Re: Ayahuasca report : andere werelden
kapitein-x zei:
Interessant wat je schrijft over hoe ze die mensen plaatsen.
Ik had er in het begin nogal wat weerstand tegen. Maar door het beter te gaan begrijpen ben ik het mooi gaan vinden. Tegenwoordig kan het juist een steun zijn, te weten dat je opgenomen bent in een orde die zich ook in het fysieke toont, maar ook energetisch, psychisch, spiritueel aanwezig is.
kapitein-x zei:
Dat ziet er verrassend relaxed uit.
Is het trouwens ook zo licht waar jij was?
Ja, het is inderdaad licht. Maar dat stoort niet hoor. T spul is potent genoeg, geloof me
kapitein-x zei:
Enerzijds blijft het voor mij lastig voor te stellen dat je echt kunt ŕeizen' als je zo´n strak ritueel hebt. Maar anderzijds snap ik het ook juist wel, want je krijgt geen kans om in je geest te gaan zitten; je wordt meegevoerd als het ware.
Het is echt een groot verschil met wat ik hier op het forum soms lees over truffels enzo. De ayahuasca is zo sterk, dat je echt geen keus hebt. Het is niet zo van 'nou ja, de setting was niet optimaal dus ik heb er niet zoveel van gemerkt'. Ter illustratie: ik sprak een tijdje terug een meisje, direct na het ritueel. Ik vroeg: en, hoe vond je het? Haar reactie:'Dat ik uberhaupt nog BESTA. Dat ik er gewoon nog BEN, na dit... Ongeloofelijk....' Het is juist een soort van fijn ankerpunt. Als het hele universum oplost in klank en licht, als mijn lijf verdwijnt, dan is het heel fijn dat er in ieder geval nog iets stabiel is, en dat is het ritueel
Overigens moet je je voorstellen, dat ik gewoon op een stoel zit, lange periodes met mijn ogen gesloten en luister naar de liederen van de anderen. De liederen voeren je mee op je reis, in je jezelf en naar andere universa. Door zelf mee te zingen stroomt de energie beter, het kan echt helpen om door een moeilijk stuk heen te komen door mee te zingen.
Om je een idee te geven, een stukje uit het liedboek:
Meu Mestre aqui a Vos eu peco
Para Vos me guiar
Me Guie no caminho da Santa Luz
Nao deixa ninguem me atacar
Segeu sempre o Seu caminho
Deixa quem quiser falar
Recebe a Sua Luz de cristal
Te firma e te compoe em Seu lugar
(vertaling:
My master, here i ask you
For you to guide me
guide me on the path of the holy light
Dont let anybody attack me
Always follow your path
Let people say what they want
Receive your cristal light
Be firm and composed in your place)
Het klinkt nu misschien niet zo indrukwekkend, maar als je zo enorm hard aan het spacen bent dan komen die teksten echt wel anders aan. Er ontstaat dan allerlei inzicht aan die teksten. Een zin als 'always follow your path' , als de hele ruimte vol met caleidoscopisch licht golft en er engelen tegen me praten, dan komt zo'n zinnetje wel wat dieper aan dan wanneer ik achter mn computer zit te surfen op t forum
kapitein-x zei:
Wat betreft kanker. (...)
Ik denk dat er op het gebied van ayahuasca nog heel veel dingen de moeite van het onderzoeken waard zijn.
Tja, laten we er niet teveel woorden aan vuil maken. Ik vind het mooie dat je het gewoon kunt ervaren. Oordeel zelf, zou ik zeggen. Als je het serieus neemt, kan het veel betekenen. Een vriend van mij zegt dat het een van de meest indrukwekkende ervaringen is die hij ooit in zijn leven heeft meegemaakt en daar kan ik eerlijk gezegd wel mee instemmen. Je hebt ayahuasca, dan heb je heel lang niets, en dan pas de rest
![:)]()