#1
Je verhaal klinkt heftig, als je dingen kwijt wilt of wilt vragen kun je beter misschien even zelf een topic openen. Dit topic gaat over schade bij GHB gebruik.
SmartieAndMe zei:Je verhaal klinkt heftig, als je dingen kwijt wilt of wilt vragen kun je beter misschien even zelf een topic openen. Dit topic gaat over schade bij GHB gebruik.
Lotte199 zei:Ik zou willen dat ik op deze manier van mijn chronische therapieresistente depressie verlost zou worden. Ik ben 57, ik viel er aan ten prooi toen ik 13 was.
Momenteel wordt er in Groningen onderzoek gedaan naar ketamine voor de behandeling van depressie, aanvankelijk een middel om mensen onder narcose te brengen en in andere landen worden in dit verband onderzoeken gedaan met hallucigene middelen.
Ik was te laat voor het onderzoek met ketamine en als ik zou weten hoe ik aan de GHB zou kunnen komen om op dezelfde wijze mijn depressie te bestrijden, dan zou ik dat zeker overwegen, want zo is het niet vol te houden; ik ben uitbehandeld.
Ik ben onhandig op forums, zie nu de naam van degene die GHB tegen depressie en angst gebruikt niet, maar ik heb de indruk dat hij e.e.a. goed heeft onderzocht en secuur tewerk is gegaan m.b.t. het gebruik van GHB.
Dat is niet wat GHB gevaarlijk maaktautysd zei:GHB is heel gevaarlijk, omdat de meeste gebruikers niet weten waarmee het gemaakt is en of alle schadelijke chemie eruit is gehaald op het eindproduct
De meeste gebruikers weten ook niet waarmee andere drugs gemaakt zijn en of alle chemische restproducten er volledig uit zijn, volgens die redenatie is dus alles gevaarlijk. En volgens die redenatie is drugs gebruiken dus niet meer gevaarlijk als je wel weet waarmee het gemaakt is?autysd zei:GHB is heel gevaarlijk, omdat de meeste gebruikers niet weten waarmee het gemaakt is en of alle schadelijke chemie eruit is gehaald op het eindproduct
Als GHB verkeerd gemaakt wordt, kan het zijn dat de Ph-waarde (zuurtegraad) niet juist is. Als deze geen 7 is (Ph-neutraal) dan kan dit je slokdarm beschadigen. Dit geldt ook voor GBL, een van de grondstoffen van GHB die ook in het lichaam omgezet wordt naar GHB. GBL beschadigt ook de slokdarm en voor zover ik weet ook de lever, omdat het daar wordt omgezet tot GHB.
Mijn begrijpend lezen is prima, de jouwe ook? Volgens mij gaat je mooie onderzoekje namelijk niet over dagelijks gebruik en hoe de hersenen dan omgaan met zuurstoftekort en GHB. Als je elke nacht onder invloed van GHB slaapt betekent dat als je het mij vraagt een chronisch zuurstoftekort in je hersenen, toch?!...
Zoals ik zei vrijwel zeker, er wordt momenteel onderzoek naar gedaan heb ik gelezen. Ik zal je de uitslagen sturen als het onderzoek is afgerond...
Hoe kom je hierbij? Het hele internet zegt namelijk van wel, ik kan nergens vinden van niet. Daarbij heb ik dit ook geleerd in een training over drugs en zelf en bij anderen ook ervaren.
Klopt, en daarom worden zo weinig dingen met zekerheid gezegd over drugs. Geen enkele onderzoeksuitslag over ratten zal ooit op mensen toegepast worden zonder het ook te testen op mensen in een veilige omgeving.
Als een rat bepaald gedrag vertoond is dat een reden om wel of niet op mensen te gaan testen, maar nooit een reden om aan te nemen dat mensen wel hetzelfde zullen reageren.
Je zegt dat je controle hebt omdat een verslaving langzaam op komt. Moet ik daaruit afleiden dat jij vind dat alle verslaafden dom zijn en jij niet? Dat is namelijk ook een heel herkenbaar kenmerk van een beginnende verslaving, het is alleen moeilijk in te zien.
Wat betreft de zelfmedicatie, als GHB ervoor zorgt dat er extra receptoren worden aangemaakt betekent dit gewoon dat er bij stoppen met GHB te veel signalen worden doorgegeven in je hersenen. Of je nu een lichamelijke afhankelijkheid hebt of niet, te veel signalen kunnen angsten en paranoïde gedachten opleveren en in het ergste geval een psychose.
Ik snap uberhaubt niet waarom iemand een illegaal middel zou verkiezen boven een legaal middel wat door een gediplomeerd iemand wordt voorgeschreven en betaald door de verzekering...![]()
Het beste middel is niet altijd het middel wat de meeste klachten onderdrukt, maar soms ook het middel wat iets minder klachten onderdrukt maar daarbij wel de risico's enorm verkleind. Dus de risico's van misbruik op recept maar ook het verergerd terugkomen van de klachten bij stoppen.
Je blijft er wel op hameren dat ik niet goed lees, maar dat is meer jouw probleem. (LET OP, ik probeer je met de volgende uitleg niet te beschuldigen van een verslaving, ik vertel alleen hoe het meestal gaat!) Zoals ik al zei, een geestelijke verslaving is heel moeilijk bij jezelf te signaleren en je kunt heel lang geestelijk verslaafd zijn en zelf blijven ontkennen dat het zo is. Het is dus mogelijk dat je het zelf niet door hebt. Ik ben een jaar lang geestelijk verslaafd geweest aan wiet en ik was in de volle overtuiging dat het niet zo was.
Het is dus heel goed mogelijk dat je in die tijd wel geestelijk verslaafd was, je gebruikt(e) het tenslotte elke dag. Hoe het nu is kan ik uiteraard niets over zeggen.
Het is inderdaad een onderschatte drug, al is het wel de meest veilige drug die er is (including alcohol). Mijn mening is overigens dat je er wél lichamelijk verslaafd aan kunt raken, maar das een andere discussie die we hier beter niet ook nog eens bij kunnen betrekken![]()

Verslaving is niet echt waar ik naar wil gaan :PSmartieAndMe zei:Ben je van plan een GHB verslaving op te bouwen en wil je weten hoeveel het kwaad kan?![]()
Of GHB echt hersenschade of andere schade aanricht is nog niet helemaal duidelijk. Wel kan aangenomen worden dat als je outgaat van de GHB er hersenschade kan optreden, vanwege zuurstof tekort in je hersenen. Outgaan kan dus zeker wel kwaad, al zeggen GHB gebruikers van niet.
Als GHB verkeerd gemaakt wordt, kan het zijn dat de Ph-waarde (zuurtegraad) niet juist is. Als deze geen 7 is (Ph-neutraal) dan kan dit je slokdarm beschadigen. Dit geldt ook voor GBL, een van de grondstoffen van GHB die ook in het lichaam omgezet wordt naar GHB. GBL beschadigt ook de slokdarm en voor zover ik weet ook de lever, omdat het daar wordt omgezet tot GHB.
Daarbij zal een GHB verslaving indirect ook veel schade aanrichten, als je echt afhankelijk bent van GHB zul je elke 2 uur een nieuwe dosis moeten nemen. Ook 's nachts wordt je dan om de twee uur wakker om een nieuwe dosis te nemen en de afkick schijnt verschrikkelijk te zijn zonder medicijnen.

SmartieAndMe zei:Goed bezig, drugs moet geen gewoonte zijn maar iets extra's af en toe! Mocht je GHB willen proberen een paar tips:
- Laat het testen bij een testcentrum, mocht je dit niet doen, check in ieder geval of de Ph-waarde klopt
- Begin met 2,5ml voor een eerste keer, daarna kun je opbouwen.
- Neem nooit meer dan 4 / 5ml in een dosis, afhankelijk van wat je kunt hebben
- Houd de tijd bij wanneer je je dosis genomen had, zo kun je nooit te vroeg herdoseren.
- Koop een doseerspuitje
Dan kan er eigenlijk niet veel misgaan! Enjoy!![]()

RavenStylez zei:Zal zien of ik 't in handen kan krijgen. Anders maar iets anders voor laten gaan.
Truffels / paddo's lijken me ook wel leuk![]()
Verder vind ik 2,5 ml persoonlijk veel. Daar ging ik de eerste keer van out. Is natuurlijk erg verschillend maar liever te weinig dan te veel.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."