Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe misverstanden van GHB

De misverstanden van GHB

99 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik krijg er langzaam wat van, de ghb discussie. Steeds ellenlange verhalen van jou. Ik vind het langzaam storend worden. Naar mijn mening ben je aardig aan het provoceren
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casaan zei:
Je kan het angst noemen, je kan het ook waakzaamheid noemen, wat is er mis met waakzaamheid?
Klik om te vergroten...

En als iemand met een vraagje over coke komt word hij ook niet meteen doorgestuurd naar een topic waar iemand bijna is overleden van coke gebruik. Dus dat wil ik daar ook mee zeggen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casaan zei:
Wat is dan de bedoeling van je post kerel?
Ik wil het graag begrijpen. Je worstelt zelf met GHB schrijf je in verschillende topics, wat is dan de reden dat je hier aanmoedigt gematigd gebruik van GHB te maken?
Klik om te vergroten...

Dat dus maar 2.8% van mijn groep problemen heeft met misbruik van GHB en dat er op dit forum word gedaan dat als je er eenmaal aan begint dat je sws verslaafd raakt en dat is dus helemaal niet waar.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik lul maar wat zei:
En als iemand met een vraagje over coke komt word hij ook niet meteen doorgestuurd naar een topic waar iemand bijna is overleden van coke gebruik. Dus dat wil ik daar ook mee zeggen.
Klik om te vergroten...
Nu trek je de zaken wel behoorlijk uit perspectief.
Daarnaast kan je verschillende typen drugs moelijk met elkaar vergelijken dacht ik zo. Anders werd crystal meth ook op de gedooglijst geplaatst net als cannabis.

Dat minder dan 3% van jouw vriendengroep problemen heeft ondervonden met een bepaald type drugs waar veel mensen mee worstelen wil toch niet zeggen dat die worstelende mensen daar niet over mogen waarschuwen?
Ik ken in mijn omgeving mensen die recreatief G kunnen gebruiken. Dat is erg cool voor hun. Ik heb zelf een voorkeur voor downers en laat daarom het gebruik van G wel uit mijn hoofd. Mede dankzij de verhalen hier op dit forum. Ik ben de mensen dankbaar voor hun verhaal en hun waarschuwingen.

Ik waardeer ook jouw input dat GHB echt niet zo erg hoeft te zijn, ik begrijp dat je bedoeld te zeggen dat je er ook verantwoord mee om kan gaan. Ironisch genoeg bericht je in dit zelfde forum over de moeite die je hebt om van de GHB af te blijven.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casaan zei:
Ik waardeer ook jouw input dat GHB echt niet zo erg hoeft te zijn, ik begrijp dat je bedoeld te zeggen dat je er ook verantwoord mee om kan gaan. Ironisch genoeg bericht je in dit zelfde forum over de moeite die je hebt om van de GHB af te blijven.
Klik om te vergroten...

Ik ben nu dus een recreatieve gebruiker van GHB al dagen lang gebruik ik niks meer.
Heb een jointje gerookt vandaag dat wel. Maar dat is oke af en toe. Geen harddrugs en ook geen planningen.

Maar het mag best wel eens gezegt worden dat GHB ook een leuke drugs is. Net als andere drugs. En dat is dus wat ik wil bereiken met deze post. Las alles even door vandaag alleen maar elende op elende.
Dus even een positieve post erover tussendoor :)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wie gaat er drugs gebruiken als het effect niet leuk is? GHB is juist daarom zo gevaarlijk, dat bewijs je zelf door aan te geven dat je er mee worstelt. GHB is een sluipmoordenaar.

Dat mensen zich daarvan bewust zijn helpt toch alleen maar bij het in de hand houden van hun GHB gebruik? Bewust zijn van het gevaarlijke aspect helpt in mijn ogen om recreatief te gebruiken.
Ik ben het met je eens dat GHB gebruik niet gestigmatiseerd hoeft te worden. Ik denk alleen niet dat je het maar zo aan iedereen kan aanraden, je moet wel weten waar je mee bezig bent.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik lul maar wat zei:
Ik ben nu dus een recreatieve gebruiker van GHB al dagen lang gebruik ik niks meer.
Klik om te vergroten...

Says it all.

Casaan zei:
Wie gaat er drugs gebruiken als het effect niet leuk is? GHB is juist daarom zo gevaarlijk, dat bewijs je zelf door aan te geven dat je er mee worstelt. GHB is een sluipmoordenaar.

Dat mensen zich daarvan bewust zijn helpt toch alleen maar bij het in de hand houden van hun GHB gebruik? Bewust zijn van het gevaarlijke aspect helpt in mijn ogen om recreatief te gebruiken.
Ik ben het met je eens dat GHB gebruik niet gestigmatiseerd hoeft te worden. Ik denk alleen niet dat je het maar zo aan iedereen kan aanraden, je moet wel weten waar je mee bezig bent.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je je de moeite kunt besparen, iets over dovemansoren.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fenrir zei:
Ik denk dat je je de moeite kunt besparen, iets over dovemansoren.
Klik om te vergroten...
Er lezen ook anderen mee :wink:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casaan zei:
Ik denk alleen niet dat je het maar zo aan iedereen kan aanraden, je moet wel weten waar je mee bezig bent.
Klik om te vergroten...

Om nogmaals te herhalen wat ik zei dit is geen post om GHB de hemel in te prijzen. Maar om ook de andere kant te belichten. Hoop dat het nu duidelijk is.

Casaan zei:
Bewust zijn van het gevaarlijke aspect helpt in mijn ogen om recreatief te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Daar heb je wel gelijk in! Maar we moeten ons niet blind staren op de zwaarste gebruiker en meerdere posten lezen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fenrir zei:
Ik denk dat je je de moeite kunt besparen, iets over dovemansoren
Klik om te vergroten...

Als je niet mee wilt discussiëren zeg dan niks heb geen zin mensen die weer ruzie willen uitdagen door zulke dingen neer te zetten.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik lul maar wat zei:
Om nogmaals te herhalen wat ik zei dit is geen post om GHB de hemel in te prijzen. Maar om ook de andere kant te belichten. Hoop dat het nu duidelijk is.



Daar heb je wel gelijk in! Maar we moeten ons niet blind staren op de zwaarste gebruiker en meerdere posten lezen.
Klik om te vergroten...
We kunnen zo de politiek in @Ik lul maar wat
Mooi dat we het eens zijn geworden dat je voorzichtig moet zijn met GHB.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik lul maar wat zei:
Als je niet mee wilt discussiëren zeg dan niks heb geen zin mensen die weer ruzie willen uitdagen door zulke dingen neer te zetten.
Klik om te vergroten...

Integendeel, ik wil enorm graag meediscussiëren maar ik zit me steeds in te houden omdat ik weet dat we het toch niet eens gaan worden. Het was inderdaad onnodig om me alsnog in het gesprek te mengen, dus bij dezen trek ik me terug :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voorzichtig moet je zeker zijn en dat moet elke drugs. Duurde even voor ik wist dat GHB zo verslavend was maar nog steeds een leuke drugs. Ga volgende maand weer een 100ml kopen. Lange pauze houden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo tegenstrijdig dit.

Nee ik wil GHB niet promoten maar ik doe het toch. Je zegt dat je met deze post 'n andere kant wilt belichten van GHB. Maar je moet denk wel begrijpen dat het op vele van ons inclusief mezelf gewoon verkeerd overkomt.

'De misverstanden van GHB'


Welke misverstanden?

Inderdaad, er is maar een kleine groep die verslaafd raakt aan GHB maar toevallig is GHB wel 1 van de pittigste drugs om verslaafd aan te raken. Daarnaast valt ook nog meer dan de helft terug, daardoor is het wel een maatschappelijk probleem.

Het is juist fijn dat we elkaar hier op het forum kunnen waarschuwen voor de gevaren van GHB. Er zijn ook zat topics te vinden waar mensen tips krijgen hoe veilig om te gaan met GHB, net zoals mensen tips krijgen om om te gaan met XTC of iets anders.

Je kunt gewoon niet ontkennen dat GHB een risicovolle drug is met een gevaar op ernstige verslaving. Alleen toch merk ik dat je ergens 'n rede blijft zoeken om het goed te praten.

GHB is een fijne drug, dat kan ik niet ontkennen. Ik ben ook niet voor niets verslaafd -geweest- aan de GHB. Maar de keerzijde is écht pure ellende. Dat zou jij net zo goed moeten weten als mij.

Ik lul maar wat zei:
Dat dus maar 2.8% van mijn groep problemen heeft met misbruik van GHB en dat er op dit forum word gedaan dat als je er eenmaal aan begint dat je sws verslaafd raakt en dat is dus helemaal niet waar.
Klik om te vergroten...

Stop met deze vergelijking te maken. Dat zegt namelijk helemaal niets. Wellicht is die vriendengroep totaal niet gevoelig voor verslaving.

Er wordt ook niet gezegd dat iedereen verslaafd raakt aan GHB. Het is zoals @Casaan zegt; 'Waakzaamheid'. Nogmaals, een GHB verslaving wens ik in ieder geval niemand toe.

Casaan zei:
GHB is een sluipmoordenaar.
Klik om te vergroten...

Dit. :wink:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik snap heel goed dat jij geen 1 goede kant van ghb meer kunt zien.

En deze reacties zijn ook precies waar deze post over gaat.
Ik promoot GHB hier niet ik belicht de andere kant van de drugs bij normaal gebruik.
Omdat ik nooit een woord positiefs lees over GHB terwijl in mijn kringen GHB gewoon een super leuke drugs is waar het minst problemen mee zijn.

Raver zei:
Welke misverstanden?
Klik om te vergroten...

Dat GHB een kut drugs is en niemand daar nooit aan moet beginnen.
En je zo verslaafd ben.
Maar als je naar de cijfers kijkt is dat helemaal niet waar en als ik om mij heen kijk is dat ook helemaal niet waar!
Het is juist een leuke drugs maar je moet het niet misbruiken. En dat is met alles zo. En blijkbaar valt dat ook dus best mee in Nederland.

Screenshot_20181013-032534_Firefox.jpg

Raver zei:
Stop met deze vergelijking te maken. Dat zegt namelijk helemaal niets. Wellicht is die vriendengroep totaal niet gevoelig voor verslaving.
Klik om te vergroten...

Waarom zou ik daar mee moeten stoppen de landelijke cijfers komen overeen met wat ik zeg. Denk dat meer dan de helft van die techno groep verslavings gevoelig is. En Coke en Pep en Alcohol zijn wel de grootste problemen die mensen daar hebben. Met het gebruik van wekelijks MDMA.

Raver zei:
De misverstanden van GHB'
Klik om te vergroten...

Dus ja daarom heet deze topic zo.
Mensen lezen het woordje GHB en roepen meteen 'je moet de topic van raver lezen' gelijk paniek zaaien.
Maar als iemand met een verhaal over zwaar coke gebruik komt word hij niet meteen naar het ergste verhaal doorgestuurd van dit forum. Terwijl de problematiek met coke tienduizenden keer erger is als met GHB.

Ik vind dat ghb te veel word ondergewaardeerd als drugs en dat de problematiek in vergelijking met andere drugs word overdreven.
Dus belicht ik nu ook de andere kant van GHB.

Als je geen 1 drugs misbruikt maar je gebruikt van alles vind ik GHB de leukste drugs! :redheart:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#16
Coffeecup zei:
Ik krijg er langzaam wat van, de ghb discussie. Steeds ellenlange verhalen van jou. Ik vind het langzaam storend worden. Naar mijn mening ben je aardig aan het provoceren
Klik om te vergroten...

Waar heb je het over?
Ik leg gewoon uit hoe ik er tegen aan kijk.
Vind je mijn topic niks? Dan lees je het toch niet...
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klopt, ik ben niet verplicht om het te lezen. Maar persoonlijk vind ik jouw gedrag er telkens nogal bovenuit springen. Je blijft maar door hameren. En dan je nickname, maakt het plaatje compleet.

Ik ga verder met werken, fijn weekend
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#18
Over provoceren gesproken...

Ik kom met sterke argumenten en ben in een discussie on topic en van mijzelf ook nog!
Jij komt hier om mij af te zeiken.
Niks nuttig te melden voor de rest!

Dus doei ga mij niet meer uit de tent laten lokken door mensen die niks zinnigs te melden hebben.

Doei :wave:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Coffeecup we spraken hier eerder een aantal andere mensen op aan, maar ook voor jou geldt de boodschap dat we strenger gaan optreden tegen reacties die onnodig aanvallend zijn en de sfeer negatief beïnvloeden. Ik lul maar wat heeft een ban gehad voor respectloos reageren op anderen, maar is hiervan terug en is in zijn eigen topic in principe vrij om zijn mening toe te lichten, ook al is die impopulair. Ik vind de tekst ook vol tegenstrijdigheden staan en ik begrijp volkomen dat het onderwerp GHB voor sommigen van jullie gevoelig ligt, maar dat is geen reden om dan zelf op deze manier te gaan provoceren. Niet alle irritaties hoeven altijd maar ongenuanceerd in een reactie op het forum gegooid te worden, hou de sfeer een beetje gemoedelijk a.u.b., zeker nu, er is al genoeg gedoe geweest de afgelopen tijd.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kunt zeggen wat je wilt maar ik blijf een grote tegenstander van GHB en het gebruik ervan. Vind het echt de ziekste troep die er is, een goedje met een grote aanleg om misbruikt te worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."