Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXyrem recept .

Xyrem recept .

121 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
4-hydroxybutaanzuur zei:
@Pleuny

ik heb het ook erg moeilijk gehad met GHB.

Slik nu 45mg baclofen per dag, trek is echt voor een groot deel weg. Niet alleen door de baclofen, maar ook omdat ik op andere facetten van het leven invulling geef.

Ik weet dat je zelf ook baclo gebruikt om van de G af te komen. Maar ga niet zelf lopen dokteren, meld je aan bij een verslavings kliniek. Heb gesprekken met je verslavingsarts en stel jezelf
samen met hem in op een juiste dosering.

Een verslavings-instelling is niet perse intern, of een programma. Maar kan ook ambulant, ik heb eens per 2 weken een gesprek. Ze bieden ook andere faciliteiten zoals job coaches voor werk of dagbesteding.

Bovenstaande is een veel duurzamere oplossing dan xyrem fixen…

wens je het beste, over G heen komen is erg zwaar 💟
Klik om te vergroten...
Ik slikte zelf ook maar 40-60, en velen zeggen meer is beter. Ik geloof daar niet in. Blij dat je het red op 45!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Recht op Netflix.
Klik om te vergroten...
Recht op net niks.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is de kans dat ik offlabel xyrem voorgeschreven kan krijgen van me huisarts in bepaalde hoeveelheden per week of maand? Wordt xyrem wel eens offlabel voorgeschreven voor bepaalde ernstige depressie vormen ? Als mensen met narcolepsy dit voorgeschreven krijgen vind ik dat ik recht op een soort gelijk alternatief aangezien ik zo niet wil of kan leven . Anders ga ik aan de heroine , ben er klaar mee . Ben beter af met ghb verslaving zonder afkick door meds dan dit . Fuck de gene die er voor hebben gezord dat het schaars werd .
Van mij mag elke drug worden afgeschaft maar blijf van gods heilige bronwater af .
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou zeggen, bespreek het met je huisarts.

Of je moet @De Apotheker lief aankijken. Ik zag laatst ergens dat ie heel behulpzaam kan zijn, mits je een recept hebt uitgeschreven door één van de mods.

Nee maar even serieus. Ik acht de kans vrij klein. Volgens mij word dit ook maar mondjesmaat voorgeschreven voor narcolepsie en alleen door artsen met een specialisatie in slaap/waak stoornissen. Een huisarts, zeker mijn huisarts, zou hier zich niet aan wagen.

Die van mij had al moeite om langwerkend methylfenidaat op te hogen ondanks dat ik dat met de kliniek zo had afgesproken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik mag hopen dat artsen zo slim zijn om niet op aanvraag xyrem offlabel voor te gaan schrijven. Dat zou voor hen ook een enorm professioneel risico zijn omdat het lastig is om zo'n keuze te verantwoorden. Belangrijker is denk ik dat de afhankelijkheid aan GHB juist tot klachten leidt, zoals bijvoorbeeld niet meer goed kunnen slapen omdat je tussendoor steeds wakker wordt, of vanwege klachten aan het verteringskanaal vanwege het regelmatig innemen van GHB. En dan heb ik het nog niet over de lichamelijke klachten die je krijgt als je te laat bent met een nieuwe dosis. Juist emotionele klachten worden dan erger.

Sowieso ben ik er niet zo van overtuigd dat drugs, of dat nou GHB is of cannabis of alcohol of whatever, je gaan helpen om (op de lange termijn) bij emotioneel zwaar weer. Begrijp me niet verkeerd, ik ken het gevoel heel goed hoor. Vorige week heb ik nog een halve fles gin opgedronken op vrijdagavond omdat ik last had van liefdesverdriet. Dat zal vast niet vergelijkbaar zijn met jouw situatie, waar ik uiteraard niks van weet. Maar mijn punt is dat, stel, ik zou elke dag alcohol gaan drinken om mijn verdriet te ontwijken, dan wordt de angst voor die emoties steeds groter en groter. Je wordt dus minder goed in het verwerken van lastige gevoelens én je krijgt er allerlei lastige gevoelens bij. Dat is een beetje de drugs-gevoel-paradox. In het begin werken drugs misschien wel als een soort paardenmiddel om rationele controle te krijgen over gevoelens. Maar al snel daalt de effectiviteit en krijg je een backlash met juist meer klachten. Dan kun je natuurlijk weer opnieuw proberen die gevoelens te ontwijken, maar tot een oplossing gaat dat niet leiden helaas.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Maar mijn punt is dat, stel, ik zou elke dag alcohol gaan drinken om mijn verdriet te ontwijken, dan wordt de angst voor die emoties steeds groter en groter. Je wordt dus minder goed in het verwerken van lastige gevoelens én je krijgt er allerlei lastige gevoelens bij. Dat is een beetje de drugs-gevoel-paradox.
Klik om te vergroten...
Pretty accurate 👏🏻
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De kans op een rexept Xyrem offlabel krijgen is 0%
Artsen zijn bekend met verzoeken van verslaafden/gebruikers naar drugs omdat ze vinden dat ze er recht op hebben. Er is een reden (meer een hele lijst) dat ze dit niet (mogen) doen.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Ik zou zeggen, bespreek het met je huisarts.

Of je moet @De Apotheker lief aankijken. Ik zag laatst ergens dat ie heel behulpzaam kan zijn, mits je een recept hebt uitgeschreven door één van de mods.

Nee maar even serieus. Ik acht de kans vrij klein. Volgens mij word dit ook maar mondjesmaat voorgeschreven voor narcolepsie en alleen door artsen met een specialisatie in slaap/waak stoornissen. Een huisarts, zeker mijn huisarts, zou hier zich niet aan wagen.

Die van mij had al moeite om langwerkend methylfenidaat op te hogen ondanks dat ik dat met de kliniek zo had afgesproken.
Klik om te vergroten...
Mijn huisarts doet nooit zo moeilijk .
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pleuny zei:
Als mensen met narcolepsy dit voorgeschreven krijgen vind ik dat ik recht op een soort gelijk alternatief aangezien ik zo niet wil of kan leven .
Klik om te vergroten...

Paddestoel zei:
Artsen zijn bekend met verzoeken van verslaafden/gebruikers naar drugs omdat ze vinden dat ze er recht op hebben.
Klik om te vergroten...

Ik moet ook zeggen dat ik het best bijzonder vind om te stellen dat dit een recht zou kunnen zijn. Ik bedoel, het is geen stof die je nodig hebt om te overleven. Niet zoals het recht op schoon drinkwater bijvoorbeeld. En volgens mij is zelfs dat recht niet juridisch afdwingbaar.

Het is volgens mij wel een recht om goede zorg te krijgen. Maar daar valt dit niet onder. @Pleuny Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ben je in het verleden ook weleens bezig geweest om bij de bron aan te pakken waarom je deze middelen zo nodig hebt?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Ik moet ook zeggen dat ik het best bijzonder vind om te stellen dat dit een recht zou kunnen zijn. Ik bedoel, het is geen stof die je nodig hebt om te overleven. Niet zoals het recht op schoon drinkwater bijvoorbeeld. En volgens mij is zelfs dat recht niet juridisch afdwingbaar.

Het is volgens mij wel een recht om goede zorg te krijgen. Maar daar valt dit niet onder. @Pleuny Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ben je in het verleden ook weleens bezig geweest om bij de bron aan te pakken waarom je deze middelen zo nodig hebt?
Klik om te vergroten...
Voor mij is het wel een stof om te overleven . Mensen met narcolepsy gaan ook niet dood als ze het niet nemen .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Ik moet ook zeggen dat ik het best bijzonder vind om te stellen dat dit een recht zou kunnen zijn. Ik bedoel, het is geen stof die je nodig hebt om te overleven. Niet zoals het recht op schoon drinkwater bijvoorbeeld. En volgens mij is zelfs dat recht niet juridisch afdwingbaar.

Het is volgens mij wel een recht om goede zorg te krijgen. Maar daar valt dit niet onder. @Pleuny Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ben je in het verleden ook weleens bezig geweest om bij de bron aan te pakken waarom je deze middelen zo nodig hebt?
Klik om te vergroten...
Ghb nodig voor depressie , medicijnen werken niet . Ik heb het harder nodig dan iemand met narcolepsy .
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Sowieso ben ik er niet zo van overtuigd dat drugs, of dat nou GHB is of cannabis of alcohol of whatever, je gaan helpen om (op de lange termijn) je te helpen bij emotioneel zwaar weer. Begrijp me niet verkeerd, ik ken het gevoel heel goed hoor. Vorige week heb ik nog een halve fles gin opgedronken op vrijdagavond omdat ik last had van liefdesverdriet. Dat zal vast niet vergelijkbaar zijn met jouw situatie, waar ik uiteraard niks van weet. Maar mijn punt is dat, stel, ik zou elke dag alcohol gaan drinken om mijn verdriet te ontwijken, dan wordt de angst voor die emoties steeds groter en groter. Je wordt dus minder goed in het verwerken van lastige gevoelens én je krijgt er allerlei lastige gevoelens bij. Dat is een beetje de drugs-gevoel-paradox. In het begin werken drugs misschien wel als een soort paardenmiddel om rationele controle te krijgen over gevoelens. Maar al snel daalt de effectiviteit en krijg je een backlash met juist meer klachten. Dan kun je natuurlijk weer opnieuw proberen die gevoelens te ontwijken, maar tot een oplossing gaat dat niet leiden helaas.
Klik om te vergroten...
Dit is zo'n beetje in een notendop waarom ik een ex-alcohol drinker ben. Zolang je niet tot de wortel van je probleem komt en je gevoelens alleen maar verdooft zul je nooit ontsnappen. Weerleg de drang om te grijpen naar drugs. Je voelt je zoveel lichter.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Dit is zo'n beetje in een notendop waarom ik een ex-alcohol drinker ben. Zolang je niet tot de wortel van je probleem komt en je gevoelens alleen maar verdooft zul je nooit ontsnappen. Weerleg de drang om te grijpen naar drugs. Je voelt je zoveel lichter.
Klik om te vergroten...
Dat probeer ik nu , voel me alleen maar slechter .
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Recht op schoon drinkwater is een basis recht.
Klik om te vergroten...
Dat klopt! Ik ben ook geen specialist in rechten moet ik zeggen.
Dirkjan zei:
Jij moet niet aan de macht komen in Nederland, dan krijgen we zeker drinkwater voor 50 euro per 100 milliliter, gebotteld door LucidLucy-Incorporated, de meest evil corporatie ter wereld. En drinkwater wordt verhandeld op de straten. Vervuild meestal. Als een soort coke.
Klik om te vergroten...
Hmmm nee macht is niet goed voor mijn verslaafde brein denk ik. Dan krijgen we straks van die Stanford-experiment-achtige taferelen.
Maar 50 EU voor drie slokken water. Zo evil ben ik nou ook weer niet. 🥲

Ik zou wel schematherapie verplichten als schoolvak op de basisschool.
Dirkjan zei:
Niet juridisch afdwingbaar... Mijn arme rikketik.
Klik om te vergroten...
Ik ben weleens een olifant in een porselein kast.
love-heart.gif
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Niet zoals het recht op schoon drinkwater bijvoorbeeld. En volgens mij is zelfs dat recht niet juridisch afdwingbaar.
Klik om te vergroten...
Wat? Natuurlijk is dat wel juridisch afdwingbaar. Recht op schoon drinkwater is een basis recht. Jij moet niet aan de macht komen in Nederland, dan krijgen we zeker drinkwater voor 50 euro per 100 milliliter, gebotteld door LucidLucy-Incorporated, de meest evil corporatie ter wereld. En drinkwater wordt verhandeld op de straten. Vervuild meestal. Als een soort coke.

Niet juridisch afdwingbaar... Mijn arme rikketik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
De kans is nihil, en dat is maar goed ook.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pleuny zei:
Mijn huisarts doet nooit zo moeilijk .
Klik om te vergroten...
Dan probeer je het. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Pleuny zei:
Voor mij is het wel een stof om te overleven . Mensen met narcolepsy gaan ook niet dood als ze het niet nemen .
Klik om te vergroten...
Dat zullen veel verslaafden zeggen over het middel dat ze nodig hebben voor hun verslaving. Ik denk dat áls je het al voorgeschreven zou krijgen, dat na een intensief traject in de psychiatrie zou zijn waarbij afkicken en andere opties zijn geprobeerd en dit écht de enige optie van een waardig bestaan blijkt te zijn.

En niet maarzo via je huisarts.

Pleuny zei:
Dat probeer ik nu , voel me alleen maar slechter .
Klik om te vergroten...
Afkicken is een bitch helaas.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Recht op schoon drinkwater is een basis recht.
Klik om te vergroten...
Ik ben dit toch even gaan opzoeken, en ik schrok wel. In Nederland is het opgenomen in de wet (hup Holland hup) maar in veel landen, veel ontwikkelde landen, dan bedoel ik niet hutjes-town in een of ander krotten land in Afrika of Azië, maar een eerste wereld land, daar is het gewoon niet opgenomen als basisrecht en dus niet juridisch afdwingbaar. Dat is toch bizar?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Ik ben dit toch even gaan opzoeken, en ik schrok wel. In Nederland is het opgenomen in de wet (hup Holland hup) maar in veel landen, veel ontwikkelde landen, dan bedoel ik niet hutjes-town in een of ander krotten land in Afrika of Azië, maar een eerste wereld land, daar is het gewoon niet opgenomen als basisrecht en dus niet juridisch afdwingbaar. Dat is toch bizar?
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd welke basisrechten daar überhaupt gelden en juridisch afdwingbaar zijn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Ben benieuwd welke basisrechten daar überhaupt gelden en juridisch afdwingbaar zijn.
Klik om te vergroten...
Recht op Netflix.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."