Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXyrem recept .

Xyrem recept .

121 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Da's het probleem niet ook na de ontwenning is me leven kut en ben ik dood beter af
Klik om te vergroten...
Hoe lang is het langste dat je 100% nuchter bent gebleven?

Pleuny zei:
Oke en is het leven niet uber saai ?
Goed van je man respect !
Klik om te vergroten...
Als je leven saai is nuchter, is er bij de bron iets niet oke.
Dat geldt dan ook voor anderen die zich zo voelen zoals @Dopemonster .

Ook is het zo dat als je al jaaaaasren lang drugs gebruikt en dus je gevoelens en emoties zo lang onderdrukt je hersenen, denkwijze, inzichten etc niet beter weten.
Het kan zelfs na erg lang/veel drugs gebruik je brein (persoonlijkheid?) blijvend veranderen.

Net als bv mensen die al zeg, 20
Jaar veel te dik zijn door teveel eten en ongezond leven na een dieet zich ook niet meteen goed voelen. Als je je al 20+ jaar volpropt moet je niet verwachten dat je binnen weken of maanden je weer 100% voelt.

Kan wel jaren duren tot je lijf en brein als een nuchtere KAN functioneren. Komt die tijd eindelijk dan voel je je zonder drugs of (over)eten veel beter als met!

Je lijf en brein hebben veel tijd nodig om af te kicken van wat eerst “normaal” was.

Knap hoor @Brakka Mang !
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Helemaal nuchter zijn mensen hier zelden denk ik
Klik om te vergroten...
Ikke! Al bijna 5 maanden. Joehoee
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Hoe lang is het langste dat je 100% nuchter bent gebleven?
Klik om te vergroten...
6 weken. Drugsvrij heb ik langer vol gehouden maar niet medicijnenvrij. Denk dan aan anti depressiva, anti psychotica, en uiteindelijk weer benzodiazepines en opioïden
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
6 weken. Drugsvrij heb ik langer vol gehouden maar niet medicijnenvrij. Denk dan aan anti depressiva, anti psychotica, en uiteindelijk weer benzodiazepines en opioïden
Klik om te vergroten...
6 weken is heel erg kort. Dan kun je denk ik nog geen oordeel vellen hoe echt nuchter zijn is. Blijf eens minimaal 6 maanden tot een jaar 100% nuchter. Dan merk je het wel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
6 weken is heel erg kort. Dan kun je denk ik nog geen oordeel vellen hoe echt nuchter zijn is. Blijf eens minimaal 6 maanden tot een jaar 100% nuchter. Dan merk je het wel.
Klik om te vergroten...
Ik heb een lichamelijke conditie die zonder die meds weer erg lijden toebrengen in me leven dus het is een beetje dubbelop voor mij. Lichamelijk voel ik me beter en minder pijn ( heb chronische zenuwpijn) Maar het beinvloed me psyche wel enorm idd en misschien dat leven = lijden wel een goeie conclusie is. Dat ik beter nuchter lijdend kan genieten dan verdoofd niks meer voelen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pleuny zei:
Ja dat ghb is linke soep voor mij , ik kan dat spul niet niet 24/7 meer gebruiken . Wou dat ik er klaar mee was maar het heeft me altijd in de greep als ik eraan zit helaas.
Klik om te vergroten...
Das een beetje het nare eraan, dat hebben een heleboel mensen. Het is me een tijd goed af gegaan maar op een gegeven moment wogen de voordelen niet meer op tegen de nadelen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
6 weken is heel erg kort. Dan kun je denk ik nog geen oordeel vellen hoe echt nuchter zijn is. Blijf eens minimaal 6 maanden tot een jaar 100% nuchter. Dan merk je het wel.
Klik om te vergroten...
Nou in zes weken kan je enorme verschillen merken hoor. Tuurlijk zal lang niet alles hersteld zijn. Sterker nog je hersenen zijn in die tijd nog amper aangepast aan het normale leven. Die schommelingen zijn vaak juist wel Interessant omdat je je met periodes ook heel erg goed kan voelen (dan heeft je hoofd toevallig zelf teveel stofjes aangemaakt).

Meestal na 9 maanden tot een jaar inderdaad is het grootste deel wel gestabiliseerd.

Toch is mentale ondersteuning hierbij vaak erg belangrijk. Zeker als er al sprake is van depressie of andere psychische klachten of stoornissen. Het is makkelijk om in het negatieve te denken. Of bijvoorbeeld hele hoge eisen te stellen en balen als het niet lukt. Dan is het lastig om zo'n lange tijd clean door te komen. Is mijn ervaring in elk geval.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pleuny zei:
Ja ja het was ook maar een grapje gedeeltelijk , niet alles zo letterlijk nemen man wat ik lul 🤣
Klik om te vergroten...

Nou je lul heeft je even een ban opgebracht.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lemmy zei:
Nou je lul heeft je even een ban opgebracht.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook wel is dat noemen ze de maandelijkse periode 🤣
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Dat heb ik ook wel is dat noemen ze de maandelijkse periode 🤣
Klik om te vergroten...

Daar hebben we alle begrip voor. We kunnen ook niet anders, of we staan op straat. :smirk:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lemmy zei:
Daar hebben we alle begrip voor. We kunnen ook niet anders, of we staan op straat. :smirk:
Klik om te vergroten...
Ja naja hotel meestal 🤪
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
6 weken is heel erg kort. Dan kun je denk ik nog geen oordeel vellen hoe echt nuchter zijn is. Blijf eens minimaal 6 maanden tot een jaar 100% nuchter. Dan merk je het wel.
Klik om te vergroten...
Dat is eigenlijk wel een goede vraag, en ik ga hem zelf ook beantwoorden (ook al zit niemand daarop te wachten). Eens kijken. Begonnen met roken op mijn 13e, maar die tel ik niet mee. Begonnen met blowen op mijn 15 tot 19 ofzo gok ik? Geen idee eigenlijk, daarna tussenpozen gehad. Ongeveer 3 á 4 jaar elke avond mezelf klem gezopen.

Oei. Dit is confronterend. Ik heb eigenlijk geen idee. Waarom doe je me pijn met de waarheid, @De Dunne ? Ik neem nu af en toe een stim, of een benzo, maar verder niks. Ja dat is inderdaad niet nuchter, dus hoogstens een week (helemaal nuchter)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Dat is eigenlijk wel een goede vraag, en ik ga hem zelf ook beantwoorden (ook al zit niemand daarop te wachten). Eens kijken. Begonnen met roken op mijn 13e, maar die tel ik niet mee. Begonnen met blowen op mijn 15 tot 19 ofzo gok ik? Geen idee eigenlijk, daarna tussenpozen gehad. Ongeveer 3 á 4 jaar elke avond mezelf klem gezopen.

Oei. Dit is confronterend. Ik heb eigenlijk geen idee. Waarom doe je me pijn met de waarheid, @De Dunne ? Ik neem nu af en toe een stim, of een benzo, maar verder niks. Ja dat is inderdaad niet nuchter, dus hoogstens een week (helemaal nuchter)
Klik om te vergroten...

Sorry voor de “wake-up call… 🤗 Was niet als een klap bedoeld hoor!
Helemaal nuchter zijn mensen hier zelden denk ik. Ik zelf ook niet echt. ik gebruik niet dagelijks drugs maar blow in het weekend veel vrij+za en dan zondag een beetje. Om de week op woensdag vrij of andere dag vrij dan blow ik die avond er voor ook door de weeks. Weekends regelmatig een upper of tryptamine of iets. Alcohol dan weer zelden of nooit. Al heel lang. Ook niet op feestjes of uit eten of zo. Dan drink ik fris en als het daar kan een rook ik een blowtje.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb ook jaaarenlang gebruikt en gezopen om verdriet en nare ervaringen te onderdrukken met drugs en drank.
Het resultaat van deze actie was, dat het verwerken van die ervaringen tot stilstand kwam, en wanneer je dan op een gegeven moment stopt, komt al de shit weer naar boven en moet je alsnog het gehele verwerkingsproces doormaken.
Ik had beter niet moeten gaan onderdrukken.
Wel wat laat om daarachter te komen helaas...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ik heb ook jaaarenlang gebruikt en gezopen om verdriet en nare ervaringen te onderdrukken met drugs en drank.
Het resultaat van deze actie was, dat het verwerken van die ervaringen tot stilstand kwam, en wanneer je dan op een gegeven moment stopt, komt al de shit weer naar boven en moet je alsnog het gehele verwerkingsproces doormaken.
Ik had beter niet moeten gaan onderdrukken.
Wel wat laat om daarachter te komen helaas...
Klik om te vergroten...
Wat laat maar niet te laat!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Ikke! Al bijna 5 maanden. Joehoee
Klik om te vergroten...
Sorry als ik je feestje kom bederven. Maar zag ik een tijdje terug niet wat speciaalbiertjes mét alcohol voorbij komen?

Helemaal nuchter zijn maar weinig mensen hier op DF denk ik.
Mijn eigen record staat op 4 maanden. En dan bedoel ik geen drugs, geen wiet, geen alcohol. En qua medicatie alleen m'n nodige allergie medicatie. Ook mijn concerta voor ADD heb ik afgezworen omdat het toch ging lijken op pill-seeking. Ik zat 's ochtends echt te wachten tot de methylfenidaat rush inkickte.

Op dit moment staat de teller op 15 dagen. Onder dezelfde voorwaarden als hierboven genoemd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ach, @FredKroket , we werkten toen met de gegevens en de stoffen uit die tijd!
Als we toen in de toekomst hadden kunnen kijken, dan had ik mezelf i.i.g. een aantal grote fouten en blunders kunnen besparen, maar ja...achteraf is rijk worden geen kunst zegt men weleens, en zo is het!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Klopt klopt. Heb eenmaal gezondigd....
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
6 weken. Drugsvrij heb ik langer vol gehouden maar niet medicijnenvrij. Denk dan aan anti depressiva, anti psychotica, en uiteindelijk weer benzodiazepines en opioïden
Klik om te vergroten...
Opioden en benzo’s zijn geen medicijnen maar gewoon drugs
4
4-hydroxybutaanzuurLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Pleuny

ik heb het ook erg moeilijk gehad met GHB.

Slik nu 45mg baclofen per dag, trek is echt voor een groot deel weg. Niet alleen door de baclofen, maar ook omdat ik op andere facetten van het leven invulling geef.

Ik weet dat je zelf ook baclo gebruikt om van de G af te komen. Maar ga niet zelf lopen dokteren, meld je aan bij een verslavings kliniek. Heb gesprekken met je verslavingsarts en stel jezelf
samen met hem in op een juiste dosering.

Een verslavings-instelling is niet perse intern, of een programma. Maar kan ook ambulant, ik heb eens per 2 weken een gesprek. Ze bieden ook andere faciliteiten zoals job coaches voor werk of dagbesteding.

Bovenstaande is een veel duurzamere oplossing dan xyrem fixen…

wens je het beste, over G heen komen is erg zwaar 💟

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."