Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan GHB en alletwee de dealers hebben afgzegd!

Verslaafd aan GHB en alletwee de dealers hebben afgzegd!

83 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heftig verhaal en veel sterkte in het proces. Ik schrik nog altijd als ik de verhalen/ontwenningen van GHB lees op dit forum. Ik denk dat je jouw toch best ook laat opvolgen via HA of HA post. Er zal ergens wel een rebound komen en die moet je kunnen opvangen met professionele hulp.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het ging lekker maar merk dat ik me steeds minder voel, ben 8u opgestaan en heb 10 min geleden mn derde dia genomen. Op die manier eindig ik op 9. Is dat niet wat veel?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toontje11 zei:
Ik heb 24 november een intake maar ik zit precies nu in een droogte, mn dealers hebben allebei niks.. heb wel baclofen 10 mg nog een atuk of 8, is het verstandig om blijven bij te nemen? Totdat ik me beter voel en 2 diazepam?
Klik om te vergroten...
Balen dat je zo lang moet wachten! Ik kan je geen advies geven want ik weet er niet voldoende over. Wel weet ik, en bijna iedereen, dat alcohol, ghb samen echt een no no is. En dan ook nog benzo. Baclofen en alcohol is ook link. En je hebt ongeveer 4 glazen alcohol op wat ook nog erg veel is.
Sterkte!
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik snap je bezorgdheid maar alcohol smaakt letterlijk naar water als je G verslaafd bent zo der dat je G neemt. Het is verlichtend en neemt de ontwenningsverschijnselen voor ong. 80 % weg.. ik moet ook zeggen dat ik me helemaal prima voel! Ik heb mijn laatste beetje G genomen rond 6u en heb 20 gr diazepam en 50 gr baclofen genomen, het is nu 3 uur en ik heb werkelijk nergens last van.. zal ik wachten met iets nemen totdat ik een ongemakkelijk gevoel krijg?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wachten tot je iets voelt stel het uit.
Al nieuwe medicijnen kunnen bemachtigen?

Kijk als je het advies van alcohol niet wilt horen dan moet je het zelf maar weten.
Dat meisje zei altijd precies het zelfde.

Ik weet wat ik doe!
Ik doe het vaker!
Ik voel me er juist beter door!

28 jaar was ze, ging even liggen en werd nooit meer wakker.
En dan ken je zo iemand dan weet je dat het geen grappen zijn.
Zet even je trots aan de kant en neem dit advies even aan.
Het is goed bedoeld.
Een vriendin van mij huilt nog elke dag om haar en word kwaad als iemand al ghb bij zich heeft terwijl ze zelf ook gebruikte...
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben niet echt thuis in een g verslaving. Maar wellicht de huisartspost bellen en wie weet kunnen ze je helpen met Xyrem (farmaceutische GHB).
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Revolutionair zei:
Wachten tot je iets voelt stel het uit.
Al nieuwe medicijnen kunnen bemachtigen?

Kijk als je het advies van alcohol niet wilt horen dan moet je het zelf maar weten.
Dat meisje zei altijd precies het zelfde.

Ik weet wat ik doe!
Ik doe het vaker!
Ik voel me er juist beter door!

28 jaar was ze, ging even liggen en werd nooit meer wakker.
En dan ken je zo iemand dan weet je dat het geen grappen zijn.
Zet even je trots aan de kant en neem dit advies even aan.
Het is goed bedoeld.
Een vriendin van mij huilt nog elke dag om haar en word kwaad als iemand al ghb bij zich heeft terwijl ze zelf ook gebruikte...
Klik om te vergroten...
Nee, ik heb geen alcohol meer op ( het is gewoon op ook) al sinds dezelfde tijd dat ik m’n laatste G’tje nam..Ben sowieso geen echte drinker meer, ik krijg het niet weg door die speed van de Afgelopen avond maar echt helpen tegen ontwenningsverschijnselen deed het de laatste tijd ook al niet meer.. Ik heb nog 1 10 mg diazepam pilletje en 4 10 mg baclofen pilletjes over. Ik heb nu bijna zoiets van bring it on.Want na hoeveel uur/dagen kun je spreken van daadwerkelijk fysiek afhankelijk af zijn
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb rond 7,8 u mijn laatste G’tje gedaan en toen 5x10mg baclofen genomen en 20 mg diazepam. En een halfuurtje geleden 40 mg baclofen en 10 mg diazepam. Ik heb nergens last van, drink er ook geen alcohol bij en wil eigenlijk gewoon helemaal stoppen nu! Ik kan zo wel aan diazepam komen maar lijkt dit jullie verstandig?
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij is dat veel te veel? Diazepam en Baclofen moet je ook trouwens afbouwen
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben net wakker geworden met een fantastisch gevoel EINDELIJK langer dan 2 uurtjes kunnen slapen voelt zo heerlijk. Na ongeveer 5 minuten kreeg ik wel dat bijneem gevoel maar ook lang niet zo erg als hoe het met G was! Man, ik kan wel janken. Ik was echt bang dat diazepam te weinig was maar het is bijna boosmakend makkelijk geweest ( fingers crossed). Bedankt voor je hulp en je schemA: na 1,5 uur twee dia van 10 en 4 baclofen van 10. Je hebt serieus mijn leven gered.. en voor dat kan ik je niet genoeg bedanken! Ik zal je nog op de hoogte houden als je wil.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Coffeecup zei:
Volgens mij is dat veel te veel? Diazepam en Baclofen moet je ook trouwens afbouwen
Klik om te vergroten...
na hoelang dia gebruik moet je afbouwen?
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Huisartsen post dan?
Klik om te vergroten...
Ja
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toontje11 zei:
na hoelang dia gebruik moet je afbouwen?
Klik om te vergroten...
Als ik je posts zo lees dan lijkt het mij verstandig dat je per direct naar de dokter gaat.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Als ik je posts zo lees dan lijkt het mij verstandig dat je per direct naar de dokter gaat.
Klik om te vergroten...
Heel goed idee. Ik heb alleen geen huisarts op het moment dus misschien de SEH?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toontje11 zei:
Heel goed idee. Ik heb alleen geen huisarts op het moment dus misschien de SEH?
Klik om te vergroten...
Huisartsen post dan?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi @Toontje11 ,

Wat een heftige situatie zeg! Goed dat je hulp zoekt hier. Het lijkt me wel heel goed dat je daarnaast ook even contact zoekt met een huisarts om de periode te overbruggen tot je intake op de 24ste. Zomaar stoppen met GHB is gevaarlijk. Zoals eerder gezegd is de combinatie van GHB en alcohol ook echt een no-go maar ik begrijp nu dat je daar ook mee gestopt bent?

Zoek even contact met een arts! Heel veel sterkte komende periode!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toontje11 zei:
na hoelang dia gebruik moet je afbouwen?
Klik om te vergroten...
Diazepam heeft een hele lange halfwaarde tijd. Het precieze weet ik niet meer. Als je om de paar dagen een dia neemt, en weer een periode niets dat kan geen kwaad. Stel je neemt 40 mg dia op een dag, kan het zijn dat je je de eerste dagen prima voelt door de lange halfwaarde tijd. Zodra de stof je lichaam verlaat kun je vervelende rebound verschijnselen krijgen.

Ik ben ook ghb verslaafd geweest, en ben er met ambulante hulp en Diazepam van af gekomen. Eerste dag 50 mg dia, tweede dag 45 mg derde 40 totdat ik op 0 zat. GEEN ghb meer, en de dia op vaste tijden! Ondanks het afbouwen had ik daarna vreselijke last van angsten. Ik dacht nog, wat gemakkelijk. Dus jaren daarna dit zelf op eigen houtje toegepast. Wel met maanden lange clean pauzes ertussen!!

Voordat ik de ambulante hulp kreeg zat ik op 6ml om de 4 uur. En ik heb het nooit meer zo extreem ver laten komen. Ik zag mezelf sterven in mijn cold turkey poging en het heeft ook niet veel gescheeld!
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Hoi @Toontje11 ,

Wat een heftige situatie zeg! Goed dat je hulp zoekt hier. Het lijkt me wel heel goed dat je daarnaast ook even contact zoekt met een huisarts om de periode te overbruggen tot je intake op de 24ste. Zomaar stoppen met GHB is gevaarlijk. Zoals eerder gezegd is de combinatie van GHB en alcohol ook echt een no-go maar ik begrijp nu dat je daar ook mee gestopt bent?

Zoek even contact met een arts! Heel veel sterkte komende periode!
Klik om te vergroten...
Ja, ik doe alleen nog diazepam, gisteren 5 en nu net weer 1. Daar zat 9u tussen. Ik ga de komende dagen denk ik alterneren tussen 3-5 dia’s per dag. Ik vraah me indd alleen af wat er gebeurt als ik over een dag of 3,4 denk; ik ben nu wel van die G af maar wat als ik nu helemaal met die dia’s stop. Het voelt ook surrealistisch hoe makkelijk het gaat, lichamelijk nergens last van, mentaal is het prima. Bijna te mooi om waar te zijn.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Met een degelijke tolerantie kan je al gouw een doosje leeg eten.
Als de dozering die hij nodig heeft om zich niet helemaal brak te voelen hoger ligt dan 50mg/dag dan zal dit even moeten.

Als ik met een grote benzo verslaving van 300mg/dag bij novadic aankom dan zullen ze je echt wel veel meer dan 50mg geven in het begin.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat is het maximum aantal diazepam die je dagelijk kan innemen zou aanraden? Ik voel me toch net iets minder sinds vanochten maar wil niet teveel gaan innemen als het dan alleen maar erger wordt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."