Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB, helse nacht!!!

GHB, helse nacht!!!

84 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Slapen, mediteren (voelen en accepteren), wandelen, geen koffie en proberen gezond te eten en drinken ja. En bijvoorbeeld van die filmpjes over ervaringen van andere afkickers die hun ellende delen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
verrekijker zei:
Zou ik wat alcohol drinken om dit op te vangen of best niks?
Klik om te vergroten...
Absoluut NIET.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste, ben nu op dit moment bijna 30u clean van de G. Zat aan een binge van een maand quasi dag/nacht maar in de nacht liet ik er telkens 6u tussen of soms iets meer.
in het begin vielen de verschijnselen mee maar vorige nacht als ik mijn ogen gewoon sluit begon ik te hallucineren, felle flitsen, personen, alles in kleur terwijl ik klaarwakker was.. dit heb ik nog niet meegemaakt bij de afkick, iemand hier ervaring mee? Moet wel zeggen dat ik cold turkey gestopt en ook totaal geen medicatie aangezien ik niks ter beschikking heb.
Het was een helse ervaring.

Alvast bedankt voor jullie aandacht!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
verrekijker zei:
Het was een helse ervaring.
Klik om te vergroten...
Gaat het inmiddels beter?

Je hebt een maand lang dagelijks gebruikt, dus stoppen zonder afbouwen was niet verstandig, maar waarschijnlijk is het ergste inmiddels voorbij. Heftig hoor, die hallucinaties, maar het komt vaker voor heb ik begrepen.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja gewoon brak van bijna 2 nachten niks te slapen nu, onrustig vooral maar het gaat. Natuurlijk ook de vermoeidheid, volgende nacht zal het wel beter gaan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ben jij door een hel gegaan, heftig. Gaat het nu iets beter?
Afbouwen zonder medicatie bij GHB kan gevaarlijk zijn, en moet je vaak dus toch hulp bij zoeken
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Wat ben jij door een hel gegaan, heftig. Gaat het nu iets beter?
Afbouwen zonder medicatie bij GHB kan gevaarlijk zijn, en moet je vaak dus toch hulp bij zoeken
Klik om te vergroten...
Totaal niet helder en doodop, geen eetlust, koude voeten, en wat onrust maar voor de rest gaat het.
Ik vermoed na dit aantal uren het wel stilletjes moet gaan beteren??
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
verrekijker zei:
Ik vermoed na dit aantal uren het wel stilletjes moet gaan beteren??
Klik om te vergroten...

Ieder mens is anders, maar feit is wel dat hoe meer uren verstrijken hoe beter het normaal zal gaan. Je hebt er al een deel op zitten.
Volgens mij blijf je wel langer (weken) last houden van lichtere verschijnselen, die je al noemt: moe / geen eetlust / koud etc.
Maar goed ik ben ook geen arts, wil je het zeker weten moet je met hem/haar overleggen
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
verrekijker zei:
Zal nog wel enkele dagen nodig hebben om op
kracht te komen, inhumaan is het om zonder medicatie af te kicken!! Ik raad dit niemand aan, vind nu van mijzelf dat ik toch zware risico’s heb gepakt en eigenlijk verder hadden moeten gaan.
dacht gisteravond de ambulance te bellen zo heftig was het!
Hoop dat ik hier ook andere mee kan helpen 😄
Bedankt voor jullie steun allemaal!
Klik om te vergroten...
Afkicken van langdurig ghb gebruik zonder hulpmiddelen if afbouw doen mensen om die reden dan ook maar 1 keer 😜
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
verrekijker zei:
Ja dat maakt alles zo hard!!
slaap is zo belangrijk voor het lichaam, als dit afgelopen is ga ik dit veel harder soigneren.
Dit zijn de valkuilen van GHB waar jullie allemaal al zo vaak voor hebben gewaarschuwd, ook ik zei tegen mezelf: NOOIT meer, maar dan maak je weer iets mee… we kennen het allemaal.
Het kan een hele mooie drug zijn maar je moet er mee omkunnen.
Klik om te vergroten...
Maar dan maak je weer iets mee.....en dan verval je weer in oude patronen als je geen tools of energie steekt in behandelingen o.i.d. om die te doorbreken. Ik lees het meer terug en gezien je leeftijd wil ik je echt meegevwn dat het steeds zwaarder wordt. Des te langer je doorgaat met roofbouw plegen op je lichaam wn receptoren des te groter de kans dat het onherstelbaar beschadigd en je om die reden dan hooked bent for life aan middelen of anti depressiva of i.d. als je hier niet wat aan of mee gaat doen.😉
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zou ik wat alcohol drinken om dit op te vangen of best niks?
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen ervaring met ghb afkick, dus ik kan je geen advies geven. Daarnaast kennen wij jou als persoon niet en je achtergrond niet. Maar zelf doktertje gaan spelen als verslaafde is sws onverstandig.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zal het maar gewoon nuchter ondergaan, zal nu eenmaal op de blaren moeten zitten.
kop is nog altijd heel wazig
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
verrekijker zei:
Ik zal het maar gewoon nuchter ondergaan, zal nu eenmaal op de blaren moeten zitten.
Klik om te vergroten...

Indirect heb je gelijk, maar probeer het te zien als: "als ik mij nu ga sederen met alcohol of met een tablet dan is dat niet goed voor mijn gezondheid".
Dat doet wat met je mindset. Ook niet voor schamen wat er nu is gebeurd.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Indirect heb je gelijk, maar probeer het te zien als: "als ik mij nu ga sederen met alcohol of met een tablet dan is dat niet goed voor mijn gezondheid".
Dat doet wat met je mindset. Ook niet voor schamen wat er nu is gebeurd.
Klik om te vergroten...
Ook weer waar en dan zit je weer met dat probleem waardoor je dan die dagen erna slechter slaapt… blijf je in die cirkel zitten! Ga zo blij zijn als dit achter de rug is en hier ook zware lessen uit trekken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat een heftige nacht voor je.
52 uur ... duurt ook echt lang.
Hopelijk ben je nu het ergste voorbij.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
verrekijker zei:
blijf je in die cirkel zitten!
Klik om te vergroten...

Vooral in de cirkel van verslaving.
Eigenlijk ben je je dan steeds aan het voeden.
Is het niet de drugs, dan is het wel de alcohol (oké ook drugs) of de tablet.
Je moet juist proberen dat patroon te doorbreken, en ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

verrekijker zei:
Ga zo blij zijn als dit achter de rug is en hier ook zware lessen uit trekken
Klik om te vergroten...

De beste leerscholen zijn dit wel.
Maar maak het jezelf ook niet moeilijker dan nodig.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Inmiddels 52uur clean, gisteravond en begin van de nacht was nog heftig.. hoorde hele tijd geluiden die er niet waren en enorme angsten uitgestaan.
uiteindelijk wel in slaap gevallen en toch een beetje slaap kunnen pakken…
Ik voel nu dat het ergste achter de rug is.
Brrr wat een nachtmerrie was me dit, grote lessen trek ik hieruit!
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Wat een heftige nacht voor je.
52 uur ... duurt ook echt lang.
Hopelijk ben je nu het ergste voorbij.
Klik om te vergroten...
Zal nog wel enkele dagen nodig hebben om op
kracht te komen, inhumaan is het om zonder medicatie af te kicken!! Ik raad dit niemand aan, vind nu van mijzelf dat ik toch zware risico’s heb gepakt en eigenlijk verder hadden moeten gaan.
dacht gisteravond de ambulance te bellen zo heftig was het!
Hoop dat ik hier ook andere mee kan helpen 😄
Bedankt voor jullie steun allemaal!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Maar wat is het juiste advies als iemand al 30 uur gestopt is zoals hier? Ik vind het dan ook weer zoiets om te zeggen ‘begin maar weer’.
Klik om te vergroten...
Als dat stoppen tot gevaarlijke bijwerkingen leidt: ja.
Zoals uitgelegd kan hoge bloeddruk en slapeloosheid dus ook gevaarlijk zijn.

Het is erg vervelend inderdaad als je lichamelijk afhankelijk bent en klaar bent om te stoppen, maar nog door moet gebruiken om medische redenen. Maar het is ook al een eerste leermoment om heel planmatig om te gaan met het stoppen. Er zullen nog wel meer uitdagingen komen tijdens het stopproces waarbij een goede voorbereiding helpt om het vol te houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."