Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsghb na een speedcomedown?

ghb na een speedcomedown?

99 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iemand voelt zich aangesproken!
Laat zich weer kennen 😂😜
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
5c9b65e8772b4.jpeg.jpg
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een middel gebruiken om de negatieve gevolgen van een ander middel op te heffen is spelen met vuur. Verslaving is echt een groot risico, zeker als het om G gaat, dus ik sluit me aan bij de waarschuwingen van anderen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
AphexTwin zei:
Ik heb éxact hetzelfde. En had ik al van in het begin.
Ik word wel goedgemutst v. amfetamine, maar dat gevoel kan ik nuchter ook bereiken.
Klik om te vergroten...

Ik heb dit juist andersom. Hoewel coke ook een lichte euforie geeft, maar veel subtieler. Nu ik dat zeg weet ik niet helemaal of het klopt. Bij pep hangt het ook af van de keer. ‘Euforie’ zou ik het misschien überhaupt bij beide niet noemen. Ik associeer euforie toch meer met tripmiddelen, MDMA, etc. Amfetamine geeft eerder een moodboost, die dus altijd net anders is. Een soort mentale rust, relaxtheid. Moet zeggen dat ik eigenlijk overall te weinig ervaring heb met cocaïne om er echt iets heel zinnigs over te kunnen zeggen. Ik had ooit een keer een sample vrij sterke coke in huis, en het gevoel leek toen voor mij erg op het gevoel van (een goeie dosis) pep maar dan net iets roesachtiger en heel kort. Maar toen had ik nog amper ervaring met pep, dus dat kan ook een probleem met de herkenning zijn geweest. :wink:

Hoe zou jij de ‘euforie’ (die ik zelf dus ook meer een lichte moodboost zou noemen) van witte kratom vergelijken met de ‘euforie’ van coke? Ik vind dat het in de verte iets van elkaar weg heeft, maar kan er niet precies de vinger op leggen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
Na mdma ook geen Dinsdagdip ook al gebruik je het niet tot Dinsdag.
Klik om te vergroten...
Dus de GHB vult je serotonine weer aan en herstelt je receptoren? Daar zou ik graag een bron van zien.

Revolutionair zei:
En waarom is het gevaarlijk om de ene drugs na een andere drugs te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Omdat je de negatieve effecten uit de weg gaat door een ander middel te nemen. Oftewel, je laat je lichaam en geest wennen aan het idee dat je de crash kan voorkomen door over te gaan op een andere harddrug. Met als gevolg dat je misschien blijft hangen in gebruik van dat middel (wat GHB een reëel risico is als je er niet verstandig mee omgaat, wat ook weer vrij makkelijk is). Plus het feit dat je geest nu hebt aangeleerd: Ik voel me slecht, dus ik grijp naar een vervanging als oplossing. De kans wordt groter dat je dit vaker gaat doen als je je slecht voelt.
Revolutionair zei:
Het is misschien wel erger om die depressie van pep door te laten dringen elke keer.
Klik om te vergroten...
Als je elke keer een depressie krijgt gebruik je gewoon te veel. En meer drugs gebruiken is denk ik nooit beter.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
@MDMAZING Ben benieuwd hoe je je voelt! Hopelijk beetje een goede slaap kunnen pakken na de GHB.
Klik om te vergroten...
Kort nachtje, maar goed geslapen:)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Dus de GHB vult je serotonine weer aan en herstelt je receptoren? Daar zou ik graag een bron van zien.


Omdat je de negatieve effecten uit de weg gaat door een ander middel te nemen. Oftewel, je laat je lichaam en geest wennen aan het idee dat je de crash kan voorkomen door over te gaan op een andere harddrug. Met als gevolg dat je misschien blijft hangen in gebruik van dat middel (wat GHB een reëel risico is als je er niet verstandig mee omgaat, wat ook weer vrij makkelijk is). Plus het feit dat je geest nu hebt aangeleerd: Ik voel me slecht, dus ik grijp naar een vervanging als oplossing. De kans wordt groter dat je dit vaker gaat doen als je je slecht voelt.

Als je elke keer een depressie krijgt gebruik je gewoon te veel. En meer drugs gebruiken is denk ik nooit beter.
Klik om te vergroten...

Soms is het slecht voelen na een avondje of meerdere dagen gek doen ook wel even goed. Is voor mij altijd weer even een besef momentje om het niet te vaak te doen en even realiseren dat het echt niet goed voor je is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Soms is het slecht voelen na een avondje of meerdere dagen gek doen ook wel even goed. Is voor mij altijd weer even een besef momentje om het niet te vaak te doen en even realiseren dat het echt niet goed voor je is.
Klik om te vergroten...
Absoluut, een soort reminder waarom je het niet als gewoon moet zien. Maar als een soort uitspatting in de zoveel tijd. Ik voel me altijd 1 of 2 dagen wat slecht en vermoeid, daarna leef ik helemaal op en weet ik weer dat het leuk was maar dat dit en gezond zijn nog veel leuker is.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Hoewel coke ook een lichte euforie geeft, maar veel subtieler. Nu ik dat zeg weet ik niet helemaal of het klopt. Bij pep hangt het ook af van de keer. ‘Euforie’ zou ik het misschien überhaupt bij beide niet noemen.
Klik om te vergroten...

Dat heeft echt te maken met de kwaliteit van de coke. Alleen coke zonder iets is niks aan, altijd gevonden. Nu ik echte pure flakes heb kan ik dit nemen zonder andere drugs.
De euforie is enorm en iedereen om heen ook zegt het zelfde 'shit man kan deze coke gewoon nemen zonder iet anders' zo lekker. Gevaarlijk ook want we gebruikte nooit coke al jaren niet meer.
Maar de pakjes worden met regrlmaat besteld door iedereen sinds er nu alleen nog maar pure word verkocht in onze kringen.


Ganggang💯 zei:
Dus de GHB vult je serotonine weer aan en herstelt je receptoren? Daar zou ik graag een bron van zien.
Klik om te vergroten...


Ganggang💯 zei:
Omdat je de negatieve effecten uit de weg gaat door een ander middel te nemen. Oftewel, je laat je lichaam en geest wennen aan het idee dat je de crash kan voorkomen door over te gaan op een andere harddrug. Met als gevolg dat je misschien blijft hangen in gebruik van dat middel (wat GHB een reëel risico is als je er niet verstandig mee omgaat, wat ook weer vrij makkelijk is). Plus het feit dat je geest nu hebt aangeleerd: Ik voel me slecht, dus ik grijp naar een vervanging als oplossing. De kans wordt groter dat je dit vaker gaat doen als je je slecht voelt.
Klik om te vergroten...

Je kan ook zelf even rond kijken en na al uitvoerig in vele topics leg ik dit soort dingen uit.
Maar zou het nog even kort verwoorden speciaal voor jou.
Zoals je al leest weet elke ghb gebruiker al dat het zo is en dat ze het al zo gebruiken.
beïnvloed de overdrachtsstof glutamaat.
Dat dus de overdracht van receptoren bevorderd.
Dus ipv dat het b.v. na het gebruik van mdma je serotonine tank plat legt blijven je receptoren gewoon werken zoals ze moeten. En niet keihard aanvullen zoals 5htp of dus mdma maar alles blijft gewoon in werking door de prikkels.
Dus alleen maar goed het zorgt ervoor dat dingen niet plat komen te liggen want het houd de normale werking in stand.
Kom eerder met een bron waar je denkt dat het goed is dat je Serotonine tank leeg is en voorlopig niet meer word aangevuld.
Wat ik zeg staat op elke site met glutomaat overdracht dus dat kan je met ff google zo vinden.
Je loopt eerder schade op door dat dingen niet meer juist werken in je hersens en daar mee rond gaat lopen. Want na de opvang van de comedown met de ghb heb je nergens last van en loop je gewoon vrolijk rond en ook daarna nergens last van.

Dus voor @ganggang proof me wrong!
Iedereen weet dat dit zo werkt en gebruikt dit dus zo kom jij eens een keer met bewijs dat het niet zo werkt.


AphexTwin zei:
Ik heb éxact hetzelfde. En had ik al van in het begin.
Ik word wel goedgemutst v. amfetamine, maar dat gevoel kan ik nuchter ook bereiken.
Klik om te vergroten...

Dat is ook een feit daarom werkt dex ook zo voor mensen die een stoornis hebben en dat niet kunnen bereiken. De euforie is van pep ook veel minder ivm als goede coke maar het werkt veel langer in een mindere vorm.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Revolutionair zei:
Kom eerder met een bron waar je denkt dat het goed is dat je Serotonine tank leeg is en voorlopig niet meer word aangevuld.
Klik om te vergroten...
Ik claim nergens dat dit goed is, dus waarom zou ik daar een bron van moeten aanleveren? Jij komt met een aantal uitspraken, zonder bron.

Revolutionair zei:
Dus ipv dat het b.v. na het gebruik van mdma je serotonine tank plat legt blijven je receptoren gewoon werken zoals ze moeten.
Klik om te vergroten...
Hier zou ik graag een bron van zien. Want ik kan nergens iets vinden dat het inderdaad zo werkt als je mdma hebt gebruikt.
Revolutionair zei:
Wat ik zeg staat op elke site met glutomaat overdracht dus dat kan je met ff google zo vinden.
Klik om te vergroten...
Ik zie de bronnen graag tegemoet.


Revolutionair zei:
Iedereen weet dat dit zo werkt en gebruikt dit dus zo kom jij eens een keer met bewijs dat het niet zo werkt.
Klik om te vergroten...
Zo werkt het natuurlijk niet. Wie stelt, die bewijst.
Glutamaat stimuleert inderdaad de werking van post-synaptische zenuwcellen. Maar ik vind het wel een vrij grote stretch om daarmee uitspraken te doen als: de hele mdma later verdwijnt, je hebt nergens meer last van.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang💯 zei:
Zo werkt het natuurlijk niet. Wie stelt, die bewijst.
Glutamaat stimuleert inderdaad de werking van post-synaptische zenuwcellen. Maar ik vind het wel een vrij grote stretch om daarmee uitspraken te doen als: de hele mdma later verdwijnt, je hebt nergens meer last van.
Klik om te vergroten...

Kan je lezen vraag iedereen maar hierboven.

Daarnaast zoek ik niks meer voor jou op daar ben ik onderhand wel klaar mee.. Heb je al zo vaak terecht gewezen. Heb niet meer het gevoel dat ik nog iet hoef te bewijzen aan jou. Zoek het zelf maar op.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Revolutionair zei:
Kan je lezen vraag iedereen maar hierboven.

Daarnaast zoek ik niks meer voor jou op daar ben ik onderhand wel klaar mee.. Heb je al zo vaak terecht gewezen. Heb niet meer het gevoel dat ik nog iet hoef te bewijzen aan jou. Zoek het zelf maar op.
Klik om te vergroten...
Alright, dan beëindigen we deze discussie voordat het uit de hand loopt.
Jammer dat je geen bronnen kunt/wilt aanleveren, terwijl ze zo makkelijk te vinden zijn volgens jou.
Terecht wijzen is mijn optiek iemand op zijn of haar fout wijzen met een onderbouwd argument. Iets wat ik in dit topic nog niet gezien heb.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Revolutionair zei:
Dus alleen maar goed het zorgt ervoor dat dingen niet plat komen te liggen want het houd de normale werking in stand.
Klik om te vergroten...
Sorry maar hier wil ik toch echt even op inhaken. Na mdma-gebruik is er een tekort aan serotonine in je hersenen. Van nature is er een kleine hoeveelheid ghb aanwezig in je hersens. Als je dan ghb gaat gebruiken, heb je een overschot aan ghb. De balans in je hersenen moet zich herstellen en dat bereik je niet door ghb te gaan gebruiken. Dus ghb zorgt toch echt niet ervoor dat je hersens weer normaal gaan werken en er geen sprake is van een mdma-kater!

Revolutionair zei:
Want na de opvang van de comedown met de ghb heb je nergens last van en loop je gewoon vrolijk rond en ook daarna nergens last van.
Klik om te vergroten...
Dat is jouw persoonlijke ervaring. Ik stel de kater uit door over te stappen op ghb, maar de kater wacht wel op mij, die komt maandag en dinsdag wel!

Dit is onjuiste informatie, die gepresenteerd wordt als een feit.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Dat is jouw persoonlijke ervaring. Ik stel de kater uit door over te stappen op ghb, maar de kater wacht wel op mij, die komt maandag en dinsdag
Klik om te vergroten...

Er komt helemaal geen kater.
Stel niks uit.
Kom eens met een bron dat het zo werkt net als ganggang die alles bekritiseerd maar nooit met een bron komt.
Leg eens bewijs neer?
Iedereen die dit doet heeft geen mdma kater.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Revolutionair zei:
Leg eens bewijs neer?
Klik om te vergroten...
We wachten nog steeds op een bron die jouw uitspraken bevestigd.

Je kan een discussie niet voeren door iets te claimen zonder een bron te vermelden en vervolgens te zeggen bewijs maar dat het niet zo is.

Of hoor je toevallig bij de flat Earth society? 😉
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jullie lijken wel een stel wijven..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
barbieornot? zei:
Jullie lijken wel een stel wijven
Klik om te vergroten...
Net een kippenhok hier soms.

On a serious note, ik vind het belangrijk dat we op dit forum juiste informatie verspreiden, met een bronvermelding. Anders kan iedereen wel wat verzinnen en hier neerplempen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Sorry maar hier wil ik toch echt even op inhaken.
Klik om te vergroten...

Wil ook nog wel persoonlijk op jou inhaken.
Laatst riep je nog dat ghb een halfwaarde heeft van 4 uur 😂 stukje basis kennis wat je dus helemaal niet weet. Heb je ook niet op gereageerd.
Je deeld een 'factsheet' met je vriend over hoe ghb werkt met afbouw wat echt een totale fantasie is.
Heb daar op gereageerd met feiten maar nog niks gehoord.
Maar dit weet je zo goed? lol

En ganggang niemand neemt jou serieus meer.
En ga je ajb niet weer bemoeien met ghb feiten.
Laatst nog de opmerking.

'Velgenreiniger en gootsteen ontstopper halooo'

😂😂😂
Jij begrijpt helemaal niks van ghb of iets.
Heb je daar ook al aangepakt.
En je zou de discussie eindigen en dat is maar beter ook voor je voor dat ik je weer moet afmaken.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
Net een kippenhok hier soms.

On a serious note, ik vind het belangrijk dat we op dit forum juiste informatie verspreiden, met een bronvermelding. Anders kan iedereen wel wat verzinnen en hier neerplempen.
Klik om te vergroten...

Daar heb je een punt. Ik vermaak me wel hoor..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jongens, popcorn in de aanbieding!!! 🍿🍿🍿🍿

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."