#1
Recht op net niks.Recht op Netflix.
Recht op net niks.Recht op Netflix.
Pretty accurate 👏🏻Maar mijn punt is dat, stel, ik zou elke dag alcohol gaan drinken om mijn verdriet te ontwijken, dan wordt de angst voor die emoties steeds groter en groter. Je wordt dus minder goed in het verwerken van lastige gevoelens én je krijgt er allerlei lastige gevoelens bij. Dat is een beetje de drugs-gevoel-paradox.
Mijn huisarts doet nooit zo moeilijk .Ik zou zeggen, bespreek het met je huisarts.
Of je moet @De Apotheker lief aankijken. Ik zag laatst ergens dat ie heel behulpzaam kan zijn, mits je een recept hebt uitgeschreven door één van de mods.
Nee maar even serieus. Ik acht de kans vrij klein. Volgens mij word dit ook maar mondjesmaat voorgeschreven voor narcolepsie en alleen door artsen met een specialisatie in slaap/waak stoornissen. Een huisarts, zeker mijn huisarts, zou hier zich niet aan wagen.
Die van mij had al moeite om langwerkend methylfenidaat op te hogen ondanks dat ik dat met de kliniek zo had afgesproken.
Als mensen met narcolepsy dit voorgeschreven krijgen vind ik dat ik recht op een soort gelijk alternatief aangezien ik zo niet wil of kan leven .
Artsen zijn bekend met verzoeken van verslaafden/gebruikers naar drugs omdat ze vinden dat ze er recht op hebben.
Voor mij is het wel een stof om te overleven . Mensen met narcolepsy gaan ook niet dood als ze het niet nemen .Ik moet ook zeggen dat ik het best bijzonder vind om te stellen dat dit een recht zou kunnen zijn. Ik bedoel, het is geen stof die je nodig hebt om te overleven. Niet zoals het recht op schoon drinkwater bijvoorbeeld. En volgens mij is zelfs dat recht niet juridisch afdwingbaar.
Het is volgens mij wel een recht om goede zorg te krijgen. Maar daar valt dit niet onder. @Pleuny Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ben je in het verleden ook weleens bezig geweest om bij de bron aan te pakken waarom je deze middelen zo nodig hebt?
Ghb nodig voor depressie , medicijnen werken niet . Ik heb het harder nodig dan iemand met narcolepsy .Ik moet ook zeggen dat ik het best bijzonder vind om te stellen dat dit een recht zou kunnen zijn. Ik bedoel, het is geen stof die je nodig hebt om te overleven. Niet zoals het recht op schoon drinkwater bijvoorbeeld. En volgens mij is zelfs dat recht niet juridisch afdwingbaar.
Het is volgens mij wel een recht om goede zorg te krijgen. Maar daar valt dit niet onder. @Pleuny Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ben je in het verleden ook weleens bezig geweest om bij de bron aan te pakken waarom je deze middelen zo nodig hebt?
Dit is zo'n beetje in een notendop waarom ik een ex-alcohol drinker ben. Zolang je niet tot de wortel van je probleem komt en je gevoelens alleen maar verdooft zul je nooit ontsnappen. Weerleg de drang om te grijpen naar drugs. Je voelt je zoveel lichter.Sowieso ben ik er niet zo van overtuigd dat drugs, of dat nou GHB is of cannabis of alcohol of whatever, je gaan helpen om (op de lange termijn) je te helpen bij emotioneel zwaar weer. Begrijp me niet verkeerd, ik ken het gevoel heel goed hoor. Vorige week heb ik nog een halve fles gin opgedronken op vrijdagavond omdat ik last had van liefdesverdriet. Dat zal vast niet vergelijkbaar zijn met jouw situatie, waar ik uiteraard niks van weet. Maar mijn punt is dat, stel, ik zou elke dag alcohol gaan drinken om mijn verdriet te ontwijken, dan wordt de angst voor die emoties steeds groter en groter. Je wordt dus minder goed in het verwerken van lastige gevoelens én je krijgt er allerlei lastige gevoelens bij. Dat is een beetje de drugs-gevoel-paradox. In het begin werken drugs misschien wel als een soort paardenmiddel om rationele controle te krijgen over gevoelens. Maar al snel daalt de effectiviteit en krijg je een backlash met juist meer klachten. Dan kun je natuurlijk weer opnieuw proberen die gevoelens te ontwijken, maar tot een oplossing gaat dat niet leiden helaas.
Dat probeer ik nu , voel me alleen maar slechter .Dit is zo'n beetje in een notendop waarom ik een ex-alcohol drinker ben. Zolang je niet tot de wortel van je probleem komt en je gevoelens alleen maar verdooft zul je nooit ontsnappen. Weerleg de drang om te grijpen naar drugs. Je voelt je zoveel lichter.
Dat klopt! Ik ben ook geen specialist in rechten moet ik zeggen.Recht op schoon drinkwater is een basis recht.
Hmmm nee macht is niet goed voor mijn verslaafde brein denk ik. Dan krijgen we straks van die Stanford-experiment-achtige taferelen.Jij moet niet aan de macht komen in Nederland, dan krijgen we zeker drinkwater voor 50 euro per 100 milliliter, gebotteld door LucidLucy-Incorporated, de meest evil corporatie ter wereld. En drinkwater wordt verhandeld op de straten. Vervuild meestal. Als een soort coke.
Ik ben weleens een olifant in een porselein kast.Niet juridisch afdwingbaar... Mijn arme rikketik.

Wat? Natuurlijk is dat wel juridisch afdwingbaar. Recht op schoon drinkwater is een basis recht. Jij moet niet aan de macht komen in Nederland, dan krijgen we zeker drinkwater voor 50 euro per 100 milliliter, gebotteld door LucidLucy-Incorporated, de meest evil corporatie ter wereld. En drinkwater wordt verhandeld op de straten. Vervuild meestal. Als een soort coke.Niet zoals het recht op schoon drinkwater bijvoorbeeld. En volgens mij is zelfs dat recht niet juridisch afdwingbaar.
Dan probeer je het. Nee heb je, ja kun je krijgen.Mijn huisarts doet nooit zo moeilijk .
Dat zullen veel verslaafden zeggen over het middel dat ze nodig hebben voor hun verslaving. Ik denk dat áls je het al voorgeschreven zou krijgen, dat na een intensief traject in de psychiatrie zou zijn waarbij afkicken en andere opties zijn geprobeerd en dit écht de enige optie van een waardig bestaan blijkt te zijn.Voor mij is het wel een stof om te overleven . Mensen met narcolepsy gaan ook niet dood als ze het niet nemen .
Afkicken is een bitch helaas.Dat probeer ik nu , voel me alleen maar slechter .
Ik ben dit toch even gaan opzoeken, en ik schrok wel. In Nederland is het opgenomen in de wet (hup Holland hup) maar in veel landen, veel ontwikkelde landen, dan bedoel ik niet hutjes-town in een of ander krotten land in Afrika of Azië, maar een eerste wereld land, daar is het gewoon niet opgenomen als basisrecht en dus niet juridisch afdwingbaar. Dat is toch bizar?Recht op schoon drinkwater is een basis recht.
Oke en is het leven niet uber saai ? Vind je het dan niet kut om op een drugs forum te zitten en eventuel getriggerd worden of heb je dit niet? Goed van je man respect !Nope niet echt
Ja dat ghb is linke soep voor mij , ik kan dat spul niet niet 24/7 meer gebruiken . Wou dat ik er klaar mee was maar het heeft me altijd in de greep als ik eraan zit helaas.Ik ben al heel lang van mijn favoriete drugs alcohol af, heb nog een tijd aan de ghb gezeten maar daar was ik op een gegeven moment ook klaar mee. Naarmate ik ouder wordt vind ik meer zin in het leven en nuttige dingen doen zonder drugs dan met merk ik.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."