Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp met het afkicken van GHB (voor alle newbie’s en andere leden)

Hulp met het afkicken van GHB (voor alle newbie’s en andere leden)

142 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZeeuwseDJ zei:
Nou verslaafd wil ik mezelf niet noemen. Heb geen phenibut meer genomen en verder nergens last van behalve erg moe heb nou ook niet bepaald zin om wat dan ook te gebruiken. Zit nu aan een borrel omdat ik vandaag slecht nieuws heb gehad (ben geen drinker normaal gesproken). Straks voor het slapen gaan neem ik 1mg Xanax om eens een keer in een ruk te slapen ipv in etappes. Heb gewoon overgedoseerd icm slaapgebrek en slecht eten. daardoor die epilepsie gehad. Het was vooral de 1e nacht na de epilepsie waar ik me zorgen om maakte. Daar ben ik redelijk doorheen gekomen. Nu verder mn lichaam laten herstellen wat wel even tijd gaat kosten want veel speedgebruik in t spel geweest langere tijd. Het is iig eye opener geweest. Nu weer mezelf opbouwen en recht zo die gaat💪
Klik om te vergroten...
Probeer eens een tijd nuchter te blijven en monitor je cravings en gedachten. Dan weet je of je last heb van verslaving.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
M
Mitch11227Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wil nu nog die laatste 2 dagen alleen phenibut nemen .

maar hoeveel en wanneer moet ik het nemen. Ben echt in paniek
Q
Queen1990Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo Allemaal
Ik ben nu al een paar keer afgekickt van de GHB😮‍💨
Ik zal mijn manier uitleggen hoe ik afkick en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.. ik neem mijn laatste doppie een uurtje anderhalve diazepam van 10mg in ( blauwe Teva)
Wel voor 4uur smiddags! Liefst rond 3uur dia innemen.
Diazepam moet zich opbouwen in je lichaam.. Ik word dan heel suf en zorg dat ik dan al naar de winkel ben geweest en mm huispak aan heb, rond 7uur neem ik weer 10mg diazepam in, en rond 10 savonds weer. Ik slaap dan vaak door.. sochtends neem ik als ik wakker word weer 10 mg in dit is meestal rond 0800 en dit doe ik weer 14:00 en rond 19:00 en voor het slapen gaan rond 11uur. Dus 4x 10 mg.. de 3 dagen erna doe ik precies hetzelfde. Dag 4 ga ik.afbouwen inplaats 10 mg neem ik 5 voor de komende 2 dagen en dan ben ik zo ook van de verslaving af! 🥳 tis echt wel belangrijk dat je dia afbouwt omdat het verslavend is en ik gebruik nooit 3 a 4 dagen achter 10mg! Let wel op dat je de blauwe van teva heb en niet de witte van accord die doet niks bij mij, in die 4 dagen dat ik aant afgekicken ben functioneer ik ook gewoon, slaap ik heerlijk en na 2 dagen eet ik ook weer. Dit is hoe ik afgekick met alleen diazepam, geen phenibut of in combinatie met G.
Ik ben zo verslaafd geweest dat ik als nu weer 1 avond g gebruik ik er goed last heb dus gebruik nooit langer als 1 week.
En ja ik weet het, waarom doe ik het nog?
Omdat het zo fijn is🙄🤭en ik zelfstandig kan afkicken thuis. Dia haal ik altijd op bij iemand. Mocht je vragen hebben? Stel ze gerust!
Oja heb meestal een stuk of 20 a 25 diazepam in huis.
J
JoranLid
01-01-2024, 00:00
#4
beau1990 zei:
en dan ben ik zo ook van de verslaving af! 🥳
Klik om te vergroten...
....
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
cornelissemitchell@hotmai zei:
Maar hoe ga ik dat uitzoeken welke dosis gelijk staat aan 3,4 - 4 ml ?

hoe weet ik welke hoeveel heden moet nemen?

Weet jij iemand die dat weet ?
Klik om te vergroten...
cornelissemitchell@hotmai zei:
Ik wil nu nog die laatste 2 dagen alleen phenibut nemen .

maar hoeveel en wanneer moet ik het nemen. Ben echt in paniek
Klik om te vergroten...
Dat is lastig om te zeggen, omdat we ook niet weten hoe sterk je GHB is en ik het überhaupt erg lastig vind om een equivalente dosis aan te wijzen. Het zal ongetwijfeld vrij hoog liggen.

Je kunt er het beste achter komen door te proberen, als je alsnog gaat trillen zul je meer phenibut moeten nemen totdat je op een dosis zit die vervangend voelt.

In het ideale scenario neem je een dosis phenibut en pas weer een nieuwe dosis phenibut als die andere is uitgewerkt. Het liefst volgens een vast schema, net als je met GHB doet. Hou er daarbij wel rekening mee dat phenibut een paar uurtjes nodig heeft voordat het werkt.

Gezien je een redelijke GHB verslaving hebt kun je best een hoge dosis phenibut pakken. Bijv gelijk 3,5-4g en dan even aankijken of dat genoeg is voor jou. Desnoods meer, maar als dat goed voelt kun je ook gelijk proberen in kleine stapjes af te bouwen. Probeer er dan geen GHB meer bij te pakken als je z'n hoge dosis neemt want dat is gevaarlijk.

cornelissemitchell@hotmai zei:
Maar ook nog G tussen door omdat ik beginnen te trillen.
Klik om te vergroten...
Hopelijk lukt het je op een van de twee stabiel te komen en niet allebei tegelijk, dat maakt het namelijk een stuk makkelijker om een stabiele dosis en stabiel interval te vinden.

Hou ons even up-to-date!
M
Mitch11227Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Oké super bedankt hier heb ik wat aan. Het probleem is dat ik niet goed kan na denken door al die rotzooi. Ik ben een paniekerig persoon van me zelf. Dan ga ik goochelen dat moet je niet doen.

je mag er maar 3 dagen aan zitten. En dit heb ik nu gedaan


30 juli



Van zaterdag op zondag nacht nam ik 1 gram om 3:00 snachts

17:00 1 gram

21:00. 1,5



31 juli

2 gram 5:00 in de ochtend
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
cornelissemitchell@hotmai zei:
Oké super bedankt hier heb ik wat aan. Het probleem is dat ik niet goed kan na denken door al die rotzooi. Ik ben een paniekerig persoon van me zelf. Dan ga ik goochelen dat moet je niet doen.

je mag er maar 3 dagen aan zitten. En dit heb ik nu gedaan


30 juli



Van zaterdag op zondag nacht nam ik 1 gram om 3:00 snachts

17:00 1 gram

21:00. 1,5



31 juli

2 gram 5:00 in de ochtend
Klik om te vergroten...
Die paniek kennen de G mannen en vrouwtjes allemaal, maar die dokter van jou.. Die wou niets voorschrijven ofwat?
M
Mitch11227Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee hij wilde niks voorschrijven, maar heb phenibut en diazepam.

Dit heb ik tot nu toe genomen.
30 juli



3:00 snachts 1 gram

17:00 1 gram

21:00. 1,5

Totaal 3,5 gram



31 juli

2 gram 5:00

wil nu nog 1.5 gram pakken. En dan morgen ochtend me laatste 2 gram.

Denk je dat het kan? Dan zit ik op 3 dagen
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
cornelissemitchell@hotmai zei:
Denk je dat het kan? Dan zit ik op 3 dagen
Klik om te vergroten...
Je kunt het langer gebruiken, alleen is het zaak dat je geleidelijk afbouwt. Je zult waarschijnlijk wel langer moeten gebruiken in jouw geval, anders krijg je misschien te maken met hele onplezierige en gevaarlijke afkickverschijnselen.

Tweemaal daags een dosis nemen zoals je deed is heel goed! Ik zou hier nog even mee doorgaan en langzaam de dosis afbouwen. Wil niet te snel, het is heus niet erg om in kleine stapjes te gaan. Stabiliteit is key.

Hoe ging het vandaag met 3,5 gram?

Als je je heel slecht voelt of voelde kun je beter morgen en overmorgen ook nog 3,5-4g pakken en dan voel je je waarschijnlijk al wat beter. Dan kun je daarna kijken of je per dag of per twee dagen een half grammetje eraf kan snoepen.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#10
cornelissemitchell@hotmai zei:
zou je me hier als je blieft wat meer over kunnen vertellen. Dit had ik dus ook gisteren. Ik was bang in een psychose te raken.. wat is seroquel?
Klik om te vergroten...
Seroquel (quetiapine) is een medicijn tegen psychoses.

Maar maak je geen zorgen. Als jij zorgt dat je de juiste dosis phenibut vindt voor de komende paar dagen ga je geen psychoses krijgen :)
M
Mitch11227Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik durf het echt niet langer als 3 dagen te gebruiken.

ik heb dit 2 keer eerder gedaan op deze manier. Alleen is mijn probleem dat ik niet een schema heb voor me zelf.


ik durf echt niet langer als 3 dagen hier aan te zitten aangezien de berichten over.

ik heb ook nooit last gehad als het uitwerkte laatste 2 keren.

nu over dat seroquel ik heb dat gisteren dus gehad. Ik dacht dat ik aan door draaien was. Ik hoorde echt een radio in me hoofd. Werd helemaal sudiaal van man man.

Ik wil nu nog 1,5 gram nemen
En dan in de ochtend nog 1,5 gram

en dan alles laten uitwerken wat denk jij hiervan

mocht het erg worden heb ik altijd nog diazepam 10m
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
cornelissemitchell@hotmai zei:
ik durf echt niet langer als 3 dagen hier aan te zitten aangezien de berichten over.
Klik om te vergroten...
Het is een stof die op dezelfde plek in de hersens werkt al GHB, dus als je het te lang gebruikt krijg je nare afkickverschijnselen (net als GHB dus). Dat maakt het wel weer geschikt om mee af te bouwen (net als GHB).

cornelissemitchell@hotmai zei:
Ik wil nu nog 1,5 gram nemen
En dan in de ochtend nog 1,5 gram

en dan alles laten uitwerken wat denk jij hiervan
Klik om te vergroten...
Wat ik denk is niet belangrijk, het gaat erom hou jij je voelt.

Als jij morgen voelt dat het goed gaat met stoppen, dan is dat alleen maar mooi meegenomen.

Maar aarzel vooral niet om nog wat langer phenibut te nemen als je je echt heel slecht voelt. Al neem je maar een beetje, dan krijg je in ieder geval niet in 1x de volle laag.

@cornelissemitchell@hotmai tag me trouwens even, anders krijg ik geen melding.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Dat kun je inderdaad heel lang vermijden! Wat ik altijd doe als ik een binge heb is uiterlijk 20:00/21:00 voor het laatst nemen, zo kun je slapen en zitten er voldoende uren tussen tot je weer gebruikt de volgende dag. Zo kun je dat inderdaad een beetje omzeilen en uitstellen. Alleen dan moet je die regels niet een keer overtreden want dan ben je heel snel afhankelijk
Klik om te vergroten...
Yup, klopt! Bij mij was dit dan 18h ongeveer.. heb deze week wel 3 nachten eenmaal G genomen (in de avond dan wel niets) en nu voel ik wel dat slapen zeeeer moeilijk of onmogelijk is. Nu sinds 11h50 niets meer genomen en eigenlijk geen last buiten een beetje angstig & vermoeid :) hopelijk een betere nacht straks!
M
MallePiet!Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Beste Strijders!

Ik wil even mij verhaal vertellen, ik ben jaren GHB verslaafd geweest, De eerste keer dat ik stopte was ik 12 maanden gestopt helaas weer begonnen, Aantal maanden geleden 3 weken op vakantie geweest toen gestopt met Phenibut en Baclofen ging vrij goed! Terug in Nederland weer G gehaald. En ben sinds vandaag bezig met Pregabaline in Combinatie met Baclofen heb vandaag 300mg Pregaline op, en Baclofen 30mg om de 4/6 uur. Ben wel wat onrustig en een beetje suf maar voor de rest werkt het in mij beleving super. Heb vanaf 14:00 vandaag me laatste 2ml genomen. Dus het ergste zou ik nu wel achter de rug hebben denk ik zo.

Greetzzz MP
M
Mitch11227Lid
01-01-2024, 00:00
#15
kan iemand mij helpen ik heb vanaf 28 december tot nu 24/7 ghb gebruikt. zit rondt de 6ml 1,30 uur
nu heb ik al enige evaring met phenibut. ook erge tolerantie. nu kwam ik tot mijn schrik dat ik niet genoeg phenibut heb.
nu heb ik 2 dagen phenibut gebruikt en ghb er bij omdat de afkick niet weg ging. aangezien ik maar 3 dagen mag gebruiken ? kan iemand me helpen wat ik moet doen
J
Jay030Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze zeggen dat je maar een paar keer kan afkicken met phenibud van de ghb. Mijn laaste keer deed ik het met dia’s en baclofen. Ik ben elke 24 uur 0.5 naar beneden gegaan elke keer om 20:00 2 dia’s en dan om 2200 0,5 naar beneden. Ik zat op 4,5. Heb ook eerlijk tegen mijn vriendin gezegd dat ik verslaafd was en zo stoppen als het wat rustiger was door veel problemen in de privé sferen. Toen ik op 1 ml zat ben ik gestopt met ghb nemen en overgestapt op baclofen en 10:00 20 mg dia en 2200 20 mg dia dat ging gelukkig goed. Dag ernaar 10:00 15 mg dia en 2200 15 mg dia zo afgebouwd tot 0 en toen 4/5 dagen waarvan de eerste 2 40 milligram Temazepam en dat ook er 10 mg afgebouwd. Merkte wel dat ik tijdens het afkikken overdag liever niet buiten kwam. Dus ging altijd rond 2300 30/40 min lopen buiten. Al met al blij dat ik er af ben maar mis soms even op me tanden bijten omdat de g net het scherpe randje er afhaalt en het leven net iets leuker maakt.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
GHB kan idd het leven leuker maken, kleine kanttekening: Als je niet lichamelijk verslaafd bent!
M
Mitch11227Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ben idd al paar keer afgekickt door middel van phenibut stuk of 5 keer.
ik probeer het nog een keer met hogere dosis. bouw hem af tot 2m dan nog keer de phenibut proberen.
maar wil geen phenibut verslaving erbij.
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Het lastigste is hoe hou je het in de hand al ben je al eens verslaafd geweest aan ghb
M
Mitch11227Lid
01-01-2024, 00:00
#20
langste is 3,5 week aan de ghb
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."