zomaar mee kunt spotten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."