Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXyrem recept .

Xyrem recept .

121 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
Verboden middelen als in vrij verhandelbaar of als op recept zit weinig verschil tussen
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Het grootste verschil is de prijs!
Op recept betekent heel vaak vergoed, en alle andere manieren van aanschaf kosten domweg ( veel) geld....
Klik om te vergroten...

Dopemonster zei:
Zeker wel medicijnen en drugs worden ingedeeld in klasse 1,2 en 3 op de opiumlijst.

Waarvan:
  • Op lijst I van de Opiumwet staan de harddrugs. Deze zijn schadelijker voor de gezondheid dan softdrugs en kennen geen medische toepassing / waarde. Voorbeelden zijn heroïne, cocaïne, amfetamine, xtc en GHB.

  • Op lijst II staan de softdrugs. De risico’s van deze drugs zijn minder groot dan bij de harddrugs op lijst I. Voorbeelden zijn cannabisproducten (hasj en wiet) en slaapmiddelen en kalmeringsmiddelen als Valium en Seresta staan op deze lijst. Net als alcohol.

En in klasse 3 vallen de meeste medicijnen die een lage potentie voor verslaving hebben
Klik om te vergroten...

Misschien nog wel het grootste verschil. Bij medicijnen sta je onder toezicht van een arts en heb je zelf niet al teveel controle over je dosis en inname momenten. Wordt er af en toe beoordeeld hoe het gaat en worden er in overleg aanpassingen gedaan in medicatie of anderszins behandeling.

Tenminste zo hoort het te zijn. In de praktijk loopt dat nog weleens anders.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Recht op Netflix.
Klik om te vergroten...
Recht op net niks.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is de kans dat ik offlabel xyrem voorgeschreven kan krijgen van me huisarts in bepaalde hoeveelheden per week of maand? Wordt xyrem wel eens offlabel voorgeschreven voor bepaalde ernstige depressie vormen ? Als mensen met narcolepsy dit voorgeschreven krijgen vind ik dat ik recht op een soort gelijk alternatief aangezien ik zo niet wil of kan leven . Anders ga ik aan de heroine , ben er klaar mee . Ben beter af met ghb verslaving zonder afkick door meds dan dit . Fuck de gene die er voor hebben gezord dat het schaars werd .
Van mij mag elke drug worden afgeschaft maar blijf van gods heilige bronwater af .
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou zeggen, bespreek het met je huisarts.

Of je moet @De Apotheker lief aankijken. Ik zag laatst ergens dat ie heel behulpzaam kan zijn, mits je een recept hebt uitgeschreven door één van de mods.

Nee maar even serieus. Ik acht de kans vrij klein. Volgens mij word dit ook maar mondjesmaat voorgeschreven voor narcolepsie en alleen door artsen met een specialisatie in slaap/waak stoornissen. Een huisarts, zeker mijn huisarts, zou hier zich niet aan wagen.

Die van mij had al moeite om langwerkend methylfenidaat op te hogen ondanks dat ik dat met de kliniek zo had afgesproken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik mag hopen dat artsen zo slim zijn om niet op aanvraag xyrem offlabel voor te gaan schrijven. Dat zou voor hen ook een enorm professioneel risico zijn omdat het lastig is om zo'n keuze te verantwoorden. Belangrijker is denk ik dat de afhankelijkheid aan GHB juist tot klachten leidt, zoals bijvoorbeeld niet meer goed kunnen slapen omdat je tussendoor steeds wakker wordt, of vanwege klachten aan het verteringskanaal vanwege het regelmatig innemen van GHB. En dan heb ik het nog niet over de lichamelijke klachten die je krijgt als je te laat bent met een nieuwe dosis. Juist emotionele klachten worden dan erger.

Sowieso ben ik er niet zo van overtuigd dat drugs, of dat nou GHB is of cannabis of alcohol of whatever, je gaan helpen om (op de lange termijn) bij emotioneel zwaar weer. Begrijp me niet verkeerd, ik ken het gevoel heel goed hoor. Vorige week heb ik nog een halve fles gin opgedronken op vrijdagavond omdat ik last had van liefdesverdriet. Dat zal vast niet vergelijkbaar zijn met jouw situatie, waar ik uiteraard niks van weet. Maar mijn punt is dat, stel, ik zou elke dag alcohol gaan drinken om mijn verdriet te ontwijken, dan wordt de angst voor die emoties steeds groter en groter. Je wordt dus minder goed in het verwerken van lastige gevoelens én je krijgt er allerlei lastige gevoelens bij. Dat is een beetje de drugs-gevoel-paradox. In het begin werken drugs misschien wel als een soort paardenmiddel om rationele controle te krijgen over gevoelens. Maar al snel daalt de effectiviteit en krijg je een backlash met juist meer klachten. Dan kun je natuurlijk weer opnieuw proberen die gevoelens te ontwijken, maar tot een oplossing gaat dat niet leiden helaas.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Maar mijn punt is dat, stel, ik zou elke dag alcohol gaan drinken om mijn verdriet te ontwijken, dan wordt de angst voor die emoties steeds groter en groter. Je wordt dus minder goed in het verwerken van lastige gevoelens én je krijgt er allerlei lastige gevoelens bij. Dat is een beetje de drugs-gevoel-paradox.
Klik om te vergroten...
Pretty accurate 👏🏻
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Ik denk dat hij/zij, weet niet steeds niet of Pleuny man/vrouw is. Maar je hebt Xyrem echt niet nodig.

Je hebt goede hulp nodig voor je onderliggende klachten.

Drugs is niet de oplossing voor je problemen. Je stopt ze weg, je moet er toch een keer echt actie mee gaan ondernemen…

Hoe zie je dit voor je? Voor altijd aan de Xyrem? Daar gaan ze echt niet mee akkoord.

Mag ik vragen welke klachten je allemaal in het dagelijks leven ervaart, waarvan je denkt, ik heb hier echt drugs voor nodig.

Het is letterlijk alleen uitstellen van iets wat je uit eindelijk onder controle moet zien te krijgen.

Hoop snel dat het beter met je gaat.
Klik om te vergroten...
Maar ik weet zelf ook wel dat ik dat nooit voorgeschreven ga krijgen. Iemand hier zei dat alleen een neuroloog dat kan voorschrijvem . Maar ja anyway in italie gebruiken ze ook ghb voor alcohol verslaafden onder naam "Alcover"
Hoe the fuck is dat dan logisch ? Heb echt haat aan die nieuwe gbl wet geving , fuck dat ..
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Meen je dit?
Klik om te vergroten...
Ja zeker .
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Pleuny zei:
Ik ben minder hopeloos met ghb dan zonder , zegt voor mij genoeg . Langdurige heroine verslaafden blijven soms ook op een onderhouds dosissen van weet ik het . Waarom dan ?
Klik om te vergroten...
Klopt maar toch wil je liever van de heroïne af. Voor veel mensen is het gewoon te moeilijk en die proberen er vaak mee oud te worden. Of switchen naar methadon of buprenorfine omdat je dan veel minder last hebt van je verslaving (1x per dag doseren ipv iedere 6 uur )

Ik gebruik nu 2 jaar heroïne en al 4 jaar ongeveer opiaten zoals oxycodon, morfine, codeïne, tramadol.

Op de lichamelijke pijn na wat voor mij de nummer 1 reden is dat ik opiaten gebruik houd het je natuurlijk wel verdoofd en eigenlijk is dat helemaal kut. Moeite hebben met vreugde voelen of omgaan met verlies. Het word allemaal niet zo goed verwerkt omdat je verdoofd bent en dit werkt ook zo met ghb natuurlijk.

Ik ga je niet oordelen over je ghb gebruik, dat zou heel hypocriet zijn. Ken zelf ook tien redenen opnoemen om me gebruik goed te praten.

Máár ondanks al dat, er zijn ook voordelen aan de momenten dat je (ff) clean bent. Alleen al de vogels die fluiten en de geur van het bos. De weerkaatsing van de zon op het water. Alleen al die kleine dingen al voelen zoveel beter aan als je nuchter bent.

Ik moest een keer keihard janken dat ik me zwaar depressief en suicidaal voelde. En niet omdat ik mij zo voelde, maar juist van blijdschap DAT IK DAT VOELDE. Denk daar eens over na.

Fijne avond @Pleuny het beste ✌🏼
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Klopt maar toch wil je liever van de heroïne af. Voor veel mensen is het gewoon te moeilijk en die proberen er vaak mee oud te worden. Of switchen naar methadon of buprenorfine omdat je dan veel minder last hebt van je verslaving (1x per dag doseren ipv iedere 6 uur )

Ik gebruik nu 2 jaar heroïne en al 4 jaar ongeveer opiaten zoals oxycodon, morfine, codeïne, tramadol.

Op de lichamelijke pijn na wat voor mij de nummer 1 reden is dat ik opiaten gebruik houd het je natuurlijk wel verdoofd en eigenlijk is dat helemaal kut. Moeite hebben met vreugde voelen of omgaan met verlies. Het word allemaal niet zo goed verwerkt omdat je verdoofd bent en dit werkt ook zo met ghb natuurlijk.

Ik ga je niet oordelen over je ghb gebruik, dat zou heel hypocriet zijn. Ken zelf ook tien redenen opnoemen om me gebruik goed te praten.

Máár ondanks al dat, er zijn ook voordelen aan de momenten dat je (ff) clean bent. Alleen al de vogels die fluiten en de geur van het bos. De weerkaatsing van de zon op het water. Alleen al die kleine dingen al voelen zoveel beter aan als je nuchter bent.

Ik moest een keer keihard janken dat ik me zwaar depressief en suicidaal voelde. En niet omdat ik mij zo voelde, maar juist van blijdschap DAT IK DAT VOELDE. Denk daar eens over na.

Fijne avond @Pleuny het beste ✌🏼
Klik om te vergroten...
Hey bedankt man ik waardeer je berichtje ! Klote voor je van die pijn , hoop dat alles oke met je gaat !
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Klopt maar toch wil je liever van de heroïne af. Voor veel mensen is het gewoon te moeilijk en die proberen er vaak mee oud te worden. Of switchen naar methadon of buprenorfine omdat je dan veel minder last hebt van je verslaving (1x per dag doseren ipv iedere 6 uur )

Ik gebruik nu 2 jaar heroïne en al 4 jaar ongeveer opiaten zoals oxycodon, morfine, codeïne, tramadol.

Op de lichamelijke pijn na wat voor mij de nummer 1 reden is dat ik opiaten gebruik houd het je natuurlijk wel verdoofd en eigenlijk is dat helemaal kut. Moeite hebben met vreugde voelen of omgaan met verlies. Het word allemaal niet zo goed verwerkt omdat je verdoofd bent en dit werkt ook zo met ghb natuurlijk.

Ik ga je niet oordelen over je ghb gebruik, dat zou heel hypocriet zijn. Ken zelf ook tien redenen opnoemen om me gebruik goed te praten.

Máár ondanks al dat, er zijn ook voordelen aan de momenten dat je (ff) clean bent. Alleen al de vogels die fluiten en de geur van het bos. De weerkaatsing van de zon op het water. Alleen al die kleine dingen al voelen zoveel beter aan als je nuchter bent.

Ik moest een keer keihard janken dat ik me zwaar depressief en suicidaal voelde. En niet omdat ik mij zo voelde, maar juist van blijdschap DAT IK DAT VOELDE. Denk daar eens over na.

Fijne avond @Pleuny het beste ✌🏼
Klik om te vergroten...
Misschien een domme vraag maar kan kratom eventueel niet helpen voor je om van die zwaardere shit af te komen ?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pleuny zei:
vind ik dat ik recht op een soort gelijk alternatief
Klik om te vergroten...
😲
Pleuny zei:
Fuck de gene die er voor hebben gezord dat het schaars werd .
Klik om te vergroten...
Dus fuck jezelf ook? Door door zeuren en dit als een RECHT zien werk je er aardig aan mee he!
Pleuny zei:
Toevallig wel ja uitzonderlijk absurd .
Klik om te vergroten...
Totaal ansurd
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
😲

Dus fuck jezelf ook? Door door zeuren en dit als een RECHT zien werk je er aardig aan mee he!

Totaal ansurd
Klik om te vergroten...
Ja ja het was ook maar een grapje gedeeltelijk , niet alles zo letterlijk nemen man wat ik lul 🤣
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Pleuny zei:
Misschien een domme vraag maar kan kratom eventueel niet helpen voor je om van die zwaardere shit af te komen ?
Klik om te vergroten...
Eraf komen, is niet makkelijk maar lukt me wel.

Da's het probleem niet ook na de ontwenning is me leven kut en ben ik dood beter af
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
😲

Dus fuck jezelf ook? Door door zeuren en dit als een RECHT zien werk je er aardig aan mee he!

Totaal ansurd
Klik om te vergroten...
Ja ja het was ook maar een grapje gedeeltelijk , niet alles zo letterlijk nemen man wat ik lul
Dopemonster zei:
Eraf komen, is niet makkelijk maar lukt me wel.

Da's het probleem niet ook na de ontwenning is me leven kut en ben ik dood beter af
Klik om te vergroten...
Ja zo voel ik me dus ook zonder g vaak .
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ergens ben ik het met @Pleuny eens dat het voor de ene groep wel geldt en voor de ander niet. Je hele leven aan de pillen zitten wordt ook niet iedereen gelukkig van, en kan zelfs averechts werken. Daarnaast is er gewoon een groep mensen voor wie geen enkel pilletje de kwaliteit van leven naar aanvaaardbaar niveau brengt. Dan zal er toch naar alternatieven gekeken moeten worden want iedereen heeft naar mijn mening recht op geluk. Er kunnen velen oorzaken zijn, naast geestelijke ook fysieke afwijkingen in de hersens waardoor het sommigen niet gegund is en ook niet onderzocht wordt omdat er gewoon een draaiboek is wat ze DSM noemen aan de hand waarvan je een label krijgt. Ik heb lang gedacht dat ik in de groep viel die gewoon een middel nodig had om kwaliteit van leven te ervaren, gelukkig weet ik nu beter maar dat neemt niet weg dat er altijd mensen kunnen zijn voor wie dat niet geldt.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Brakka Mang zei:
Ergens ben ik het met @Pleuny eens dat het voor de ene groep wel geldt en voor de ander niet. Je hele leven aan de pillen zitten wordt ook niet iedereen gelukkig van, en kan zelfs averechts werken. Daarnaast is er gewoon een groep mensen voor wie geen enkel pilletje de kwaliteit van leven naar aanvaaardbaar niveau brengt. Dan zal er toch naar alternatieven gekeken moeten worden want iedereen heeft naar mijn mening recht op geluk. Er kunnen velen oorzaken zijn, naast geestelijke ook fysieke afwijkingen in de hersens waardoor het sommigen niet gegund is en ook niet onderzocht wordt omdat er gewoon een draaiboek is wat ze DSM noemen aan de hand waarvan je een label krijgt. Ik heb lang gedacht dat ik in de groep viel die gewoon een middel nodig had om kwaliteit van leven te ervaren, gelukkig weet ik nu beter maar dat neemt niet weg dat er altijd mensen kunnen zijn voor wie dat niet geldt.
Klik om te vergroten...
Wat voor middel had jij nodig dan ? En hoe gaat het nu?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pleuny zei:
Wat voor middel had jij nodig dan ? En hoe gaat het nu?
Klik om te vergroten...
Alles haha maar tegenwoordig niks, ik vind drugs gebruiken niet leuk meer zelfs alcohol heb ik niks meer mee terwijl ik toch altijd dacht een alcoholist te zijn 🤣
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Brakka Mang zei:
Alles haha maar tegenwoordig niks, ik vind drugs gebruiken niet leuk meer zelfs alcohol heb ik niks meer mee terwijl ik toch altijd dacht een alcoholist te zijn 🤣
Klik om te vergroten...
Gebruik je nu nooit meer iets ?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nope niet echt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."