Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmanita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Amanita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

55 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#1
electergie zei:
je hebt geschreven dat je de steel niet gebruikt

weet je dat 't mycelium (primair) uitgroeid tot de hoed/vruchtlichaam (secundair mycelium)
de grill is het hymenium, wat bestaat uit 't einde van de mycelium draden en aan die uiteinde worden basidia aangelegd waarin sporen ontstaan door karyogamie..


Ik zou dan de grill (hymenium) achterlaten en de steel erbij pakken om op te eten na 't drogen..


ik heb pas volgend jaar gastronomie, waar we paddestoelen gaan klaarmaken, maar ik kan niet wachten, dan neem ik misschien nog paddo's of amanita mee (als 't mag) (voor mezelf)
ik ga niet mijn hele klas laten trippen :hearteyes:
Klik om te vergroten...

De enige reden dat ik de steel niet gebruik is omdat deze een te dichte massa van vruchtvlees bevat. deze massa zou teveel ruimte innemen als poeder, waardoor ik moeilijker een verdeling kan krijgen in capsules. Zou ik de gedroogde amanita opeten -zonder tot poeder te vermalen en in capsules te verdelen- dan zou ik de steel wel bijhouden.
amanita-thee lijkt me niet echt aangenaam om te drinken btw... :kots:
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben niet echt voor capsules, maar zo doseer je 't gemakkelijker denk ik..
gram poeder/.. kan je makkelijk wegen naar mijn denken.

Als je 't zonder capsules doet, hoe dosseer je 't?
Elke Amanita kan een verschillend hoeveelheid actieve stof bevatten..
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#3
electergie zei:
ik ben niet echt voor capsules, maar zo doseer je 't gemakkelijker denk ik..
gram poeder/.. kan je makkelijk wegen naar mijn denken.

Als je 't zonder capsules doet, hoe dosseer je 't?
Elke Amanita kan een verschillend hoeveelheid actieve stof bevatten..
Klik om te vergroten...

Ik doe het niet zonder capsule.

Ofwel grammen afwegen en in capsules -van een gram elk dus- verdelen; doorslikken (met een tussenperiode van 15 a 20minuten); en zien wat de juiste hoeveelheid is van de gemalen poeder in kwestie, je merkt dat wel met amanita muscaria...

Ik weet dat deze aanpak verkeerd lijkt, maar het werkt voor me. en ik heb ook helemaal geen schrik voor 'een overdosering' of een misselijk gevoel...
Ik sta met veel respect tegenover mijn lichaam en geest, en zou ook nooit iets 'gebruiken' zonder dat ik me er niet goed mee voel.
Voor mij bestaat niet zoiets als 'een bad trip'. Alles is een ervaring op zich, die verwerkt moet worden goed of 'slecht'...;Het brengt altijd iets bij...


Als ik bijvoorbeeld +24 hoeden heb, maal ik ze allemaal, en plaats alle poeder in 1 grote grip-zak.
zo zal de volgende keer bij inname de dosis hetzelfde zijn. ik neem geen hoed per hoed als dosis. Zie het dan als een soort gestandaardiseerde amanita muscaria mix.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Scopolamine zei:
electergie zei:
ik ben niet echt voor capsules, maar zo doseer je 't gemakkelijker denk ik..
gram poeder/.. kan je makkelijk wegen naar mijn denken.

Als je 't zonder capsules doet, hoe dosseer je 't?
Elke Amanita kan een verschillend hoeveelheid actieve stof bevatten..
Klik om te vergroten...

Als ik bijvoorbeeld +24 hoeden heb, maal ik ze allemaal, en plaats alle poeder in 1 grote grip-zak.
zo zal de volgende keer bij inname de dosis hetzelfde zijn. ik neem geen hoed per hoed als dosis. Zie het dan als een soort gestandaardiseerde amanita muscaria mix.
Klik om te vergroten...

Slim slim, dan zal ik 't zo maar gaan doen... ooit.. misschien dit jaar nog.
btw: ik geloof ook niet in 'bad' trips; pluk de vrucht niet als die niet geplukt wil worden.

aangezien 't poeder is.. capsules zal dus wel moeten om je in space af te schieten..
of kan je 't oplossen in melk ofzo?
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
De Amanita roken schijnt een fijn gevoel te geven.
Klik om te vergroten...

Ik heb ooit eens een halve portie paddo's gerookt. Buiten een walgelijke stank die een paar dagen bleef hangen heb ik niet echt veel gemerkt :kots: 2 uur een gevoel zoals 40 minuten na inname van een portie
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
spacelord zei:
Toch maar lijpe shit, en 10.5g shit man ik zou al bad gaan gewoon bij het gedacht zoveel binnen te hebben. De vliegenzwam is denk ik aangenamer in lage doseringen. Aan eten zou ik al helemaal niet moeten denken, ik krijg tijdens paddestoelen al braakneigingen bij het idee alleen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Gelukkig waren het capsules. Ik zou er niet aan moeten denken om zoveel zonder capsules op te eten...

Ik denk eigenlijk zelfs dat de dosis te laag was hoor. Ik heb al gehoord dat mensen god zien tijdens zo een trip, ik had nog geen fatsoenlijke visual. :P

@ KoxBox: Normaal gezien kan het roken van de amanita muscaria zeer intens zijn. Ik ga het zeker nog eens proberen. :grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sublimo zei:
spacelord zei:
Toch maar lijpe shit, en 10.5g shit man ik zou al bad gaan gewoon bij het gedacht zoveel binnen te hebben. De vliegenzwam is denk ik aangenamer in lage doseringen. Aan eten zou ik al helemaal niet moeten denken, ik krijg tijdens paddestoelen al braakneigingen bij het idee alleen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Gelukkig waren het capsules. Ik zou er niet aan moeten denken om zoveel zonder capsules op te eten...

Ik denk eigenlijk zelfs dat de dosis te laag was hoor. Ik heb al gehoord dat mensen god zien tijdens zo een trip, ik had nog geen fatsoenlijke visual. :P

@ KoxBox: Normaal gezien kan het roken van de amanita muscaria zeer intens zijn. Ik ga het zeker nog eens proberen. :grin:
Klik om te vergroten...

God is ook al haalbaar met 5gram gedroogde cubensis hoor :tongueout: dan toch liever met goedaardige zwammetjes :grin:
P
Pascal FMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jeetje, klinkt heftig en interessant! Had je ze zelf geplukt en hoe lang heeft de trip eigenlijk geduurd? :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
spacelord zei:
God is ook al haalbaar met 5gram gedroogde cubensis hoor :tongueout: dan toch liever met goedaardige zwammetjes :grin:
Klik om te vergroten...

In combinatie met een MAOI dan ?
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sublimo zei:
spacelord zei:
God is ook al haalbaar met 5gram gedroogde cubensis hoor :tongueout: dan toch liever met goedaardige zwammetjes :grin:
Klik om te vergroten...

In combinatie met een MAOI dan ?
Klik om te vergroten...

eventueel, of gewoon met lachgas of nog een ander psychedelica.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pascal FM zei:
Jeetje, klinkt heftig en interessant! Had je ze zelf geplukt en hoe lang heeft de trip eigenlijk geduurd? :)
Klik om te vergroten...

Ze waren zelf geplukt. Welliswaar niet door mij, maar wel door mijn kameraad. :)

Over de duur van de trip heb ik geen idee meer. Ik heb tijdens mijn trip niet de tijd of het besef gehad om even op mijn horloge te kijken. :)
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sublimo zei:
1: We hebben geprobeerd het vliesje te roken maar dat gaf niet echt een effect...

2: Ja ze zijn gewoon op keukenpapier gedroogd, een week of twee denk ik. Toen hebben we ze vermalen tot poeder en thee van gezet. Als je 10 g in capsules doet moet je 10 van die enorm grootte capsules afslikken, niet echt aangenaam :)
Klik om te vergroten...

Hoi iedereen,

Even voor de geïnteresseerden:
1: Twee jaar voor deze trip-(report) van Sublimo, had ik al eerder amanita muscaria gebruikt (geplukt, niet gekocht).
Niet oraal, maar met te inhaleren via mijn waterpijp. Gewoonweg net genoeg tabak om de -grof vermalen- amanita muscaria hoed niet doorheen de openingen van mijn 'shishakop' te laten vallen. Het roken van deze materie gaf meteen na inhalatie een zwaar gevoel over je hele lichaam, waarna het ook zeer moeilijk was om nog recht te blijven staan. Het gaf geen visuals of andere gedachtegang, maar wel een zeer ontspannend, lachend gevoel! Je zou het een soort van ghb of alcohol roes kunnen noemen die 15 a 20minuten aanhoud met een grappig tintje eraan.
Indien iemand dit zou willen proberen, maak je dan maar geen zorgen om de hoeveelheid dat je zou 'aansteken'. Ik heb namelijk gemerkt dat naarmate je een voldoende hoeveelheid hebt geïnhaleerd, dat je jezelf toch zal neerleggen terwijl je uitademt.

2:
Het gaat hier dus enkel over de hoed van de amanita muscaria, en niet de complete paddestoel.
Elke hoed werd alvorens gedroogd te worden in een diepe kom/schaal met meer dan een liter melk gelegd! ja, je leest het goed; MELK.
Reden: Zodra je je vers zelf-geplukte amanita's zou bekijken aan de grill's (groeven van de paddestoel-hoed) zal je merken dat er allemaal kleine witte wormpjes in het vruchtvlees kruipen. deze kleine larven zijn namelijk verzot op het vruchtvlees van de amanita muscaria.
Door de hoeden in melk te leggen zullen de larven uit het vruchtvlees kruipen om de overvloed aan eiwitten uit de melk te absorberen. na een 5-tal minuten neem je de hoeden uit de melk, en spoel je de hoed ondersteboven onder een koude kraan. hierdoor zullen zeer veel larven uit je hoed verdwenen zijn.

Het proces wat ik gebruikt heb om de hoeden te drogen zijn als volgt;
De kleine hoedjes van doorsnede 5 à 10cm liet ik drogen op krantenpapier met een dikke laag keukenpapier. de rode kant ligt op het papier, zodat de grill's veel luchtcirculatie ondervinden.

De grotere amanita muscaria hoeden van 10 à 20cm doorsnede liet ik in een warme lucht oven drogen rond 40°C. Deze grote hoeden bevatten namelijk veel vocht in het vruchtvlees, en rotten snel indien deze niet snel gedroogd worden.

alvorens af te sluiten zou ik graag nog even het volgende willen zeggen:
Lees voldoende i.v.m. paddenstoelen voor je zomaar op zoek gaat naar amanita muscaria's!
Er zijn meerdere soorten in de amanita familie, en de ene dodelijker dan de andere.
Het is niets om je super veel zorgen om te maken, maar zodra je niet zeker bent dat het een amanita muscaria is, laat hem dan gewoon staan. Een licht-geel à roze amanita kan je leven kosten. Enkel ROOD met WITTE stippen! geel = ernstige leverfalen; waaraan men na enkele maanden nog steeds kan overlijden.

Ik heb Sublimo al gezegd dat we deze herfst zeker op zoek gaan naar deze wonderen der natuur, en onze ervaring opnieuw zullen hervatten!
Hoe alles zal verlopen, dat komen jullie wel te weten natuurlijk. :)
G
GodmaghetwetenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuk report man . A+
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Godmaghetweten zei:
Leuk report man . A+
Klik om te vergroten...

Dankjewel, altijd leuk om te horen. :wink:

En Scopolamine, bedankt voor de aanvulling. :grin:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vreemd spul blijft het ook. Ik zou het best ooit eens willen doen maar het lijkt me niet iets wat je voor de gein zomaar eens doet. Wel een erg leuk tripreport :)
Scopolamine zei:
Je zou het een soort van ghb of alcohol roes kunnen noemen die 15 a 20minuten aanhoud met een grappig tintje eraan.
Klik om te vergroten...
De belangrijkste werkzame stof in amanita muscaria werkt vreemd genoeg op dezelfde receptor als alcohol (hoewel volgens een iets ander mechanisme). Dit is dus niet zo wonderlijk :) Dit heeft overigens ook tot gevolg dat een combinatie van alcohol (of GHB) en amanita muscaria levensgevaarlijk kan zijn.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Scopolamine zei:
2:
Het gaat hier dus enkel over de hoed van de amanita muscaria, en niet de complete paddestoel.
Elke hoed werd alvorens gedroogd te worden in een diepe kom/schaal met meer dan een liter melk gelegd! ja, je leest het goed; MELK.
Reden: Zodra je je vers zelf-geplukte amanita's zou bekijken aan de grill's (groeven van de paddestoel-hoed) zal je merken dat er allemaal kleine witte wormpjes in het vruchtvlees kruipen. deze kleine larven zijn namelijk verzot op het vruchtvlees van de amanita muscaria.
Door de hoeden in melk te leggen zullen de larven uit het vruchtvlees kruipen om de overvloed aan eiwitten uit de melk te absorberen. na een 5-tal minuten neem je de hoeden uit de melk, en spoel je de hoed ondersteboven onder een koude kraan. hierdoor zullen zeer veel larven uit je hoed verdwenen zijn.
Klik om te vergroten...

Dat is een verschrikkelijk goede tip! De Amanita Muscaria hoeden (nouja, zelfs de steeltjes) zijn inderdaad wel erg geliefd bij de wormpjes. Hartstikke bedankt! :)
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik zou niet eens de volledige hoed gebruiken, eerder de rode vlies en de witte stippen
gewoon iets meer van afhalen, en de hymenium moet je dan niet kuisen

Zijn het niet de witte stippen, die het meeste potentie hebben tot een hallucinogene effect?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Na veel gelezen te hebben over de amanita muscaria of gewoonweg de rode vliegenzwam besloten ik en mijn kameraad om het voor onszelf uit te testen. Nu was ik wel vrij nerveus omdat er toch meer bad trip reports bestaan dan good trip reports van de amanita, maar toch was ik ontzettend benieuwd erna. Ik had al gelezen dat sommige mensen god zagen tijdens een trip op amanita, ik was echt ontzettend benieuwd of het waar was of dat het overdreven was...

Na de nodige research kwamen we op een dosis van 5 g, die dosis ligt tussen normaal en zwaar in. Vanaf 10 g begint de zware dosis, maar omdat daar al hospitalisatie gevallen bij zijn geweest vonden we dat niet zoeen goed idee. Eerst kijken hoe ons lichaam zou reageren, konden we altijd nog bijpakken.

Gisteravond was het dan zover, de amanita fijngemalen (droog!) en in capsules van 1 g gedaan. Vijf van die enorm grote capsules die moeilijk zijn om af te slikken. Ook meteen de bong klaar gezet met hash erin, overal op internet staat namelijk dat je er echt enorm misselijk van kan worden en dat wiet de remedie daarvoor is. Dus daar zaten we dan langs de bong met ieder vijf gelulen voor zijn neus.

Vijf minuten later waren ze afgeslikt en toen begon het wachten.

Een uur later kon ik nog steeds niet echt zeggen dat ik aan het trippen was, ondertussen ook al wat hash gerookt terwijl we eigelijk niet echt misselijk waren. Ik liet op dat moment wel al veel vallen, mijn motoriek en stabiliteit van mijn spieren begon weg te vallen. Toen hebben we maar besloten om ieder nog 5 g te nemen en daar thee van te zetten, het is uiteindelijk ieder nog 5,5g geworden.

Een half uur daarna, met ieder 10,5 g in ons lichaam, begon het te werken, ontzettende intense lachkicks voor een kwartier... Of het van de hash kwam of van de amanita kan ik niet met zekerheid zeggen maar het was wel ontzettend intens. Mijn kameraad was ook al aan het dansen op de muziek, achteraf zei hij dat het een raar maar goed gevoel was met die muziek.

Na een tijdje kwam de echte inslag pas, het voelde alsof alles rond mij wegdraaide en iemand mij de hele tijd aan het duwen was, mijn stabiliteit en motoriek waren helemaal weg nu. Ongelooflijk raar gevoel, compleet niet te vergelijken met welke paddestoel dan ook. Het was eigelijk nog wel een fijn gevoel :) Ik had toch zin om iets te eten, wat ik meestal niet heb bij paddestoel, dus had ik me twee frikandellen ingelegd. Eten!!! ooh wat een sensatie, alles was zo ontzettend intens, zelfs het eten, smaken waren intenser, structuur van het eten voelde veel beter, net zoals je van die reclames hebt waar men iets dat echt niet te eten is ontzettend lekker en sensationeel laat uitzien, zo voelde en smaakte die frikandellen ook.

Achteraf had ik nooit moeten eten, ik ben een kwartier daarna op de bank gaan liggen, als ik mijn ogen sloot had ik een compleet gewichtloos gevoel, echt raar, het voelde aan alsof ik zweefde, daarbij voelde ik leeg aan, mijn bewustzijn was in een verticale cirkel rondjes rond mijn lichaam aan het rennen, van mijn hoofd naar mijn voeten... Dit zal wel heel raar klinken maar zoals ik het beschrijf voelde het ook aan, op dat moment ging alles nog.

Toen begon de misselijkheid en vijf minuten later was ik aan het overgeven, alles eruit.
En daarna begon de chaos eigelijk pas goed, ik kon amper recht staan en het gevoel van gewichtloosheid en mijn bewustzijn dat rond mij rent werd steeds sterker, het voelde aan alsof mijn bewustzijn mij duwde elke keer, echt raar. Toen begonnen mijn gedachten ook mee rondjes te draaien... Ik had op dit moment ook een compleet leeg gevoel.

De chaos was compleet in mijn hoofd, waarschuwingen zijn niet voor niks, dit was niet min en absoluut niet meer fijn.

Ik ben toen op bed gaan liggen en mij met alle kracht die ik nog had gecontreerd op helder te blijfen en orde in de chaos te maken door mijn gedachten te onderdrukken, ergens daarna ben ik in slaap gevallen totdat ik de volgende morgen wakker werd.

Ik heb nog de hele dag erna een licht gevoel gehad.

Mijn kameraad heeft een vergelijkbare ervaring gehad, in het begin was het fijn maar naarmate het heftiger werd was er niks meer fijn aan.

Ik zie dit niet als een bad trip, het was een heel apart gevoel die gewichtloosheid in combinatie met je bewustzijn dat rondjes rent rond je lichaam, echt apart.

Maar toch denk ik niet dat ik het nog eens zou doen want god heb ik helaas niet gezien... Dat zou pas een interessant tripreport geweest zijn :)

Als laatste wil ik nog enkele dingen zeggen voor mensen die ook graag amnita muscaria willen proberen: Weet waar je aan begint. Zorg dat je de juiste amanita muscaria, de rode neemt, anders ben je sowieso dood. Zorg ook dat je de amnita goed droogt want het gif dat in het vocht zit is net zo goed dodelijk. En ten slotte zorg dat je stabiel bent in je hoofd, blijf thuis en doe het echt niet als je erg twijfelt. Het is een goede ervaring maar geen die makkelijk is. Ik zal eerlijk zeggen dat ik echt mijn best heb moeten doen om niet in paniek te raken op het laatste, het was echt ongelooflijk intens.

Toch is het een must have ervaring voor echt psychonauten :) De bewustzijnsveranderingen zijn ergens toch wel de moeite waard om eens meegemaakt te hebben :)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben :)

Trippy groetjes
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Woow best heftig

Goed dat je je trip niet meteen good of bad vind, vaak zijn er inderdaad leuke en minder leuke delen in een trip. Al was het 'bad' gedeelte hier wel heel intens.
Ik denk wel dat je redelijk wat psychonauten-ervaring moet hebben om dit te doen.

mooi report
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Erg mooi report! Leuk om ook is een ervaring over de amanita te lezen. Ik zou het zelf ook nog wel eens willen proberen. Maar als ik jouw verhaal zo lees moet je dus wel heel erg oppassen met de dosering. Ik denk dat jullie het gewoon bij de 5g hadden moeten houden, maarja dat weet je pas achteraf natuurlijk. Al met al wel een heftige ervaring denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."