Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey Nicolaas82, Goed om te horen dat je bent afgekickt. Ik weet als geen ander hoe slopend het kan zijn om 24/7 aan de g te moeten zitten. Ik ben eind juli opgenomen geweest in een kliniek. Hier een kleine samenvatting: Bij mij moest je aangeven wat je dagelijkse gebruik was, in mijn geval 4ml / 2uur. De medische GHB die wordt voorgeschreven in klinieken bestaat uit 150mg/ml GHB met een sinaasappelsmaak.(Xyrem daarentegen bevat wel 500mg/ml). Dat houdt dus in dat deze minstens 3 keer zo slap is als die wij gewend zijn van de straat, die is normaal gesproken ook 500mg/ml. De eerste 3 dagen gaan ze stabiliseren. Dit houd in dat ze je op de aantal ml medische GHB gaan instellen waar jij je comfortabel op voelt. Ze vermenigvuldigen je 'straat' GHB maal 3. In mijn geval werd ik ingesteld op 12ml. Nou hier bleek ik dus helemaal niet lekker op te gaan want ik kreeg al snel een te hoge onderdruk (120). Overigens is dit dé graadmeter in heel het afbouwproces: - Bloeddruk: 140/85 zijn nog waardes die te overzien zijn (met name je onderdruk niet boven de 90) - Hartslag: boven de 100 is niet goed. Helemaal fout is natuurlijk snel, langzaam, snel, langzaam etc. Ik zal verder een lang verhaal kort maken: ze hadden mij begeven moment op een stabiele dosis gekregen en toen zijn ze in 5 dagen afgebouwd naar 6ml (medische ghb). Dit is dus vergelijkbaar met ongeveer 2ml straat GHB. Die nacht heb ik verder geen GHB meer gekregen en na 4 dagen clean geweest te zijn mocht ik naar huis. Na 4 dagen GHB-onthouding ben je medisch gezien helemaal afgekickt. Dit noemen ze ook wel de 'baseline'. Groet, Augustis"
"Ik wil even mijn eigen ervaring en succesvolle afbouw delen. Kleine voorgeschiedenis: 2 maal aan GHB verslaafd geweest in 2012 eerste keer in Novadic en de 2e keer simpelweg thuis afgekickt. Klakkeloos Baclofen innemen en de GHB veelste snel afbouwen (of zelfs weggooien!!) kan resulteren in alsnog ernstige complicaties. Een te hoge bloeddruk wil simpelweg gewoon zeggen dat je te snel afbouwt, negeer je dit, dan moet je er niet raar van opkijken als er onderliggend een psychose zich aan het ontwikkelen is met alle gevolge van dien. Ga je medicijnen innemen om je bloeddruk te verlagen heb je dus geen controle punt meer of je lichaam het afbouwen nog wel goed bijhoudt. Ik ben zelf in 7 dagen afgebouwd (3,5ml per 2u) zonder ook maar 1 ontwenningsverschijnsel te hebben gehad. Geen angst, geen rare vitale klachten, helemaal niks. Ieder lichaam is verschillend dus je zal echt een bloeddrukmeter moeten aanschaffen om jou persoonlijke afbouw tempo te bepalen. Een aanvaardbare waarde zou 150/90 mogen zijn aan op het moment dat je weer je nieuwe dosis gaat nemen. Houdt er ook rekening mee dat je hart niet té vaak overslaat aan het eind dat je weer moet doseren, ook dan ga je te snel. Wat moet je regelen? - 1 strip Diazepam 10mg - 4 strips Baclofen 10mg - Voldoende GHB - Een bloeddrukmeter Voorbeeldschema (hoe ik het deed) Dag 1 3.5ml GHB /2u 08:00 - 10mg Baclofen 16:00 - 10mg Baclofen 00:00 - 10mg Baclofen + 5mg Diazepam Als je 's nachts niet klaarwakker wordt hoef je dus ook geen GHB te nemen! (Je hoeft dus geen wekker te gaan zetten, als je ontwenning krijgt, dan word je klaarwakker. Dit vertelde een verslavingsarts mij destijds) Voordat je je nieuwe dosis inneemt meet je ff je bloeddruk, als het binnen de aanvaardbare waardes ligt ga je elke dag 0,5ml minderen, is je bloeddruk en met name je onderdruk ~100? ga dan iets langzamer met minderen, 0,3ml b.v. Ik hoop dat ik hier iemand mee in de toekomst kan helpen. Voor eventuele vragen m.b.t afbouwen, problemen, of het regelen van medicatie mag je een PM sturen. Keep your head up"
"En is Pammetje inmiddels van de G af?!"
"Klopt ja. Ik heb er vaak over nagedacht hoe fucked je bent als je een ongeluk zou krijgen waarbij je het bewustzijn verliest. Lig je daar in het ziekenhuis dik cold turkey af te kicken.. Ergens in de laatste weken voor mijn opname was ik voor het eerst echt genaaid: GHB was bijna op, ik had nog net genoeg voor 1 dag. Had al op tijd me gbl besteld maar er zat ook nog eens een lang weekend tussen waar ik niet aan had gedacht (Pasen).Uiteindelijk ook nog erachter gekomen dat dankzij een storing van ING mijn betaling niet binnengekomen was voor de GBL, over en weer gemail met de leverancier inclusief screenshots vd betaling. Nou die hadden uiteindelijk mijn pakketje verzonden dus ik kon opgelucht adem halen, althans, dat dacht ik want toen ik inlogde de volgende dag op PostNL zag ik dat de levering een dag uitgesteld was! Zwaar paniek natuurlijk, huisarts opgebeld en die had me Oxazepammetjes voorgeschreven. GHB is hier gewoon totaal niet te verkrijgen, maar Godzijdank kon ik eind vd dag via via een paar flugels regelen.. dat moment was zo'n geruststelling...ongelofelijk.. En dan heb ik het nog niet gehad over de 5 dagen daarvoor niet slapen wegens slaapontwenning. Ik slikte namelijk voor de nacht een pammetje om rustig te kunnen slapen en die waren op EN mijn leverancier was te laks met posten geweest. Uiteindelijk kwam woensdag de GBL binnen en later lagen ook de pammetjes op de deurmat. Ik heb die nacht echt heerlijk geslapen en ik zal die week niet snel meer vergeten in mijn leven... nooit geweten dat slaapontwenning zo nasty kon zijn! Nu, ruim 2 maanden later en clean, besef ik hoe lelijk ik mezelf in de nesten had gewerkt.. Ik ben nu pas 1,5 week van de Diazepam af.. dit is na de GHB detox geleidelijk afgebouwd en ik slaap nog steeds slecht.. ben vrij vaak wakker en slaap onrustig. Moet wel zeggen dat ik van de andere kant sinds deze week weer beter in me vel zit. Angstklachten en depressie van de GHB verslaving zijn nu zo goed als weg. Als dit aanhoud, dan is het denk ik tijd om terug te keren naar huis vanuit het kliniek."
"Hallo beste mannen, Ben nu enkele maanden GHB verslaafd en ik gebruik elke 2 uur 3.5ml. Laatste tijd is mij opgemerkt dat het laatste half uur, wanneer het effect dus helemaal is uitgewerkt, ik zenuwpijnen heb. Een soort van irritante speldenprikjes met name op de handen. Niet relaxt dus! Komt dit vaker voor? ik heb over 2 weken mijn eerste gesprek met mijn verslavingsarts van Novadic, maar ik wil absoluut niet nog meer afglijden (om de 1,5 uur nemen).. Ik ben hier heel erg onbekend mee dus elk advies of andere hulp is zeer welkom!"
"Ik snap os040 wel, zo dacht ik 4 maanden geleden ook. Nu ben ik 24/7 afhankelijk. Ik had exact dezelfde denkwijze over GHB, overal de positieve dingen naar voren halen. Overigens, ik ben het levende bewijs dat GHB wel degelijk tot lichamelijke verslaving kan leiden. Ik heb ongeveer 3 dagen tot 20ML gebruikt. Zondagmiddag besloot ik te stoppen, er was hier ZEKER geen sprake van ook maar een klein beetje psychische verslaving. Die avond, ongeveer 4/5 uur na laatste inname begonnen de klachten: trillen, hevig transpireren, hartkloppingen waar je bang van wordt en para gedachten waren de meest bovenop liggende klachten. Ik sluit me geheel aan bij SmartieAndMe zijn posts. Eventuele vragen zal ik z.s.m beantwoorden."
"Hee Ideetje, Hoe gaat het met de afbouw? Ben je inmiddels clean? Baclofen moet je wel zo snel mogelijk weer afbouwen."
"Nee, ik krijg regelmatig een UC en Baclofen word niet als GHB gezien, er zou dan specifiek op Baclofen getest moeten worden. Phenibut zien ze ook niet in een UC, daar moet specifiek op getest worden en die zit nog niet in de standaard UC inbegrepen. Kortom, je zal een schone UC hebben."
"Opnieuw verwarmen en 10ml demi toevoegen, anders lossen die stukjes niet goed op, moet weer smelten. Voor de volgende keer is het handig als je een maatcilinder hebt, dan heb je dit probleem niet meer, weet je precies tot hoever je moet uitkoken en heb je dezelfde sterkte. 100gbl en 105demi, dit voeg je samen in de pan en dit kook je uit tot 153ml ghb"