Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed tegen out gaan van GHB

Speed tegen out gaan van GHB

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ketaboy7913 zei:
Beste gebruikers,
Ik hoor vaak dat speed helpt tegen het out gaan van GHB (beide zelf nog nooit gedaan), maar wat als iemand out is en dan speed in zn neus blaast, komt diegene dan bij van out gaan? En wat als je dit doet als iemand in een K-hole is?
Klik om te vergroten...

Jij denkt dat het lichaam een versnellingsbak heeft?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dit soort verhalen ook al vaak gehoord, dat speed je 'ergens uit kan sleuren', maar het lijkt mij super gevaarlijk. Vuur met vuur bestrijden lijkt het me.

Waarom niet gewoon een ambulance bellen bij twijfel? Die mensen hebben zowat alles al gezien, en ze hebben waarschijnlijk veel meer kennis van zaken dan jij/jullie... En al zéker als de rest nog onder invloed is!

Maar ik denk dat het duidelijk is: gewoon niet doen...
K
Ketaboy7913Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Ik zou dit zwaar afraden.

Ik ben een keer op een after geweest met verschillende groepen mensen en er lag daar een jongen out op de grond buiten. Zijn “maten” waren speed bij hem naar binnen aan het duwen wat ervoor zorgde dat hij lag te spartelen en schuimbekken.

Dit beeld krijg ik echt nooit meer van m’n netvlies. Echt lang een afkeer naar G gehad ook. Maar het verbaast me hoe mensen drugs met drugs bestrijden. Onverantwoord.
Klik om te vergroten...
Ik was dit ook nooit van plan om te proberen, maar ik vroeg het me gewoon af
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Als iemand een K-hole heeft komt diegene vanzelf weer bij. Wel altijd ademhaling in de gaten blijven houden.

Als iemand out is van de GHB moet je pijn prikkels geven. Wat goed werkt is kneiter hard op iemand zijn nagelbed drukken, knijpen in een schouderspier en in sommige gevallen een klap in iemand zijn gezicht geven.

Maar je hebt 3 manieren van outgaan.

1. Een soort G slaapje, hierbij kunnen wat spasmes voorkomen en schrik reacties als je diegene aanraakt. Dan reageer je nog goed op prikkels. Hier kun je iemand gewoon in de gaten blijven houden.
2. Écht outgaan. Hierbij is iemand zijn bewustzijn echt verloren en reageert (bijna) niet meer op pijnprikkels. Hier wordt het gevaarlijk, diegene is dan als het ware onder narcose en dit kán fout gaan.
3. Is een ademhalingstilstand, stabiele zijliggen is gewenst, persoon in kwestie reageert nergens meer op en hier moet je zeker hulp inschakelen. En nee, absoluut geen pep gebruiken!!

Denk aub met je verstand en als je twijfelt raadpleeg een ambu. Je wil het niet op je geweten hebben dat er iets ergs gebeurt door pep toe te dienen.

Stabiele zijligging is altijd goed zodat iemand niet kan stikken in eigen braaksel.
Klik om te vergroten...

Bij een volledige ademhalingsstilstand ga je reanimeren, lijkt me?

Of niet moeilijk doen en gewoon wat pep binnenschuiven, komt vanzelf goed yo. xD

@Ketaboy7913, het forum is er om vragen te stellen natuurlijk, dus geen probleem. :) Maar het antwoord is wel duidelijk denk ik.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Als iemand een K-hole heeft komt diegene vanzelf weer bij. Wel altijd ademhaling in de gaten blijven houden.
Klik om te vergroten...
Ketamine heeft toch geen invloed op de ademhaling? Dacht ik tenminste. Ik dacht dat alleen opiaten, alcohol, ghb, benzo's en barbituraten invloed hadden op de ademhaling.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Ketamine heeft toch geen invloed op de ademhaling? Dacht ik tenminste. Ik dacht dat alleen opiaten, alcohol, ghb, benzo's en barbituraten invloed hadden op de ademhaling.
Klik om te vergroten...
Klopt, ketamine is verrassend veilig wat dat betreft. Wel is het mogelijk dat mensen gaan braken als ze buiten bewustzijn zijn. In principe is het altijd een potentieel levensbedreigende situatie als iemand bewusteloos is. Dus altijd iemand erbij die (ook) op de ademhaling let is zeker geen slecht plan.

Ik houd zelf de stelregel aan dat als iemand buiten bewustzijn is dat ik 112 bel.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#7
BBKING zei:

Ketamine​

  • Ketamine is een narcosemiddel en is daarom zeer risicovol in combinatie met GHB
  • Wanneer je ketamine samen met GHB neemt, kan dit leiden tot bewusteloosheid, ademhalingsproblemen, coma en zelfs een hartstilstand
Klik om te vergroten...

Volgens mij klopt dit niet helemaal... Ketamine heeft als verdovingsmiddel een compleet andere werking in het lichaam en heeft daardoor geen interactie met de GABA receptoren zoals GHB, alcohol en benzo's dat hebben. Ketamine heeft daarom ook geen invloed op de ademhaling... De combi regelmatig gebruikt en kan in veilige en verantwoorde dosissen prima...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Chr0nic zei:
Volgens mij klopt dit niet helemaal... Ketamine heeft als verdovingsmiddel een compleet andere werking in het lichaam en heeft daardoor geen interactie met de GABA receptoren zoals GHB, alcohol en benzo's dat hebben. Ketamine heeft daarom ook geen invloed op de ademhaling... De combi regelmatig gebruikt en kan in veilige en verantwoorde dosissen prima...
Klik om te vergroten...
Maakt toch niet uit op welke receptoren het werkt? Van beide middelen kun je out gaan. Logischer wijs zou ik kunnen begrijpen dat dit extra gevaarlijk is.

Maarja ik ben geen arts :)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wilde op oudjaarsavond ghb nemen toen de keta uitwerkt, maar iedereen zei dat ik het niet moest doen. Heb maar geluisterd.

Over welke dosissen heb je het dan? @Chr0nic

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."