#1
Wat een rare en gevaarlijke ideeën kunnen mensen toch hebben....
Dan gaat ie dood aan een verkeerde combo..Beste gebruikers,
Ik hoor vaak dat speed helpt tegen het out gaan van GHB (beide zelf nog nooit gedaan), maar wat als iemand out is en dan speed in zn neus blaast, komt diegene dan bij van out gaan? En wat als je dit doet als iemand in een K-hole is?
Want? Speed en GHB is een combinatie die veel genruikt is.Dan gaat ie dood aan een verkeerde combo..
Niet als je out gaat van de ghb, waarom zou je speed in iemand zijn neus gaan blazen? Of ketamine?Want? Speed en GHB is een combinatie die veel genruikt is.
Nou, dat was het eerste waar ik aan dacht, serieus.Waarom stel je deze vragen?ligt er iemand out ?
Of een luier vol met stront.Je kan beter een poepvinger onder iemand zn neus houden. Iemand drugs ge en terwijl die bewusteloos is kan echt niet en is strafbaar.
Op een verantwoorde manier ja, neemt niet weg dat het enorm zwaar voor je lijf is om een upper en downer te combineren. Kan altijd misgaan.Want? Speed en GHB is een combinatie die veel genruikt is.
Beste gebruikers,
Ik hoor vaak dat speed helpt tegen het out gaan van GHB (beide zelf nog nooit gedaan), maar wat als iemand out is en dan speed in zn neus blaast, komt diegene dan bij van out gaan? En wat als je dit doet als iemand in een K-hole is?
Ik was dit ook nooit van plan om te proberen, maar ik vroeg het me gewoon afIk zou dit zwaar afraden.
Ik ben een keer op een after geweest met verschillende groepen mensen en er lag daar een jongen out op de grond buiten. Zijn “maten” waren speed bij hem naar binnen aan het duwen wat ervoor zorgde dat hij lag te spartelen en schuimbekken.
Dit beeld krijg ik echt nooit meer van m’n netvlies. Echt lang een afkeer naar G gehad ook. Maar het verbaast me hoe mensen drugs met drugs bestrijden. Onverantwoord.
Als iemand een K-hole heeft komt diegene vanzelf weer bij. Wel altijd ademhaling in de gaten blijven houden.
Als iemand out is van de GHB moet je pijn prikkels geven. Wat goed werkt is kneiter hard op iemand zijn nagelbed drukken, knijpen in een schouderspier en in sommige gevallen een klap in iemand zijn gezicht geven.
Maar je hebt 3 manieren van outgaan.
1. Een soort G slaapje, hierbij kunnen wat spasmes voorkomen en schrik reacties als je diegene aanraakt. Dan reageer je nog goed op prikkels. Hier kun je iemand gewoon in de gaten blijven houden.
2. Écht outgaan. Hierbij is iemand zijn bewustzijn echt verloren en reageert (bijna) niet meer op pijnprikkels. Hier wordt het gevaarlijk, diegene is dan als het ware onder narcose en dit kán fout gaan.
3. Is een ademhalingstilstand, stabiele zijliggen is gewenst, persoon in kwestie reageert nergens meer op en hier moet je zeker hulp inschakelen. En nee, absoluut geen pep gebruiken!!
Denk aub met je verstand en als je twijfelt raadpleeg een ambu. Je wil het niet op je geweten hebben dat er iets ergs gebeurt door pep toe te dienen.
Stabiele zijligging is altijd goed zodat iemand niet kan stikken in eigen braaksel.
Ketamine heeft toch geen invloed op de ademhaling? Dacht ik tenminste. Ik dacht dat alleen opiaten, alcohol, ghb, benzo's en barbituraten invloed hadden op de ademhaling.Als iemand een K-hole heeft komt diegene vanzelf weer bij. Wel altijd ademhaling in de gaten blijven houden.
Klopt, ketamine is verrassend veilig wat dat betreft. Wel is het mogelijk dat mensen gaan braken als ze buiten bewustzijn zijn. In principe is het altijd een potentieel levensbedreigende situatie als iemand bewusteloos is. Dus altijd iemand erbij die (ook) op de ademhaling let is zeker geen slecht plan.Ketamine heeft toch geen invloed op de ademhaling? Dacht ik tenminste. Ik dacht dat alleen opiaten, alcohol, ghb, benzo's en barbituraten invloed hadden op de ademhaling.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."