Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmanita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Amanita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

55 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na veel gelezen te hebben over de amanita muscaria of gewoonweg de rode vliegenzwam besloten ik en mijn kameraad om het voor onszelf uit te testen. Nu was ik wel vrij nerveus omdat er toch meer bad trip reports bestaan dan good trip reports van de amanita, maar toch was ik ontzettend benieuwd erna. Ik had al gelezen dat sommige mensen god zagen tijdens een trip op amanita, ik was echt ontzettend benieuwd of het waar was of dat het overdreven was...

Na de nodige research kwamen we op een dosis van 5 g, die dosis ligt tussen normaal en zwaar in. Vanaf 10 g begint de zware dosis, maar omdat daar al hospitalisatie gevallen bij zijn geweest vonden we dat niet zoeen goed idee. Eerst kijken hoe ons lichaam zou reageren, konden we altijd nog bijpakken.

Gisteravond was het dan zover, de amanita fijngemalen (droog!) en in capsules van 1 g gedaan. Vijf van die enorm grote capsules die moeilijk zijn om af te slikken. Ook meteen de bong klaar gezet met hash erin, overal op internet staat namelijk dat je er echt enorm misselijk van kan worden en dat wiet de remedie daarvoor is. Dus daar zaten we dan langs de bong met ieder vijf gelulen voor zijn neus.

Vijf minuten later waren ze afgeslikt en toen begon het wachten.

Een uur later kon ik nog steeds niet echt zeggen dat ik aan het trippen was, ondertussen ook al wat hash gerookt terwijl we eigelijk niet echt misselijk waren. Ik liet op dat moment wel al veel vallen, mijn motoriek en stabiliteit van mijn spieren begon weg te vallen. Toen hebben we maar besloten om ieder nog 5 g te nemen en daar thee van te zetten, het is uiteindelijk ieder nog 5,5g geworden.

Een half uur daarna, met ieder 10,5 g in ons lichaam, begon het te werken, ontzettende intense lachkicks voor een kwartier... Of het van de hash kwam of van de amanita kan ik niet met zekerheid zeggen maar het was wel ontzettend intens. Mijn kameraad was ook al aan het dansen op de muziek, achteraf zei hij dat het een raar maar goed gevoel was met die muziek.

Na een tijdje kwam de echte inslag pas, het voelde alsof alles rond mij wegdraaide en iemand mij de hele tijd aan het duwen was, mijn stabiliteit en motoriek waren helemaal weg nu. Ongelooflijk raar gevoel, compleet niet te vergelijken met welke paddestoel dan ook. Het was eigelijk nog wel een fijn gevoel :) Ik had toch zin om iets te eten, wat ik meestal niet heb bij paddestoel, dus had ik me twee frikandellen ingelegd. Eten!!! ooh wat een sensatie, alles was zo ontzettend intens, zelfs het eten, smaken waren intenser, structuur van het eten voelde veel beter, net zoals je van die reclames hebt waar men iets dat echt niet te eten is ontzettend lekker en sensationeel laat uitzien, zo voelde en smaakte die frikandellen ook.

Achteraf had ik nooit moeten eten, ik ben een kwartier daarna op de bank gaan liggen, als ik mijn ogen sloot had ik een compleet gewichtloos gevoel, echt raar, het voelde aan alsof ik zweefde, daarbij voelde ik leeg aan, mijn bewustzijn was in een verticale cirkel rondjes rond mijn lichaam aan het rennen, van mijn hoofd naar mijn voeten... Dit zal wel heel raar klinken maar zoals ik het beschrijf voelde het ook aan, op dat moment ging alles nog.

Toen begon de misselijkheid en vijf minuten later was ik aan het overgeven, alles eruit.
En daarna begon de chaos eigelijk pas goed, ik kon amper recht staan en het gevoel van gewichtloosheid en mijn bewustzijn dat rond mij rent werd steeds sterker, het voelde aan alsof mijn bewustzijn mij duwde elke keer, echt raar. Toen begonnen mijn gedachten ook mee rondjes te draaien... Ik had op dit moment ook een compleet leeg gevoel.

De chaos was compleet in mijn hoofd, waarschuwingen zijn niet voor niks, dit was niet min en absoluut niet meer fijn.

Ik ben toen op bed gaan liggen en mij met alle kracht die ik nog had gecontreerd op helder te blijfen en orde in de chaos te maken door mijn gedachten te onderdrukken, ergens daarna ben ik in slaap gevallen totdat ik de volgende morgen wakker werd.

Ik heb nog de hele dag erna een licht gevoel gehad.

Mijn kameraad heeft een vergelijkbare ervaring gehad, in het begin was het fijn maar naarmate het heftiger werd was er niks meer fijn aan.

Ik zie dit niet als een bad trip, het was een heel apart gevoel die gewichtloosheid in combinatie met je bewustzijn dat rondjes rent rond je lichaam, echt apart.

Maar toch denk ik niet dat ik het nog eens zou doen want god heb ik helaas niet gezien... Dat zou pas een interessant tripreport geweest zijn :)

Als laatste wil ik nog enkele dingen zeggen voor mensen die ook graag amnita muscaria willen proberen: Weet waar je aan begint. Zorg dat je de juiste amanita muscaria, de rode neemt, anders ben je sowieso dood. Zorg ook dat je de amnita goed droogt want het gif dat in het vocht zit is net zo goed dodelijk. En ten slotte zorg dat je stabiel bent in je hoofd, blijf thuis en doe het echt niet als je erg twijfelt. Het is een goede ervaring maar geen die makkelijk is. Ik zal eerlijk zeggen dat ik echt mijn best heb moeten doen om niet in paniek te raken op het laatste, het was echt ongelooflijk intens.

Toch is het een must have ervaring voor echt psychonauten :) De bewustzijnsveranderingen zijn ergens toch wel de moeite waard om eens meegemaakt te hebben :)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben :)

Trippy groetjes
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Woow best heftig

Goed dat je je trip niet meteen good of bad vind, vaak zijn er inderdaad leuke en minder leuke delen in een trip. Al was het 'bad' gedeelte hier wel heel intens.
Ik denk wel dat je redelijk wat psychonauten-ervaring moet hebben om dit te doen.

mooi report
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Erg mooi report! Leuk om ook is een ervaring over de amanita te lezen. Ik zou het zelf ook nog wel eens willen proberen. Maar als ik jouw verhaal zo lees moet je dus wel heel erg oppassen met de dosering. Ik denk dat jullie het gewoon bij de 5g hadden moeten houden, maarja dat weet je pas achteraf natuurlijk. Al met al wel een heftige ervaring denk ik.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Leuk dat je een report hebt geschreven! Ik hoor niet zoveel van de rode vliegenzwam trip in Nederland, en het is boeiend om van iemands ervaring te lezen.
Had je het gevoel dat je teveel genomen had? Kun je wat meer vertellen over de reden waarom het de foute kant op ging. Wat voelde je, zag je waar dacht je aan?
Mooi report verder :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

soldiermoney zei:
Leuk dat je een report hebt geschreven! Ik hoor niet zoveel van de rode vliegenzwam trip in Nederland, en het is boeiend om van iemands ervaring te lezen.
Had je het gevoel dat je teveel genomen had? Kun je wat meer vertellen over de reden waarom het de foute kant op ging. Wat voelde je, zag je waar dacht je aan?
Mooi report verder :)
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het met het eten te maken had, vlak nadat ik gegeten had moest ik overgeven en daarna werd het pas echt heftig. Daarvoor was het ook intens maar prima onder controle te houden. Ik denk namelijk niet dat het teveel was, 10,5 g is maar 1/3 van de heel zware dosis (30 g). Ik denk dat als ik het een tweede keer zou doen ik er geen problemen mee zou hebben, het was een compleet nieuwe ervaring, zoals ik al zei: met niks te vergelijken.

Ik heb eigelijk niet veel gezien, had sterk het gevoel alsof iemand me klappen gaf op een gegeven moment, een soort energiestoten. Ook begonnen mijn gedachten mee rondjes te rennen, en dat was een chaotisch gevoel. Elk ding waaraan ik dacht raakte in een enorme stroomversnelling rond mijn lichaam, dat zal ook wel een reden zijn dat veel mensen er echt misselijk van worden. Ik ben dus uiteindelijk in bed gekropen wat erg goed deed, als ik men ogen sloot verdween al het lichamelijke. Net alsof ik wakker droomde. Op een gegeven moment is mijn kameraad langs mij gaan liggen en dat is het laatste wat ik weet, het volgende moment stond zijn ma in de kamer op te zeggen dat het tijd was om naar school te gaan :) Echt een soort past-out, ik weet niet meer wanneer ik in slaap ben gevallen, mijn kameraad bevestigde dat vandaag ook, hij had geen flauw idee wanneer hij in slaap was gevallen.

De after-effects kunnen toch lang duren, hij had er vandaag nog last van...

Toch ga ik het nog eens proberen maar dan met een andere amnita muscaria, het schijnt dat de tijd van het jaar, het weer en al dat soort dingen factoren zijn die meespelen in de sterkte van de paddestoel. Je zou dus elke keer een andere trip hebben. Het kan dus heel goed dat ik volgende keer iets heel anders ga meemaken. Dat is ergens ook wel een stopper omdat je niet weet of je goed of slecht gaat gaan. Bij psycholobine paddestoelen ga ik meestal hetzelfde op een dezelfde soort.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Overgeven op zich is niet echt vreemd tijdens een trip, in ieder geval niet met natuurlijke middelen. Als je van te voren open staat voor deze optie, dan levert het ook niet onverwacht veel stress op. Ik zie het als een soort reiniging.
Maar frikandellen tijdens een trip? Tja, dat lijkt me verre van ideaal tripvoedsel. Laten we eerlijk zijn: het is toch best wel rommel. En in ieder geval niet licht verteerbaar.

In de titel vraag je 'goed of slecht?'
Nou het komt mij iig niet over als een enorme bad-trip. Maar wel als een interesante ervaring.
Ik vind een trip 'goed' als je er iets aan hebt gehad (geleerd, verdiept), of als je een aangename tijd hebt gehad (zonder al te grote kater.) Of natuurlijk een combi hiervan.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Erg herkenbaar dat je lang een effect blijft houden, bij mij was dat echt heel dromerig. De trip zelf is echter juist weer grillig. Ook het rondjes rennen herken ik wel wat, gezien de gedachtenloops die ik ondervond.

Overigens...
Het is Amanita Muscaria :wink:
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank man, veel succes nog.
Als ik er iets van heb kunnen maken,.. binnen enkele jaren...
post ik zeker nog iets! :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

OnderDeEik zei:
Overigens...
Het is Amanita Muscaria :wink:
Klik om te vergroten...

Heb ik dat even voor de ts aangepast... :wink:

Leuk en goed geschreven report verder, is een keer wat anders dan truffels en dus een welkome afwisseling! :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

kapitein-x zei:
Overgeven op zich is niet echt vreemd tijdens een trip, in ieder geval niet met natuurlijke middelen. Als je van te voren open staat voor deze optie, dan levert het ook niet onverwacht veel stress op. Ik zie het als een soort reiniging.
Maar frikandellen tijdens een trip? Tja, dat lijkt me verre van ideaal tripvoedsel. Laten we eerlijk zijn: het is toch best wel rommel. En in ieder geval niet licht verteerbaar.

In de titel vraag je 'goed of slecht?'
Nou het komt mij iig niet over als een enorme bad-trip. Maar wel als een interesante ervaring.
Ik vind een trip 'goed' als je er iets aan hebt gehad (geleerd, verdiept), of als je een aangename tijd hebt gehad (zonder al te grote kater.) Of natuurlijk een combi hiervan.
Klik om te vergroten...

Frikandellen is inderdaad geen fatsoenlijk tripvoedsel :) maar het was helaas op dat moment het enige wat aanwezig was en ik had veel honger :) Achteraf heb ik er toch veel van geleerd, het was een interessante trip vooral omdat het compleet anders was :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Amnita Muscaria: een ervaring, goed of slecht?

Marla Singer zei:
OnderDeEik zei:
Overigens...
Het is Amanita Muscaria :wink:
Klik om te vergroten...

Heb ik dat even voor de ts aangepast... :wink:

Leuk en goed geschreven report verder, is een keer wat anders dan truffels en dus een welkome afwisseling! :)
Klik om te vergroten...


Dankjewel :)
I
InYourHeadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb je de hele paddenstoel gedroogd of alleen de hoed of alleen dat rode vliesje dat op de hoed zit? Gewoon tussen keukenpapier gedroogd en toen in capsules gestopt? Hoeveel paddenstoelen zijn dat dan ongeveer per persoon? Verder leuk report, leuk om te lezen. :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
InYourHead zei:
Heb je de hele paddenstoel gedroogd of alleen de hoed of alleen dat rode vliesje dat op de hoed zit? Gewoon tussen keukenpapier gedroogd en toen in capsules gestopt? Hoeveel paddenstoelen zijn dat dan ongeveer per persoon? Verder leuk report, leuk om te lezen. :grin:
Klik om te vergroten...

Mijn kameraad heeft het gedroogd, maar ik denk dat hij alleen de hoeden heeft gedroogd. Men zegt inderdaad soms wel dat het vliesje op de hoed het meeste actieve stof bevat maar ik weet niet of dat klopt. We hebben geprobeerd het vliesje te roken maar dat gaf niet echt een effect...

Ja ze zijn gewoon op keukenpapier gedroogd, een week of twee denk ik. Toen hebben we ze vermalen tot poeder en thee van gezet. Als je 10 g in capsules doet moet je 10 van die enorm grootte capsules afslikken, niet echt aangenaam :)

We hebben ze niet genomen naar het aantal hoeden maar naar het aantal gram, we hebben 2 keer ongeveer ieder 5 g genomen. Op erowid staat een lijst van de dossering moest je interesse hebben.

En bedankt dat je het leuk vond om mijn tripreport te lezen :)
I
InYourHeadLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sublimo zei:
InYourHead zei:
Heb je de hele paddenstoel gedroogd of alleen de hoed of alleen dat rode vliesje dat op de hoed zit? Gewoon tussen keukenpapier gedroogd en toen in capsules gestopt? Hoeveel paddenstoelen zijn dat dan ongeveer per persoon? Verder leuk report, leuk om te lezen. :grin:
Klik om te vergroten...

Mijn kameraad heeft het gedroogd, maar ik denk dat hij alleen de hoeden heeft gedroogd. Men zegt inderdaad soms wel dat het vliesje op de hoed het meeste actieve stof bevat maar ik weet niet of dat klopt. We hebben geprobeerd het vliesje te roken maar dat gaf niet echt een effect...

Ja ze zijn gewoon op keukenpapier gedroogd, een week of twee denk ik. Toen hebben we ze vermalen tot poeder en thee van gezet. Als je 10 g in capsules doet moet je 10 van die enorm grootte capsules afslikken, niet echt aangenaam :)

We hebben ze niet genomen naar het aantal hoeden maar naar het aantal gram, we hebben 2 keer ongeveer ieder 5 g genomen. Op erowid staat een lijst van de dossering moest je interesse hebben.

En bedankt dat je het leuk vond om mijn tripreport te lezen :)
Klik om te vergroten...

Waarmee hebben jullie het vermalen? Of kun je het gewoon met je vingers versnipperen als je de paddestoelen gedroogd hebt? En het aantal gram gewogen toen ze al gedroogd waren neem ik aan? :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
We hebben het aantal gram gewogen toen het al gedroogd en gemalen was.

In de blokker krijg je voor een 12 euro een elektrische koffiemolen van het merk tomado. Bedoelt voor koffiebonen dus je krijgt paddestoelen er zeker fijn mee, ontzettend handig ding. Zorgt voor een mooi poeder :)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toch maar lijpe shit, en 10.5g shit man ik zou al bad gaan gewoon bij het gedacht zoveel binnen te hebben. De vliegenzwam is denk ik aangenamer in lage doseringen. Aan eten zou ik al helemaal niet moeten denken, ik krijg tijdens paddestoelen al braakneigingen bij het idee alleen :tongueout:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Amanita roken schijnt een fijn gevoel te geven.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
De Amanita roken schijnt een fijn gevoel te geven.
Klik om te vergroten...

Ik heb ooit eens een halve portie paddo's gerookt. Buiten een walgelijke stank die een paar dagen bleef hangen heb ik niet echt veel gemerkt :kots: 2 uur een gevoel zoals 40 minuten na inname van een portie
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
spacelord zei:
Toch maar lijpe shit, en 10.5g shit man ik zou al bad gaan gewoon bij het gedacht zoveel binnen te hebben. De vliegenzwam is denk ik aangenamer in lage doseringen. Aan eten zou ik al helemaal niet moeten denken, ik krijg tijdens paddestoelen al braakneigingen bij het idee alleen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Gelukkig waren het capsules. Ik zou er niet aan moeten denken om zoveel zonder capsules op te eten...

Ik denk eigenlijk zelfs dat de dosis te laag was hoor. Ik heb al gehoord dat mensen god zien tijdens zo een trip, ik had nog geen fatsoenlijke visual. :P

@ KoxBox: Normaal gezien kan het roken van de amanita muscaria zeer intens zijn. Ik ga het zeker nog eens proberen. :grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
spacelord zei:
Toch maar lijpe shit, en 10.5g shit man ik zou al bad gaan gewoon bij het gedacht zoveel binnen te hebben. De vliegenzwam is denk ik aangenamer in lage doseringen. Aan eten zou ik al helemaal niet moeten denken, ik krijg tijdens paddestoelen al braakneigingen bij het idee alleen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Gelukkig waren het capsules. Ik zou er niet aan moeten denken om zoveel zonder capsules op te eten...

Ik denk eigenlijk zelfs dat de dosis te laag was hoor. Ik heb al gehoord dat mensen god zien tijdens zo een trip, ik had nog geen fatsoenlijke visual. :P

@ KoxBox: Normaal gezien kan het roken van de amanita muscaria zeer intens zijn. Ik ga het zeker nog eens proberen. :grin:
Klik om te vergroten...

God is ook al haalbaar met 5gram gedroogde cubensis hoor :tongueout: dan toch liever met goedaardige zwammetjes :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."