Hello allemaal!
Gisteren mijn eerste keer MD gedaan. It was a hell of a ride! (in positieve of negatieve zin? 'K zou het niet weten! Positief denk ik...)
Eerst een kleine situatieschets:
Ik, Q en A hadden dit al een tijdje gepland, eens een tripke samen. Voor Q werd het zijn eerste trip (LSD, 160mcs), voor mij mijn tweede (cfr
viewtopic.php?f=21&t=28358 nu MD, rond de 80% zuiver) en A bleef zo goed als nuchter (buiten wat alcohol en wiet), maar is wel ervaren met trippen .
Bij mij thuis, geen ouders of andere 'trip-storende elementen' aanwezig, konden ook niet binnenvallen. Vrij goede set & setting dus!
Off it goes!
Het was eigenlijk niet mijn intentie om te trippen. Ik had gewoon zin om het love-gevoel en het strak staan van MDMA-kristallen te voelen.
Q ging om 20.00u bij mij thuis zijn, na zijn werk. Een halfuurtje rijden is het van op zijn werk tot bij mij, en ik had hem aangeraden om al op de zegel te beginnen sabbelen... Maar eerst naar even daarvoor teruggaan. Rond 16.00u heb ik mijn eerste beetje genomen (niet veel, was gewoon om wat in de sfeer te komen, zal ongeveer 0.1 gram geweest zijn.) Er was namelijk een vriend gearriveerd die maar even (half uurtje ofzo) ging blijven, maar ik wou het eerste niet op mijn alleen innemen. Niet dat ik er al echt iets van zou voelen, maar het leek mij gewoon verstandiger...
Toen hij vertrok heb ik gewoon wat muziek opgelegd, en ik was aan het wachten tot A zou toekomen. Ongeveer een uurtje later heb ik mijn tweede beetje, ongeveer zelfde hoeveelheid als het eerste beetje dus in totaal dan ongeveer 0,2 gram , gedronken (tegen mijn bedoelingen in gewoon opgedronken in een glas water. Zelfs gewoon plat water smaakt zoet na zo een glaasje MD) en toen A toekwam (zal zoiets van een uur of 17.30u geweest zijn) voelde ik mij gewoon blij dat hij er was. Ongeveer een halfuurtje nadat hij toekwam heb ik mijn eerste glas gedronken waar echt wat inzat dat de moeite waard was (ik schat nu zo ongeveer iets van een 0.2 gram, dus de teller stond dan op 0,4 gram. Tegen dat Q er was was het wel tamelijk snel aan het inslaan, na een goeie 10min begon het te komen. Had ik wel min of meer verwacht, ondanks dat ik nog (bijna)niets voelde omdat het zo twee kleine porties waren zat er toch al 0,2 gram in mijn lijf, en die verdubbeling van MD-gehalte werd ik rap gewaar.
So far, soooo good!
Vanaf hier ga ik stoppen met uurtjes en periodes. Ook de porties zullen slechts indicaties (vage herrineringen) zijn.
Ik voelde mij ongelofelijk goed, fijn gevoel, gezellige sfeer, leuke muziek! Zin in dikke party, een life-set van Deadmau5 opgezet, muziek nogal luid en alles was fantastisch.
Ik vroeg af en toe hoe het met Q ging, want ik wou dat zijn eerste trip ook iets goed was, iets waarvan hij kon genieten. Q zond niets dan positieve signalen uit. Naar eigen zeggen begonnen de visuals na een tijdje op te komen, en ik merkte aan hem dat ook zijn gedachten anders ineen zaten.
Alles ok dus, en rond 21.00u à 21.30u kreeg ik het idee om nog wat MD te nemen. De sfeer begon wat trippy te worden (muziek, duisternis enzovoort) dus ik verwachtte wel een trippy bijsfeertje. Had ik dan geweten wat ik zou krijgen...!
Strak, harder, harddddd!
Vanaf daar is alles wazig. Flitsende beelden, heftige visuals, bonken in mijn hoofd, hard gaan, strak staan en trippen tegelijk. Het kwam allemaal samen op hun hoogste punt. Er was geen sprake meer van love-gevoel (ik kreeg zeker geen negatieve gedachten ofzo) en euforie. Het was gewoon hard (gaan) trippen.
De visuals (en de trip op zijn eigen) sloegen in als een bom. Onaangekondigd, van de ene second op de andere. BAM! Trip binnen... Ik heb (tussen dan en 24.00u denk ik) nog eens 0.2 gram gepakt, inmiddels en uiteindelijk dus 0.6gr in mij. Visuals, visuals, visuals. Meer dan bij mijn eerste LSD-trip. Bij LSD had ik wel een enorme wirwar van gedachten, op die MD zeiden die hersenen maar 3 dingen: GAAAN, trippen en TRIPPEN!
Ik begon ook ongelofelijk gezichten te trekken en te kauwen. Ik ben compleet gek gekomen (positief dan) op goa, psy en andere toestanden. Denk ik, het kon evengoed zijn dat ik gewoon in de zetel gezeten heb en me alles heb ingebeeld in mijn trip. Op een bepaald moment was ik wel wat helderder en heb ik wat met A zitten praten. Het ging, ik kon volgen, maar damn die visuals! A zijn gezicht, het licht, alles was anders, vervormd, verkleurd (letters van gsm waren plots groen ipv wit) angstaanjagend en moedgevend teglijk! Alles was een roes, een illusie waar ik middenin zat. Ik wist alleen niet of mijn trip een illusie was, of de echte wereld. Tamelijk weg van de wereld dus.
Na het gesprek begon mijn geestelijke helderheid terug wat weg te ebben, en trippen was weer al wat de klok sloeg. Nu kwamen de gedachten wel wat op gang, ik moest denken aan het gesprek dat ik met A gehad had.
Met Q was nog altijd alles ok.
Twee keer naar dit filmpje gekeken:
http://www.youtube.com/watch?v=IJmVj6iBnpM Dat leek veel langer dan nu, en damn wat sloeg het in! Ook de steeds zotter werdende muziek bracht me weer naar die andere wereld.
Tussen ongeveer 19.30u en ik denk ongeveer 24.00u in een zelf geopend topic zitten posten (
viewtopic.php?f=8&t=29034), en enkele vriendelijke mede-leden hebben echt zotte muziek geposted, waarvoor mijn dank!
Ik zei het al: mijn herinneringen zijn ongelofelijk wazig. Ik kan mij veel minder herinneren dan bij mijn LSD trip.
Rond 03.30u in mijn bed gekropen.
Vandaag (day-after) moest ik om half 12 gaan werken. Het was niet makkelijk, de dingen waren nog niet op zijn plaats gevallen (nu nog niet trouwens), maar het werken terwijl ik uitgeput was voelde goed. Ik gaf continu al mijn beschikbare energie. Het was niet gemakkelijk en hard, maar het voelde goed tegelijk. Ik heb mij heel raar gevoeld...
Nu zit ik thuis in de living op mijn laptop mijn reportje aan het schrijven, terwijl mijn ouders indertussen wat naar tv zitten te kijken (ze zijn inmiddels terug).
Ik voel wel dat het hard is geweest, dat ik wel hevig getript heb (naar mijn normen wel te verstaan). Blijkbaar ben ik nogal gevoelig voor dat soort drugs, want 0.6gr MD is toch niet veel, het is wel vrij zuivere maar toch... Kan iemand mij hier een indicatie van geven?
Thx voor het lezen, reacties, commentaren en tips zijn welkom!
Gr Tomaat