Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp met het afkicken van GHB (voor alle newbie’s en andere leden)

Hulp met het afkicken van GHB (voor alle newbie’s en andere leden)

142 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
M
Mitch11227Lid
01-01-2024, 00:00
#1
4 ml per 2 uur
G
Geneesmiddel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
cornelissemitchell@hotmai zei:
Maar hoe ga ik dat uitzoeken welke dosis gelijk staat aan 3,4 - 4 ml ?

hoe weet ik welke hoeveel heden moet nemen?

Weet jij iemand die dat weet ?
Klik om te vergroten...
cornelissemitchell@hotmai zei:
Ik wil nu nog die laatste 2 dagen alleen phenibut nemen .

maar hoeveel en wanneer moet ik het nemen. Ben echt in paniek
Klik om te vergroten...
Dat is lastig om te zeggen, omdat we ook niet weten hoe sterk je GHB is en ik het überhaupt erg lastig vind om een equivalente dosis aan te wijzen. Het zal ongetwijfeld vrij hoog liggen.

Je kunt er het beste achter komen door te proberen, als je alsnog gaat trillen zul je meer phenibut moeten nemen totdat je op een dosis zit die vervangend voelt.

In het ideale scenario neem je een dosis phenibut en pas weer een nieuwe dosis phenibut als die andere is uitgewerkt. Het liefst volgens een vast schema, net als je met GHB doet. Hou er daarbij wel rekening mee dat phenibut een paar uurtjes nodig heeft voordat het werkt.

Gezien je een redelijke GHB verslaving hebt kun je best een hoge dosis phenibut pakken. Bijv gelijk 3,5-4g en dan even aankijken of dat genoeg is voor jou. Desnoods meer, maar als dat goed voelt kun je ook gelijk proberen in kleine stapjes af te bouwen. Probeer er dan geen GHB meer bij te pakken als je z'n hoge dosis neemt want dat is gevaarlijk.

cornelissemitchell@hotmai zei:
Maar ook nog G tussen door omdat ik beginnen te trillen.
Klik om te vergroten...
Hopelijk lukt het je op een van de twee stabiel te komen en niet allebei tegelijk, dat maakt het namelijk een stuk makkelijker om een stabiele dosis en stabiel interval te vinden.

Hou ons even up-to-date!
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maak me beetje zorgen m mn rikketik en hoge bloeddruk. Ik heb nog een oxazepam een oxycodon en 3 Xanax liggen. Kan ik daar wat mee?
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geneesmiddel zei:
Zelf zou ik het niet te ingewikkeld maken en gewoon 1 van de 2 stoffen kiezen. Ze hebben dezelfde functie.


Stel je bouwt GHB af naar 1ml/3 uur dan neem je gelijk na je laatste dosis GHB iets van 2.5 gram phenibut. Probeer 1x per dag phenibut te nemen of evt een redose van 1-1.5 gram in de avond nog. Als je 2-3 dagen phenibut gebruikt stop je daar ook mee en dan ben je veilig van de GHB af gekomen.

Ik zou beginnen op 2.5 gram maar het is ff aanvoelen, als het echt te heftig wordt neem je wat bij maar onthoudt dat het met phenibut wel 4 uur duurt voordat het goed werkt.

Check ook dit topic ff, staat veel info in: Onderwerp 'Phenibut als afsluiter van mijn ghb gebruik' https://drugsforum.nl/threads/phenibut-als-afsluiter-van-mijn-ghb-gebruik.69950/
Klik om te vergroten...
Dus moet ik 10 pillen van 200 mg in 1x opvreten 😂?
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geneesmiddel zei:
Zelf zou ik het niet te ingewikkeld maken en gewoon 1 van de 2 stoffen kiezen. Ze hebben dezelfde functie.


Stel je bouwt GHB af naar 1ml/3 uur dan neem je gelijk na je laatste dosis GHB iets van 2.5 gram phenibut. Probeer 1x per dag phenibut te nemen of evt een redose van 1-1.5 gram in de avond nog. Als je 2-3 dagen phenibut gebruikt stop je daar ook mee en dan ben je veilig van de GHB af gekomen.

Ik zou beginnen op 2.5 gram maar het is ff aanvoelen, als het echt te heftig wordt neem je wat bij maar onthoudt dat het met phenibut wel 4 uur duurt voordat het goed werkt.

Check ook dit topic ff, staat veel info in: Onderwerp 'Phenibut als afsluiter van mijn ghb gebruik' https://drugsforum.nl/threads/phenibut-als-afsluiter-van-mijn-ghb-gebruik.69950/
Klik om te vergroten...
Ik stuur je even een pb
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon 25mg baclofen erin, moet makkelijk gaan. Je voelt je hooguit wat ongemakkelijk maar dat hoort erbij. Des te langer je blijft doorgebruiken des te zwaarder je afkick wordt.it. GHB en Pheni niet combineren met baclofen, evenals met pammetjes, want dan kan je ademdepressie krijgen. Baclofen 3 x 25 per dag zonodig 4x Dag of twee slaap je misschien slechter maar dat zou daarna beter moeten worden.
L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Ik neem een tijdje afstand van DF en alle GHB gebruikers.

Dag en nacht bezig. Doe het graag maar ik ga voorlopig meer met mezelf bezig zijn.

Sorry, wie weet tot snel.

Er is genoeg info te vinden om af te kicken. Zo lang je er maar moeite en energie in steekt.

You can do it.

Spyro is out, voor nu. Wie weet tot over een tijdje.
Klik om te vergroten...
Je hebt mij en vele erg geholpen!! Ik was / ben blij met je steun. Als we iets voor je kunnen betekenen of je wilt je eigen verhaal kwijt, zijn er voor je!!

Take care, wish you all the best!!!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lizzy.simpson zei:
Je hebt mij en vele erg geholpen!! Ik was / ben blij met je steun. Als we iets voor je kunnen betekenen of je wilt je eigen verhaal kwijt, zijn er voor je!!

Take care, wish you all the best!!!
Klik om te vergroten...
💜💜
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
💜💜
Klik om te vergroten...
Lekker bezig spyro !:)
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geneesmiddel zei:
Zelf zou ik het niet te ingewikkeld maken en gewoon 1 van de 2 stoffen kiezen. Ze hebben dezelfde functie.


Stel je bouwt GHB af naar 1ml/3 uur dan neem je gelijk na je laatste dosis GHB iets van 2.5 gram phenibut. Probeer 1x per dag phenibut te nemen of evt een redose van 1-1.5 gram in de avond nog. Als je 2-3 dagen phenibut gebruikt stop je daar ook mee en dan ben je veilig van de GHB af gekomen.

Ik zou beginnen op 2.5 gram maar het is ff aanvoelen, als het echt te heftig wordt neem je wat bij maar onthoudt dat het met phenibut wel 4 uur duurt voordat het goed werkt.

Check ook dit topic ff, staat veel info in: Onderwerp 'Phenibut als afsluiter van mijn ghb gebruik' https://drugsforum.nl/threads/phenibut-als-afsluiter-van-mijn-ghb-gebruik.69950/
Klik om te vergroten...
Ik neem 5 schepjes van 450 mg phenibut..maar helpt helaas niet echt en nu?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
nikeni zei:
Ik neem 5 schepjes van 450 mg phenibut..maar helpt helaas niet echt en nu?
Klik om te vergroten...
Je geeft te weinig informatie om voor mij hier iets mee te kunnen, sorry. Her helpt niet voor wat? Lichamelijk afkickverschijnselen van GHB? Vertel even wat je gebruikt hebt de afgelopen tijd en wat je doel is met phenibut. Als je afkickverschijnselen hebt, probeer die dan ook even uit te leggen
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een vraag omtrent afkicken van ghb met phenibut. Ik heb zoveel mogelijk topics gelezen hierover op dit forum.

Ook ik heb weer een tijdje te diep in het GHB glaasje gekeken en ongeveer 1.5mnd gebinged. Ik ben meerdere keren afgekicked van de G in het verleden, door langzaam af te bouwen met G en een keer door 3 dagen de G te vervangen door (grote) hoeveelheden alcohol (werkte wel voor mij, niet bepaald aan te raden).

Ik zit nu echter een beetje in tijdnood (wegens privé omstandigheden) dus langzaam de G afbouwen is geen optie. Ik lees dat afkicken van G met phenibut één van de snelste en makkelijkste manieren is. Ik heb al ervaring met Phenibut en ken m'n persoonlijke doseringen.

Ik zat op 5ml ghb / 2 uur en heb dit in 2 dagen rap afgebouwd naar 3.5ml / 2 uur, met ter ondersteuning een paar diazepam. Ik heb constant tintelingen in mijn linkerhand (pins and needles) en bij deze dosering kreeg ik zo'n 1.5 uur na doseren steeds koude en klamme handen, de eerste tekenen van ontwenning bij mij). Dit leek mij een goed moment om over te schakelen op phenibut en het afbouwen met de G te staken.

De overschakeling naar phenibut doe ik als volgt:

Dag 1. Om 20:30 heb ik 4 gram phenibut genomen (let op dit is een hoge dosering voor de meesten, voor mij persoonlijk een prima dosis) en om 21:00 de laatste dosis G van 3.5ml. Om 23:00 gaan slapen en voor het eerst in tijden 7 uur achter elkaar doorgeslapen zonder wakker te worden en daarna nog een keer ingedommeld. Top! Werd wel met een enorm duf hoofd wakker maar ja dit was te verwachten. De pheni werkte duidelijk nog door. Geen G cravings of ontwenningsverschijnselen.

Dag 2. Rond 12:00 begin ik weer koude, klamme handen te krijgen en merk ik een verhoging in mijn hartslag. De pheni lijkt aardig uit te werken dus en om 13:00 heb ik 2 gram phenibut genomen. Vervolgens vanavond nog een dosis voor het slapen gaan van max 2gr, maar als minder goed voelt dan minder.

Dag 3. Op dezelfde manier als dag 2 en dan volledig stoppen met de phenibut.

En dan hier mijn vraag: Ben je na 2 a 3 dagen phenibut gebruik echt fysiek ontwend van de GHB? Of vervang ik simpelweg de GHB door phenibut en krijg ik bij het stoppen van de pheni alsnog de rekening gepresenteerd? Van wat ik in de meeste posts lees zou ik echt lichamelijk afgekickt moeten zijn van de G maar las ook een post van iemand die de pheni langer door gebruikte en die weer ging afbouwen nog.

Na 3 dagen alcohol was ik ook fysiek niet meer afhankelijk van de G, maar weet niet of dit ook opgaat voor phenibut vanwege een ander werkingsmechanisme of omdat het dezelfde receptoren als GHB kietelt?

Beetje lange post voor een eenvoudige vraag maar even wat context en misschien hebben anderen nog iets aan mijn verhaal :)
L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi hoi,

Als ik ffe er weer te diep in zat pakte ik 2g pheni. Mijn gebruik van g was ook lagere dosering meestal 2,2ml op 2u1.

2g pheni pakte ik ongeveer 2u voor slapen gaan. Tot die tijd pakte ik nog 2x 1ml g. + 1 slaap pil soms. Slapen is dan weer heerlijk uren lang 8u of 13u lang kon ik slapen.
Ik zet altijd een timer wanneer ik de eerste pheni heb gepakt.
Ongeveer 23u later, voor mijn volgende nacht pakte ik 1,8 g pheni.
Volgende dag/nacht 1,2g
Nacht erop 0,8g
Nacht erop 0,4g

En erna mee gestopt. Waarom ik zo langzaam afbouwde had er alles mee te maken dat ik overdag moest werken en ik zeker wou voorkomen paniek van onwennig. Als je paniek daarvan in mijn hoofd krijg dan word het alleen maar erger en creëer je juist versterking van eventuele onwennig.

Na al die dagen zijn de ontwenning verschijselen g echt wel weg hoor!!

Maar adviseer zeker niet langer dan dit aantal dagen aan de pheni te zitten. Anders ga je daar ontwenning in creëren.


Weet niet of je hier wat aan hebt. Maar iig succes!
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aan allen: jullie kunnen eens Fluoro Phenibut = F-Phenibut (niet FA-Phenibut) bekijken. F-Pheni heeft nog een betere (lees: vele malen hogere) selectiviteit tot de GABA B receptor, en je hebt er minder van nodig. + het duurt minder lang dus je kan het beter taperen.

Is eigenlijk gewoon baclofen maar Clooratoom is vervangen door een fluor atoom.

Afkicken met Phenibut alleen is niet eenvoudig.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bowserman zei:
En dan hier mijn vraag: Ben je na 2 a 3 dagen phenibut gebruik echt fysiek ontwend van de GHB? Of vervang ik simpelweg de GHB door phenibut en krijg ik bij het stoppen van de pheni alsnog de rekening gepresenteerd? Van wat ik in de meeste posts lees zou ik echt lichamelijk afgekickt moeten zijn van de G maar las ook een post van iemand die de pheni langer door gebruikte en die weer ging afbouwen nog.
Klik om te vergroten...

Neen je gaat nog een aantal dagen fysiek leed ondervinden. en absolute max pheni gebruik is indd 3 dagen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor de mensen die nog hulp nodig hebben met het afkicken van GHB, voor een ieder staat mijn DM voor jullie allemaal open.

Enige eis, je moet het wel echt willen. In help jullie super graag, ik ben inmiddels flink drugs vrij, en ik wil lotgenoten nog steeds graag helpen.

Ik ben er mentaal weer klaar voor om een ieder advies te geven, mits de wilskracht er is.

Ik denk graag met jullie mee om een plan te bedenken.

Zorgwekkend genoeg krijg ik dagelijks nog steeds berichten, in een schreeuw om hulp.

Ik weet hoe jullie je voelen, en mijn DM staat voor een ieder open voor eerlijk advies.

❤️
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#17
GABA-B Bonanza zei:
Komt ongeveer op 6-8 uur na laatste inname. Dat je in een delier zit merk je op zich niets van. Je voelt je die 2 uur daarvoor mentaal heel vaag worden en dan ineens ben je weg, je hebt grotendeels gewoon geen besef meer en geen herinneringen.. mijn hart ging tekeer 147 in rust en een bloeddruk niet normaal. Gelukkig toen een beta blokker gekregen en na 20 min terug normale hartslag. Cold turkey slechtste idee ooit.

Nu grote voorstander van 3 dagen: baclofen + diazepam + Pregabaline en meteen afbouwen!
Phenibut is te verslavend.. maar werkt op zich wel heeeel goed.
Klik om te vergroten...
Kan je cold turkey stoppen met g en dat 3 dagen vervangen met baclo en dia?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat hangt onder meer af van hoe hoog je dosering is die je neemt.
Bij een hoge dosering is afkick cold Turkey ronduit levensgevaarlijk.
Ik zou hier altijd een arts in betrekken.
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Dat hangt onder meer af van hoe hoog je dosering is die je neemt.
Bij een hoge dosering is afkick cold Turkey ronduit levensgevaarlijk.
Ik zou hier altijd een arts in betrekken.
Klik om te vergroten...
2ml elk uur
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
N1987 zei:
2ml elk uur
Klik om te vergroten...
Ja oké, de vraag is hier dus:hoelang al stabiel op die dosis + hoelang verslaafd voor die stabiele dosis met schatting hoeveelheid en frequentie?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."