#1
Wat een rare en gevaarlijke ideeƫn kunnen mensen toch hebben....
Ik was dit ook nooit van plan om te proberen, maar ik vroeg het me gewoon afIk zou dit zwaar afraden.
Ik ben een keer op een after geweest met verschillende groepen mensen en er lag daar een jongen out op de grond buiten. Zijn āmatenā waren speed bij hem naar binnen aan het duwen wat ervoor zorgde dat hij lag te spartelen en schuimbekken.
Dit beeld krijg ik echt nooit meer van mān netvlies. Echt lang een afkeer naar G gehad ook. Maar het verbaast me hoe mensen drugs met drugs bestrijden. Onverantwoord.
Als iemand een K-hole heeft komt diegene vanzelf weer bij. Wel altijd ademhaling in de gaten blijven houden.
Als iemand out is van de GHB moet je pijn prikkels geven. Wat goed werkt is kneiter hard op iemand zijn nagelbed drukken, knijpen in een schouderspier en in sommige gevallen een klap in iemand zijn gezicht geven.
Maar je hebt 3 manieren van outgaan.
1. Een soort G slaapje, hierbij kunnen wat spasmes voorkomen en schrik reacties als je diegene aanraakt. Dan reageer je nog goed op prikkels. Hier kun je iemand gewoon in de gaten blijven houden.
2. Ćcht outgaan. Hierbij is iemand zijn bewustzijn echt verloren en reageert (bijna) niet meer op pijnprikkels. Hier wordt het gevaarlijk, diegene is dan als het ware onder narcose en dit kĆ”n fout gaan.
3. Is een ademhalingstilstand, stabiele zijliggen is gewenst, persoon in kwestie reageert nergens meer op en hier moet je zeker hulp inschakelen. En nee, absoluut geen pep gebruiken!!
Denk aub met je verstand en als je twijfelt raadpleeg een ambu. Je wil het niet op je geweten hebben dat er iets ergs gebeurt door pep toe te dienen.
Stabiele zijligging is altijd goed zodat iemand niet kan stikken in eigen braaksel.
Ketamine heeft toch geen invloed op de ademhaling? Dacht ik tenminste. Ik dacht dat alleen opiaten, alcohol, ghb, benzo's en barbituraten invloed hadden op de ademhaling.Als iemand een K-hole heeft komt diegene vanzelf weer bij. Wel altijd ademhaling in de gaten blijven houden.
Klopt, ketamine is verrassend veilig wat dat betreft. Wel is het mogelijk dat mensen gaan braken als ze buiten bewustzijn zijn. In principe is het altijd een potentieel levensbedreigende situatie als iemand bewusteloos is. Dus altijd iemand erbij die (ook) op de ademhaling let is zeker geen slecht plan.Ketamine heeft toch geen invloed op de ademhaling? Dacht ik tenminste. Ik dacht dat alleen opiaten, alcohol, ghb, benzo's en barbituraten invloed hadden op de ademhaling.
Ketamineā
- Ketamine is een narcosemiddel en is daarom zeer risicovol in combinatie met GHB
- Wanneer je ketamine samen met GHB neemt, kan dit leiden tot bewusteloosheid, ademhalingsproblemen, coma en zelfs een hartstilstand
Maakt toch niet uit op welke receptoren het werkt? Van beide middelen kun je out gaan. Logischer wijs zou ik kunnen begrijpen dat dit extra gevaarlijk is.Volgens mij klopt dit niet helemaal... Ketamine heeft als verdovingsmiddel een compleet andere werking in het lichaam en heeft daardoor geen interactie met de GABA receptoren zoals GHB, alcohol en benzo's dat hebben. Ketamine heeft daarom ook geen invloed op de ademhaling... De combi regelmatig gebruikt en kan in veilige en verantwoorde dosissen prima...
Dit zou je zelf moeten kunnen aanvoelen als je ervaren bent met beide middelen. Als je in een k-hole ligt of daar net uit komt kruipen zou ik er geen ghb achteraan nemen nee, maar hier zou je dan als het goed is ook geen behoefte aan moeten hebben op zo'n moment.Ik wilde op oudjaarsavond ghb nemen toen de keta uitwerkt, maar iedereen zei dat ik het niet moest doen. Heb maar geluisterd.
Over welke dosissen heb je het dan? @Chr0nic
Maakt toch niet uit op welke receptoren het werkt? Van beide middelen kun je out gaan. Logischer wijs zou ik kunnen begrijpen dat dit extra gevaarlijk is.
Maarja ik ben geen arts![]()
Ik zeg niet dat het acuut dodelijk is. Maar slim is anders en zou het niet iemand aanraden. Zou jij ook niet moeten doen, ook al gaat het misschien bij jou wel goed.Dit zou je zelf moeten kunnen aanvoelen als je ervaren bent met beide middelen. Als je in een k-hole ligt of daar net uit komt kruipen zou ik er geen ghb achteraan nemen nee, maar hier zou je dan als het goed is ook geen behoefte aan moeten hebben op zo'n moment.
Van keta outgaan? Als in bewusteloos raken? Misschien als je het injecteert maar met recreatieve dosisen snuiven is dit niet mogelijk hoor..
Ketamine hoort niet in het lijstje van de "downers", in ieder geval niet samen met alcohol benzo's ghb enzovoort.
Maargoed zoals ik al zei, combineren van ketamine en ghb kan prima MITS je ervaren bent met beide middelen en de werking en dosisen ervan kent.
Om te zeggen dat downer+downer niet kan en dodelijk is, is een beetje erg overdreven..
Ik zou dit zwaar afraden.
Ik ben een keer op een after geweest met verschillende groepen mensen en er lag daar een jongen out op de grond buiten. Zijn āmatenā waren speed bij hem naar binnen aan het duwen wat ervoor zorgde dat hij lag te spartelen en schuimbekken.
Dit beeld krijg ik echt nooit meer van mān netvlies. Echt lang een afkeer naar G gehad ook. Maar het verbaast me hoe mensen drugs met drugs bestrijden. Onverantwoord.
Dan gaat ie dood aan een verkeerde combo..Beste gebruikers,
Ik hoor vaak dat speed helpt tegen het out gaan van GHB (beide zelf nog nooit gedaan), maar wat als iemand out is en dan speed in zn neus blaast, komt diegene dan bij van out gaan? En wat als je dit doet als iemand in een K-hole is?
Want? Speed en GHB is een combinatie die veel genruikt is.Dan gaat ie dood aan een verkeerde combo..
Niet als je out gaat van de ghb, waarom zou je speed in iemand zijn neus gaan blazen? Of ketamine?Want? Speed en GHB is een combinatie die veel genruikt is.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."