Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer MD: Hard en strak trippen!

Eerste keer MD: Hard en strak trippen!

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk mdma report!

W.F.L. zei:
600mg MDMA is echt veel hoor!
Klik om te vergroten...
Dat kan en mag je gerust stellen ja :grin:

Oom Klaas zei:
In een pil zit gemiddeld denk ik tussen de 70 en 110 mg en daar worden er meestal verspreid over de avond 2 van genomen.
Klik om te vergroten...

er zit enorm verschil in de hoeveelheden mdma die je kunt aantreffen in xtc pillen
op dit moment heb ik 2 soorten pillen welke allebij op ruim 170mg zijn getest.
er zijn ook momenten geweest dat 200+ in pillen voorkwam.
maar ook het tegenover gestelde dus enorm lage doseringen komen soms voor.
Persoonlijk begin ik het liefste met een behoorlijke dosis mdma (minimaal 150mg) en slik dan dan af en toe een halve pil of laag gedoseerde capsule bij.
maar veel mensen worden beroerd of vinden dat een te heftige manier en beginnen liever met een lage (+- 50mg) dosering om daarna bij te gaan slikken.

spacelord zei:
Zijn de visuals wat de vergelijken van die van LSD?
Klik om te vergroten...
Dat zal per persoon verschillen.
Ik kan niet zoveel mdma slikken dat ik net zulkevisuals krijg als met LSD, 2c-huppeldepup of paddo's maar er zijn mensen in mijn vrienden kennissenkring die skyhigh gaan van wat mdma en de meest mooie visuals krijgen

spacelord zei:
XTC is GEEN mdma, er zit mdma in een xtc-pil, maar ook nog een hele hoop andere zooi.
Klik om te vergroten...
een goeie pil zal alleen maar mdma bevatten.
natuurlijk zullen er ook restproducten van het productieproces zoals cafeïne in een pil te vinden zijn maar die zal je ook in mdma-kristallen aantreffen
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Echt vreemd dat er mensen zijn die niet eens de dosis checken voordat ze aan drugs doen. Ik hoop dat je dat voortaan wel doet...
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
abby zei:
Echt vreemd dat er mensen zijn die niet eens de dosis checken voordat ze aan drugs doen. Ik hoop dat je dat voortaan wel doet...
Klik om te vergroten...

Ik wist de gem concentratie in een pil wel, en ook de gebruikelijke hoeveelheden, alleen wist ik niet dat 'een beetje' meer zo veel verschil kon maken. Echter, moest dit niet thuis geweest zijn, had ik ook die hoeveelheid niet genomen...
r
rubinatorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damn wat ging jij hard haha, ik denk niet dat ik ooit zo veel ga doen.

Je hebt er blijkbaar van genoten, M is da best :rock:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hello allemaal!

Gisteren mijn eerste keer MD gedaan. It was a hell of a ride! (in positieve of negatieve zin? 'K zou het niet weten! Positief denk ik...)

Eerst een kleine situatieschets:
Ik, Q en A hadden dit al een tijdje gepland, eens een tripke samen. Voor Q werd het zijn eerste trip (LSD, 160mcs), voor mij mijn tweede (cfr viewtopic.php?f=21&t=28358 nu MD, rond de 80% zuiver) en A bleef zo goed als nuchter (buiten wat alcohol en wiet), maar is wel ervaren met trippen .
Bij mij thuis, geen ouders of andere 'trip-storende elementen' aanwezig, konden ook niet binnenvallen. Vrij goede set & setting dus!

Off it goes!

Het was eigenlijk niet mijn intentie om te trippen. Ik had gewoon zin om het love-gevoel en het strak staan van MDMA-kristallen te voelen.

Q ging om 20.00u bij mij thuis zijn, na zijn werk. Een halfuurtje rijden is het van op zijn werk tot bij mij, en ik had hem aangeraden om al op de zegel te beginnen sabbelen... Maar eerst naar even daarvoor teruggaan. Rond 16.00u heb ik mijn eerste beetje genomen (niet veel, was gewoon om wat in de sfeer te komen, zal ongeveer 0.1 gram geweest zijn.) Er was namelijk een vriend gearriveerd die maar even (half uurtje ofzo) ging blijven, maar ik wou het eerste niet op mijn alleen innemen. Niet dat ik er al echt iets van zou voelen, maar het leek mij gewoon verstandiger...
Toen hij vertrok heb ik gewoon wat muziek opgelegd, en ik was aan het wachten tot A zou toekomen. Ongeveer een uurtje later heb ik mijn tweede beetje, ongeveer zelfde hoeveelheid als het eerste beetje dus in totaal dan ongeveer 0,2 gram , gedronken (tegen mijn bedoelingen in gewoon opgedronken in een glas water. Zelfs gewoon plat water smaakt zoet na zo een glaasje MD) en toen A toekwam (zal zoiets van een uur of 17.30u geweest zijn) voelde ik mij gewoon blij dat hij er was. Ongeveer een halfuurtje nadat hij toekwam heb ik mijn eerste glas gedronken waar echt wat inzat dat de moeite waard was (ik schat nu zo ongeveer iets van een 0.2 gram, dus de teller stond dan op 0,4 gram. Tegen dat Q er was was het wel tamelijk snel aan het inslaan, na een goeie 10min begon het te komen. Had ik wel min of meer verwacht, ondanks dat ik nog (bijna)niets voelde omdat het zo twee kleine porties waren zat er toch al 0,2 gram in mijn lijf, en die verdubbeling van MD-gehalte werd ik rap gewaar.

So far, soooo good!

Vanaf hier ga ik stoppen met uurtjes en periodes. Ook de porties zullen slechts indicaties (vage herrineringen) zijn.

Ik voelde mij ongelofelijk goed, fijn gevoel, gezellige sfeer, leuke muziek! Zin in dikke party, een life-set van Deadmau5 opgezet, muziek nogal luid en alles was fantastisch.
Ik vroeg af en toe hoe het met Q ging, want ik wou dat zijn eerste trip ook iets goed was, iets waarvan hij kon genieten. Q zond niets dan positieve signalen uit. Naar eigen zeggen begonnen de visuals na een tijdje op te komen, en ik merkte aan hem dat ook zijn gedachten anders ineen zaten.
Alles ok dus, en rond 21.00u à 21.30u kreeg ik het idee om nog wat MD te nemen. De sfeer begon wat trippy te worden (muziek, duisternis enzovoort) dus ik verwachtte wel een trippy bijsfeertje. Had ik dan geweten wat ik zou krijgen...!

Strak, harder, harddddd!

Vanaf daar is alles wazig. Flitsende beelden, heftige visuals, bonken in mijn hoofd, hard gaan, strak staan en trippen tegelijk. Het kwam allemaal samen op hun hoogste punt. Er was geen sprake meer van love-gevoel (ik kreeg zeker geen negatieve gedachten ofzo) en euforie. Het was gewoon hard (gaan) trippen.
De visuals (en de trip op zijn eigen) sloegen in als een bom. Onaangekondigd, van de ene second op de andere. BAM! Trip binnen... Ik heb (tussen dan en 24.00u denk ik) nog eens 0.2 gram gepakt, inmiddels en uiteindelijk dus 0.6gr in mij. Visuals, visuals, visuals. Meer dan bij mijn eerste LSD-trip. Bij LSD had ik wel een enorme wirwar van gedachten, op die MD zeiden die hersenen maar 3 dingen: GAAAN, trippen en TRIPPEN!
Ik begon ook ongelofelijk gezichten te trekken en te kauwen. Ik ben compleet gek gekomen (positief dan) op goa, psy en andere toestanden. Denk ik, het kon evengoed zijn dat ik gewoon in de zetel gezeten heb en me alles heb ingebeeld in mijn trip. Op een bepaald moment was ik wel wat helderder en heb ik wat met A zitten praten. Het ging, ik kon volgen, maar damn die visuals! A zijn gezicht, het licht, alles was anders, vervormd, verkleurd (letters van gsm waren plots groen ipv wit) angstaanjagend en moedgevend teglijk! Alles was een roes, een illusie waar ik middenin zat. Ik wist alleen niet of mijn trip een illusie was, of de echte wereld. Tamelijk weg van de wereld dus.

Na het gesprek begon mijn geestelijke helderheid terug wat weg te ebben, en trippen was weer al wat de klok sloeg. Nu kwamen de gedachten wel wat op gang, ik moest denken aan het gesprek dat ik met A gehad had.
Met Q was nog altijd alles ok.

Twee keer naar dit filmpje gekeken: http://www.youtube.com/watch?v=IJmVj6iBnpM Dat leek veel langer dan nu, en damn wat sloeg het in! Ook de steeds zotter werdende muziek bracht me weer naar die andere wereld.
Tussen ongeveer 19.30u en ik denk ongeveer 24.00u in een zelf geopend topic zitten posten (viewtopic.php?f=8&t=29034), en enkele vriendelijke mede-leden hebben echt zotte muziek geposted, waarvoor mijn dank!

Ik zei het al: mijn herinneringen zijn ongelofelijk wazig. Ik kan mij veel minder herinneren dan bij mijn LSD trip.
Rond 03.30u in mijn bed gekropen.

Vandaag (day-after) moest ik om half 12 gaan werken. Het was niet makkelijk, de dingen waren nog niet op zijn plaats gevallen (nu nog niet trouwens), maar het werken terwijl ik uitgeput was voelde goed. Ik gaf continu al mijn beschikbare energie. Het was niet gemakkelijk en hard, maar het voelde goed tegelijk. Ik heb mij heel raar gevoeld...

Nu zit ik thuis in de living op mijn laptop mijn reportje aan het schrijven, terwijl mijn ouders indertussen wat naar tv zitten te kijken (ze zijn inmiddels terug).
Ik voel wel dat het hard is geweest, dat ik wel hevig getript heb (naar mijn normen wel te verstaan). Blijkbaar ben ik nogal gevoelig voor dat soort drugs, want 0.6gr MD is toch niet veel, het is wel vrij zuivere maar toch... Kan iemand mij hier een indicatie van geven?

Thx voor het lezen, reacties, commentaren en tips zijn welkom!

Gr Tomaat
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
600mg MDMA is echt veel hoor!
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
W.F.L. zei:
600mg MDMA is echt veel hoor!
Klik om te vergroten...

Ik heb al van mensen gehoord die 1 gr in 1 keer namen. En als 0.6gr veel is, waarom is dan de minimum hoeveelheid die je kan kopen 1 gr?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
:tearsofjoy: 1 gram in 1 keer is echt ziek.

Ik heb 1 maal verspreid over de avond 680 mg gehad en ik was een half uur blind door ruis, echt zulke hoge doseringen zijn niet leuk meer te noemen.

En dat is de minimum hoeveelheid omdat een dealer ook niet iedere keer voor een paar euro heen en weer wilt rijden, 1 gram kan ie tenminste nog een beetje op verdienen. En het is met alle drugs zo, 1 gram is standaard verpakking over het algemeen.

edit:
In een pil zit gemiddeld denk ik tussen de 70 en 110 mg en daar worden er meestal verspreid over de avond 2 van genomen.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zijn de visuals wat de vergelijken van die van LSD? Ik heb vorig jaar een telefoontje gehad van een maat van me die XTC had gekocht (tenminste, dat dacht hij). Het waren 3 mdma pillen die hij genomen had. Om 6 uur sochtends krijg ik telefoon :kots: , hij voelde de 'xtc' niet inkicken die hij om 5 uur genomen had, ging naar huis om te slapen en begon vet hard te hallucineren. Helemaal in paniek vertelde hij dat hij zichzelf zag wegrotten (wat me wel wat overdreven lijkt), de muren van de kamer naar hem toekwamen en gezichten begonen te smelten.

Ik blijf maar van de pillen af :grin:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#10
spacelord zei:
Ik heb vorig jaar een telefoontje gehad van een maat van me die XTC had gekocht (tenminste, dat dacht hij). Het waren 3 mdma pillen die hij genomen had.
Klik om te vergroten...
XTC = MDMA

EDIT: Mooi report trouwens :) zo hard wil ik toch niet gaan denk ik, lijkt me dan allemaal te intens en chaotisch om het nog leuk te houden.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
spacelord zei:
Zijn de visuals wat de vergelijken van die van LSD?
Klik om te vergroten...

Goh dat is moeilijk te zeggen voor mij. Mijn lsd-trip was maar met een zegel van 57 mics, maar door het vele wiet roken werden de visuals serieus aangescherpt. En die dosis MDMA die ik gehad heb is natuurlijk niet te vergelijken met 57mics LSD...
Maar als ik er toch wat over moet zeggen: bij LSD waren de visuals meer op de achtergrond (bomen die kronkelen, golving van beeld etc), terwijl ik gisteren die dingen eigenlijk alleen maar in het begin zag. In het midden van de trip waren de visuals niet te beschrijven... De gezichten alleen al!
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#12
Einstein zei:
spacelord zei:
Ik heb vorig jaar een telefoontje gehad van een maat van me die XTC had gekocht (tenminste, dat dacht hij). Het waren 3 mdma pillen die hij genomen had.
Klik om te vergroten...
XTC = MDMA

EDIT: Mooi report trouwens :) zo hard wil ik toch niet gaan denk ik, lijkt me dan allemaal te intens en chaotisch om het nog leuk te houden.
Klik om te vergroten...

XTC is GEEN mdma, er zit mdma in een xtc-pil, maar ook nog een hele hoop andere zooi.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Einstein zei:
spacelord zei:
Ik heb vorig jaar een telefoontje gehad van een maat van me die XTC had gekocht (tenminste, dat dacht hij). Het waren 3 mdma pillen die hij genomen had.
Klik om te vergroten...
XTC = MDMA

EDIT: Mooi report trouwens :) zo hard wil ik toch niet gaan denk ik, lijkt me dan allemaal te intens en chaotisch om het nog leuk te houden.
Klik om te vergroten...

Thx!

Ben ik hard gegaan? Wss wel omdat ik het nu niet goed weet... Maar zoals geschreven in mijn report: het kan even goed zijn dat ik in mijn zetel lag.
Ik heb mijn beschrijvingen gebasseerd op een 'herinnering' die evengoed een momentopname kan zijn: ik die vlak voor mijn pc in de living compleet aan het zotkomen is, zo strak en trippend.
Heeft dat 5 min of 3 uur geduurd? Met de beste wil van de wereld, ik kan het nu nog niet zeggen...

1 ding is zeker: :rock: :)
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn trip was zoals dit muziekske:

[youtube]CioXYYfDtRY&feature=player_embedded#![/youtube]

Zo voelde het echt, het hard gaan. Ik voelde mij zoals dit stukske 'muziek' klinkt, maar dan nog eens trippend.

Ps: is normaal mijn genre niet dat soort dingen, om alle misverstanden te voorkomen :)
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#15
spacelord zei:
XTC is GEEN mdma, er zit mdma in een xtc-pil, maar ook nog een hele hoop andere zooi.
Klik om te vergroten...
Als het goed is (je gaat ervan uit dat het goed is) zit er in een xtc-pil slechts MDMA en wat (niet psychoactieve) bindmiddelen om de boel bij elkaar te houden. In een slechte pil kan inderdaad MDA, 4-MTA, caffeïne, speed, PCP, LSD, datura en/of uranium gestopt zijn, maar dat is meestal niet de bedoeling.

Trouwens, Tomaat, dat nummer is briljant :rock: Alleen weet ik nog niet of ik zo wil trippen :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tomaat zei:
En als 0.6gr veel is, waarom is dan de minimum hoeveelheid die je kan kopen 1 gr?
Klik om te vergroten...

Omdat stoffen per gram verkocht worden. Kleinere hoeveelheden zijn voor de consument aantrekkelijker en daarom hebben ze XTC uitgevonden. :grin:
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#17
600 mg (al dan niet) als eerste keer is een belachelijk hoge dosis als je het mij vraagt.. Geen wonder dat je niet eens zeker bent of je alles ingebeeld hebt of niet. :rolleyes:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#18
Einstein zei:
spacelord zei:
XTC is GEEN mdma, er zit mdma in een xtc-pil, maar ook nog een hele hoop andere zooi.
Klik om te vergroten...
Als het goed is (je gaat ervan uit dat het goed is) zit er in een xtc-pil slechts MDMA en wat (niet psychoactieve) bindmiddelen om de boel bij elkaar te houden. In een slechte pil kan inderdaad MDA, 4-MTA, caffeïne, speed, PCP, LSD, datura en/of uranium gestopt zijn, maar dat is meestal niet de bedoeling.

Trouwens, Tomaat, dat nummer is briljant :rock: Alleen weet ik nog niet of ik zo wil trippen :P
Klik om te vergroten...

Hmm, ik dacht dat er in een xtc pil wel wat meer zat dan mdma, heb er ook geen ervaring mee. Party drugs spreken me niet aan. En uranium en datura wtf :confused:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Volgens mij was dat een grapje :tearsofjoy:

Maar in een goede XTC-pil zit inderdaad alleen maar MDMA, bindmiddel (kalk) en kleurstof. :grin:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Einstein zei:
Als het goed is (je gaat ervan uit dat het goed is) zit er in een xtc-pil slechts MDMA en wat (niet psychoactieve) bindmiddelen om de boel bij elkaar te houden. In een slechte pil kan inderdaad MDA, 4-MTA, caffeïne, speed, PCP, LSD, datura en/of uranium gestopt zijn, maar dat is meestal niet de bedoeling.

Trouwens, Tomaat, dat nummer is briljant :rock: Alleen weet ik nog niet of ik zo wil trippen :P
Klik om te vergroten...

Idd vet nummer he :hearteyes: Volgende keer leg ik het op om te kijken wat het geeft :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."