Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
126 weergaven
18-5-2026
a
aapieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iedereen die deze DRUGS goed praat moet eens heel goed na denken wat ze zeggen.
Excuusjes bedenken om zelf toch nog steeds te kunnen gebruiken. ik ken er ook zo veel hoor.(zie mijn laatste regel, die hoop ik voor de meeste van toepassing is. Maar helaas niet meer voor mij)

Ik ben ook zo onwetend persoon geweest en heb dit 8 jaar aan iedereen lopen verkondigen en de hemel in geprezen. Met alle positieve argumenten die ik op dit ook heb gelezen.

Alleen al wat ik heb verkocht aan die zooi zijn een hoop mensen van in de problemen geraakt.
Ik ken de GHB scene maar al te goed en heb zeer veel spijt van mijn daden.

Juist omdat sporadisch gebruik zo onschuldig lijkt is schuilt er een groot gevaar.
De prijs is een lachertje en treft daarom iedere laag van de bevolking.

Tuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen daden.
Maar al dat positieve gepraat erover zorgt dat er veel, heel veel mensen toch de overstap maken naar het dagelijks gebruik.

En op het moment dat het op is of wil stoppen zien ze de darkside van het spul.
Vele durven of durfden net als ik het niet aan hun omgeving te laten weten.
Dus stoppen een groot probleem.

Door gebrek aan kennis en laxheid van medicie zijn de negatieve kanten pas sinds korte tijd bekend. En of die negatief zijn.

Daarom media om te wijzen op de ZEER lichaamekijke verslaving.
ALS WAARSCHUWING DUS!! Juist omdat veel gebruikers dit niet weten of willen weten.

Niks tegen recreatief gebruik. Voor wie het kan RESPECT!
Maar GHB is een sluipende sloper.



PAS DUS OP!!!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Afkicken is niet het moeilijkste, clean blijven wel
a
aapieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flugeltje zei:
Afkicken is niet het moeilijkste, clean blijven wel
Klik om te vergroten...

Daarom hoop ik na detox mezelf in het gareel te houden.
All drugs related issues te mijden.

Ben blij dat dit forum bestaat.

Bedankt iedereen voor de info!!
En succes iedereen met clean worden.

Daaaaag ouwe leven van me.
't is mooi geweest.

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#4
De op het eerste gezicht zo onschuldige ogende nieuwe drug GHB laat zo langzamerhand steeds meer haar schaduwkanten zien. Helaas moeten er altijd eerst slachtoffers vallen voordat men wakker wordt en de ware aard van een drug naar boven komt.

Iedere drug is recreatief te gebruiken, maar het aantal alarmerende gevallen van GHB verslaving waarvan ik de laatste tijd kennis neem (vooral buiten dit forum om) doen mij de wenkbrauwen fronsen. Ik denk dat dit nog maar het begin is, het topje van de ijsberg zeg maar.

In ieder geval een waarschuwing voor diegenen bij wie het recreatieve gebruik uit de hand dreigt te lopen en bij wie GHB als dagelijks genotmiddel er in sluipt. Ik vind het altijd triest als een drug zo de overhand krijgt, dat een dagelijks functioneren zonder niet meer mogelijk is. Pas dan komen de schaduwkanten in alle helderheid naar voren en wordt het dagelijks moeten gebruiken een zelfgekozen gevangenis, waaruit het soms maar moeilijk ontsnappen is.

Ik hoop dat degenene die er aan zijn overleden - zij het postuum - een bijdrage kunnen leveren aan een grotere kennis over deze drug, haar gevaren en manieren om er op een verantwoorde wijze mee te kunnen stoppen. Dan zijn ze in ieder geval niet voor niets gestorven, hoe triest ieder geval op zich ook is.

Dempt men niet pas de put als het kalf al verdronken is?
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is inderdaad verschrikkelijk om te lezen, zoiets gun je niemand, en hoop je zelf ook nooit mee te maken.( ik heb zelf ook twee jonge tieners btw...)

GHB is, zoals vele andere drugs, levensgevaarlijk als je verslavingsgevoelig bent en misbruik maakt van de drug. Wij gebruiken GHB 2 tot 4 x in de maand (laatste weken wat minder), en persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand er verslaafd aan raakt, maar goed, het tegendeel is al duidelijk bewezen hier. Juiste voorlichting is dan ook erg belangrijk, niet alleen over de risico's van GHB, maar ook over de juiste behandeling van een verslaving. Andise en Ali bedoelen het aboluut goed, alleen denk ik dat jullie de boodschap af en toe niet echt handig over probeerden te brengen op een drugsforum...maar daar hebben jullie natuurlijk ook gegronde redenen toe.

Voorlopig vind ik GHB nog steeds een leuke drug om af en toe eens te gebruiken, zolang je er "verstandig" mee omgaat is dat ook geen probleem denk ik.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom de meeste druggebruikers hier meer over de gevaren en afkick van deze drug weten dan de meeste artsen.. Is het dan zo moeilijk om er even opzoekwerk over te doen?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=43390

Zeer waardevolle info.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb zojuist de eerste en laatste pagina van dit topic gelezen. (de rest zal ik zeker ook nog gaan lezen)
Ik sla er stijl van achterover hoe gevoelloos mensen hier in discussie gaan, met een vader die zijn zoon zojuist heeft verloren.
Hebben jullie dan totaal geen inlevingsvermogen?

Der zijn hier plekken zat om je mening over GHB, andere drugs en het verschil tussen drugsmisbruik en gebruikt te bespreken.
Is het nu echt nodig om er juist in dit topic zo keihard bovenop te springen?

Hij heeft zijn zoon nog niet gecremeert en der staan al reacties die regelrecht neerkomen op "ja gecondoleerd, ..... maar je snapt er niks van"
Heb een beetje respect en al heb je dat niet, heb dan op zijn minst het fatsoen om dat voor jezelf te houden.

Ik ben zelf altijd dol op keiharde discussie en ben nou niet bepaald een gevoelig iemand ofzo, maar jezus, der zijn grenzen hoor hee.

(edited)
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#9
No offence verder, maar ik vind jouw bijdrage nou ook niet echt heel erg gevoelvol.

Ik denk dat TS met dit topic heel wat heeft bereikt. Heeft echt niet gepost hier om alleen maar (oprecht gemeende) condoléances te krijgen. Het is wel een drugsforum hier en geen condolëanceregister.

martin van nu zei:
Der zijn hier plekken zat om je mening over GHB, andere drugs en het verschil tussen drugsmisbruik en gebruikt te bespreken.
Is het nu echt nodig om er juist in dit topic zo keihard bovenop te springen?
Klik om te vergroten...
Ja! Juist dit topic roept daartoe op.

Het begint al met een grote waarschuwing. Er zijn zinnige dingen gezegd en ervaringen uitgewisseld. Soms heftig, soms minder heftig. Dat lijkt mij normaal als je met elkaar van gedachten wisselt over een drug die potentieel gevaarlijk is. Zelfs zo gevaarlijk dat deze verslaving (waarschijnlijk veel meer: de gebrekkige afkick daarvan, evt. nog in combinatie met alcohol) tot de dood kan leiden. En met die trieste aankondiging start ook dit topic....

Het genot, het plezier en de euforische roes van drugs hebben altijd een keerzijde. Er bestaat altijd ook een gevaar om die drugs te misbruiken, met alle gevolgen van dien. Dat is inherent aan drugs.

Dit forum durft op dat snijvlak te discusssieren en dat vind ik pure winst! :hearteyes:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit was geen aanklacht tegen eenieder die hier heeft gepost, maar voornamelijk een reactie op op de eerste pagina.

Dat de discussie zich in de loop van de tijd heeft ontwikkelt tot iets nuttigs, is alleen maar goed natuurlijk.
Nu ik het weer terug lees, had ik het mischien anders moeten formuleren, maar ik werdt een beetje pissig van de botte manier waarop een aantal lui reageerden op een uitspraak van iemand die net een dag eerder iemand verloren had.

Wellicht een beetje laat om daar nu nog over te beginnen.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
martin van nu zei:
@Stoma
Klik om te vergroten...

:grin:
J
Johanna*Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is dan ook wel een forum voor gebruikers.. Hoe erg ik het ook vind voor deze ouders, maar hun kinderen waren waarschijnlijk ook niet voor dit soort rede vatbaar...
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#13
SORRY, dat IK geen gebruiker ben en toch een berichtje geplaatst heb! Wist niet dat dit verboden was. Gezien het aantal "views" hebben toch heel veel mensen dit gelezen en misschien wat voorzichtiger geworden? Alleen dat al zou mij een goed gevoel geven!

......niet voor rede vatbaar?? Je moest eens weten!!
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ali zei:
SORRY, dat IK geen gebruiker ben en toch een berichtje geplaatst heb! Wist niet dat dit verboden was. Gezien het aantal "views" hebben toch heel veel mensen dit gelezen en misschien wat voorzichtiger geworden? Alleen dat al zou mij een goed gevoel geven!

......niet voor rede vatbaar?? Je moest eens weten!!
Klik om te vergroten...

Begrijpend lezen is een kunst die helaas niet iedereen machtig is... :rolleyes:
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nooit geweten dat GHB zo gevaarlijk was?
En heeft je lichaam het echt NODIG? Zoveel zelfs dat ze je in het ziekenhuis ook ghb meoten geven?
Klinkt behoorlijk ziek allemaal.
Ik geloof best dat het gevaarlijk is, maar het komt ook wel een beetje over als propaganda.
Ik bedoel jaarlijks sterven er ook rond de 500 mensen door pijnstillers (waarvan ongeveer 10%) meer nam dan de aangeraden hoeveelheid. En dit gaat niet over de mensen die voor zelfmoord gingen.
V
J
JackieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ali zei:
Hallo allemaal,

Mijn zoon van 19 is 3 weken geleden overleden na drugsgebruik (GHB). Hij heeft zelf nog 112 gebeld om 8.15 uur, maar die hebben geweigerd te komen omdat ze 's nachts al 2 x voor "niets" waren geweest. Hij was bij zijn vriendin thuis en stond op de wachtlijst voor crisisopname detoxen, zoals dat zo mooi heet bij Brijder. Omdat hij verslaafd was geraakt aan GHB moest hij elke 3 uur blijven innemen, zonder zou hij een hartaanval kunnen krijgen of andere erge dingen tot aan de opname van Brijder toe, daar zou hij onder begeleiding en mbv medicijnen in 10 dagen afkicken. Aangezien GHB verslaving nog niet zo bekend is, is zijn situatie zwaar onderschat. Een uur later is hij aan een hartaanval overleden...dit is morgen 3 weken geleden.

Mijn hele lijf schreeuwt om mijn zoon, dit kind wat mij zo lief was, ondanks alle problemen die hij zelf veroorzaakte. Mijn hart doet letterlijk zo'n pijn, of iemand er een mes in gestoken heeft...

DIT BERICHT LAS IK NET OP HET VOOK ( vereniging ouders overleden kind) FORUM.
Weer een gezin kapot!!!!
Klik om te vergroten...

Het gaat dus hier over MIJN zoon.
Ik zit hier niet op een condoleance te wachten, ik hoop alleen dat er misschien een paar mensen de boodschap begrijpen: bij dagelijks gebruik is GHB SUPERverslavend...en in veel gevallen WEL dodelijk (denk dan aan nieren, hart, lever, bloedvaten ed). Mijn zoon heeft dit niet geweten, geloofde eerder de zgn "mooie" verhalen vd kenners.

Dus voor degenen met hersenen hier: hou het bij recreatief (sporadisch) gebruik en laat je niet door de "mooie" verhalen vd kenners hier voor de gek houden: zij kunnen hun onjuist later niet meer in een berichtje plaatsen: slechts hun ouders/nabestaanden!!!!
J
JackieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog even: bij dagelijks gebruik bedoel ik dus niet dat je pas na een week of 2 weken dagelijks gebruik lichamelijk verslaafd kan zijn, nee: DIT KAN AL NA 3 DAGEN ZO ZIJN !!!!

En juist omdat gebruikers dit NIET verwachten, is het zo'n sluipende verslaving!

Zie mijn 2 berichtjes (meer zullen er niet komen) puur als extra info en ga fijn verder met waar jullie mee bezig zijn, maar asjeblieft niet dagelijks gebruiken nu je het weet ???????
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Van drie dagen onafgebroken GHB-gebruik ga je echt geen lichamelijke verslaving krijgen waar je van sterft hoor. Mss kan je je wel een beetje angstig en ongemakkelijk voelen, maar dat is peanuts vergeleken met een zware GHB-verslaving.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soma zei:
Van drie dagen onafgebroken GHB-gebruik ga je echt geen lichamelijke verslaving krijgen waar je van sterft hoor. Mss kan je je wel een beetje angstig en ongemakkelijk voelen, maar dat is peanuts vergeleken met een zware GHB-verslaving.
Klik om te vergroten...

Dat staat er ook niet!
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jackie zei:
Nog even: bij dagelijks gebruik bedoel ik dus niet dat je pas na een week of 2 weken dagelijks gebruik lichamelijk verslaafd kan zijn, nee: DIT KAN AL NA 3 DAGEN ZO ZIJN !!!!
Klik om te vergroten...

Wat staat er dan wel?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...141516171819
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."