Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen negatieve gevolgen van elke dag GHB?

Geen negatieve gevolgen van elke dag GHB?

50 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
steelpan90 zei:
Ik gebruik nu al een aantal maanden elke dag GHB en heb hier nog maar weinig negatieve gevolgen van ondervonden.
Klik om te vergroten...
Dagelijks drugsgebruik is op zichzelf al niet bepaald positief. Maar ik zie meerdere zaken in je post die niet perse positief zijn:
steelpan90 zei:
ik gebruik dit niet na 6 uur aangezien ik dan moeilijker kan slapen als ik het neem voordat ik ga slapen (hartkloppingen etc.)
Klik om te vergroten...
Hartkloppingen zijn natuurlijk nogal een negatieve bijwerking. Maargoed om die reden gebruik je het niet 's avonds, maar wat als je straks wel lichamelijk verslaafd bent en je wel om de paar uur moet gebruiken omdat je anders ontwenningsverschijnselen krijgt?
steelpan90 zei:
Ik ben een belegger en durf meer risico's te nemen wanneer ik GHB gebruik.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat je als belegger risico's moet nemen, maar meer risico durven nemen is niet perse positief. Belangrijk is dat je wel overwogen risico's durft te nemen, risico's waarbij je de extra beloning opweegt tegen het genomen risico. Ben je als je continu aan de GHB zit wel in staat deze risico's af te wegen? Impulsiever betekent meestal niet goed overwogen. En hoe helder ben je eigenlijk als je continu aan de GHB zit, kun je dan echt nog wel logisch nadenken? Wellicht kun je dat nu nog, wat ik eerlijk gezegd betwijfel, maar hoe is dat straks als je lichamelijk afhankelijk wordt en je vooral bezig bent met je volgende GHB fix.
steelpan90 zei:
Normaliter durf ik niet om mensen op te bellen en persoonlijk contact te maken met iemand (random op iemand afstappen), maar met GHB verdwijnen deze angsten als sneeuw voor de zon.
Klik om te vergroten...
Je gebruikt dus iets om je angsten mee te overwinnen, daar ben je natuurlijk niet de enige in maar dat is nooit een positieve bijwerking. Op deze manier zal je nooit echt je angsten kunnen overwinnen, dat kun je alleen als je hier nuchter aan werkt.
steelpan90 zei:
dat is ook een van de redenen dat ik ben begonnen, door verveling.
Klik om te vergroten...
Ook verveling is een gevaarlijke reden om drugs te gebruiken en dus zeker niet positief. Zoek een hobby om je verveling op te vullen, of leer jezelf aan dat je je ook kunt vermaken zonder iets te doen of te gebruiken.
steelpan90 zei:
wel die geestelijke drang gehad om te willen gebruiken
Klik om te vergroten...
Dan ben je dus geestelijk verslaafd, wat ook logisch is als je dagelijks gebruikt. Je hebt een paar weken niet aan de drang om te gebruiken toe gegeven. Was dat in je normale thuis setting of op vakantie? Dat maakt namelijk een enorm verschil. GHB is daarnaast ook lichamelijk enorm verslavend, wellicht zit je daar nu nog niet maar als je dagelijks gebruikt is het slechts een kwestie van tijd tot je dat punt bereikt. Dan zul je moeten gebruiken om je nog enigszins normaal te kunnen voelen, niet een fijn vooruitzicht lijkt me zo.

Ik lees in je verhaal alleen maar het standaard recept voor probleem gebruik. Je gebruikt uit verveling, je gebruikt om angsten tegen te gaan en je gebruikt tijdens werk waardoor dus ook je werk erdoor beinvloed wordt. Dat lijkt nu misschien positief, maar dat is omdat je nog in de ontkenningsfase zit.
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dunnetjess33 zei:
Lees je eigen post terug en je spreekt jezelf erg tegen. "Nuchter meedraaien in de maatschappij NO WAY"....
zie je wel.
Klik om te vergroten...
Dat had ik voor dat ik drugs gebruikte ook altijd al en sorry dat werkt voor mij niet ben mijn hele leven al zo heb als kind nooit aan iets meegedaan omdat ik alles niet leuk vond wat anderen deden vanaf peuterspeelzaal al niet meer op scholen welkom enz enz maar geen zin in een levensverhaal hierzo hahaha alleen zeg ik dit nog het zijn anderen die er las van hebben ikzelf niet
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik had beter kunnen schrijven normaal meedraaien in de maatschappij No way!!!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet zeuren zei:
En nog 1 ding waarom ben je een mietje als je de moeilijke weg overslaat het is ja ook niet nodig dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan , ik heb vanaf mijn geboorte nooit voor een moeilijk pad gekozen ga mezelf toch niet onnodig problemen en stress geven die is gek!!!
Klik om te vergroten...
Omdat je jezelf op de lange termijn voor de gek houdt. Op een dag backfired je tijdelijke oplossing in de vorm van dat het niet meer voor je werkt of de bijwerkingen te belemmerend worden. Dan word je alsnog geconfronteerd met je probleem. Eerder zei je dat je geen geestelijke problemen hebt en hierboven zeg je dat 11 maanden nuchterheid een hel waren. Je hebt ze dus wel en stelt ze uit met je verslaving.

Niet als een oordeel bedoeld trouwens. Ik denk niet dat er iemand bestaat die geen onderliggende problematiek heeft. Het is onderdeel van het mens zijn. Maar je houdt jezelf wel degelijk voor de gek als je de wereld van je af duwt en in je eigen wereldje gaat leven. Ik weet het, want die neiging heb ik ook. Mietje vind ik wel wat te hard gesteld. Niemand weet van een ander hoe zwaar diegene het heeft. Maar het blijft wel vluchtgedrag.
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Omdat je jezelf op de lange termijn voor de gek houdt. Op een dag backfired je tijdelijke oplossing in de vorm van dat het niet meer voor je werkt of de bijwerkingen te belemmerend worden. Dan word je alsnog geconfronteerd met je probleem. Eerder zei je dat je geen geestelijke problemen hebt en hierboven zeg je dat 11 maanden nuchterheid een hel waren. Je hebt ze dus wel en stelt ze uit met je verslaving.

Niet als een oordeel bedoeld trouwens. Ik denk niet dat er iemand bestaat die geen onderliggende problematiek heeft. Het is onderdeel van het mens zijn. Maar je houdt jezelf wel degelijk voor de gek als je de wereld van je af duwt en in je eigen wereldje gaat leven. Ik weet het, want die neiging heb ik ook.
Klik om te vergroten...

Misschien heb je wel een beetje gelijk..
Maar moet wel zeggen dat ik in die 11 maanden op het laatst het aan voelde als een hel omdat andere mensen (famillie, vrienden , werk) van alles van mij wilden en dat trek ik niet of beter gezegd dat wil ik niet aan kunnen , heb ik dus ook allemaal aan de kant gezet en bevalt mij perfect en als dit betekend dat ik mijzelf een x tegen ga komen vertrek ik gewoon weer zal ik altijd blijven doen. Dan maar zogenaamd op de vlucht voor de realiteit maar de wereld is groot genoeg om te blijven vluchten totaan je dood en dan heb je wel een makkelijk leven gehad zonder gedoe...!!!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aan de ene kant heb je een punt, maar aan de andere heb ik vaak het gevoel dat het leven ervoor zorgt dat alles waarin je vlucht ondragelijk wordt en dat in steeds meer toenemende mate. Op een gegeven moment raak je het vluchten zat. En dat is een goed iets. Want dat zet je op het zware, maar eerlijke pad. We rennen weg voor relatie met de wereld om ons heen, maar we staan in relatie tot die wereld of we het nu willen of niet. Uiteindelijk is dat feit erkennen de makkelijke optie, want daar is geen weerstand in. Het moeilijke eraan is eerst je oude manieren loslaten.
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is ook de kunst wanneer je vlucht dat je vlucht zonder bagage en of emotionele gedachtes/gevoelens dat moet je ook allemaal achter je laten en anders ga je Idd jezelf tegen komen
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#8
En je moet ook nooit in iets vluchten maar gewoon radicaal weg gaan
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet zeuren zei:
En nog 1 ding waarom ben je een mietje als je de moeilijke weg overslaat het is ja ook niet nodig dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan , ik heb vanaf mijn geboorte nooit voor een moeilijk pad gekozen ga mezelf toch niet onnodig problemen en stress geven die is gek!!!
Klik om te vergroten...
Het punt dat ik probeerde te maken was dat hij altijd wel een perfect excuus had om drugs te gebruiken. Het was voor hem perfect logisch en naar zichzelf te verantwoorden waarom hij drugs misbruikte.

Naar andere mensen kon hij dit echter niet (logisch) verantwoorden, iedereen was onwetend behalve hij.
Mijn punt zijnde: GHB en opiaten vervormen de rationele gedachtegang.

Die 11 maanden van je leven die aanvoelde als een hel, dat lijkt mij grotendeels psychologische verslaving. Je legt steeds nadruk op fysieke verslaving maar de invloed van fysieke verslaving aan GHB is verwaarloos in vergelijking met de psychologische verslaving. Wanneer jij denkt dat je niet in staat bent een normaal leven te leiden zonder GHB en aangeeft dat GHB geen negatieve gevolgen heeft op je leven zul je de rest van je leven hieraan afhankelijk blijven.

Jij zult nooit leren omgaan met je angsten zolang je GHB gebruikt om deze weg te drukken. Je zult je wellicht goed voelen zodra je onder invloed bent van GHB maar zonder zul je constant leven in angst omdat je deze nooit onder ogen hebt willen zien.
Ik noem hier angst als voorbeeld maar het heeft ook effect op zeer veel andere aspecten van je leven, concentratie en zelfcontrole bijvoorbeeld. De manier waarop je schrijft geeft mij nogal de indruk dat je het eerste zegt dat in je opkomt waardoor ik geneigd ben om te denken dat je concentratie en impulscontrole relatief laag zijn.

Dan maar zogenaamd op de vlucht voor de realiteit maar de wereld is groot genoeg om te blijven vluchten tot aan je dood en dan heb je wel een makkelijk leven gehad zonder gedoe...!!!
Klik om te vergroten...
Zonder vrienden, zonder familie, zonder persoonlijke ontwikkeling, zonder overwinningen, zonder doel, etc, etc.

Het spijt mij als ik jou of jmth beledigd heb dat was niet mijn opzet
Klik om te vergroten...
Je hebt niemand beledigd hoor, ik heb gewoon het gevoel dat je het totaal plaatje niet helemaal helder ziet.
N
Niet zeurenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke gelukkig
Dunnetjess33 zei:
Je hebt me niet beledigd hoor. Geen zorgen.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken wat JMTHS en Mindless hierboven vertellen. Ik ben alleen niet zo goed in het omschrijven als zij. :wink:
Klik om te vergroten...
Oke gelukkig

Maar om even terug te komen op jmths ik zie het totaal plaatje denk ik veelste duidelijk. Ik kan je gelijk geven dat mijn impulscontrole is dat klopt (leef vanuit m'n impulsen) maar m'n concentratie is zeer goed en ik denk dat ik juist hierdoor het totaal plaatje TE duidelijk zie.. zoals ik al eerder zei heb ik bewust de keuze gemaakt door een doel in mijn leven af te schaffen en moet zeggen dat dat voor mij perfect werkt! Ik snap dat dit niet voor veel mensen werkt maar ik denk dat ik je kameraad wel begrijp alleen jammer dat hij het waarschijnlijk toch liever anders had gehad anders was die helaas niet zo aan z'n einde gekomen..maar ik vind het erg fijn om niks geen MOET om me heen te hebben. En begrijp dit goed ik zeg dat ik geen normaal leven kan leiden in deze maatschappij als ik nauw wel of niet ghb neem , dan maar liever met alleen stop ik zodra mijn lichaam er om blijft vragen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Niet zeuren zei:
Het spijt mij als ik jou of jmth beledigd heb dat was niet mijn opzet, ik wou alleen mensen laten weten dat je op een vrij gemakkelijke manier best snel van de ghb af kunt komen dmv seroquel
En mensen mensen laten weten dat als je er verantwoordelijk mee om kunt gaan (en dat zal bij een ieder anders zijn) het niet perse heel slecht hoeft te zijn er zijn dus ook mensen zoals ik die het blijven doen tot ze dood gaan. Ja dat zal vast 10 of 20 jaar sneller gaan als zonder maar daar heb je dan je plezier ook voor gehad
Klik om te vergroten...

Je hebt me niet beledigd hoor. Geen zorgen.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken wat JMTHS en Mindless hierboven vertellen. Ik ben alleen niet zo goed in het omschrijven als zij. :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet zeuren zei:
Maar om even terug te komen op jmths ik zie het totaal plaatje denk ik veelste duidelijk. Ik kan je gelijk geven dat mijn impulscontrole is dat klopt (leef vanuit m'n impulsen) maar m'n concentratie is zeer goed en ik denk dat ik juist hierdoor het totaal plaatje TE duidelijk zie.. zoals ik al eerder zei heb ik bewust de keuze gemaakt door een doel in mijn leven af te schaffen en moet zeggen dat dat voor mij perfect werkt! Ik snap dat dit niet voor veel mensen werkt maar ik denk dat ik je kameraad wel begrijp alleen jammer dat hij het waarschijnlijk toch liever anders had gehad anders was die helaas niet zo aan z'n einde gekomen..maar ik vind het erg fijn om niks geen MOET om me heen te hebben. En begrijp dit goed ik zeg dat ik geen normaal leven kan leiden in deze maatschappij als ik nauw wel of niet ghb neem , dan maar liever met alleen stop ik zodra mijn lichaam er om blijft vragen
Klik om te vergroten...

Mja, ik snap waar jij vandaan komt ook wel hoor, niets is zwart wit. Het liefst zou ik zelf ook iedere dag beetje opiaten gebruiken, beetje ontspannen, alleen de dingen doen die ik leuk vind, wie niet.

Al die middelen werken ook zeker, op de korte termijn. Alles dat naar boven gaat komt uiteindelijk ook weer naar beneden.

Het voorbeeld van die vriend is wat extreem maar soms moeten dingen uitvergroot worden voordat ze duidelijk worden. Je zult wellicht niet van de een op de andere dag dood neervallen zoals hem maar wanneer jij akkoord gaat met je verslaving ga je ook akkoord, in ieder geval tot op bepaalde hoogte, met stilstand in je leven.

Wanneer iemand zegt dat zichzelf betrekken in het leven niet meer hoeft, dat deze bereid is een betekenisvol leven te compenseren met rust, is die persoon dan niet tot bepaalde hoogte eveneens al dood? Wellicht niet fysiek, maar dan wel mentaal.

Wanneer mensen aangeven dat het leven wel zwaar genoeg is geweest, de moeite niet waard en ze wel content zijn met de roes waarin ze zich bevinden zie ik het meestal alleen nog maar bergafwaarts gaan.

Nu stel ik het wellicht in een vrij negatief daglicht, ik kan ook zeker wel begrijpen dat voor sommige mensen het vanwege psychisch leed en neerslachtigheid genoeg is geweest, dat deze wellicht niet perse dood hoeven maar gewoon rust willen. Het is gewoon niet makkelijk om aan te zien.

Mocht ik toe geven aan mijn opiaat/roes verslaving, die wel degelijk aanwezig is. Dan zou ik uiteindelijk mijn vriendin kwijt raken, mijn familie, mijn vrienden, mijn ambities, mijn dromen. Wellicht niet allemaal in 1 keer maar wel beetje bij beetje.
Ik hoop dat dat nooit gebeurt.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit is echt Trainspotting de GHB versie. Als je verslaafd bent aan drugs, is je leven eigenlijk heel simpel: je bent vooral (of alleen) bezig met drugs. Als je niet verslaafd bent aan drugs, word je leven heel ingewikkeld, want dan moet je ineens meedraaien in de maatschappij.....
Choose life!
M
MDEmmaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Steelpan!:grin:

Alsnog niet veel positieve verhalen over ghb gekregen he?? haha.I

Maar er zitten zeker hele positieve kanten aan ghb! En ik de positieve punten die je noemt volkomen. k zal je mijn ervaring ermee vertellen.

Ik ben ook best verlegen en zo op iemand afstappen zou ik niet zo snel doen. Maar sinds ik ghb gebruik tijdens feesten ben ik super sociaal, voel ik me heel zelfverzekerd en heel sexy hahah :grin::grin: Daar kan ik zo van genieten!

Ik doe dit dan wel altijd in combinatie met speed (jaja ik weet dat het slecht is voor je lichaam mensen:womantippinghand:) Ik wil je echt totaal niks aanpraten maar dan voel je je nog 100 keer beter dan met alleen ghb ghehe:hearteyes:

Ik voel me dan echt de allerbeste versie van mezelf.

En daardoor heb ik ook van geleerd als ik nuchter om ook gemakkelijker met mensen praten.

Eerst gebruikte ik xtc op feestjes en dat vond ik ook echt super. Maar nu doe ik ghb ipv xtc en daar krijg ik veel meer energie van, voel ik me veel beter en ben je ook veeeeel minder brak de dag erna.

En inderdaad als je tegen mensen zegt dat je ghb hebt gebruikt dan kijken ze je echt aan van WTF neem je vrijwillig een verkrachtingsdrugs? Wow jiji bent echt een vieze junk... Daarom zei ik het in het begin ook nooit tegen mense. Maar dat boeit me tegenwoordig echt totaal niet meer haha :grimacing:

Daarna ben ik ook begonnen met doordeweeks af en toe gebruiken. En inderdaad zoals je zegt daardoor krijg je heel veel motivatie om vanalles te doen je krijgt ineens super veel goede ideeen en neem je ook makkelijker beslissingen en neem je makkelijker risico's. Ook dit vind ik erg fijn. Je maakt je minder druk om dingen en ziet sneller het positieve ervan in. Dit kan echt vanalles zijn. Dat ik in één keer heel erg goed bezig kan gaan met school, dat ik helemaal een levensplan voor mezelf op ga zetten, dat ik ideeen ga bedenken wat voor bedrijf ik ooit in mn leven op wil zetten en alles tot in de puntjes daarvoor uit ga zoeken, of dat ik toch gewoon de tickets bestel voor het concert waar ik graag heen wil en mn beste vrienden haar ticket kado geef. Als ik nuchter zou zijn zou ik dat minder snel doen omdat ik dan bijvoorbeeld denk tja, is wel ver rijden, is wel duur en hoe moet dat met overnachten... En met ghb op denk ik fuck it je leeft maar 1 keer doe ik het gewoon :grimacing: Lekker spontaan, daar houd ik van en zo wil ik ook vaker zijn! En de ghb geeft me dan soms even een zetje om zulke dingen ook echt te gaan doen.

En ik zit vaak met een groepje vrienden die ook speed en ghb gebruiken (Meestal vanaf zaterdag avond tm zondag avond) lekker te feesten en ook vaak urenlang diepgaande gesprekken te voeren. Omdat Ik dan alles vraag en zeg wat in me opkomt kun je snel hele fijne diepgaande gesprekken hebben met je vrienden over echt alles. Over gevoelens en onderwerpoen waar je anders nooit of niet snel over praat of zelf niet eens zo diep over nadenkt. Heb er echt al enorm veel van geleerd. Zoals over het leven, vriendschap, relaties, vertrouwen, seks enz. En ook bijvoorbeeld over politiek en gewoon lekker filosoferen :grimacing::grimacing:. Iedereen vertelt lekker zonder schaamte zn kijk op onderwerpen de gevoelens erbij, en de ervaringen die hij heeft gehad. Dat vind ik echt super. Drugs te gebrui....ken, en dan vooral door ghb en speed samen heeft mijn leven echt heel erg verrijkt en diepgang gegeven!

Maar ik heb helaas niet alleen positieve verhalen over ghb...

Ik gebruik het nu ook al een tijd elke dag en heb echt last van afkickverschijnselen als ik het niet meer neeem. Lichamelijk verslaafd dus.. Mentaal verslaafd ben ik al lang... En ik denk dat jij dat ook al bent...

Maar ze hebben het er altijd over hoe snel ghb wel niet lichamelijk verslavend is en als je dan ineens wil stoppen dat dat zo gevaarlijk is dat je dood kunt gaaan...

Maar dit is echt niet het geval... je moet echt heel veel en lang elke dag gebruiken voordat je lichamelijk verslaafd wordt aan de ghb... Dit heeft bij mij in iedergeval heel erg lang geduurd. Ik gebruik al jaren ghb.. Eerst alleen zaterdags en zondag en later ongeveer 4 dagen in de week maar nu +- een jaar ongeveer elke dag:unamused: Echt fucking dom. Snap niet dat ik het zover heb laten komen maargoeeed.....:sweatsmile::sweatsmile:

Je ervaart nu nog geen negatieve dingen door je ghb gebruik.. Maar als ik jou was zou ik echt stoppen met elke dag ghb gebruiken nu gebruiken nu je er nog geen last van hebt als je stopt.. Want:

'When you can stop you don't want to. And when you want to you can't.'

Want je vertelde dat je veel bezig bent met beleggen. En dat dat extra goed gaat als je ghb gebruikt omdat je dan veel zelfvertrouwen krijgt en daardoor makkelijker risicos neemt. Maar beleggen is niet gemakkelijk en je moet daar slim voor zijn en goed kunnen nadenken.

Eerst kon ik dat ook altijd heel goed. Nog veel beter dan dat ik nuchter was had ik het idee!

Maar hoe langer en hoe meer je gebruikt hoe minder helder je wordt... Als je lang en veel door blijft gebruiken kun je op een gegeven moment ook helemaal niet meer slapen zonder ghb. Daar heb ik nu ook last van :sweat: Behalve als ik weer 3/4 ml neem dan dan kan ik 2/3 uurtjess slapen en dan moet ik dat weer nemen en dan kan ik weer 2/3 uurtjes slapen.. En ookal zal je dan in totaal 8 uur of meer slapen in een nacht ben je alsnog niet uitgerust omdat het eigenlijk niet eecht goed slapen is... :sweatsmile: ik zei altijd dat als mensen zelfs snachts om de paar uur ghb moeten nemen dat je dan echt diep gezonken bent en een echte ghb junk bent. En nu ben ik er zelf één:sweatsmile:

En nu heb ik het idee dat ik er eigenlijk niks meer vann voel als ik ghb neem (24/7 dus..) Maar toch ben ik toch de hele dag niet helder... En maak de afgelopen tijd echt hele domme keuzes terwijl ik echt wel beter weet. Ik ben ook echt totaal ongemotiveerd en spreek niet zoveel meer met mijn vriendinnen enz af (want bijna niemand weet van mijn ghb verslaving en ik wil niet om de 2/3 uur stiekum ghb gaan nemen als ik bij mijn vriendinnen ben... En ikben ondertussen al bijna 7 jaar bezig met mijn studie hbo-rechten wat in 4 jaar kan... :sweatsmile::sweatsmile: Ik ben nu bezig met mijn scriptie en kan totaal niet nadenken als ik ghb heb gehad. Echt fucking irritant :tongueclosed:

Maar als ik bijvoorbeeld sochtens stop met ghb nemen dan beginnen na 2/3 uur de afkickverschijnselen.. En daar heb ik dan tot die zelfde avond veel last van.. Maar als ik die avond een aantal slaappillen neem voor het slapen gaan dan kan ik alweer slapen en dan zijn de volgende ochtend als ik wakker wordt alle afkickverschijnselen alweer voorbij en is de lichamelijke verslaving eigenlijk alweer over... :grimacing: Maarvaak begin ik dezelfde dag alweer met ghb nemen omdat ik mezelf dan wijs maak dat dat dan al wel weer kan.. En anders denk ik echt ge4woon constant hele dag aan ghb:sweat: kut mentale verslaving! Ik heb ook echt geen idee hoelang dat dan nog blijft...

nou dat was het wel zon beetje. Wat een lang verhaaal ofniet!! haha.

Maaaar de conlusie is dus dat Ghb is echt super vet is:grimacing::grimacing:. En er zitten naar mijn mening ook echt niet snel negatieve kanten aan, Als je er maar een heel klein beeetje normaal mee omgaaat... Wat ik dus totaal niet heb gedaaan :sweatsmile:

Ik wou dat ik mijn ghb gebruik had beperkt tot alleen het weeekend... Want dan kun je van blijven genieten! Want voor mij is ghb gebruiken nu niet meer leuk en dat vind ik echt heel jammer!

Dit was mijn verhaaaaal!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!


Groetjessssssssssssssss:raisinghandwoman::raisinghandwoman::raisinghandwoman::raisinghandwoman:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een verhaal MDEmma, bedankt voor het delen. Jammer dat het zo gelopen is. Ik hoop dat je toch
eens de stap kunt nemen om er helemaal van af te blijven. Ik vrees dat voor GHB gewoon te gevaarlijk
is en dat je nooit in staat zult zijn het gewoon af en toe eens te gebruiken. Waarschijnlijk ken je wel dat
gezegde van dat een alcoholist nooit meer zomaar een borreltje kan nemen zonder niet weer direct verslaafd
te raken. GHB is dat voor jou.
(Heroine is dat voor mij).

Veel succes met je scriptie!!!

Leveldesigner
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
Wanneer iemand zegt dat zichzelf betrekken in het leven niet meer hoeft, dat deze bereid is een betekenisvol leven te compenseren met rust, is die persoon dan niet tot bepaalde hoogte eveneens al dood? Wellicht niet fysiek, maar dan wel mentaal.
Klik om te vergroten...
Rust is op zichzelf niet verkeerd. Sterker nog: hoe kan het leven überhaupt betekenis hebben als er niet rust/vrede is? Zonder rust geen diepgang, maar alleen gejaagd van het ene naar het andere doel gaan. En voor wat? Maar ik ben het met je eens als die rust extern gezocht wordt, in bijvoorbeeld drugs. Dan heeft die rust geen stabiele basis en wordt het weer van je afgenomen. En daar bovenop de bijwerkingen van de drug. Maar een leven van echte rust? Dat is denk ik het meest betekenisvolle leven dat je kunt leiden.

Mocht ik toe geven aan mijn opiaat/roes verslaving, die wel degelijk aanwezig is. Dan zou ik uiteindelijk mijn vriendin kwijt raken, mijn familie, mijn vrienden, mijn ambities, mijn dromen. Wellicht niet allemaal in 1 keer maar wel beetje bij beetje.
Ik hoop dat dat nooit gebeurt.
Klik om te vergroten...
Allemaal dingen die niet van absoluut belang zijn. Rust/vrede wel. Natuurlijk wil je sommige dingen niet kwijtraken, maar die dingen gá je kwijtraken. Allemaal. En daarom heb je ze nu ook niet, want hoe kun je iets echt hebben als het absoluut zeker weten op een dag van je af wordt genomen.

De zoektocht naar rust is zo raar nog niet. Rust/vrede is fundamenteel. Je kunt het niet écht kwijtraken, daarom geven sommigen er alles voor op als het lijkt dat ze het niet hebben. Extern rust zoeken is alleen het probleem.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Rust is op zichzelf niet verkeerd. Sterker nog: hoe kan het leven überhaupt betekenis hebben als er niet rust/vrede is? Zonder rust geen diepgang, maar alleen gejaagd van het ene naar het andere doel gaan. En voor wat? Maar ik ben het met je eens als die rust extern gezocht wordt, in bijvoorbeeld drugs. Dan heeft die rust geen stabiele basis en wordt het weer van je afgenomen. En daar bovenop de bijwerkingen van de drug. Maar een leven van echte rust? Dat is denk ik het meest betekenisvolle leven dat je kunt leiden.


Allemaal dingen die niet van absoluut belang zijn. Rust/vrede wel. Natuurlijk wil je sommige dingen niet kwijtraken, maar die dingen gá je kwijtraken. Allemaal. En daarom heb je ze nu ook niet, want hoe kun je iets echt hebben als het absoluut zeker weten op een dag van je af wordt genomen.

De zoektocht naar rust is zo raar nog niet. Rust/vrede is fundamenteel. Je kunt het niet écht kwijtraken, daarom geven sommigen er alles voor op als het lijkt dat ze het niet hebben. Extern rust zoeken is alleen het probleem.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens, ik was wellicht niet specifiek en concreet genoeg in wat ik schreef. In dit geval probeerde ik de boodschap laagdrempelig te houden en nadruk te leggen op wat voor mijn gevoel, wat ik uit de gegeven informatie haalde, het meest relevant was.

Interne rust is cruciaal om tot de kern van de essentie te geraken, tegelijkertijd intern conflict net zozeer. We leven omdat we willen leven en het leven als op zichzelf komt als een neutraal gegeven. Alles komt met zijn nuances en uiteindelijk komt het weer neer op de tweezijdigheid van het leven. Om het maar plat te verwoorden, ik geloof niet dat iemand die structureel intern conflict mijdt in staat is interne rust te vinden. Hierin zie ik dan ook bijvoorbeeld een grote meerwaarde van psychedelica.

Extern onrust zoeken is dan wellicht de oplossing, maar dat kost opoffering. Echte rust is wellicht het meest betekenisvolle leven dat je kunt leiden maar dat zou ook betekenen dat het meest betekenisvolle leven tot echte rust leidt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Extern onrust zoeken is dan wellicht de oplossing, maar dat kost opoffering. Echte rust is wellicht het meest betekenisvolle leven dat je kunt leiden maar dat zou ook betekenen dat het meest betekenisvolle leven tot echte rust leidt.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad. Volwaardig, 100% leven. Dat soort dagen dat je enorm veel meemaakt, maar het kost je geen energie en het overweldigt je niet want je bent het oog van de storm. De rust te midden van de chaos.:smiley:

Het is van beide kanten te benaderen ja.
P
PeacemakerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een slim mens belegt in het dagelijkse en denkt dat hij/zij super goed bezig is, wat helaas een korte termijn visie is.

Een verstandig mens belegt nu in zichzelf voor later, wat een lange termijn visie is. Jij bent een slimme vent, maar helaas is je verstand door de GHB ver te zoeken.

Stop nu met die troep en geloof in jezelf, uiteindelijk heb je maar 1 leven en die is waardevoller dan alles om het zo goedkoop kapot te maken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Peacemaker zei:
uiteindelijk heb je maar 1 leven
Klik om te vergroten...
Waarom zeggen mensen dit altijd. :neutral:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."