Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp met het afkicken van GHB (voor alle newbie’s en andere leden)

Hulp met het afkicken van GHB (voor alle newbie’s en andere leden)

142 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je bent echt een topper @Spyro! 😘
B
Brakka Mang

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Om @Spyro te ontlasten ik ben ook een tiental keer zelf afgekickt dus ook bij mij bent gij welkom
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben inmiddels ook al bijna 4 maanden vrij van alles, behalve rode wijn dan maar dat drinken monniken ook haha
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Brakka Mang zei:
Om @Spyro te ontlasten ik ben ook een tiental keer zelf afgekickt dus ook bij mij bent gij welkom
Klik om te vergroten...
Super. Hoe meer hulp hoe beter! Ze blijven enorm veel binnenstromen de laatste dagen
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is niet een of andere vage dinosaurus die maar wat uit 'r nek klets, dit is een ervaringsdeskundige. Ze weet er de nodige dingen vanaf.

Super gedaan.
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Halloa...


Ff paar dagen er uit geweest hier...werd zo ziek...geen corona...
Blijkt en. Nu nog.3dagen terug urine ingeleved..ik ben uitgedroogd en moet rap tempo gaan drinken... vanmorgen weer urine...want heb enorme steken in mijn rechterkant zij/rug vandaag belden Mijn huis arts...nier Stenen...pfff dus ben wel ff genezen met mijn stuiter gedrag haha.


Maar lang verhaal kort te maken.ikbhad mij huisarts verteld over baclofen... aangezien niet goed doorlopende ruggen merg.gebruikg alcahol.ghb. en soms sos. Hij heeft me dit nu voorgeschreven en 2xdaags 10mg na 7;dagen mss verhogen. Maar verder niet hoe en wat..dusss hoe nu verder???nu vraag ik t jullie maar hahah.ben bezig met afbouwen ghb..maar hoe nu verder met die baclofen.


(Schema)ext...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blijf in overleg met de huisarts.
Hij of zij kan je begeleiden al zal dat uit kortdurende gesprekken bestaan, maar doe de afbouw in overleg met een arts die je vertrouwt!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik neem een tijdje afstand van DF en alle GHB gebruikers.

Dag en nacht bezig. Doe het graag maar ik ga voorlopig meer met mezelf bezig zijn.

Sorry, wie weet tot snel.

Er is genoeg info te vinden om af te kicken. Zo lang je er maar moeite en energie in steekt.

You can do it.

Spyro is out, voor nu. Wie weet tot over een tijdje.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Ik neem een tijdje afstand van DF en alle GHB gebruikers.

Dag en nacht bezig. Doe het graag maar ik ga voorlopig meer met mezelf bezig zijn.

Sorry, wie weet tot snel.

Er is genoeg info te vinden om af te kicken. Zo lang je er maar moeite en energie in steekt.

You can do it.

Spyro is out, voor nu. Wie weet tot over een tijdje.
Klik om te vergroten...
❤️❤️❤️

Pas goed op jezelf dame!
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pas goed op jezelf!❤️Je helpt zo veel anderen maar vergeet misschien jezelf?
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#11
Brakka Mang zei:
Ben inmiddels ook al bijna 4 maanden vrij van alles, behalve rode wijn dan maar dat drinken monniken ook haha
Klik om te vergroten...
Kan je mijn mss de dosering van de phenibut doorgeven?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
nikeni zei:
Kan je mijn mss de dosering van de phenibut doorgeven?
Klik om te vergroten...
Hoi, als je even kort verteld wat nu je situatie is en je plan dan wil ik wel kijken of ik kan helpen. Hoeveel GHB per x uur? Hoeveel baclofen? Ben je aan het afbouwen of ben je stabiel?
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geneesmiddel zei:
Hoi, als je even kort verteld wat nu je situatie is en je plan dan wil ik wel kijken of ik kan helpen. Hoeveel GHB per x uur? Hoeveel baclofen? Ben je aan het afbouwen of ben je stabiel?
Klik om te vergroten...
Ieder 2 uur 2ml snachts niet. Ik heb baclofen, phenibut.oxa en temazepam10mg idd stabiel nu 3 mnd ik ben 37 en 67.kl

Ik wil eerst de goede afbouw of stop methode weten voordat ik stomweg wat ik al eerder gedaan heb en dus niet geholpen heb pillen ext in me mok te dowem
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#14
nikeni zei:
Ieder 2 uur 2ml snachts niet. Ik heb baclofen, phenibut.oxa en temazepam10mg idd stabiel nu 3 mnd ik ben 37 en 67.kl

Ik wil eerst de goede afbouw of stop methode weten voordat ik stomweg wat ik al eerder gedaan heb en dus niet geholpen heb pillen ext in me mok te dowem
Klik om te vergroten...
Goed dat je wilt stoppen 👍

Als ik het goed begrijp heb je baclofen, phenibut, oxazepam en temazepam in huis maar die gebruik je op dit moment allemaal niet, klopt dat?

Phenibut en baclofen hebben allebei hetzelfde doel dus laten we 1 van de 2 gebruiken: baclofen.

Nu komt het lastige gedeelte en jouw wilskracht is nodig. GHB afbouwen. Probeer de GHB langzaam op te rekken naar 2ml per 3 uur. Dit kan je stapsgewijs doen, morgen per 2:10, overmorgen per 2:20, die dag erna per 2:30 etc etc. Hier komen afkickverschijnselen bij kijken, dit hoort bij het proces en zorgt ervoor dat jij binnenkort clean bent! Als je het te zwaar vindt, dan blijf je gewoon even hangen een extra dagje of 2-3-4, hoelang jij nodig hebt. Bijvoorbeeld je doet iedere dag 10 minuten erbij maar 2:30 blijf je 3 dagen stabiel op. Geen probleem.

Je zit nu na 1 tot 2 weken op 2ml per 3 uur en de volgende stap is de GHB naar beneden. Voor je op baclofen overstapt is het handig om de GHB naar beneden te halen. Probeer de GHB langzaam af te bouwen, bijv 0.1ml per dag en als de afkick te heftig wordt dan blijf je even hangen op je dosering voor zolang jij nodig hebt, maar ga niet terug omhoog. Doe dit tot je op 1ml per 3 uur zit.

Als het goed is heeft dit je minimaal 10 dagen gekost maar gerust ook wat meer. Nu kan je compleet stoppen met GHB en starten met baclofen.

Je kan nu bijv 3x 15mg baclofen per dag nemen en snel afbouwen. Voorbeeld: dag 1 3x15, dag 2 3x 10, dag 3 2x 10 etc. Je kan weer een dagje blijven hangen als het te heftig wordt. Als je een goeie huisarts hebt, zou die je trouwens ook kunnen helpen met de juiste baclofen dosering.

Na ong 4-5 dagen kap je met baclofen en neem je temazepam (niet oxazepam, 1 vd 2 is genoeg) bijv 3 dagen en dan de eerste dag 2x 15 mg, tweede dag 2x 10mg en de derde dag 2x 5mg.

Je kunt nu stoppen met alles 🎉

Er zijn meerdere manieren om te stoppen en ik zeg niet dat dit de beste is, want dat verschilt per persoon. Dit is in ieder geval een manier om er veilig vanaf te komen. De dosering en dagen moet je zelf een beetje aanvoelen, probeer je eigen tempo te vinden.

Afkickverschijnselen horen er bij en zijn super f*cked met GHB, mentaal moet je er dus met veel wilskracht in staan, anders wordt het niets.

@GABA-B Bonanza nog iets toe te voegen?

Succes!

[EDIT]

Ohja, koppel graag even aan ons terug hoe je het gedaan hebt en hoe het ging :)
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geneesmiddel zei:
Goed dat je wilt stoppen 👍

Als ik het goed begrijp heb je baclofen, phenibut, oxazepam en temazepam in huis maar die gebruik je op dit moment allemaal niet, klopt dat?

Phenibut en baclofen hebben allebei hetzelfde doel dus laten we 1 van de 2 gebruiken: baclofen.

Nu komt het lastige gedeelte en jouw wilskracht is nodig. GHB afbouwen. Probeer de GHB langzaam op te rekken naar 2ml per 3 uur. Dit kan je stapsgewijs doen, morgen per 2:10, overmorgen per 2:20, die dag erna per 2:30 etc etc. Hier komen afkickverschijnselen bij kijken, dit hoort bij het proces en zorgt ervoor dat jij binnenkort clean bent! Als je het te zwaar vindt, dan blijf je gewoon even hangen een extra dagje of 2-3-4, hoelang jij nodig hebt. Bijvoorbeeld je doet iedere dag 10 minuten erbij maar 2:30 blijf je 3 dagen stabiel op. Geen probleem.

Je zit nu na 1 tot 2 weken op 2ml per 3 uur en de volgende stap is de GHB naar beneden. Voor je op baclofen overstapt is het handig om de GHB naar beneden te halen. Probeer de GHB langzaam af te bouwen, bijv 0.1ml per dag en als de afkick te heftig wordt dan blijf je even hangen op je dosering voor zolang jij nodig hebt, maar ga niet terug omhoog. Doe dit tot je op 1ml per 3 uur zit.

Als het goed is heeft dit je minimaal 10 dagen gekost maar gerust ook wat meer. Nu kan je compleet stoppen met GHB en starten met baclofen.

Je kan nu bijv 3x 15mg baclofen per dag nemen en snel afbouwen. Voorbeeld: dag 1 3x15, dag 2 3x 10, dag 3 2x 10 etc. Je kan weer een dagje blijven hangen als het te heftig wordt. Als je een goeie huisarts hebt, zou die je trouwens ook kunnen helpen met de juiste baclofen dosering.

Na ong 4-5 dagen kap je met baclofen en neem je temazepam (niet oxazepam, 1 vd 2 is genoeg) bijv 3 dagen en dan de eerste dag 2x 15 mg, tweede dag 2x 10mg en de derde dag 2x 5mg.

Je kunt nu stoppen met alles 🎉

Er zijn meerdere manieren om te stoppen en ik zeg niet dat dit de beste is, want dat verschilt per persoon. Dit is in ieder geval een manier om er veilig vanaf te komen. De dosering en dagen moet je zelf een beetje aanvoelen, probeer je eigen tempo te vinden.

Afkickverschijnselen horen er bij en zijn super f*cked met GHB, mentaal moet je er dus met veel wilskracht in staan, anders wordt het niets.

@GABA-B Bonanza nog iets toe te voegen?

Succes!

[EDIT]

Ohja, koppel graag even aan ons terug hoe je het gedaan hebt en hoe het ging :)
Klik om te vergroten...
En hoe zit het met de phenibut dosering..


Jaaa dat ga ik zeker doen...
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruikte t wel maar omdat ik het goed wil aan pakken ben ik nou 3 weken overal mee gestopt.was pas 2 weken er aan begonnen en dacht ik kan vanalles zelf gaan lopen kloten,maar niet weer.vorig jaar goed gelukt met de phenibut.maar mss te kort of te laag gedoseerd.

Mijn idee was eerst de phenibut en erna als onderhoud dose baclofen
n
nikeniLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gebruikte t wel maar omdat ik het goed wil aan pakken ben ik nou 3 weken overal mee gestopt.was pas 2 weken er aan begonnen en dacht ik kan vanalles zelf gaan lopen kloten,maar niet weer.vorig jaar goed gelukt met de phenibut.maar mss te kort of te laag gedoseerd.

Mijn idee was eerst de phenibut en erna als onderhoud dose
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Beste DF-ers,

Dagelijks blijven er topics aangemaakt worden met mensen die in de problemen zijn gekomen met hun GHB gebruik en daar volop alle topics voor aan het bumpen zijn in wanhoop.

Vandaar dat ik nu de keuze maak op er één topic aan te wijden, zodat iedereen die echt wil stoppen hier terecht kan.

Zojuist heb ik dit bericht in een ander topic geplaatst.

“Ik wil even een shout-out en schouderklopje geven naar alle mensen met geduld en begrip dat ik geen robot ben, en (zogenaamd) alle tijd van de wereld heb, om maar alle DM’s en berichten direct te beantwoorden.

Op dit forum heb ik heb tientallen, als het niet meer is, mensen geholpen met hun GHB probleem. Afkicken is mogelijk!

Ik merk dat veel mensen mij opzoeken omdat het redelijk bekend is op het forum dat ik graag mensen help met deze problemen.

Ooit was ik één zoals jullie. Totaal in paniek, door de bomen het bos niet meer zien. Maar ik ben zelf gaan strijden voor een plan, wat mij en inmiddels andere goed geholpen heeft.


Wel wil ik hierbij vermelden dat ik geen dokter ben en alleen een flinke ervaringsdeskundige op dit gebied. Mocht je twijfelen, raadpleeg altijd een arts!

De laatste tijd stromen de GHB problemen binnen, mede doordat de grondstoffen schaars zijn en mensen noodgewongen moeten stoppen.

Ik wil graag een ieder helpen maar ik verwacht wel wederzijds respect hierin. Stuur mij een DM met je situatie, zo uitgebreid mogelijk. Wees niet gepikeerd als mijn antwoorden niet altijd even snel zijn.

Ik werk hier naast ook nog gewoon fulltime en heb een leven buiten DF.

Het kost mij persoonlijk best wat energie om iedereen de hele dag te woord te staan en zie soms door de bomen het bos niet meer, daarom heb ik gekozen voor DM om misverstanden in conversaties te voorkomen.

Ik doe dit dus met liefde omdat er destijds voor mij geen bron of persoon was waar ik mijn ei kwijt kon.”


Wees lief voor jezelf en morgen een nieuwe dag en nieuwe kansen! En heb geduld. Ik ben er voor iedereen.

Kusje, Spyro
Klik om te vergroten...
je bent een topper
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#19
nikeni zei:
Mijn idee was eerst de phenibut en erna als onderhoud dose baclofen
Klik om te vergroten...
Zelf zou ik het niet te ingewikkeld maken en gewoon 1 van de 2 stoffen kiezen. Ze hebben dezelfde functie.

nikeni zei:
En hoe zit het met de phenibut dosering..
Klik om te vergroten...
Stel je bouwt GHB af naar 1ml/3 uur dan neem je gelijk na je laatste dosis GHB iets van 2.5 gram phenibut. Probeer 1x per dag phenibut te nemen of evt een redose van 1-1.5 gram in de avond nog. Als je 2-3 dagen phenibut gebruikt stop je daar ook mee en dan ben je veilig van de GHB af gekomen.

Ik zou beginnen op 2.5 gram maar het is ff aanvoelen, als het echt te heftig wordt neem je wat bij maar onthoudt dat het met phenibut wel 4 uur duurt voordat het goed werkt.

Check ook dit topic ff, staat veel info in: Onderwerp 'Phenibut als afsluiter van mijn ghb gebruik' https://drugsforum.nl/threads/phenibut-als-afsluiter-van-mijn-ghb-gebruik.69950/
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste DF-ers,

Dagelijks blijven er topics aangemaakt worden met mensen die in de problemen zijn gekomen met hun GHB gebruik en daar volop alle topics voor aan het bumpen zijn in wanhoop.

Vandaar dat ik nu de keuze maak op er één topic aan te wijden, zodat iedereen die echt wil stoppen hier terecht kan.

Zojuist heb ik dit bericht in een ander topic geplaatst.

“Ik wil even een shout-out en schouderklopje geven naar alle mensen met geduld en begrip dat ik geen robot ben, en (zogenaamd) alle tijd van de wereld heb, om maar alle DM’s en berichten direct te beantwoorden.

Op dit forum heb ik heb tientallen, als het niet meer is, mensen geholpen met hun GHB probleem. Afkicken is mogelijk!

Ik merk dat veel mensen mij opzoeken omdat het redelijk bekend is op het forum dat ik graag mensen help met deze problemen.

Ooit was ik één zoals jullie. Totaal in paniek, door de bomen het bos niet meer zien. Maar ik ben zelf gaan strijden voor een plan, wat mij en inmiddels andere goed geholpen heeft.


Wel wil ik hierbij vermelden dat ik geen dokter ben en alleen een flinke ervaringsdeskundige op dit gebied. Mocht je twijfelen, raadpleeg altijd een arts!

De laatste tijd stromen de GHB problemen binnen, mede doordat de grondstoffen schaars zijn en mensen noodgewongen moeten stoppen.

Ik wil graag een ieder helpen maar ik verwacht wel wederzijds respect hierin. Stuur mij een DM met je situatie, zo uitgebreid mogelijk. Wees niet gepikeerd als mijn antwoorden niet altijd even snel zijn.

Ik werk hier naast ook nog gewoon fulltime en heb een leven buiten DF.

Het kost mij persoonlijk best wat energie om iedereen de hele dag te woord te staan en zie soms door de bomen het bos niet meer, daarom heb ik gekozen voor DM om misverstanden in conversaties te voorkomen.

Ik doe dit dus met liefde omdat er destijds voor mij geen bron of persoon was waar ik mijn ei kwijt kon.”


Wees lief voor jezelf en morgen een nieuwe dag en nieuwe kansen! En heb geduld. Ik ben er voor iedereen.

Kusje, Spyro
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."