Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia Divinorum 30x letterlijk "mindblowing"

Salvia Divinorum 30x letterlijk "mindblowing"

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#1
Salvia Divinorum 30x extract

Locatie: Harderwijk, in een park
Drug: Salvia Divinorum 30x extract (10x extract de eerste keer)
Lichaamsgewicht: 60kg
Gemoedstoestand: Redelijk onstspannen, erg nieuwsgierig
Wie?: Ik en twee vrienden
Ervaring met andere middelen: Wiet/Hasj, Hawaiiaanse Paddo’s/Philosopher Stones, Salvia Divinorum 10x extract

Mijn eerste Salvia-trip was in mijn oude woonplaats samen met een vriend van me. We hadden 10x extract gekocht en we namen een dosis van ongeveer 1/3. Veel voelden we er niet van. We hadden beiden een licht gevoel in ons hoofd, ongeveer net zo sterk als het blowen van hasj in een pijp. We kregen een soort gevoel dat we waarnemer werden van de wereld en dat we er zelf geen deelnemer van waren. Het was een erg lichte trip, bijna geen visuals, dus zal ik hier niet verder over uitwijden. Omdat de eerste trip niet zo sterk was wilden we het wat harder aanpakken en kochten we meteen een stuk sterkere variant (onwetend dat de eerste keer bij een deel van de mensen geen sterk effect geeft).

Voor de tweede trip had ik in Zwolle in de smartshop in de Van Hattumstraat 1 gram 30x Salvia extract gekocht. Diezelfde dag zou ik naar Harderwijk gaan naar een paar vrienden om Salvia te roken.

We ontmoeten elkaar en gingen naar een soort van park met een speeltuin erbij, het was er erg rustig. Hier gingen we op een bankje zitten. We belden een andere vriend of hij ook kwam. Hij zou komen in ongeveer 10 minuten.

We gingen op het gras zitten in de warme zon, want we dachten: “Als we willen liggen is dit een goede plek.” Ik zat er met twee vrienden (eentje waarmee ik ook voor de eerste keer op Salvia tripte). We namen een dosis van ongeveer 2/10 à 3/10 gram en ik nam de eerste hit uit het puurpijpje dat een vriend van mij dezelfde dag nog had gehaald in een coffeeshop.
De hit kwam hard aan op mijn keel, waardoor m’n keel al snel dicht sloeg. Toen ik de rook naar beneden in me longen had gebracht nam ik nog een kleine suck erbij en hield het in zo lang ik kon. Ik zou het niet weten hoe lang ik het inhield, maar ik denk dat ongeveer na 20-30 seconden de Salvia inklapte.
Ik werd weggezogen uit de normale wereld terwijl ik nog het pijpje in mijn hand had. Ik merkte niet eens meer of iemand het pijpje nou uit mijn handen pakte of dat ik het gewoon liet vallen. Ik ging in het gras liggen, maar het lag totaal niet lekker. Het was droog gras wat door mijn kleren heen prikte. Ik deed mijn ogen dicht en ik bevond me in een leegte. Ik wist niet waar ik was, wat er aan de hand was, wat ik was…… mijn ego was dood. Het voelde alsof ik in een heel rare droom zat die werkelijkheid was. Ik zweefde door de leegte waarbij ik langs rechte en kromme lijnen van verschillende kleuren vloog. Mijn besef van tijd was weg, dus ik heb geen idee hoe lang ik rondzweefde, maar voor mijn gevoel duurde dit 10 minuten ofzo.

Na een tijdje deed ik mijn ogen open en ging rechtop zitten. Het licht van de zon was fel. Er waren geen hallucinaties, maar kleuren hadden een andere tint. Alsof ik door een bril met bruin/groen gekleurde glazen keek. Dit werd al snel wat minder. Ook was het bijna onmogelijk om me ergens op te concentreren met mijn ogen: overal waar ik keek schokte mijn beeld heen en weer. De enige omschrijving die er redelijk goed in de buurt komt is als je een film ziet en dan bij hetzelfde stukje blijft haken, waardoor je dus telkens een fractie van een seconde beeld herhaald ziet worden. Ik keek naar de andere twee mensen die erbij zaten. Toen kwam er nog iemand bij zitten. Wie waren deze mensen? Ik voelde me als een vreemde tussen andere mensen. Ik had het gevoel dat ik niet bij hun hoorde, ik hoorde bij niets, alsof ik een buitenbeentje van de wereld was (weer het gevoel van waarnemer i.p.v. deelnemer aan de wereld). Ik voelde me als een buitenbeentje van ALLES. Als de anderen mij aankeken kreeg ik het gevoel dat ze mij van binnen uitlachten.

Langzaam maar zeker begon ik te beseffen wie deze mensen waren: Het waren mijn vrienden natuurlijk! Toen begon ik te beseffen in wat voor situatie ik zat. Ik herinnerde me weer dat we vandaag Salvia zouden gaan roken, maar ik besefte nog steeds niet dat ik het al gerookt had, dus ik begreep de situatie waar ik in zat nog steeds niet. Langzaam maar zeker begonnen er weer herinneringen terug te komen en toen ik dichter bij de normale werkelijkheid kwam besefte ik het: “Ik heb Salvia gerookt, daarom maak ik deze droom mee.”
De Salvia begon langzaam weer uit te werken en ik had het gevoel alsof ik stoned was. De zon begon warm aan te voelen en door het felle licht kreeg ik slaap. (Het klinkt raar dat ik van het felle licht slaap kreeg, maar als ik om me heen en in de zon keek werd ik slaperig en begon ik te gapen.) Dit effect hield redelijk snel op. Opeens kreeg ik enorme honger. Ik had het gevoel dat al mijn eten was verteerd en dat mijn maag zo leeg was dat ie bijna vacuüm ging trekken. We gingen wat eten bij de Turkse bakker. Tijdens het eten ben ik ‘m volledig uitgespaced.

Het was een aparte ervaring en in het begin was het niet zo prettig: het gras lag niet lekker en ik voelde me echt als een debiel tegenover mijn vrienden. Ook was de mindf**k (rare gedachten die door je hoofd spoken en niet weten wat er aan de hand is) heel erg in het begin. :confused:
Ik denk dat ik het begin van de trip (de mindf**k) het beste kan omschrijven met het volgende: De mens is als een blad, waar onze ervaringen e.d. worden opgeschreven door de jaren heen. Minder belangrijke dingen worden vergeten (weggegumd). Toen ik de salvia ongeveer 20 seconden in mijn longen had ging er in één keer een gum over het hele blaadje waardoor het leeg was. Langzaam maar zeker begon alles weer te verschijnen op het blaadje.

Het gaat nog wel een tijdje duren voordat ik dit nog een keer probeer. Het was een erg heftige ervaring :openmouth: , vooral de eerste paar minuten. Ik denk dat als ik me er aan waag een lagere dosis of minder sterk extract. Eerst ga ik maar eens andere middelen verkennen :rolleyes:

Bedankt voor het lezen van mijn eerste verslag op deze site en ik hoop dat jullie genoten hebben :stoned: Dit verslag is al ruim een jaar oud, toch vond ik dat ik het maar eens moest plaatsen. Ik zal ook nog andere (oude én nieuwe) verslagen plaatsen.

~Huggybear~
PS: Als iemand nog tips heeft voor het schrijven van een verslag, u bent welkom :rolleyes:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik herken heel veel van mijn eerste en enige keer trippen op salvia 20x. Ten eerste dat van lijnen volgen, alleen had ik dit met mn ogen open (ik tripte echt bizar hard). En ook dat je je vrienden niet herken :P Volgens mij is dat vrijwel altijd, dat zodra je salvia trip begint, je bent vergeten dat je salvia gerookt heb. Grappig om te lezen dat jouw trip zo veel op die van mij leek. Ook voor mij was het zo heftig dat ik het sinsdien niet meer heb willen proberen.

Een leuke, bizarre ervaring, maar niet iets om wekelijks te doen.
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dreuge zei:
Ook voor mij was het zo heftig dat ik het sinsdien niet meer heb willen proberen.
......
Een leuke, bizarre ervaring, maar niet iets om wekelijks te doen.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad zo heftig dat het mij heeft afgeschrikt om het nog een keer te proberen. Maar goed ook want ik had wel een idee wat er kon gebeuren met je gedachtegang tijdens trippen, maar als je het eenmaal meemaakt weet je ook wat het inhoudt. Hierdoor heb ik besloten om eerst maar weer eens rustig aan te doen en wat mildere dingen te doen: truffels (deze of volgende week waarschijnlijk :mrgreen: ). Als ik vaak genoeg op heb getript wil ik de overstap wel maken naar wat zwaarders.
M
MickeywausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Huggybear zei:
Dreuge zei:
Ook voor mij was het zo heftig dat ik het sinsdien niet meer heb willen proberen.
......
Een leuke, bizarre ervaring, maar niet iets om wekelijks te doen.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad zo heftig dat het mij heeft afgeschrikt om het nog een keer te proberen. Maar goed ook want ik had wel een idee wat er kon gebeuren met je gedachtegang tijdens trippen, maar als je het eenmaal meemaakt weet je ook wat het inhoudt. Hierdoor heb ik besloten om eerst maar weer eens rustig aan te doen en wat mildere dingen te doen: truffels (deze of volgende week waarschijnlijk :mrgreen: ). Als ik vaak genoeg op heb getript wil ik de overstap wel maken naar wat zwaarders.
Klik om te vergroten...

Alleen zijn Salvia trip en een truffel trip helemaal niet te vergelijken of zit ik daar echt fout?
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Misschien deze vakantie maar dat zien we dan wel weer.
Ontopic:
Mooi geschreven report een heftige ervaring :openmouth:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat moet echt heftig zijn geweest ! :grin:

Wat zeiden je vrienden achteraf ? Hebben ze nog iets speciaals verteld over jouw gedrag tijdens het moment dat je weg was ?
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tis ook niet echt een drug dat je "zomaar ff doet".

Ik herken ook veel in wat je zegt. Maar men "probeert" het vaak ff en denkt dat het wel mee zal vallen omdat het legaal verkrijgbaar is in de smartshop. Zo werkt de drug niet...

Dit kan inderdaad een mindblowing drug zijn, het is vaak moeilijk om werkend te krijgen, maar als ze je eenmaal grijpt... ben je van haar.

Wees voorzichtig met salvia. :)

Mooi report!
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#7
Salvia vind ik niet bepaald leuk, heeft lang geduurd voor ik er iets van merkte en toen ik het merkte vond ik het effect niet erg aangenaam.
DMT is een echte aanrader als je salvia mind blowing vind :) euforischer en een vriendelijke lading
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#8
mooi report en hoe je de trip omschrijft als een blaadje met de gum geweldig.

Je was in een parkje in Harderwijk ik ben benieuwd welke want ik ben er geboren en getogen maar nu al 5 jaar daar niet meer geweest (foei ik schaam me lolll)
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor de reacties :)
@Mickeywaus: Truffels zijn inderdaad niet goed te vergelijken met salvia, daar kwam ik dan ook pas achter na de 2de keer salvia. Toch zijn truffels wel een vriendelijkere manier om uit je bol te gaan, de intensiteit van salvia en truffels is wel te vergelijken.

@Sublimo: Mijn vrienden melden niets raars. Alleen dat ik gewoon op mijn rug in het gras lag (ik kan me ook herinneren dat ik mijn ogen opende en rechtop ging zitten) en dat ik daarna een beetje verbaasd/werward rondkeek.

@spacelord: Al is DMT vriendelijker, geen idee hoe ik eraan kom. Maarja, ik ga toch eerst mildere middelen uitproberen i.p.v. in een paar seconden door de "realiteits-barrière" geschoten te worden.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben zelf nog maar onlangs met DMT beginnen experimenteren, break through heb ik helaas nog niet meegemaakt :(.

Ik vind Salvia ook niet ech visueel, voornamelijk kleuren hebben een andere lading maar daar blijft het bij mij wel bij. Na 3 hits werd ik ongelofelijk duizelig, alsof ik een hele fles vodka achterover had gekapt en ik merkte een enorme druk op mijn hoofd, alsof het 100 kilo woog.
Salvia is gewoon iets dat elke psychonaut eens gedaan moet hebben maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet redelijk noch de moeite er regelmatig mee te experimenteren.

Maarja ieder zijn ding he :) kan me voorstellen dat veel mensen salvia heel fijn vinden.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
spacelord zei:
Ben zelf nog maar onlangs met DMT beginnen experimenteren, break through heb ik helaas nog niet meegemaakt :(.

Ik vind Salvia ook niet ech visueel, voornamelijk kleuren hebben een andere lading maar daar blijft het bij mij wel bij. Na 3 hits werd ik ongelofelijk duizelig, alsof ik een hele fles vodka achterover had gekapt en ik merkte een enorme druk op mijn hoofd, alsof het 100 kilo woog.
Salvia is gewoon iets dat elke psychonaut eens gedaan moet hebben maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet redelijk noch de moeite er regelmatig mee te experimenteren.

Maarja ieder zijn ding he :) kan me voorstellen dat veel mensen salvia heel fijn vinden.
Klik om te vergroten...
Salvia spreekt me eerlijk gezegd totaal niet aan, DMT daarentegen.. :grin:
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#12
spacelord zei:
Ben zelf nog maar onlangs met DMT beginnen experimenteren, break through heb ik helaas nog niet meegemaakt :(.

Ik vind Salvia ook niet ech visueel, voornamelijk kleuren hebben een andere lading maar daar blijft het bij mij wel bij.
........
Salvia is gewoon iets dat elke psychonaut eens gedaan moet hebben maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet redelijk noch de moeite er regelmatig mee te experimenteren.
Klik om te vergroten...

Wat je over die kleuren zegt heb ik inderdaad ook als ik mijn ogen open heb en in de rondte kijk. En wat je zegt over de prijs/kwaliteit verhouding....Tja...Veel intensiteit voor een redelijke prijs, maar niet een erg fijne trip. Toch wel blij dat ik het gedaan heb, de meeste nieuwe ervaringen zijn bij mij welkom :rolleyes:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
spacelord zei:
Ben zelf nog maar onlangs met DMT beginnen experimenteren, break through heb ik helaas nog niet meegemaakt :(.

Ik vind Salvia ook niet ech visueel, voornamelijk kleuren hebben een andere lading maar daar blijft het bij mij wel bij. Na 3 hits werd ik ongelofelijk duizelig, alsof ik een hele fles vodka achterover had gekapt en ik merkte een enorme druk op mijn hoofd, alsof het 100 kilo woog.
Salvia is gewoon iets dat elke psychonaut eens gedaan moet hebben maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet redelijk noch de moeite er regelmatig mee te experimenteren.

Maarja ieder zijn ding he :) kan me voorstellen dat veel mensen salvia heel fijn vinden.
Klik om te vergroten...
Salvia spreekt me eerlijk gezegd totaal niet aan, DMT daarentegen.. :grin:
Klik om te vergroten...

Is salvia ook niet eerder een dissociatief dan een tripmiddel?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Salvia is a psychoactive plant which can induce dissociative effects. Ja en nee dus. :P
p
profoundLid
01-01-2024, 00:00
#15
Huggybear zei:
de intensiteit van salvia en truffels is wel te vergelijken.
Klik om te vergroten...

Hier ga ik toch niet mee akkoord!
Salvia is veel intenser!
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#16
profound zei:
Huggybear zei:
de intensiteit van salvia en truffels is wel te vergelijken.
Klik om te vergroten...

Hier ga ik toch niet mee akkoord!
Salvia is veel intenser!
Klik om te vergroten...

Je begrijpt me verkeerd. Salvia is als je een goede trip krijgt inderdaad VEEEL intenser. Ik bedoelde hier alleen mee dat je de intensiteit van een salviatrip wel kan afwegen tegenover paddo's, maar het soort effect niet.... Is het nu duidelijk?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Huggybear zei:
profound zei:
Huggybear zei:
de intensiteit van salvia en truffels is wel te vergelijken.
Klik om te vergroten...

Hier ga ik toch niet mee akkoord!
Salvia is veel intenser!
Klik om te vergroten...

Je begrijpt me verkeerd. Salvia is als je een goede trip krijgt inderdaad VEEEL intenser. Ik bedoelde hier alleen mee dat je de intensiteit van een salviatrip wel kan afwegen tegenover paddo's, maar het soort effect niet.... Is het nu duidelijk?
Klik om te vergroten...

Nee, je spreekt jezelf tegen.
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sublimo zei:
Huggybear zei:
profound zei:
Hier ga ik toch niet mee akkoord!
Salvia is veel intenser!
Klik om te vergroten...

Je begrijpt me verkeerd. Salvia is als je een goede trip krijgt inderdaad VEEEL intenser. Ik bedoelde hier alleen mee dat je de intensiteit van een salviatrip wel kan afwegen tegenover paddo's, maar het soort effect niet.... Is het nu duidelijk?
Klik om te vergroten...

Nee, je spreekt jezelf tegen.
Klik om te vergroten...
......zucht... laatste poging. Stel, je kijkt naar hoe zwaar de aarde is en hoe zwaar een auto. Dan vergelijk je het gewicht van de aarde met het gewicht van de auto. Toch zeggen we dat die niet te vergelijken zijn omdat er zo'n groot verschil in zit. De intensiteit van twee trips zijn dus wel te vergelijken, maar ook niet te vergelijken tegelijkertijd.... Als het nu niet duidelijk is geef ik het op.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Huggybear zei:
......zucht... laatste poging. Stel, je kijkt naar hoe zwaar de aarde is en hoe zwaar een auto. Dan vergelijk je het gewicht van de aarde met het gewicht van de auto. Toch zeggen we dat die niet te vergelijken zijn omdat er zo'n groot verschil in zit. De intensiteit van twee trips zijn dus wel te vergelijken, maar ook niet te vergelijken tegelijkertijd.... Als het nu niet duidelijk is geef ik het op.
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
KoxBox zei:
Huggybear zei:
......zucht... laatste poging. Stel, je kijkt naar hoe zwaar de aarde is en hoe zwaar een auto. Dan vergelijk je het gewicht van de aarde met het gewicht van de auto. Toch zeggen we dat die niet te vergelijken zijn omdat er zo'n groot verschil in zit. De intensiteit van twee trips zijn dus wel te vergelijken, maar ook niet te vergelijken tegelijkertijd.... Als het nu niet duidelijk is geef ik het op.
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je?
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."