Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddestoelen: Zo boven, zo beneden en alles daartussen

Paddestoelen: Zo boven, zo beneden en alles daartussen

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paddestoelen: Zo boven, zo beneden.. en alles daartussen.

14 maart 2009

Set: Gezonde spanning, nieuwsgierig en redelijk kalm
Setting: Met RSW In het huis van zijn ouders
Dosering: 2 gram P. Cubensis in de thee


Kleine introductie

Dit zou mijn eerste ervaring met psychedelica worden en ik heb al een tijdje 'ervaring' met hash en Bhang Lassi (ook interessant).
Ik heb al het één en ander meegemaakt wat prettig en onprettig is en met elke ervaring kon ik er beter mee overweg.

Vóór de paddestoelen heb ik al ongeveer kunnen leren met mezelf om te gaan in ongemakkelijke situaties en ik leer constant dat ik een 'controle' probleem heb.
Ik ben een control freak, heb erg de behoefte aan duidelijkheid en ik hou niet van verrassingen. Ik ben gevoelig voor sferen en ik voel anderman's stemming erg goed aan, wat me vaak
problemen heeft veroorzaakt. Deze eigenschap kan ook goed uitpakken, namelijk het helpen van anderen. Mijn probleem echter is dat ik mezelf te vaak vergeet en mezelf 'liever' de grond
in trap maar dat de ander zich beter voelt.

Ná de paddestoelen is het me ineens duidelijk geworden dat ik me altijd zo tekort heb gedaan en ik wil dit verslag dan ook meer toewijden aan wát ik geleerd heb.
Uiteraard waren er visuals, closed eyed en open eyed. Natuurlijk golfde de omgeving alsof het een zee was en kleuren werden intenser. Rood was niet zomaar rood, maar érg rood.

Definitie van God

Afijn, de visuele cadeautjes waren erg prettig om mee te maken en muziek werd belangrijker voor me dan ooit tevoren.
(RSW en ik zitten bij elkaar in een band en we maken al een hele tijd muziek).
Elke gespeelde noot werd een entiteit op zich. Ik zag namelijk het geluid van een gitaar omvormen tot een organisme van licht. Mijn besef van links en rechts was er niet, want de muziek was letterlijk overal. Zelfs achter me. En in me.

Eenmaal verder in de trip kwamen de inzichten en filosofieen. Ik pakte de laptop en begon een documentje aan te maken. Alles wat door me heenging typte ik van me af. Het was een constante stroom van informatie, inspiratie en zingeving.
Mijn bewustzijn beperkte zich niet alleen tot deze dimensie, maar ik zat tussen twee werelden. Ik had de vrijheid om van beide de sfeer te proeven middels tijdreizen? Ik noem het maar zo.
Of was het lichtreizen? Maakt niet uit; ik weet inmiddels wat er 'out there' is.

Eenmaal 'out there' werd het me ineens overduidelijk dat mijn zogenaamde beperkingen totaal geen bestaanrecht hebben in deze vierde of vijfde dimensie. Het was alsof 'God' mij uitlachte
op een vriendelijke manier en me vertelde: 'Wat doe je jezelf toch aan jongen?' Ik kon alleen maar met hem meelachen en dit resulteerde in een confronterende situatie.
Confronterend, maar erg fijn. Zwaar, maar erg licht.

'Is dit nu transformatie?' vroeg ik aan RSW.

Transformeer, (ver)deel en besta!

Alles werd opeens een loopje van gebeurtenissen en waarheden. Toen ik me in de wereld van 'God' bevond, had ik de mogelijkheid vragen te stellen.
Hoe meer vragen, hoe meer antwoorden en die antwoorden werden ook weer vragen.

'Waarom zijn we hier?'
-'Dat zeg ik je niet.

'Waarom niet?'
-Omdat het je levenslust zal afnemen.

'Waarom dan?'
-Stel niet zoveel vragen, het antwoord is het einde van jouw bestaan.

Oke dan. Duidelijk. God's vraag en antwoord had een behoorlijk effect op me en ik dacht na over wat ik ben, waar ik voor sta en wat mij uniek maakt.
Deze grondige zelfanalyse resulteerde in een bitterzoet euforisch gevoel van binnen. Het was alsof ik alle kennis en informatie die ik gewonnen had een bol van ijzerdraad vormde en dat 'God' het uitelkaar gehaald heeft en op een grote tafel heeft verspreid, klaar om te filteren.

Ik heb het volgende geleerd en ondervonden:

Of je het leuk vind of niet, we zijn universeel met elkaar verbonden. Het uitgangspunt van de Schepping is niet haat, onrecht en oorlog. Hoe kan het toch dat mensen dit meemaken en voelen?
Ik kon er verdrietig van worden. Mensen zouden elkaar geen pijn moeten doen en er zou gekeken moeten worden naar elkaar's gelijkenissen in plaats van elkaar's verschillen.
Er is een gebrek aan bewustzijn dat een bewustzijn opzich is geworden in deze wereld. We dragen allemaal een steentje bij aan een samenleving waarbij we de keuze hebben er een slechte wereld of een mooie, oprechte wereld van te maken.

Over oprecht gesproken: kunst is nog zo'n beetje het enige oprechte in de wereld wat er over is. Elke vorm van kunst, zij het visueel/beeldend of muzikaal, komt van jezelf en daar zijn simpelweg geen regels voor.
Men kan het mooi vinden of lelijk, maar afkeuren kan in principe niet. Kunst blijft bestaan in jezelf en het is de keuze of je het met mensen deelt of voor jezelf houdt. Kunst is oprecht, je kan er harten mee raken en harten mee helen.

En we scheppen allemaal mee, we scheppen allemaal onze ervaringen en levens. Transformeer, (ver)deel en besta! Niets is onmogelijk in een oneindig universum, waarvan er waarschijnlijk meerdere zijn.
Ik heb geleerd dat we net zo goed een molecuul kunnen zijn in het organisme wat het universum is. Het universum zou een levend iets kunnen zijn en het kan een projectie zijn
van hoe wij met het universele lichaam omgaan.
Gedragen wij ons ziek, dan word het universum ziek. Gedragen we ons gezond, dan is het universum gezond.
Tegelijkertijd zijn wij het universum, God's bordspel en wij zijn de spelers en we volgen slechts de spelregels.

Waarom valsspelen? Het kan een leuk spelletje 'Mens erger je niet' worden.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi report!
Ik herken veel van je God's besef. Regelmatig besef ik dat wij als mensen denken dat we zo groot zijn maar we zijn slechts een stofje in het geheel van het universum. Net als cellen in je lichaam zijn wij onderdeel van iets groters, iets wat bijna niemand bevatten kan.
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drientje zei:
Mooi report!
Ik herken veel van je God's besef. Regelmatig besef ik dat wij als mensen denken dat we zo groot zijn maar we zijn slechts een stofje in het geheel van het universum. Net als cellen in je lichaam zijn wij onderdeel van iets groters, iets wat bijna niemand bevatten kan.
Klik om te vergroten...

Ja, dat besef had ik nog sterker tijdens de trip inderdaad. Sowieso was ik al een tijd geïnteresseerd in het eh.. onbegrijpelijke, en de trip liet het me allemaal duidelijk maken :)
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
vraagje:

hoe kom je aan die bhang lassi?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
KurikintonFox zei:
vraagje:

hoe kom je aan die bhang lassi?
Klik om te vergroten...

Sterker, wtf is bhang lassi :confused: ?
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bhang lassi
Bhang lassi is a special lassi that contains bhang, a liquid derivative of cannabis, which has effects similar to other eaten forms of marijuana. It is legal in many parts of India and mainly used for religious purposes, particularly during Holi, when pakoras containing bhang are also sometimes eaten. Rajasthan is known to have licensed bhang shops, and in many places one can buy bhang products and drink bhang lassis.[citation needed]

On his No Reservations television program, celebrity chef Anthony Bourdain visited a "Govt Authorised" Bhang Shop in Jaisalmer Fort, Rajasthan. The proprieter offered him three varieties of the drink: "normally strong, super duper sexy strong, and full power 24 hour, no toilet, no shower."
Klik om te vergroten...

Aldus http://www.wikipedia.org (onthou die site, is handig !)

Ik neem het soms mee uit Utrecht, State of Mind. Schemergebied product, en ik denk niet dat het hier de real deal is, maar het is zeker anders dan spacecake, en best sterk. And did I mention it's cheap ?

Oh en edit: Goed report man ! Nu weet je hoe het ook kan; volgende week neem ik DMT mee, 'mkay ? :grin:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
TrippyShit zei:
KurikintonFox zei:
vraagje:

hoe kom je aan die bhang lassi?
Klik om te vergroten...

Sterker, wtf is bhang lassi :confused: ?
Klik om te vergroten...

Ha ha, ik dacht 't zelfde. Ik krijg een lachkik alleen al van die mooie naam. :grin:

ot: Mooi verslag. Evenals die van RSW trouwens. Aardig om zo'n tripavond vanuit twee gezichtspunten te zien.
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is al een tijdje geleden, maar hier volgt een addendum van mijn trip, die ik net weer terugvond.
Best geinig om te lezen; dit was getypt while tripping:

ik hoef me niet te beperken tot het negatieve collectief
ik ben alles en dus ook jou en vice versa
wat is het toch verdomd simpel allemaal
hoi rami
aallleeemaaaal inzichten
alles is goed als je de essentie ervan inziet, dat is wat de wereld mist
het gebrek aan bewustzijn is een bewustzijn opzich geworden, we missen alles wat IS
Jezus
godzij dank paddo en zooo boompje kan ook
prachtig dit, en dit is nog maar een lage dosis
het lijkt van zelf te gaan, hoe meer ik me concentreer hoe meer kans op falen
falen is ook iets aangeleerd
geen slecht, geen goed
geen strijd en verschil, we doen onszelf zoooo te kort
wauw
ik kan kwaad worden en ook zo blij
het mag allemaal, omdat we allemaal iets van ons zelf zijn en ook een deel van alles om ons heen
geen onrecht, geen recht
waarde is waar t om draait, zonder vooroordeel
materie is een illusie en ik snap hoe men erbij is gekomen want dat is het oprechtste wat er ooit is verteld
wow wat een verhaal word dit
ik laat me sturen door mezelf, niet door anderen.. keer wat anders
god wat goed
ik snap het
het is niet in woorden uit te drukken
god ben je zelf, god is alles
kunst! kunst kunst
als er nog maar IETS oprecht is in de wereld, dan is dat KUNST
dat komt van jezelf, iets wat je niet ontnomen MAG worden. laat de kunst de vrije loop
alsjeblieft
je mag dit grappig vinden maar alles is ook grappig, kwaad en onrecht en onplezier word je aangepraat. hahahahaahah
WHOAAAAA HOE HOE
Shpongle snapt het, vandaar de muziek.
MUZIEK
tekenen
alles wat van jezelf komt is goed
geld macht status blabla
jammerlijk volk
niet alles verklaren omdat je het kan
gatverdamme
wetenschap is cool, maar verlies jezelf niet alsjeblieft
2012
2012
2067
2199
238912q
2w3e
hha
tweeduizendentwaalf
nou en? maakt niet uit, alleen het NU telt
niet alleen toen en straks, NU
NUUUUU
wow gaaf dat ritmewisselinkje in de muziek
letters zijn ook niet meer wat ze geweest zijn
OKAY hoor ik in de muziek
verdomde simpel
wil niet terug
niet terug
niet grappig.. echt niet
kan er verdrietig van worden
de realiteit houd niet op met bestaan
echte realiteit welteverstaan
ontdoe jezelf van je maatschappelijke kledij
omdat er een sticker op staat
ik ben ik, ik ben vrij
gelijk heeft hij
MUSHROOOOOMS! HAHA
buitenwereld bestaat nu even niet
wat een ervaring
spacen doe je zo
spacen doe je zo
spacieren met kijkers
voor je spaceplezier
want in space kan alles, iedereen

:grin:
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zegt heel veel over jou dat laatste verhaaltje, tof dat je het deelt!
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Technofanaat zei:
Zegt heel veel over jou dat laatste verhaaltje, tof dat je het deelt!
Klik om te vergroten...

Klopt, introspectie :sunglasses:
H
HoenLid
01-01-2024, 00:00
#11
heeel vet report, Paradox! Ik herkende me er heel goed in en volgens mij trippen we dan ook met zo'n beetje hetzelfde doel.

En die filosofieën die je daaronder hebt gepost komen zo schrikbarend veel overeen met wat ik ooit in een trip heb opgeschreven, werkelijk ongelofelijk! Inderdaad, we zijn allemaal een aspect van elkaar...

Heel mooi om te lezen, bedankt voor het delen!
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoen zei:
heeel vet report, Paradox! Ik herkende me er heel goed in en volgens mij trippen we dan ook met zo'n beetje hetzelfde doel.

En die filosofieën die je daaronder hebt gepost komen zo schrikbarend veel overeen met wat ik ooit in een trip heb opgeschreven, werkelijk ongelofelijk! Inderdaad, we zijn allemaal een aspect van elkaar...

Heel mooi om te lezen, bedankt voor het delen!
Klik om te vergroten...

Thanks :)

Wat die inzichten betreft; het feit dat jij hetzelfde dacht, voelde en opschreef, is natuurlijk het keiharde bewijs dat wij als mens inderdaad niet zoveel verschillen lijkt me :wink:
R
RondjeslopenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dude jij ging diep man. Ik heb dat ook een keer gehad met pado's alleen bij mij ging het tot huilen en zware emo aan toe. Ik had het er tegen mijb vrienden maar over hoe kut ik het vond wat er op de aarde allemaal gebeurt wat betreft slechte dingen met mensen, dieren het klimaat, ook heb ik denk ik wel 100 keer gezegd hoe gelukkig wij wel niet waren en hoe blij ik was met mijn famillie en vrienden, was een zware trip :rolleyes:
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rondjeslopen zei:
Dude jij ging diep man. Ik heb dat ook een keer gehad met pado's alleen bij mij ging het tot huilen en zware emo aan toe. Ik had het er tegen mijb vrienden maar over hoe kut ik het vond wat er op de aarde allemaal gebeurt wat betreft slechte dingen met mensen, dieren het klimaat, ook heb ik denk ik wel 100 keer gezegd hoe gelukkig wij wel niet waren en hoe blij ik was met mijn famillie en vrienden, was een zware trip :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Herkenbaar. Ik ging ook diep en het werd soms ook wel emotioneel, maar het was heel subtiel. Niet belastend ook, maar gewoon heel functioneel emotioneel, ik kon er iets mee.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leuk om weer terug te lezen :) Ik denk dat die laatste gedachten iets zijn wat trippen nogal vaak naar de voorgrond brengt, in verschillende mensen. Collectieve kennis ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."