Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmanita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Amanita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

55 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Woow best heftig

Goed dat je je trip niet meteen good of bad vind, vaak zijn er inderdaad leuke en minder leuke delen in een trip. Al was het 'bad' gedeelte hier wel heel intens.
Ik denk wel dat je redelijk wat psychonauten-ervaring moet hebben om dit te doen.

mooi report
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Erg mooi report! Leuk om ook is een ervaring over de amanita te lezen. Ik zou het zelf ook nog wel eens willen proberen. Maar als ik jouw verhaal zo lees moet je dus wel heel erg oppassen met de dosering. Ik denk dat jullie het gewoon bij de 5g hadden moeten houden, maarja dat weet je pas achteraf natuurlijk. Al met al wel een heftige ervaring denk ik.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Leuk dat je een report hebt geschreven! Ik hoor niet zoveel van de rode vliegenzwam trip in Nederland, en het is boeiend om van iemands ervaring te lezen.
Had je het gevoel dat je teveel genomen had? Kun je wat meer vertellen over de reden waarom het de foute kant op ging. Wat voelde je, zag je waar dacht je aan?
Mooi report verder :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

soldiermoney zei:
Leuk dat je een report hebt geschreven! Ik hoor niet zoveel van de rode vliegenzwam trip in Nederland, en het is boeiend om van iemands ervaring te lezen.
Had je het gevoel dat je teveel genomen had? Kun je wat meer vertellen over de reden waarom het de foute kant op ging. Wat voelde je, zag je waar dacht je aan?
Mooi report verder :)
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het met het eten te maken had, vlak nadat ik gegeten had moest ik overgeven en daarna werd het pas echt heftig. Daarvoor was het ook intens maar prima onder controle te houden. Ik denk namelijk niet dat het teveel was, 10,5 g is maar 1/3 van de heel zware dosis (30 g). Ik denk dat als ik het een tweede keer zou doen ik er geen problemen mee zou hebben, het was een compleet nieuwe ervaring, zoals ik al zei: met niks te vergelijken.

Ik heb eigelijk niet veel gezien, had sterk het gevoel alsof iemand me klappen gaf op een gegeven moment, een soort energiestoten. Ook begonnen mijn gedachten mee rondjes te rennen, en dat was een chaotisch gevoel. Elk ding waaraan ik dacht raakte in een enorme stroomversnelling rond mijn lichaam, dat zal ook wel een reden zijn dat veel mensen er echt misselijk van worden. Ik ben dus uiteindelijk in bed gekropen wat erg goed deed, als ik men ogen sloot verdween al het lichamelijke. Net alsof ik wakker droomde. Op een gegeven moment is mijn kameraad langs mij gaan liggen en dat is het laatste wat ik weet, het volgende moment stond zijn ma in de kamer op te zeggen dat het tijd was om naar school te gaan :) Echt een soort past-out, ik weet niet meer wanneer ik in slaap ben gevallen, mijn kameraad bevestigde dat vandaag ook, hij had geen flauw idee wanneer hij in slaap was gevallen.

De after-effects kunnen toch lang duren, hij had er vandaag nog last van...

Toch ga ik het nog eens proberen maar dan met een andere amnita muscaria, het schijnt dat de tijd van het jaar, het weer en al dat soort dingen factoren zijn die meespelen in de sterkte van de paddestoel. Je zou dus elke keer een andere trip hebben. Het kan dus heel goed dat ik volgende keer iets heel anders ga meemaken. Dat is ergens ook wel een stopper omdat je niet weet of je goed of slecht gaat gaan. Bij psycholobine paddestoelen ga ik meestal hetzelfde op een dezelfde soort.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Overgeven op zich is niet echt vreemd tijdens een trip, in ieder geval niet met natuurlijke middelen. Als je van te voren open staat voor deze optie, dan levert het ook niet onverwacht veel stress op. Ik zie het als een soort reiniging.
Maar frikandellen tijdens een trip? Tja, dat lijkt me verre van ideaal tripvoedsel. Laten we eerlijk zijn: het is toch best wel rommel. En in ieder geval niet licht verteerbaar.

In de titel vraag je 'goed of slecht?'
Nou het komt mij iig niet over als een enorme bad-trip. Maar wel als een interesante ervaring.
Ik vind een trip 'goed' als je er iets aan hebt gehad (geleerd, verdiept), of als je een aangename tijd hebt gehad (zonder al te grote kater.) Of natuurlijk een combi hiervan.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Erg herkenbaar dat je lang een effect blijft houden, bij mij was dat echt heel dromerig. De trip zelf is echter juist weer grillig. Ook het rondjes rennen herken ik wel wat, gezien de gedachtenloops die ik ondervond.

Overigens...
Het is Amanita Muscaria :wink:
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank man, veel succes nog.
Als ik er iets van heb kunnen maken,.. binnen enkele jaren...
post ik zeker nog iets! :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

OnderDeEik zei:
Overigens...
Het is Amanita Muscaria :wink:
Klik om te vergroten...

Heb ik dat even voor de ts aangepast... :wink:

Leuk en goed geschreven report verder, is een keer wat anders dan truffels en dus een welkome afwisseling! :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

kapitein-x zei:
Overgeven op zich is niet echt vreemd tijdens een trip, in ieder geval niet met natuurlijke middelen. Als je van te voren open staat voor deze optie, dan levert het ook niet onverwacht veel stress op. Ik zie het als een soort reiniging.
Maar frikandellen tijdens een trip? Tja, dat lijkt me verre van ideaal tripvoedsel. Laten we eerlijk zijn: het is toch best wel rommel. En in ieder geval niet licht verteerbaar.

In de titel vraag je 'goed of slecht?'
Nou het komt mij iig niet over als een enorme bad-trip. Maar wel als een interesante ervaring.
Ik vind een trip 'goed' als je er iets aan hebt gehad (geleerd, verdiept), of als je een aangename tijd hebt gehad (zonder al te grote kater.) Of natuurlijk een combi hiervan.
Klik om te vergroten...

Frikandellen is inderdaad geen fatsoenlijk tripvoedsel :) maar het was helaas op dat moment het enige wat aanwezig was en ik had veel honger :) Achteraf heb ik er toch veel van geleerd, het was een interessante trip vooral omdat het compleet anders was :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Marla Singer zei:
OnderDeEik zei:
Overigens...
Het is Amanita Muscaria :wink:
Klik om te vergroten...

Heb ik dat even voor de ts aangepast... :wink:

Leuk en goed geschreven report verder, is een keer wat anders dan truffels en dus een welkome afwisseling! :)
Klik om te vergroten...


Dankjewel :)
I
InYourHeadLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb je de hele paddenstoel gedroogd of alleen de hoed of alleen dat rode vliesje dat op de hoed zit? Gewoon tussen keukenpapier gedroogd en toen in capsules gestopt? Hoeveel paddenstoelen zijn dat dan ongeveer per persoon? Verder leuk report, leuk om te lezen. :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
InYourHead zei:
Heb je de hele paddenstoel gedroogd of alleen de hoed of alleen dat rode vliesje dat op de hoed zit? Gewoon tussen keukenpapier gedroogd en toen in capsules gestopt? Hoeveel paddenstoelen zijn dat dan ongeveer per persoon? Verder leuk report, leuk om te lezen. :grin:
Klik om te vergroten...

Mijn kameraad heeft het gedroogd, maar ik denk dat hij alleen de hoeden heeft gedroogd. Men zegt inderdaad soms wel dat het vliesje op de hoed het meeste actieve stof bevat maar ik weet niet of dat klopt. We hebben geprobeerd het vliesje te roken maar dat gaf niet echt een effect...

Ja ze zijn gewoon op keukenpapier gedroogd, een week of twee denk ik. Toen hebben we ze vermalen tot poeder en thee van gezet. Als je 10 g in capsules doet moet je 10 van die enorm grootte capsules afslikken, niet echt aangenaam :)

We hebben ze niet genomen naar het aantal hoeden maar naar het aantal gram, we hebben 2 keer ongeveer ieder 5 g genomen. Op erowid staat een lijst van de dossering moest je interesse hebben.

En bedankt dat je het leuk vond om mijn tripreport te lezen :)
I
InYourHeadLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
InYourHead zei:
Heb je de hele paddenstoel gedroogd of alleen de hoed of alleen dat rode vliesje dat op de hoed zit? Gewoon tussen keukenpapier gedroogd en toen in capsules gestopt? Hoeveel paddenstoelen zijn dat dan ongeveer per persoon? Verder leuk report, leuk om te lezen. :grin:
Klik om te vergroten...

Mijn kameraad heeft het gedroogd, maar ik denk dat hij alleen de hoeden heeft gedroogd. Men zegt inderdaad soms wel dat het vliesje op de hoed het meeste actieve stof bevat maar ik weet niet of dat klopt. We hebben geprobeerd het vliesje te roken maar dat gaf niet echt een effect...

Ja ze zijn gewoon op keukenpapier gedroogd, een week of twee denk ik. Toen hebben we ze vermalen tot poeder en thee van gezet. Als je 10 g in capsules doet moet je 10 van die enorm grootte capsules afslikken, niet echt aangenaam :)

We hebben ze niet genomen naar het aantal hoeden maar naar het aantal gram, we hebben 2 keer ongeveer ieder 5 g genomen. Op erowid staat een lijst van de dossering moest je interesse hebben.

En bedankt dat je het leuk vond om mijn tripreport te lezen :)
Klik om te vergroten...

Waarmee hebben jullie het vermalen? Of kun je het gewoon met je vingers versnipperen als je de paddestoelen gedroogd hebt? En het aantal gram gewogen toen ze al gedroogd waren neem ik aan? :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
We hebben het aantal gram gewogen toen het al gedroogd en gemalen was.

In de blokker krijg je voor een 12 euro een elektrische koffiemolen van het merk tomado. Bedoelt voor koffiebonen dus je krijgt paddestoelen er zeker fijn mee, ontzettend handig ding. Zorgt voor een mooi poeder :)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toch maar lijpe shit, en 10.5g shit man ik zou al bad gaan gewoon bij het gedacht zoveel binnen te hebben. De vliegenzwam is denk ik aangenamer in lage doseringen. Aan eten zou ik al helemaal niet moeten denken, ik krijg tijdens paddestoelen al braakneigingen bij het idee alleen :tongueout:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Amanita roken schijnt een fijn gevoel te geven.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
De Amanita roken schijnt een fijn gevoel te geven.
Klik om te vergroten...

Ik heb ooit eens een halve portie paddo's gerookt. Buiten een walgelijke stank die een paar dagen bleef hangen heb ik niet echt veel gemerkt :kots: 2 uur een gevoel zoals 40 minuten na inname van een portie
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
spacelord zei:
Toch maar lijpe shit, en 10.5g shit man ik zou al bad gaan gewoon bij het gedacht zoveel binnen te hebben. De vliegenzwam is denk ik aangenamer in lage doseringen. Aan eten zou ik al helemaal niet moeten denken, ik krijg tijdens paddestoelen al braakneigingen bij het idee alleen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Gelukkig waren het capsules. Ik zou er niet aan moeten denken om zoveel zonder capsules op te eten...

Ik denk eigenlijk zelfs dat de dosis te laag was hoor. Ik heb al gehoord dat mensen god zien tijdens zo een trip, ik had nog geen fatsoenlijke visual. :P

@ KoxBox: Normaal gezien kan het roken van de amanita muscaria zeer intens zijn. Ik ga het zeker nog eens proberen. :grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sublimo zei:
spacelord zei:
Toch maar lijpe shit, en 10.5g shit man ik zou al bad gaan gewoon bij het gedacht zoveel binnen te hebben. De vliegenzwam is denk ik aangenamer in lage doseringen. Aan eten zou ik al helemaal niet moeten denken, ik krijg tijdens paddestoelen al braakneigingen bij het idee alleen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Gelukkig waren het capsules. Ik zou er niet aan moeten denken om zoveel zonder capsules op te eten...

Ik denk eigenlijk zelfs dat de dosis te laag was hoor. Ik heb al gehoord dat mensen god zien tijdens zo een trip, ik had nog geen fatsoenlijke visual. :P

@ KoxBox: Normaal gezien kan het roken van de amanita muscaria zeer intens zijn. Ik ga het zeker nog eens proberen. :grin:
Klik om te vergroten...

God is ook al haalbaar met 5gram gedroogde cubensis hoor :tongueout: dan toch liever met goedaardige zwammetjes :grin:
P
Pascal FMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jeetje, klinkt heftig en interessant! Had je ze zelf geplukt en hoe lang heeft de trip eigenlijk geduurd? :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."