Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmanita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Amanita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

55 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#1
electergie zei:
ik zou niet eens de volledige hoed gebruiken, eerder de rode vlies en de witte stippen
Klik om te vergroten...
euhmm, witte stippen=vlies ??

... je leest toch ook niet de eerste pagina van elk hoofdstuk

ik vergeet dat ik hier op een drugsforum zit, en bij de meesten is hun hoofd stuk
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
electergie zei:
electergie zei:
ik zou niet eens de volledige hoed gebruiken, eerder de rode vlies en de witte stippen
Klik om te vergroten...
euhmm, witte stippen=vlies ??

... je leest toch ook niet de eerste pagina van elk hoofdstuk

ik vergeet dat ik hier op een drugsforum zit, en bij de meesten is hun hoofd stuk
Klik om te vergroten...
Die witte stippen hebben niets te maken met het rode vlies, maar met het vlies dat om de gehele paddenstoel zit voor die groeit. Vergelijk het met een kuiken die uit een ei komt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Ik zou naar KoxBox luisteren. Hij heeft gelijk wat betreft paddestoelen.
Klik om te vergroten...
Inderdaad ja, ik sta niet voor niets bekend als paddestoelhoofd.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#4
KoxBox zei:
electergie zei:
electergie zei:
ik zou niet eens de volledige hoed gebruiken, eerder de rode vlies en de witte stippen
Klik om te vergroten...
euhmm, witte stippen=vlies ??

... je leest toch ook niet de eerste pagina van elk hoofdstuk

ik vergeet dat ik hier op een drugsforum zit, en bij de meesten is hun hoofd stuk
Klik om te vergroten...
Die witte stippen hebben niets te maken met het rode vlies, maar met het vlies dat om de gehele paddenstoel zit voor die groeit. Vergelijk het met een kuiken die uit een ei komt.
Klik om te vergroten...

ik heb een cursus plantkunde, dat weet ik.. en dan?
Ik had je gewoon niet verstaan, welk vlies, die rode die ik bedoelde, of die waaruit de amanita komt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja inderdaad, en dan?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou naar KoxBox luisteren. Hij heeft gelijk wat betreft paddestoelen.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
KoxBox zei:
tomz0r zei:
Ik zou naar KoxBox luisteren. Hij heeft gelijk wat betreft paddestoelen.
Klik om te vergroten...
Inderdaad ja, ik sta niet voor niets bekend als paddestoelhoofd.
Klik om te vergroten...

:sunglasses:
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi iedereen,

Ik zat net even al de reacties aan het lezen, maar er lijkt me wat verwarring rond het werkzame deel te zijn.

Ik heb verschillende hobby's en bezigheden, maar ik kweek ook al vier jaar verschillende soorten paddo's, van kleine rijst-cakes tot bulk.

I.v.m. de amanita's;
Het vliesje wat over de rode kleur van de hoed zit is gewoon een overblijfsel van een beschermings-vliesje dat gebroken is wanneer de hoed van de paddenstoel uitzet. Dit komt ook voor bij sommige P cubensis. DUS vliesjes zitten pellen voor gebruik zal je hélemaal niet veel opleveren.
Je hebt in principe gewoon de hoed nodig (zonder de grill's-> ALS je toch wat kuis-werk wilt verrichten..), maar ik hou alles intact, enkel de steel hou ik niet bij.
Het meeste aan actieve stof zit m net tussen het vlies en het vruchtvlees van de hoed (het hele 'rode gedeelte'). Maar het vruchtvlees zelf bevat ook een deel van actief werkzaam bestanddeel. waarom zou je deze dan uitkuisen...? Je moet meer droge stof innemen dan wanneer je meerdere uitgeholde hoeden zou eten, maar waarom deze moeite doen?

vervolgens:
Muscarine zit in de hele amanita muscaria, en ja, is giftig voor het centraal zenuw stelsel.
MAAR muscarine wordt, bij het drogen in een zuurstof rijke omgeving, omgezet tot muscimol, wat voor het hallucinogene effect zorgt in de amanita muscaria. maak je hiervoor dus maar geen zorgen!

Zodra het weer herfst is, ga ik weer op zoek naar deze mooie rode wonderen van de natuur, en zal ze dan met veel zorg plukken, zodat ze me weer naar het pad van de gedachten zullen leiden...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Scopolamine zei:
Zodra het weer herfst is, ga ik weer op zoek naar deze mooie rode wonderen van de natuur, en zal ze dan met veel zorg plukken, zodat ze me weer naar het pad van de gedachten zullen leiden...
Klik om te vergroten...

Ik ga mee ! :hearteyes:
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga mee ! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Kzou niet anders willen Sublimo, you know :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Scopolamine zei:
Ik ga mee ! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Kzou niet anders willen Sublimo, you know :wink:
Klik om te vergroten...

Yes, ofcourse i know ! :openmouth:
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#12
je hebt geschreven dat je de steel niet gebruikt

weet je dat 't mycelium (primair) uitgroeid tot de hoed/vruchtlichaam (secundair mycelium)
de grill is het hymenium, wat bestaat uit 't einde van de mycelium draden en aan die uiteinde worden basidia aangelegd waarin sporen ontstaan door karyogamie..


Ik zou dan de grill (hymenium) achterlaten en de steel erbij pakken om op te eten na 't drogen..


ik heb pas volgend jaar gastronomie, waar we paddestoelen gaan klaarmaken, maar ik kan niet wachten, dan neem ik misschien nog paddo's of amanita mee (als 't mag) (voor mezelf)
ik ga niet mijn hele klas laten trippen :hearteyes:
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#13
electergie zei:
je hebt geschreven dat je de steel niet gebruikt

weet je dat 't mycelium (primair) uitgroeid tot de hoed/vruchtlichaam (secundair mycelium)
de grill is het hymenium, wat bestaat uit 't einde van de mycelium draden en aan die uiteinde worden basidia aangelegd waarin sporen ontstaan door karyogamie..


Ik zou dan de grill (hymenium) achterlaten en de steel erbij pakken om op te eten na 't drogen..


ik heb pas volgend jaar gastronomie, waar we paddestoelen gaan klaarmaken, maar ik kan niet wachten, dan neem ik misschien nog paddo's of amanita mee (als 't mag) (voor mezelf)
ik ga niet mijn hele klas laten trippen :hearteyes:
Klik om te vergroten...

De enige reden dat ik de steel niet gebruik is omdat deze een te dichte massa van vruchtvlees bevat. deze massa zou teveel ruimte innemen als poeder, waardoor ik moeilijker een verdeling kan krijgen in capsules. Zou ik de gedroogde amanita opeten -zonder tot poeder te vermalen en in capsules te verdelen- dan zou ik de steel wel bijhouden.
amanita-thee lijkt me niet echt aangenaam om te drinken btw... :kots:
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ben niet echt voor capsules, maar zo doseer je 't gemakkelijker denk ik..
gram poeder/.. kan je makkelijk wegen naar mijn denken.

Als je 't zonder capsules doet, hoe dosseer je 't?
Elke Amanita kan een verschillend hoeveelheid actieve stof bevatten..
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#15
electergie zei:
ik ben niet echt voor capsules, maar zo doseer je 't gemakkelijker denk ik..
gram poeder/.. kan je makkelijk wegen naar mijn denken.

Als je 't zonder capsules doet, hoe dosseer je 't?
Elke Amanita kan een verschillend hoeveelheid actieve stof bevatten..
Klik om te vergroten...

Ik doe het niet zonder capsule.

Ofwel grammen afwegen en in capsules -van een gram elk dus- verdelen; doorslikken (met een tussenperiode van 15 a 20minuten); en zien wat de juiste hoeveelheid is van de gemalen poeder in kwestie, je merkt dat wel met amanita muscaria...

Ik weet dat deze aanpak verkeerd lijkt, maar het werkt voor me. en ik heb ook helemaal geen schrik voor 'een overdosering' of een misselijk gevoel...
Ik sta met veel respect tegenover mijn lichaam en geest, en zou ook nooit iets 'gebruiken' zonder dat ik me er niet goed mee voel.
Voor mij bestaat niet zoiets als 'een bad trip'. Alles is een ervaring op zich, die verwerkt moet worden goed of 'slecht'...;Het brengt altijd iets bij...


Als ik bijvoorbeeld +24 hoeden heb, maal ik ze allemaal, en plaats alle poeder in 1 grote grip-zak.
zo zal de volgende keer bij inname de dosis hetzelfde zijn. ik neem geen hoed per hoed als dosis. Zie het dan als een soort gestandaardiseerde amanita muscaria mix.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Scopolamine zei:
electergie zei:
ik ben niet echt voor capsules, maar zo doseer je 't gemakkelijker denk ik..
gram poeder/.. kan je makkelijk wegen naar mijn denken.

Als je 't zonder capsules doet, hoe dosseer je 't?
Elke Amanita kan een verschillend hoeveelheid actieve stof bevatten..
Klik om te vergroten...

Als ik bijvoorbeeld +24 hoeden heb, maal ik ze allemaal, en plaats alle poeder in 1 grote grip-zak.
zo zal de volgende keer bij inname de dosis hetzelfde zijn. ik neem geen hoed per hoed als dosis. Zie het dan als een soort gestandaardiseerde amanita muscaria mix.
Klik om te vergroten...

Slim slim, dan zal ik 't zo maar gaan doen... ooit.. misschien dit jaar nog.
btw: ik geloof ook niet in 'bad' trips; pluk de vrucht niet als die niet geplukt wil worden.

aangezien 't poeder is.. capsules zal dus wel moeten om je in space af te schieten..
of kan je 't oplossen in melk ofzo?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."